fbpx

Geen treinen woensdagochtend in Limburg en Brabant

19 nov 2024 14:02

Het treinverkeer in Limburg en Noord-Brabant ligt woensdagochtend tussen 6.00 en 9.00 uur stil door een staking van verkeersleiders van ProRail. Ook deze werkonderbreking heeft gevolgen voor treinen buiten het stakingsgebied.

De bij vakbond FNV aangesloten verkeersleiders in de posten in Eindhoven en Maastricht gaan staken. NS heeft bekendgemaakt dat er in heel Limburg en Brabant tot aan Breda geen treinen rijden. Richting het noorden moet tot aan Amsterdam Centraal rekening gehouden worden met treinuitval en vertragingen. Intercity’s vanuit het zuiden rijden niet. Ook de treinen van Arriva in Limburg en de Drielandentrein naar België en Duitsland kunnen niet rijden.

Geen uitval internationale langeafstandstreinen

NS International verwacht geen uitval van internationale treinen. De ICE naar Frankfurt van 7.38 op Amsterdam Centraal zal op tijd vertrekken en dan in Den Bosch wachten tot de staking over is. Door de werkzaamheden tussen Zevenaar en Oberhausen rijdt de trein via Venlo. De NightJets die vanuit Oostenrijk en Zwitserland komen, wachten ook en zullen naar verwachting een uur (Wenen/Innsbruck) en twee uur (Zürich) vertraging hebben.

Vrijdag in noordoosten

Op vrijdagochtend wordt er gestaakt in de verkeerleidingsposten in Groningen, Zwolle en Arnhem. Hoe het verder gaat met de acties is nog niet bekend. FNV heeft eerder laten weten door te gaan met actievoeren maar heeft hier verder nog niets over bekendgemaakt.

De NS spoorkaart met in het rood de stilgelegde trajecten en met blauwe stippellijn de trajecten met uitval van vertragingen.

(c) Treinreiziger.nl 

4.5 2 stemmen
Artikel waardering
6 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
Baardstaart
20 dagen geleden

Weer zijn de reizigers de dupe van de doorgedraaide kleuterklas van de FNV en dat maakt Prorail en NS bijzonder chantabel voor hun praktijken. Ondanks denk ik dat het beste is om NIET toe te geven aan de FNV en of terwijl langs juridische weg een einde te maken aan de staking of ze laten staken tot ze een ons wegen. In het laatste geval ben je ook meteen af van de chantage van de bonden, maar het gaat wel gepaard met een lange periode van extreem veel reizigers chagrijn. Helaas is dit uiteindelijk wel de beste keus, want als de bonden gebroken zijn kan je weer beginnen met de opbouw van het OV. Als bonden (hier bedoel ik metname de FNV) irreele eisen blijven stellen is dit het enige wat je er mee kunt doen.
Zie ook hoe Thatcher de mijnstaking in 1984 heeft gebroken.

Sam
20 dagen geleden
Antwoord aan  Baardstaart

en dan gaan mensen die misschien een opleiding tot TRDL willen gaan doen een andere opleiding doen en dan heb je over 10 jaar geen treindienstleiding meer over.
Thatcher is een goed voorbeeld hoe je een land snel en vakkundig naar de tering kan helpen (de gevolgen van hun “austerity”-beleid zijn nog steeds in alle lagen van de samenleving te voelen), meet niet.

Paul Lamote
20 dagen geleden
Antwoord aan  Sam

Wat een onzin. Ze verdienen gemiddeld €83000 met een opleiding op MBO4 niveau. Ik vraag me af wat jij dan een redelijk salaris vindt, €250.000 of zo?

Er komt een moment dat je moet zeggen tot hier en niet verder. Het is nu gewoon afpersing.

Laatst bewerkt op 20 dagen geleden door Paul Lamote
FFA
20 dagen geleden
Antwoord aan  Paul Lamote

Zou iedere werknemer moeten verdienen.
Derijken meerdan 100.000 kunnen wel 5% meerinkomstenbelastingbetalen.
Deze zgn. Managers presteren toch nix met hun marktwerking.

Joost2
20 dagen geleden
Antwoord aan  FFA

Lol, u denkt dat de Nederlandse economie groot genoeg is om iedereen 83000 euro te laten verdienen?

FFA
20 dagen geleden
Antwoord aan  Baardstaart

Waarom iedere dag fulmineren tegen FNV.
Gun je spoorwegmedewerkers nog niet eens Koopkrachtreparatie?
De nationale ,oek wordt iedere dag groter.
Alleen de factor Arbeidsi komensquote wordt jaar in jaar uit kleiner!