© ÖBB | Marek Knopp
De Oostenrijkse spoorwegen hebben 22 zitrijtuigen omgebouwd tot ligrijtuig. De rijtuigen zullen vanaf december worden ingezet. In de zomer moet de ombouwoperatie zijn afgerond en zullen de rijtuigen ook van en naar Nederland worden ingezet.
De eerste rijtuigen zullen worden ingezet tussen Wenen en Bregenz, de binnenlandse nachttrein van de Oostenrijkse spoorwegen. In het gemoderniseerde rijtuig is ook ruimte voor drie fietsen.
De rijtuigen gaan dienst doen als “comfort-ligrijtuig”. Bij elke bank heeft de reiziger een stopcontact en een usb-poort. Ook is er een bedieningspaneel. De ÖBB zegt verder dat de rijtuigen zijn uitgerust met gratis wifi. Met de vernieuwde rijtuigen wil ÖBB het comfort verbeteren.
Wanneer de rijtuigen op de nachttrein naar Wenen en Innsbruck precies zullen worden ingezet is onduidelijk; waarschijnlijk is dat vanaf medio april. (Meer over deze slaaptrein vindt je op de pagina nachttrein Amsterdam – Wenen).
This post was last modified on 25 december 2021 17:23
De Europese Commissie heeft onlangs een actieplan gepresenteerd waarmee de commissie de reistijden per internationale…
De nieuwe OV-pas is sinds deze week beschikbaar. Mensen kunnen de opvolger van de OV-chipkaart…
Nieuwe regels, betere afstemming en een nieuwe overkoepelende organisatie van spoorbeheerders moeten het internationale treinverkeer…
Op 14 december gaat de nieuwe dienstregeling voor het jaar 2026 van start. Er gaan…
Het Belgische treinverkeer en rest van het openbaar vervoer wacht flinke hinder door een driedaagse…
Het treinverkeer tussen Schiphol en Leiden blijft hinder houden van een storing bij Schiphol. In…