Foto: Martin Kollaard
Treinreizigers zijn tijdelijk verlost van reclameborden op stations. De borden blijven de komende weken leeg. Dat is het gevolg van een uitspraak van de rechter.
Reclame-exploitant JCDecaux was naar de rechter gegaan omdat NS de reclameborden onderhands heeft gegund aan Exterion Media en Ngage. Volgens JCDecaux had NS het contract voor 5.000 borden moeten aanbesteden. Aanvankelijk werden de bezwaren afgewezen, maar in hoger beroep krijgt het bedrijf toch gelijk.
NS loopt nu niet alleen reclame-inkomsten mis, maar moet JCDecaux ook een nog nader te bepalen schadevergoeding betalen. Het contract zou een waarde hebben van 155 miljoen euro. Dat wordt overigens tegengesproken door de huidige exploitant, Exterion Media noemt een bedrag tussen de 50 en 100 miljoen euro.
NS kan nog tegen de uitspraak in cassatie gaan.
This post was last modified on 10 december 2019 10:54
De Europese Commissie heeft onlangs een actieplan gepresenteerd waarmee de commissie de reistijden per internationale…
De nieuwe OV-pas is sinds deze week beschikbaar. Mensen kunnen de opvolger van de OV-chipkaart…
Nieuwe regels, betere afstemming en een nieuwe overkoepelende organisatie van spoorbeheerders moeten het internationale treinverkeer…
Op 14 december gaat de nieuwe dienstregeling voor het jaar 2026 van start. Er gaan…
Het Belgische treinverkeer en rest van het openbaar vervoer wacht flinke hinder door een driedaagse…
Het treinverkeer tussen Schiphol en Leiden blijft hinder houden van een storing bij Schiphol. In…