fbpx

Aanvullende vragen

02 feb 2019 17:04

Wilt u ons helpen om nog vier aanvullende korte vragen te beantwoorden?

    U heeft in een eerdere enquête aangegeven dat u eerder een e-ticket heeft gekocht, maar dat het reizen verzilveren niet liep als gewenst. Wat was het probleem? (Meerdere opties mogelijk)
    Ik ondervond problemen tijdens het verzilverenIk heb het e-ticket (eens) niet kunnen gebruiken, omdat mijn reis niet door ging.Het lukte mij niet om het e-ticket uit te printen.Het lukte mij niet om op het station in te checken.Ik had een ander probleem met het e-ticket

    Verzilveren kan de gehele reisperiode, ook op de reisdag. Wist u dat?
    Ja, dat wist ikNee, dat wist ik niet

    Printen is tegenwoordig niet meer verplicht. Wist u dat?
    Ja, dat wist ikNee, dat wist ik niet

    Als het e-ticket eenvoudig te verzilveren is, en je kan ook de reisdatum wijzigen, zou u dan het e-ticket als een optie zien?
    Ik zie sowieso het e-ticket als een optieJa, dan wel.Nee, ik wil niet reizen met de smartphone / geprint ticketNee, omdat ik de reis niet in de spits mag afmaken.

    54 gedachten aan “Aanvullende vragen”

    1. Margo Hemink schreef:

      Ik gebruik geen smartphone en mijn printer staat regelmatig zonder inkt.
      Je moet tegenwoordig overal een pc of smartphone voor hebben en dat is voor ouderen niet altijd prettig.

      1. Cees Molenaar schreef:

        HELEMAAL mee eens!

      2. Monique schreef:

        Helemaal mee eens

      3. Diny schreef:

        Helemaal mee eens.. een gewoon kaartje is veel handiger. Als ik besluit om de trein te nemen met een sticker moet ik alle nog snel invullen. Super onhandig

      4. Richard schreef:

        Dit is ook precies mijn punt. Ik werk veel met ouderen en mensen die helemaal niet beschikken over dergelijke apparaten. Het is wat te kort door de bocht om dan te zeggen dat de omgeving het op moet lossen, dan leg je jouw probleem bij een ander neer.
        Sluit geen groepen mensen uit, dat is niet klantvriendelijk.

      5. Josiane de Bruin schreef:

        Nou niet alleen voor ouderen. Tegenwoordig MOET alles gedaan worden via Smartphone, maar als men ( zoals in mijn geval) geen geld heeft om een smartphone te kopen en de internetabonnement ea te betalen, dan zit je alleen met een goedkope prepaid toestel in je tas, dat niks uitprint en niks scant ….. Er wordt automatisch gedacht dat mensen vanzelfsprekend een smartphone hebben 🙁 En buiten dat, een e-ticket waar op je de datum van je reis MOET invullen en ook dat niet gebruikt kan worden om de spits af te reizen ……. je wordt echt beperkt in je reis en de tijd die je wilt besteden aan je bezoek of dagje uit ergens. Goedkopere treinkaartje met te veel eisen aan verbonden, reizen wordt niet meer leuk op dit manier.

    2. Toos Wirken schreef:

      Ik wil gewoon heel graag een gewoon ticket zonder gebruik van smartphone

      1. Hilly Olde Olthof schreef:

        Ik heb ook nog nergens gelezen dat je mobiel ook leeg kan zijn .. oeps en wat dan ????
        Heb er dus een hekel aan om het via de telefoon te laten zien .

    3. Anoniem schreef:

      niet iedereen zijn telef is geschikt v de etickets en los kaartje vind ik persoonlijk makkelijker geef liever niet mijn telef in handen v conducteur etc

      1. viffer schreef:

        De conducteur hoeft je telefoon ook niet in handen te hebben, je geeft de QR code weer op het scherm en toont het scherm aan de conducteur. Die neemt de handscanner en scant de QR-code. Ik heb nu één keer meegemaakt dat de conducteur op “Draaien” tikte om na te gaan of het daadwerkelijk ging om een ticket in de app of om een screenshot, maar ze nemen de telefoon absoluut niet in handen.

      2. Erwin Wessels schreef:

        Je hoeft de telefoon niet in handen van de conducteur te geven hoor, je kunt hem zelf blijven vasthouden. Je moet alleen even de app openen en het ticket laten zien. De conducteur kan dan de QR-code op het ticket op je telefoon scannen.

      3. c boer schreef:

        graag gewone kaartjes, wij hebben miet de middelen ,om uit te printen en dergelijke, dus kunnen wij geen gebruik maken van aanbieding jammer

        1. Marianne schreef:

          Precies. Zo wordt een groep die af en toe eens en dagje op pad wil met de trein, buiten gesloten.

    4. Annie schreef:

      Wat ik eenbgroor nadeel vind is dat mensen met een werkbudget en/Of onder bewijsvoering staan geen betaling via iDEAL kunnen doen. Ook voor ouderen is online betalen vaak een probleem

      1. Richard schreef:

        Mensen onder bewindvoering zijn inderdaad ook met de handen gebonden. Het beetje mobiliteit wat ze daarmee zouden kunnen hebben wordt je dan ontnomen.
        Terwijl juist dit van die voordeeltjes zijn waar ze naar snakken.

    5. Anoniem schreef:

      Ik vind een losse ticket veel makkelijker. Het is ook belachelijk dat je in de spits je reis niet af mag maken. Die keren dat ik gebruik maak van een voordelig kaartje kom ik voor vier uur inchecken en dan de reis afmaken. En was ik nog redelijk op tijd thuis. Als ik nu pas weer na de spits kan riezen is het voor mij veels te laat. Ik denk dat de ns op deze manier toch een hoop reiziger kwijt gaat raken.

    6. gerrie diepstraten schreef:

      heb zelf geen printer die het doet en maar een gewoon simpel mobieltje waar ik genoeg aan heb als ik op de trein stap is dat op gilze-rijen wat niet bemand is laat staan een printer heeft en om na een bieb te gaan voor printe vind ik ook nogal wat
      gewoon het wegwerpkaarte weer terug dat is voor vele het makkelijkst

    7. Iris schreef:

      De eenmalige treinkaartjes zijn veel gebruiksvriendelijker t.o.v. een e-ticket.

    8. Sonja Pollemans-Luisman schreef:

      De NS mag met zoveel reizigers ook wel iets tegemoetkomen door eenmalige treinkaarten aan te bieden ipv e-tickets. En vooral geen ergernis kweken bij veel reizigers en oudere mensen die al blij zijn om een dag of dagen op een eenvoudige manier graag willen reizen.

    9. Tineke schreef:

      Ik wil graag voor de spits al kunnen inchecken en mijn reis af maken zodat je veel waar voor je geld krijgt.

    10. G.Dammer schreef:

      wij willen graag het wegwerpkaartje terug,
      uitprinten lukt niet, dat loopt vast en de e-ticket is naar de Filistijnen, dus geen kaart.
      Bovendien als je een datum hebt in gevuld zit je er aan vast en kunt niet een andere dag nemen dat uiteindelijk toch beter uit komt.

    11. Lenie schreef:

      Laatste feedback

    12. Monique Jonkman-Koolen schreef:

      Ik woon in Drenthe en mijn vriendin in Leiden. Op de nieuwe manier kan ik daar 1,5 uur zijn als ik niet door mag reizen in de spits ik stap nu ‘s ochtends al om 6 uur op ivm voor de spits instappen dan ben ik er om 8.15 uur. Als ik pas om 9 uur in kan stappen dan is het 11.15 uur plus een stuk lopen. Moet dan om 13.15 of 13.45 uur weer terug. Heel kort bezoekje dus.

    13. Van der Veer schreef:

      Helaas lukt het printen niet altijd en wij hebben geen smartphone. Is regelmatig voorgekomen – wij reizen met meerdere personen als we op stap gaan – dat de toegangspoorten niet reageerde op de geprinte versie van de treinticket. In onze doelgroep veel ouderen welk geen mogelijkheid hebben zelf achter de PC te kruipen om een e-ticket te verzilveren etc.
      En juist deze doelgroep wil gewoon het treinkaartje terug!

    14. hENNIE schreef:

      Mijn man kan NIET met de computer….Dus hij kan geen treinkaartje activeren als ik er niet ben.

      Hij wil graag WEER DE GEWONE WEGWERPKAARTJES !!

    15. Nel Brand schreef:

      Als je met meerdere wil reizen en er zijn mensen bij die geen smartphone hebben word het erg lastig.

    16. R. Nieuwenhuisen schreef:

      Ben het met de hierboven gegeven reacties helemaal eens.
      Ook ik heb geen smartphone, en het is een heel gedoe met het verzilveren. veel invulwerk, en je moet een plaats aangeven waar je heengaat. Wat maakt het uit met het actiekaartje waar de reis heen gaat.Het kan zo simpel met een eenmalig kaartje. Scheelt ook weer een berg papier

      1. brigitte schreef:

        Ik ben dat helemaal met je eens. Heb al eens gehad dat door een storing een trein uitviel welke naar onze eindbestemming zou gaan. Maar een andere trein genomen naar een andere eindbestemming. Maakt met het papieren kaartje niets uit. Met een E-ticket ben je verplicht te reizen naar je opgegeven bestemming en kan je door een storing niet ineens je reisdoel veranderen.

    17. G.C.van Straaten schreef:

      Heb storing gehad in printer en ook een keer met NS-website waardoor uitprinten niet lukte. Heb geen smartfoon, tablet of ander apparaat om e-ticket op te tonen. Heb heel veel bezwaar tegen het vervallen van de mogelijkheid door de week een vòòr 16.00u aangevangen rit uit te rijden: dit maakt de dagkaart voor mij onbruikbaar!
      Dringende suggestie: maak bestellen van dagkaart via website en dan bij een oplaadapparaat of kaartautomaat op de chipkaart laden mogelijk. Dat kan bijvoorbeeld met de Syntus Utrecht dagkaarten en werkt uitstekend.

    18. Truus Laan schreef:

      De NS kan ook wel eens aan de ouderen denken, je moet zoveel handelingen doen dat je door de bomen het bos niet meer ziet. En steeds weer iets nieuws, als je denkt dat je het snapt gang ze weer veranderen.

    19. Roel den Haag schreef:

      Ik behoor tot de 6% van de bevolking (recent onderzoek) die geen toegang tot internet heeft of een of ander modern telefoontje oid. Ik heb dus helemaal niets aan e-tickets. Van de CT-kaarten gebruikte ik er een stuk of dertig per jaar; deze klandizie is NS dus volledig kwijt!
      Deze reactie wordt door een kennis aan de andere kant van het land voor me op de website gezet. Ik bezoek hem 2-3 keer per jaar en kan dan pas mijn email lezen. Ik woon op het platteland met binnen 20 kilometer nergens een bibliotheek met publieks-computers; het station het dichtst bij mij is onbemand zo dat ik daar niets kan laten uitprinten.

      1. Anoniem schreef:

        Huh? Hoe plaats je deze reactie dan op internet als je geen internet hebt?

        1. G.C.van Straaten schreef:

          Anoniem: goed lezen wat er staat! Dat bericht is door een kennis erop gezet na telefonisch overleg.

    20. Giny schreef:

      Nee ik zou graag de gewone kaartjes willen houden. Dan kun je reizen waar je naar toe wilt.
      Het was altijd goed, waarom nu weer wijzigen.
      Zullen denk weer met de auto gaan.

    21. Willemijn schreef:

      Toen ik m’n eticket niet had geprint maar het met m’n mobiel deed kon ik niet inchecken.

    22. Wendy schreef:

      Het is grappig dat de aanvullende vraag aangeeft dat je niet hoeft te printen, terwijl ik juist een e-ticket heb gekocht waarbij uitdrukkelijk vermeld staat dat dit wel moet. Toch het meest vervelend vind ik nog wel dat je je datum niet kunt wijzigen.

    23. Ria schreef:

      De procedure om te verzilveren is gewoon te lang en ingewikkeld als je niet goed met beeldscherm kunt werken en helaas word jje niet geholpen op het station. Op dezelfde dag dit doen als de reisdatum kost te veel energie. Taxibus naar station en perron-assistentie moet ook al geregeld en focus op medische afspraak.
      Met een eenvoudige telefoon kun je niet veel apps opslaan. NS app neemt veel ruimte in en je ticket opzoeken in de app is ook met 4 stappen een ramp als je motiriek niet goed is.

      1. Janneke 1 schreef:

        Mee eens, ben vanochtend bij station Alkmaar wezen informeren naar uitprinten van e-ticket ivm het niet hebben van printer. De eerste reactie was dat ik dan maar een printer moest kopen ,want die waren maar 3 tientjes.Ze vergat zeker dat er ook nog inkt in moet. Maar buiten dat, wat is dat voor reactie? Waarom staat er nog OV-SERVICE boven de ingang?

    24. Bloot-Dusseljee schreef:

      Het is lastiger als je ouder wordt om een
      e-ticket te gebruiken.
      Ik moet altijd iemand vragen om mij te helpen.
      Een gewoon treinkaartje kun je zelf hanteren.
      Jammer dat je met een e-ticket je treinreis niet kunt afmaken. Zo moet je perse wachten tot het wel mag, en ben je laat thuis.

    25. m verstraeten schreef:

      JULLIE MAKEN HET VOOR OUDERE MENSEN EXTRA MOEILIJK EN VINDEN HET HEEL NORMAAL DAT IEDEREEN MET DE COMPUTWER OM KAN GAAN VEEL OUDJES WILLEN ER GRAAG EENS EEN DAGJE OP UIT EN DAT WAS MET DE GEWONE KAARTJES EEN STUK MAKKELIJKER VOOR HEN DENK HIER MAAR EENS OVER NA NS EN DOE SNEL WEER DE GEWONE KAARTJES VAN KRUITVAN EN ZO TERUG

    26. Anoniem schreef:

      Ik moet altijd een ander vragen om uit te printen

    27. A.Natrop schreef:

      Ik moet altijd een ander vragen om uit te printen!!

    28. Lesley schreef:

      Als ik het ticket later van datum kan wijzigen wanneer ik hem al verzilverd heb, dan is het e-ticket voor mij prima op de smartphone. Maar wanneer ik de datum niet kan wijzigen, kan ik door een bus storing, sneeuwval of persoonlijk ongeluk niet meer reizen. Ook wanneer de laatste trein niet meer rijd, heb ik mn kaartje weggegooid.

    29. Wim Lubbers schreef:

      Als toevoeging op de aanvullende enquête wil ik nog vermelden, dat ik de dagkaarten gebruik als aanvulling op mijn weekendvrijabonnement.
      Sommige bestemmingen lonen pas als je voor halfzeven de deur uit kunt gaan. Zeker als je aan de randen van het land woont (in mijn geval Midden-Limburg).
      Om diezelfde reden heb ik geen trek om na halfzeven vanuit bijvoorbeeld Friesland nog terug te moeten reizen naar Limburg.
      Als enthousiaste wandelaar word ik er steeds vaker mee geconfronteerd, dat regionale buslijnen naar mijn wandelbestemmingen in het weekend wegbezuinigd zijn, en dus alleen op doordeweekse dagen bereikbaar zijn. Maar dan moet ik niet tot 9 uur thuisblijven.
      Ik krijg altijd gruwelijke stress van online verzilveren en nog meer van online betalen (Spoordeelwinkel bijv.). En vooral dat gezeik over cookies en addblockers en zo.

      1. Wim Lubbers schreef:

        O ja, ik heb geen smartphone.
        (Ja, lach maar)

        1. Riet Beukert schreef:

          heb ook geen smartphone en dat wil ik graag zo houden.

        2. Riet Beukert schreef:

          Zo helemaal eens met Wim. Precies wat ik ook ervaar.

    30. Ria Weemaes schreef:

      Meerdere treinkaartjes kunnen kopen zodat je spontaan weg kunt gaan.
      Als je ver van een station woont( andere plaats) en je kunt pas na de spits reizen kom je heel laat thuis. Bussen rijden dan ook minder.
      Het moet toch wel leuk blijven om weg te gaan.

      1. brigitte schreef:

        Helemaal mee eens

      2. Hilly schreef:

        Helemaal mee eens.
        In Friesland wonenden moeten al heel lang reizen om ergens te komen en dan ook nog eens pas na de spits

    31. Riet Beukert schreef:

      Ik vind het vervelend dat ik het e-ticket niet kan gebruiken omdat ik vaak lange enkele reizen heb en dan mijn reis niet af kan maken in de spits. Bovendien stond er op mijn laatste e-ticket dat het per se uitgeprint moest worden. Dus dat klopt niet. Ik vind het ook heel erg vervelend dat de websites voor treinkaartjes iedere keer veranderd moeten worden. Ik word daar heel moe en onzeker van. Ben ook altijd bang dat de printer het niet doet op het laatste moment.

    32. Brigitte schreef:

      Ik heb nog een oude mobiele telefoon( Nokia) die prima zijn werk doet en waar niets mis mee is. Het is alleen geen smartfone, waar ik alles op kan zetten.
      Ook vind ik het erg vervelend dat ik in de spits mijn reis niet mag afmaken. Als ik een dag weg ga met een voordeelkaartje, ga ik vaak een lange reis maken om iets meer te zien van Nederland dan alleen mijn eigen omgeving ( Groningen Friesland Drenthe). En heb met een e-ticket al eens gehad dat ik op de dag van de reis ziek was en dan ben je helaas ook je geld kwijt, omdat je het niet kunt veranderen.

    33. René Mensing schreef:

      dat men een reis niet meer kan voortzetten tijdens de spits vind ik wel een beperking

    34. Adriana Kp schreef:

      Ik heb geen abonnement op mijn telefoon
      en kan er ook niet mee betalen.

      Ik baal van die e- tickets.

    Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *