Topman Pier Eringa van ProRail wil dat het aantal treinen verdubbeld kan worden. Om dit te realiseren moet er veel gebeuren. Dat zegt de topman in een interview met De Telegraaf.
“Ons spoor moet geschikt worden voor twee keer zoveel treinen, die korter op elkaar rijden met veel hogere snelheden,” bepleit de topman. Omdat te realiseren, moet er niet alleen nieuw spoor worden aangelegd, maar ook de spanning op de bovenleiding moet omhoog en er zijn meer hogesnelheidswissels en moderne beveiliging nodig. “De diesels gaan eruit en de machinist krijgt op den duur een andere rol,” meent Eringa.
Volgens hem moet er de komende drie jaar drastisch vernieuwd worden.”De spoortechniek dateert op veel plekken van net na de oorlog. Vergelijk het met de zwart-wittelevisie. We moeten met onze tijd mee, ook qua kennis,” zegt Eringa tegen De Telegraaf. Het vergroten van de capaciteit, waardoor er meer treinen kunnen rijden, is volgens Eringa noodzakelijk. Hij heeft zijn hoop gevestigd op ERTMS level 3. De uitrol van ERTMS, laat staan van versie 3, is echter vertraagd.
This post was last modified on 1 mei 2017 17:10
De Europese Commissie heeft onlangs een actieplan gepresenteerd waarmee de commissie de reistijden per internationale…
De nieuwe OV-pas is sinds deze week beschikbaar. Mensen kunnen de opvolger van de OV-chipkaart…
Nieuwe regels, betere afstemming en een nieuwe overkoepelende organisatie van spoorbeheerders moeten het internationale treinverkeer…
Op 14 december gaat de nieuwe dienstregeling voor het jaar 2026 van start. Er gaan…
Het Belgische treinverkeer en rest van het openbaar vervoer wacht flinke hinder door een driedaagse…
Het treinverkeer tussen Schiphol en Leiden blijft hinder houden van een storing bij Schiphol. In…