GoldenPass Express zonder reservering, kan dat?

Sinds 2023 rijdt er een directe trein tussen Interlaken en Montreux. Dit is de GoldenPass Express. Reserveren voor deze trein is niet verplicht, maar wel sterk aanbevolen. Voor de Prestige klasse is reserveren wél verplicht. De GoldenPass Express rijdt vier keer per dag. De reistijd bedraagt 3 à 3,5 uur.

Reserveren aanbevolen

Voor de uurlijkse trein Montreux – Zweisimmen en Zweisimmen – Spiez – Bern is reserveren niet nodig. Deze treinen worden ook gebruikt door de lokale bevolking. De GoldenPass Express is gericht op toeristen. De vraag is het grootst bij de trein die rond 9:00 uur uit Interlaken richting Montreux vertrekt. Maar in het algemeen geldt dat voor de GoldenPass reserveren aanbevolen wordt.

Wil je een luxe ervaring? Kies dan voor de Prestige klasse. Je hebt een regulier eerste klas ticket nodig, zoals een Interrail Pass, en daarbovenop een reservering. De reservering voor de Prestige Klasse bedraagt ongeveer 50 euro per persoon. In de 1e en 2e klasse kost een reservering ongeveer 25 euro per persoon.

Uurlijkse trein Montreux – Zweisimmen

Wil je de reserveringskosten uitsparen? Neem dan de reguliere treinen. Leuk is dat er tussen Montreux en Zweisimmen ook een replica rijdt van een oude trein. Voor die trein is reserveren niet nodig. De reguliere treinen werden voordat de GoldenPass Express reed aangeprezen als panoramatrein.

De route van de GoldenPass Express is echt de moeite waard. Daarnaast is het bijzonder dat de trein van spoorbreedte wisselt. Het is de eerste trein ter wereld die zowel op smalspoor als normaalspoor kan rijden. Daarmee behoort de GoldenPass Express met de Bernina Express en de Glacier Express tot de premium panoramatreinen van Zwitserland. Lees meer over de GoldenPass Express of kijk in onze rubriek Treinreizen Zwitserland.

Vragen over de GoldenPass Express

Foto’s van de GoldenPass Express

De Prestige klasse

2e klasse

This post was last modified on 25 januari 2024 15:08

Share

Recent Posts

Met de trein naar de koers – een uit nood geboren huwelijk waarin toch liefde opbloeide

Dit is een persoonlijk treinverhaal van Mark Koghee, journalist bij Treinreiziger.nl Trein en fiets zijn…

17 uur terug

Ook NS-staking van maandag gaat niet door – stakingsdreiging blijft ondanks nieuw loonbod NS

De aangekondigde NS-staking voor maandag gaat ook niet door. Dat meldt de NS, die vrijdag…

1 dag terug

TEE-trein maandag op transport naar Leek

De historische TEE-trein van de nieuwe Stichting Trans Europ Express gaat maandag op transport van…

2 dagen terug

Update 11.30 uur NS-staking in noorden en zuiden – intercity’s buiten stakingsgebied vallen uit

Er vallen vrijdag ook NS-treinen uit in gebieden waar niet gestaakt wordt. In het noorden…

2 dagen terug

NMBS, SBB en MÁV-START bedienen fietsers ‘t best – fietser in Europa laatste jaren iets beter uit in trein

Spoorwegmaatschappijen NMBS (België), SBB (Zwitserland) en MÁV-START (Hongarije) zijn de drie meest fietsvriendelijke spoorbedrijven van…

2 dagen terug

European Sleeper begint als eerste vroeg met verkoop kerstperiode

European Sleeper opent nu al de kaartverkoop voor de kerstperiode. De vroege start is opvallend…

3 dagen terug