fbpx

Rover: reizigers Rotterdam – Gouda kregen onnodig vertraging

NS en ProRail lieten tijdens een storing tussen Rotterdam en Gouda onnodig hun klanten urenlang in de kou staan. Dit schrijft Rover-Rotterdam in een brief aan NS en ProRail. Volgens Rover hadden de bedrijven wel degelijk een treindienst kunnen opstarten, zoals eerder na de brand op Utrecht CS in november wel gebeurde.

Dinsdagochtend 21 december 2010, net voor 06:30 uur, werd de brug bij Gouda getroffen door een storing. Hoewel de website van NS enkel melding maakte van minder treinen tussen Zoetermeer-Oost en Gouda, reden er in werkelijkheid enkele uren totaal geen treinen tussen Rotterdam en Gouda. Ook het laatste station vóór de storing, Nieuwerkerk a/d IJssel, werd niet bediend.

Rover-Rotterdam vindt dat NS haar klanten onnodig lang in de vrieskou heeft laten staan op stations als Nieuwerkerk a/d IJssel, Capelle Schollevaar en Rotterdam Noord. Het stoort de reizigersvereniging vooral dat de oplossing die het treinverkeer op gang hield op de zaterdag na de brand in Utrecht (20 november) nu niet van stal werd gehaald. Op die dag reed elk half uur een trein tussen Rotterdam Centraal en Nieuwerkerk a/d IJssel.

Volgens Rover had de stoptrein ook tijdens de storing van 21 december zonder problemen kunnen vertrekken vanaf Rotterdam CS, met als enige beperking dat hij mogelijk niet verder had kunnen rijden dan Nieuwerkerk a/d IJssel. Deze beperking weegt voor Rover niet op tegen het urenlang geen vervoer bieden terwijl het buiten vriest. De reizigersvereniging roept NS en ProRail op in dergelijke situaties met creatieve oplossingen voor de reizigers te kiezen in plaats van zondermeer het gehele treinverkeer te staken.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.