fbpx

Consumentenbond opent meldpunt voor verdwijnen papieren treinkaartje

08 jul 2014 10:48

De Consumentenbond opent woensdag een meldpunt voor vragen en klachten over het papieren treinkaartje dat verdwijnt. Vanaf woensdag moeten treinreizigers een ov-chipkaart kopen. Ongeveer 2,5 miljoen mensen krijgen voor het eerst te maken met een andere manier van vervoersbewijzen kopen en gebruiken.

De Consumentenbond vreest dat treinreizen voor reizigers ingewikkelder of duurder wordt door afschaffing van het papieren kaartje. Dit geldt bijvoorbeeld voor houders van een trajectkaart of een voordeelurenabonnement, die buiten de voor hun abonnement geldende reisroute of uren willen reizen. Maar ook reizigers die gebruik willen maken van keuzedagen of samenreiskorting, kunnen op problemen stuiten. Het meldpunt is bedoeld om de ervaringen van reizigers in kaart te brengen. De Consumentenbond gaat de meldingen bespreken met NS.

(c) ANP

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *