fbpx

Rover opent meldpunt nieuwe dienstregeling

10 dec 2012 13:25

Rover heeft een meldpunt geopend voor klachten over de nieuwe dienstregeling. Via het meldpunt kunnen reizigers hun ongemak melden, of dit nu gaat om een volle trein, slechte aansluiting, langere reistijd, slechtere spreiding van vertrektijden of een andere klacht. In het meldpunt kan zowel over de trein als het stads- en streekvervoer worden geklaagd.

Rover ontvangt ieder jaar veel klachten over de nieuwe dienstregeling, vooral bij NS. Vaak gaan de meeste klachten over overvolle treinen, omdat de reizigersstromen nog veranderen de eerste dagen en NS nog “zoekt” met de materieelinzet. Rover heeft al met NS afgesproken contact te houden over de klachten over te volle treinen.

Wegens de vele wijzigingen in de NS-dienstregeling verwacht Rover dit jaar bovendien meer klachten dan anders.Veel reizigers gaan erop vooruit, maar er zijn ook reizigers die erop achteruit gaan. Zo gaan de treinen tussen Leiden en Den Haag minder goed gespreid rijden en krijgen treinreizigers uit Zuid-Limburg te maken met slechtere overstappen. Er zijn echter ook verbeteringen. Zo rijden er nu meer treinen tussen Sittard en Eindhoven. De belangrijkste wijziging is de ingebruikname van de Hanzelijn.

Middels het meldpunt wil Rover knelpunten in de nieuwe dienstregelingen in kaart brengen om met de verschillende vervoerders te bespreken. Rover hoopt dat nadelen van de nieuwe dienstregelingen op deze manier snel kunnen worden aangepakt.