© ÖBB | Marek Knopp
De Oostenrijkse spoorwegen hebben 22 zitrijtuigen omgebouwd tot ligrijtuig. De rijtuigen zullen vanaf december worden ingezet. In de zomer moet de ombouwoperatie zijn afgerond en zullen de rijtuigen ook van en naar Nederland worden ingezet.
De eerste rijtuigen zullen worden ingezet tussen Wenen en Bregenz, de binnenlandse nachttrein van de Oostenrijkse spoorwegen. In het gemoderniseerde rijtuig is ook ruimte voor drie fietsen.
De rijtuigen gaan dienst doen als “comfort-ligrijtuig”. Bij elke bank heeft de reiziger een stopcontact en een usb-poort. Ook is er een bedieningspaneel. De ÖBB zegt verder dat de rijtuigen zijn uitgerust met gratis wifi. Met de vernieuwde rijtuigen wil ÖBB het comfort verbeteren.
Wanneer de rijtuigen op de nachttrein naar Wenen en Innsbruck precies zullen worden ingezet is onduidelijk; waarschijnlijk is dat vanaf medio april. (Meer over deze slaaptrein vindt je op de pagina nachttrein Amsterdam – Wenen).
This post was last modified on 25 december 2021 17:23
Er dreigen nieuwe acties bij NS nu de leden van FNV Spoor en de Vakbond…
Sinds deze maand is NS gestopt met de verkoop van de populaire Jongerendagkaart. Toch kunnen…
Het vernieuwde Hoofdstation in Groningen is sinds zondag na een 64 dagenlange stremming weer open.…
Update 15.00 uur met meer informatie en foto's Defensie koopt wellicht 24 oude rijtuigen van…
Tussen Beilen en Groningen rijden maandag bijna de hele dag geen treinen na een aanrijding…
Update 11.30 uur. De storingen in de Willemsspoortunnel zijn maandagochtend alsnog opgelost. Vanaf het middaguur…