Klachten over nieuwe dienstregeling Arriva
10 dec 2012 13:00
Veel reizigers in en rond Leiden klagen maandag over vertragingen, volle bussen en onduidelijkheden bij vervoerder Arriva. Het vervoer in Leiden, Gouda en de Bollenstreek is zondag door Arriva overgenomen van Connexxion. In het hele land geldt sinds zondag een nieuwe dienstregeling en de effecten zijn maandag in de spits zichtbaar geworden.
Op Twitter wordt onder meer geklaagd over busschema´s die bij de verkeerde halte hangen. Volgens Omroep West was het ´s ochtends een grote chaos op het busstation in Leiden. Perrons stonden vol met mensen die niet wisten welke bus ze moeten hebben. Op de bussen zelf stond geen bestemming. Ook reden ze nog volgens de oude dienstregeling.
Ook wordt er geklaagd over overvolle treinen tussen Arnhem en Winterwsijk. Daar heeft Arriva zondag de treindienst overgenomen van Syntus. Ook is de vervoerder gestart tussen Zwolle en Emmen, waar voorheen NS reed. Ook hier zijn er klachten. "De treinen bij NS hadden al weinig capaciteit, maar nu zijn de treinen nog korter" mailt een reiziger naar onze redactie.
"In zo´n eerste week is iedere dag nieuw", zegt een woordvoerdster tegenover de NOS. "Straks volgt er een kerstvakantie. In januari kun je van ons verwachten dat we er echt tegenaan gaan" vervolgt ze.
De problemen hangen samen doordat de vervoerder sinds zondag in diverse regio´s is gestart als nieuwe vervoerder, Daardoor rijdt de vervoerder nu in een aantal regio´s in Friesland, Gelderland, Drenthe, Overijssel en Zuid-Holland. Het bedrijf is daarmee van 1500 naar meer dan 4000 werknemers gegroeid. Het personeel is overgenomen van andere vervoersbedrijven.
Op Twitter biedt Arriva excuses aan aan iedereen die wat te klagen heeft. Ook over andere vervoerders zoals Connexxion en Syntus wordt geklaagd, maar die klachten richten zich vooral tot buslijnen die bijvoorbeeld net niet meer aansluiten op een treinverbinding.
(c) Novum / Treinreiziger.nl