Minder treinen door kapotte bovenleiding in Amsterdam
29 nov 2024 12:14
Tussen Amsterdam en Utrecht rijden vrijdag de hele dag veel minder treinen. In de ochtend is over een lengte van 600 meter de bovenleiding kapot gegaan waarbij ook een trein werd beschadigd.
Volgens ProRail ging het vrijdagochtend even na 06.00 mis. Door de kapotte bovenleiding strandde een trein waaruit ongeveer 40 reizigers gehaald zijn. Het is volgens ProRail nog niet bekend waardoor de bovenleiding kapot is gegaan.
Reizigers kunnen verder met metro
Er rijden nu veel minder treinen tussen Amsterdam Centraal en Amsterdam Bijlmer ArenA. Tussen Enkhuizen en Maastricht rijdt er nog een intercity via Amsterdam Centraal. Verder rijdt er een intercity via Amsterdam-Zuid en Utrecht naar Venlo. De rest van de treinen uit het zuiden keert op Amsterdam Bijlmer ArenA. Treinreizigers kunnen tussen Amsterdam Centraal, Amsterdam Amstel, Duivendrecht, Amsterdam Bijlmer ArenA en Amsterdam Holendrecht met hun treinkaartje gratis gebruikmaken van de metro totdat de verstoring is verholpen. Er rijden ook minder intercity’s tussen Utrecht en Hilversum.
De reparatie van de bovenleiding zal zeker nog de hele dag duren. ProRail zegt te hopen dat de treinen op het traject vanaf zaterdagochtend weer volgens schema kunnen rijden.
(c) Treinreiziger.nl / ANP
Mooi dat de metro er ligt. Zo kunnen de treinreizigers toch makkelijk verder. Ook goed dat er afspraken gemaakt zijn met de GVB dat reizigers op hun NS kaart verder kunnen. Ondanks het chagrijn is dit de best mogelijke resultaat wat voor de reizigers bereikt is.
Prima alternatief, dat vind ik ook. Bij geplande stremmingen binnen Mokum wordt het GVB standaard al ingeschakeld en wordt het treinkaartje ook geaccepteerd. Dat is service
Jammer dat de liften en de roltrappen het vaak niet doen.
Heb je dat weer!
Mooi, zo’n nostalgische foto van een antieke “Zilvermeeuw”-metro bij dit artikel. Deze rijden echter al sinds 2015 niet meer in Amsterdam. De laatste Zilvermeeuw staat bij het Transportmuseum in Nieuw-Vennep.
Op het gevaar af dat ik een zuurpruim ben, maar dit is toch niet bijzonder?
Er was “gespecialiseerd” personeel nodig?
Nogal wiedes, dat is hun beroep. Waarom is de bovenleiding over deze lengte beschadigt geraakt?
Weer een hoop gerommel om een beetje in een goed blaadje bij de reiziger te komen…….