Foto: Daniël de Ruig (archief)
Na 24 jaar plannen en bouwen was het zondag zo ver: de eerste elektrische trein reed van Zürich naar München. De eerste trein heeft München echter niet gehaald, maar strandde in het Duitse Hergatz. Waarom? De Duitse verkeersleider had de trein naar een spoor zonder bovenleiding gestuurd.
Door het vervangen van de dieseltrein door een elektrische trein, en deels te rijden via een andere route, is de treindienst Zürich – München sinds zondag 45 minuten versneld. Tenminste, als de treinen via de juiste sporen worden gestuurd. En dat gebeurde dus niet bij de eerste rit.
De stroomafnemer raakte door het incident beschadigd en kwam naast de trein. Om de trein toch afgevoerd te krijgen, was er alsnog een diesellocomotief nodig. Reizigers moesten overstappen op de regionale trein, schrijft de Duitse nieuwssite br.de. Al met al waren reizigers dus juist langer onderweg, in plaats van sneller.
This post was last modified on 22 december 2020 22:36
De Europese Commissie heeft onlangs een actieplan gepresenteerd waarmee de commissie de reistijden per internationale…
De nieuwe OV-pas is sinds deze week beschikbaar. Mensen kunnen de opvolger van de OV-chipkaart…
Nieuwe regels, betere afstemming en een nieuwe overkoepelende organisatie van spoorbeheerders moeten het internationale treinverkeer…
Op 14 december gaat de nieuwe dienstregeling voor het jaar 2026 van start. Er gaan…
Het Belgische treinverkeer en rest van het openbaar vervoer wacht flinke hinder door een driedaagse…
Het treinverkeer tussen Schiphol en Leiden blijft hinder houden van een storing bij Schiphol. In…