Treinen rijden na staking weer volgens schema
De treinen rijden vanaf woensdagochtend half elf weer zo goed als normaal. De werkonderbreking van verkeersleiders van ProRail op de posten in Amsterdam en Alkmaar legde tussen 6 en 9 uur het treinverkeer stil in Noord-Holland en delen van Utrecht en Flevoland en zorgde voor hinder op diverse andere trajecten.
Om 9.08 was de ICE naar Frankfurt de eerste trein die Amsterdam Centraal verliet, twee minuten later gevolgd door de sprinter naar Amersfoort Vathorst. Het treinverkeer kwam zo langzaam weer op gang. De NS waarschuwde dat reizigers nog rekening moesten houden met hinder tot 12 uur maar rond half elf waren alle storingsmeldingen verdwenen en reden de treinen zo goed als volgens schema.
Stations rustig
Stations waren op woensdagochtend bijzonder rustig. Sowieso de stations in Noord-Holland maar ook station Utrecht Centraal was rustiger dan normaal. Op station Schiphol Airport, waar nog wel vier sprinters per uur naartoe reden vanaf Amsterdam, bleef chaos ook uit.
De ANWB waarschuwde op dinsdag voor een extra drukke ochtendspits maar het verkeer bleek net zo druk als normaal op woensdagochtend.
Vrijdag volgende staking
Alleen de verkeersleiders aangesloten bij vakbond FNV legden het werk neer, wat voldoende was om de verkeersleiding lam te leggen. Alle verkeersleidingsposten komen de komende tijd aan de beurt met een werkonderbreking. De posten in Utrecht en Amersfoort gaan op vrijdagochtend tussen 6 en 9 uur dicht. De werkonderbreking hier zal ook grote gevolgen hebben voor het treinverkeer. Over de exacte gevolgen wordt donderdag meer bekend.
(c) Treinreiziger.nl
Wil je helpen Treinreiziger.nl te verbeteren en te vernieuwen? Beantwoord hier 6 vragen.
Zo jaag je je klanten op een effectieve manier weg
Weet dat erg het complotterig klinkt, maar ik krijg met al het geklooi sterk het idee dat men het OV met opzet aan het slopen is.
Prorail heeft geen klanten.
Die denkwijze is precies het grote probleem.
jawel,arriva,keolis,qbuzz,ns en goederenvervoerders
Uiteindelijk de klanten van zowel de reizigers en goederenvervoerders. Je betaalt bij een treinreis altijd een bepaald percentage aan Prorail voor het onderhoud aan het spoor.
Treinreiziger bedankt voor de update.
Dag mensen, kan ik zonder onderbrekingen vrijdag 15 november in de morgen van Groningen naar Rotterdam Centraal of Rotterdam Airport komen ? Vlucht om 13.55
Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk, u kunt het beste een FNV-lid vragen om u te brengen.
Wat misschien wel zal lukken is de stoptrein van Groningen naar Zwolle. Met de Ijsellijn van Zwolle naar Breda en van Breda de ICD (toeslagvrije gedeelte) naar Rotterdam. Dit is een zeer grote omweg. Dan mag je wel een van de eerste treinen nemen. Ik weet niet of je het met de tijd kan halen.
Ander kijken wat goedkoper is hotelovernachting of de langparkeertarieven bij Rotterdam Airport. Ook zou je evt kunnen kijken naar een binnenlandse vlucht van Eelde naar Rotterdam.
Op het einde van de dag is er maar een remedie tegen dit soort FNV kleuterklasjes en dat is de lidmaatschap van FNV opzeggen en naar CNV of een andere wat reelere bond gaan.
Er zijn al jaren geen binnenlandse vluchten meer.
Jazeker, neem de Schipholbus of -Taxi. Laat een familielid of een vriend rijden. Met het OV kan je beter op donderdag en een hotel rondom Schiphol nemen. Met het OV gaat het niet lukken.
Sorry, waar Schiphol staat moet Rotterdam staan 😉
Als je op de vacaturewebsite van ProRail kijkt welke salarissen ze bieden voor allerlei functies op mbo-niveau… Ik zou het ervoor doen; dit soort bedragen zijn in mijn branche ondenkbaar, zelfs op hbo-/wo-niveau. Dat zelfde gevoel heb ik bij die voortdurend klagende leraren – tig weken vakantie, continu ‘studiedagen’ en een salaris waartegen je u zegt. Leven die mensen wel in de realiteit?
Veel mensen in de gesubsidieerde sector leven inderdaad volledig buiten de realiteit. Ik heb veel familie in het onderwijs en die mensen zijn bijv. altijd verbaasd als ik vertel dat ik tijdens de schoolvakanties in principe gewoon moet werken. Daarnaast voelen ze zich zwaar verheven boven mensen in het bedrijfsleven omdat ze is verteld dat zij zelf werken in een “essentiele sector” terwijl het bedrijfsleven (ze stemmen PvdA, GL of D66) zich met nutteloze, milieuvervuiliende zaken bezighoudt.
Dat zie je binnen de kantoren van NS en Prorail ook hoor. Personeel dat daar al decennia vastzit als een soort ambtenaren. Die komen ‘s ochtends, lezen eerst de krant, en gaan tussen de middag naar huis voor de bammetjes, net als vroeger op de basisschool. Het enige dat voor hen ooit veranderd is, is dat ze niet meer op kantoor mogen roken en daarvoor dus naar buiten moeten. Ze hoeven ook geen vakantiebriefje in te leveren, want dat is ieder jaar in de schoolvakantie, tussen kerst en oud en nieuw en dan in het voorjaar nog een keertje.
Wat ik vanuit het onderwijs veel hoor, is dat onderwijzers zelf vinden dat ze juist (zeer) goed beloond worden, maar dat de andere problemen die ze ondervinden niet worden opgepakt door de vakbonden. Vooral het FNV blijkt een ‘one trick pony’. Die komt dan aan docenten vertellen dat ze het niet langer pikken en dat ze moeten gaan demonstreren voor meer loon, terwijl het die docenten daar helemaal niet om te doen is.