De Thalys krijgt 7% meer zitplaatsen, 15% meer bagageruimte (in reisklasse Standaard) en twee fietsplaatsen. Dat bevestigt Thalys.
De treinen worden niet langer, maar Thalys woordvoerder Mattias Baertsoen benadrukt dat de extra zitplaatsen niet ten koste gaan van het comfort en de beenruimte. “We zullen meer zitplaatsen creëren door niet gebruikte ruimtes te schrappen. Ook verdwijnt Le Salon.” Le Salon is een vergadercoupé voor 4 personen die in 2010 werd geïntroduceerd. Bij introductie kostte de vergadercoupé bij een ritje Amsterdam – Parijs ruim 850 euro.
De treinen krijgen van binnen een volledig nieuw design. In 2016 kregen de treinstellen al een grondige revisie van de technische onderdelen. De trein kreeg toen buiten al een nieuw uiterlijk, maar binnen was er niets veranderd. Dat gebeurt nu alsnog: de treinen krijgen nieuwe rode bekleding. Met dit nieuwe design is gedurende vier jaar een investering van circa 55 miljoen euro per jaar gemoeid.
Per treinstel komen er twee plekken voor fietsen. Tot nu toe konden fietsen niet mee, tenzij de wielen gedemonteerd werden en de fiets in een fietshoes zat. Thalys heeft verder aangekondigd dat het bedrijf vanaf 2019 in de zomer gaat rijden vanuit Brussel naar Bordeaux.
This post was last modified on 6 juli 2018 17:05
De Tweede Kamer ziet geen enkele verhoging van de prijs van treinkaartjes zitten. Dat bleek…
European Sleeper verwacht in 2026 de nachttrein Amsterdam-Barcelona te kunnen rijden. Aanvankelijk was het plan…
Treinreizigers van NS kunnen sinds afgelopen vrijdag voor het eerst met een elektrische touringcar reizen…
Een grote storing heeft het Duitse treinverkeer vandaag urenlang stilgelegd. De problemen begonnen rond 13:00…
Luchthaven Schiphol stapt naar de rechter om een door vakbonden aangekondigde staking op het spoor…
Staatssecretaris Chris Jansen (Openbaar Vervoer en Milieu) probeert te voorkomen dat de treinkaartjes van de…