9292 gaat callcenter uitbesteden
22 okt 2015 19:51
Vanaf 1 januari 2016 besteedt 9292 de telefonische dienstverlening (0900 9292) uit aan Cendris. Daarmee hoopt het bedrijf geld te besparen. Het aantal gesprekken loopt al jaren terug. De keuze voor Cendris werd mede bepaald door de ervaring die het bedrijf heeft met de telefonische dienstverlening voor de OV-chipkaart. Het bedrijf zal haar openingstijden verkorten.
Volgens 9292 kan Cendris de kwaliteit van het callcenter waarborgen. Als de kwaliteit van de klantenservice van de OV-chipkaart het referentiepunt vormt, zou dat wel eens tegen kunnen vallen. Redacteur Hildebrand van Kuijeren: "Zelf heb ik meerdere keren ervaren dat medewerkers de verbinding voortijdig beëindigden en vragen foutief beantwoordden. Hopelijk gaat dat bij 9292 beter. Reisadviezen zijn misschien wel eenvoudiger te geven."
Dagelijks bellen nog zo´n 1.000 mensen het bekende telefoonnummer. De dienst blijft gewoon bereikbaar via telefoonnummer 0900 9292 en het tarief van 70 cent per minuut blijft ongewijzigd. Wel is 9292 straks korter bereikbaar: vanaf 7:00 uur in plaats van 6:00 uur. Ook kan er straks nog maar tot 21:30 uur gebeld worden, in plaats van tot 0:00 uur.