fbpx

Storing bij NS: één uur niet in- en uitchecken

26 mrt 2019 17:20

Veel treinreizigers hebben dinsdagmiddag te maken gekregen met een storing bij het in- uitchecken bij de Nederlandse Spoorwegen.

Omdat de schermpjes op de incheckpalen door een technische fout niet de juiste informatie gaven, zette de NS de palen uit. De problemen begonnen rond 14:45 uur, een uur later waren de problemen volgens NS opgelost.

Landelijk

De storing deed zich voor bij de NS-incheckpalen door het hele land. Bij de toegangspoortjes op de stations deden zich geen problemen voor. Reizigers die niet konden inchecken, konden wel zonder problemen op de trein stappen: het treinpersoneel was geïnstrueerd over de storing.

Online

Volgens NS kon 5 procent van de getroffen reizigers niet uitchecken. Deze reizigers kunnen dit online alsnog doen (via de NS Extra service). NS zoekt nog uit of de problemen zich beperkten tot onjuiste informatie op de schermpjes of dat er ook problemen waren met het in- of uitchecken zelf.

Geld terug vragen

Volgens de NOS werkten de paaltjes niet meer door een fout bij de installatie van software waarmee de overgang van winter- naar zomertijd wordt geregeld. Op sociale media verschenen veel berichten van treinreizigers bij wie het in- en uitchecken niet lukte. NS zegt dat reizigers die extra kosten hebben gemaakt door de storing, het bedrag kunnen terugvragen bij de klantenservice.

© ANP / Treinreiziger.nl

13 gedachten aan “Storing bij NS: één uur niet in- en uitchecken”

  1. Janneke 1 schreef:

    Leve de vooruitgang.

    1. dries molenaar schreef:

      Ja, vroeger had je nooit storing op machines. Mensen waren ook perfect.

      1. Janneke 1 schreef:

        Is dat zo?

        1. Dominic schreef:

          Ik denk dat u het sarcasme in de opmerking over het hoofd ziet :p

        2. AJB schreef:

          Drie reacties is het maximale schijnbaar, vandaar dat ik reageer op “Janneke 1schreef: maart 26, 2019 om 10:47 pm” in plaats van “Dominicschreef: maart 27, 2019 om 6:11 am”.

          Misschien is de reactie van Janneke 1 ook wel sarcasme?

          Buiten dat vraag ik mij af of ik de enige ben die reacties zoals die gegeven wordt op de oorspronkelijke reactie niet kan waarderen. Gelijksoortige reacties zijn altijd negatief en mensen worden op hun nummer gezet terwijl zij enkel uiting geven aan hun persoonlijke ervaringen. En ja, sommige reacties zijn niet geheel doordacht of missen soms nuance, maar niet iedereen is thuis in het spoorwereldje, om dan direct afgekat te worden vind ik onacceptabel. Mensen geven, over het algemeen in nette bewoordingen, uiting aan hun frustraties, dan wel opperen zij goedbedoelde ideeën inzake, complexe, problematieken. Hierop volgt vaak een uitermate negatieve reactie van iemand die de wijsheid in pacht denkt te hebben, zich daarbij denkt te moeten bedienen van bijtend sarcasme en denigrerend paternalisme. Misschien ben ik hier niet op mijn plaats gezien het feit dat deze vorm van, in mijn ogen, negativiteit nauwelijks weersproken wordt, hetzij door medegebruikers van deze website, hetzij door degenen die alhier enig toezicht houden, het doet mij echter met een aanmerkelijk verminderd enthousiasme deze, buiten dit punt zeer gewaardeerde, website bezoeken.

        3. Erwin Wessels schreef:

          @AJB Je hebt gewoon gereageerd op de reactie van Janneke1, zoals je wilde. Je kunt echter niet via ‘beantwoorden’ reageren op de reactie van Dominic.

          Wat je dan kunt doen is, net als ik hier doe, je reactie beginnen met @naam van degene op wie je reageert.

  2. Louis Bohte schreef:

    techniek staat voor niets

  3. Rogier de Wit schreef:

    Ik vind dat NS dit (naar omstandigheden) nog netjes oplost.

    1. Tartine schreef:

      Nee.
      Ik heb mijn 20E niet automatisch teruggekregen.

      1. jan schreef:

        weet men dan waar je uitgecheckt hebt ? Of wil je het hele bedrag teruggestort krijgen ?

      2. jan schreef:

        weet de NS dan waar je uitgestapt bent ?
        Of wil je het volledige bedrag teruggestort krijgen ?

        1. Tartine schreef:

          Ja idd. Aangezien het system werkt totaal niet meer.
          Anders is het te makkelijk; ik verwacht dat niet iedereen het moeite neemt (of vergeet) dus het is gratis geld voor het vervoerder.

  4. Peterke schreef:

    Het is me te vaak eigenlijk bijna of zeg intussen maar geheel dagelijks, en ook dagelijks op meerdere delen van de diverse trajecten met het falen van de techniek, op langs en tussen de lijnen. ook niet zelden meer juist in de spitstijden wat het vertrouwen in tijdige uitvoering van diensten, bij de pendelaars- reizigers behoorlijk aantast. Afgelopen weekend m.n. tussen Den Bosch- Tilburg en Eindhoven v.a. 10.45 U v.m. tot 20.30u. deed behoorlijk de deur dicht. Geen verbinding dus. Wat opviel dat er nu en dan wel goederentreinen het station Eindhoven passeerden…….En naar het uitziet wordt het nog steeds erger. In Eindhoven m.n. moest men twee a twee en half uur wachten op de eerste vervangende bus zo luidden de berichten. En na die tijd was het busaanbod erg schaars, soms stonden er lange tijd geen bussen, en dit zal op andere betrokken stations niet anders zijn geweest. Mocht ik van een reiziger vernemen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *