Foto: GVB
Spoorbeheerder ProRail sluit aankomend weekend, 24 en 25 november, nieuwe sporen aan tussen Utrecht en Driebergen. Het werk, dat wordt gedaan in kader van het project Randstadspoor, is de volgende stap naar het eindpunt.
De nieuwe sporen zorgen ervoor dat het treinverkeer makkelijker kan doorstromen en dat er meer treinen kunnen rijden. Het project Randstadspoor loopt sinds 2005 en omvat de bouw van zeven nieuwe stations, waaronder het medio 2013 klaar zijnde Utrecht Leidsche Rijn tussen Utrecht en Woerden, het bouwen van keersporen om frequenties te kunnen verhogen en het bouwen van twee dive-unders, waarmee treinen elkaar ongelijkvloers kunnen kruisen en elkaar dus niet hinderen.
Een aantal weekenden geleden heeft ProRail het laatste werk verricht tussen Utrecht en Houten. Daar werd het aantal sporen verdubbeld om Intercity´s en Sprinters elkaar niet te laten hinderen.
Dit weekend, 24 en 25 november, rijden er geen treinen maar bussen tussen Utrecht Centraal en Driebergen-Zeist. Tussen Driebergen-Zeist en Arnhem rijden vervolgens twee in plaats van de reguliere vier Intercity´s per uur. Tussen Driebergen en Rhenen rijdt gewoon elk halfuur een Sprinter. Reizigers tussen Utrecht en Nijmegen rijden het best om via Den Bosch.
De Europese Commissie heeft onlangs een actieplan gepresenteerd waarmee de commissie de reistijden per internationale…
De nieuwe OV-pas is sinds deze week beschikbaar. Mensen kunnen de opvolger van de OV-chipkaart…
Nieuwe regels, betere afstemming en een nieuwe overkoepelende organisatie van spoorbeheerders moeten het internationale treinverkeer…
Op 14 december gaat de nieuwe dienstregeling voor het jaar 2026 van start. Er gaan…
Het Belgische treinverkeer en rest van het openbaar vervoer wacht flinke hinder door een driedaagse…
Het treinverkeer tussen Schiphol en Leiden blijft hinder houden van een storing bij Schiphol. In…