Goedkoop Treinkaartje 2e klas: € 21 (naar > 20 eindbestemmingen)
06 sep 2021 1:01
UITVERKOCHT! Het is meer dan een jaar geleden, maar eindelijk is het zover: er zijn weer goedkope treinkaartjes bij Actie van de Dag! Of je nu naar Groningen, Den Haag of Maastricht wilt: voor € 21 koop je een dagretour voor de daluren. De tickets zijn te gebruiken van 6 september t/m 31 oktober 2021. Je kunt kiezen uit formeel twintig bestemmingen, maar in de praktijk kan je naar veel meer bestemmingen reizen!
Treinreizen naar verschillende bestemmingen
Dat zit zo: bij een Dal Dagretour reis je via de snelste route naar de bestemming die de reisplanner adviseert. Omreizen mag niet, maar de reis onderbreken mag wel. En het is geen probleem als je de eindbestemming niet bereikt, mits je maar op de route blijft waar het treinkaartje geldig is. Wil je bijvoorbeeld met dit goedkope treinkaartje van VakantieVeilingen naar Roermond, Sittard of Eindhoven? Dan kun je Maastricht als eindbestemming kiezen, en liggen deze plaatsen (meestal) op de route.
Twintig eindbestemmingen
Dit zijn de twintig eindbestemmingen die je bij het verzilveren kunt kiezen:
- Arnhem
- Breda
- Delft
- Den Bosch
- Den Haag Centraal
- Deventer
- Eindhoven
- Emmen
- Enschede
- Groningen
- Haarlem
- Leeuwarden
- Leiden
- Maastricht
- Middelburg
- Nijmegen
- Rotterdam
- Tilburg
- Utrecht
- Zwolle
Zo zit het met de daluren
Op zaterdag en zondag kun je op de door jouw gekozen route zonder tijdrestricties lekker vrij reizen. Van maandag t/m vrijdag mag je niet reizen van 6:30 uur tot 9:00 uur en niet van 16:00 – 18:30 uur. Je mag tijdens die tijden niet in de trein zitten, dus ook niet de reis afmaken. Een uitzondering is als je door treinvertraging buiten je schuld in de spits terechtkomt, dan mag je uiteraard wel je reis afmaken.
Andere regels die je moet weten
Het is een Dal Dagretour, dus de heen- en terugreis moeten op dezelfde dag plaatsvinden (je mag wel na 0 uur ‘s nachts nog reizen, tot en met de laatste trein). Je kunt vertrekken vanaf elk station in Nederland. Je mag ook reizen met treinen van andere vervoerders, mits deze (deels) op de door jouw gekozen route actief zijn. Je mag niet reizen met Thalys, Eurostar en de Nightjet. Bij reizen met de Intercity Direct tussen Schiphol – Rotterdam betaal je een toeslag (dit zijn de treinen die via de hogesnelheidslijn rijden). Wil je in Nederland gebruik maken van de Duitse ICE? Dan betaal je ook een toeslag. Voor de reguliere Sprinters en Intercity’s hoef je in de daluren niets bij te betalen. Het is een treinkaartje, dus alleen geldig in de trein (en bij werkzaamheden / storingen in treinvervangende bussen). Het ticket is niet te gebruiken naar bestemmingen buiten Nederland.
Zo koop je het goedkope treinkaartje
Bij VakantieVeilingen koop je dit treinkaartje. Dat wil zeggen: eigenlijk koop je een vouchercode. Die krijg je in de regel direct, in elk geval binnen een uur, toegestuurd per e-mail. Met de vouchercode kun je op ns.nl je treinkaartje verzilveren. Verzilveren en reizen kan t/m 31 oktober 2021. Direct na het verzilveren krijg je het treinkaartje geleverd. Je kunt dit zelf uitprinten, of laten zien op je smartphone. Belangrijk om te weten: na het verzilveren kun je niets meer aanpassen. Verzilver dus kort voor vertrek, als je zeker weet dat de reis doorgaat. Je kunt dus ook verzilveren op de dag van vertrek.
Tot slot
In de trein dien je een mondkapje te dragen. Dit geldt voor iedereen van twaalf jaar en ouder. Voor reizigers jonger dan twaalf jaar kun je beter een Railrunner kopen. Deze treinkaartjes kunnen niet geannuleerd worden.
In het verleden waren actietreinkaartjes van VakantieVeilingen vaak iets goedkoper, maar sinds de coronacrisis zijn de meeste actiekaartjes duurder geworden. Maar nog steeds bespaar je tot meer dan 50% van het volle tarief. Ook als je een NS Kortingskaart hebt kan deze actie bij lange reizen voordelig zijn.
Waarom geen goedkope enkele reis zodat op een andere dag terug kan. Trouwens goedkoop is het het namelijk. 4euro duurder geworden die dag retour
Het is een actie die ook ik mis. Voor de coronapandemie kon je bij de Spoordeel winkel wel eens kiezen of je een dagretour wilde of twee enkeltjes. Twee enkeltjes was vaak wel een aantal euro duurder maar wel makkelijk als je op de ene dag heen ging en een andere dag terug.
Misschien dat ze dit in de toekomst als upgrade kunnen aanbieden zoals ze dat ook doen met de 1e klas. In sommige gevallen heb ik hier best wat extra geld voor over en zal ik ook eerder de trein pakken.
17,50 of 21.00 dat scheelt, de NS wil waarschijnlijk geen mensen in de trein in de dal uren, en in de winter kunnen ze het wel schudden want dan wil niemand behalve tegen de kerst.
Het scheelt. Klopt. En het scheelt nog meer met het volle tarief. In de zomer is het altijd rustiger, september en oktober zijn juist vrij druk. En wellicht nog iets met een virus en afstand (al geldt de 1,5 meterregel niet, is dat wel het streven)
Slechte aanbieding. Via NS zelf koop je nl. een daluren retour voor € 17,50. Dat scheelt dus mooi € 3,50
Dat kon je maar tot 31 aug kopen, dacht ik.
Die actie is afgelopen. Helaas.
Ik wil kaarten bestellen maar krijg een melding: onbekende fout opgetreden…..als ik het dan nog een keer wil doen krijg ik:je hebt dit produkt reeds toegevoegd
I have the same message and can not buy the tickets.
Did you manage to buy the tickets finally? if so, I appreciate if you can let me know how you did it
Ni it didn’t work. You can also buy it by Actie van de Dag: https://treinreiziger.nl/go/actie-van-de-dag/2e-klas
Misschien in een andere browser nog eens proberen?
I tried but unfortunately I got the same message…
You can also buy it by Actie van de Dag: https://treinreiziger.nl/go/actie-van-de-dag/2e-klas
Huh?
Professioneel?
Wat stel je voor als antwoord? Ik geef alleen een tip.
Tussendoor uitstappen is mogelijk, dus in principe hoef je niet naar de eindbestemming, of zie ik iets over het hoofd?
(Amsterdam staat er niet tussen, maar op weg naar Haarlem reis je via Amsterdam).
Dat klopt. Maar hangt wel een beetje waarvandaan. Als je uit Den Helder, Rotterdam of Roosendaal komt reis je niet (perse) via Haarlem naar Amsterdam.
Noord Holland is zo ie zo slecht vertegenwoordigd. Geen Amsterdam, Den Helder, Alkmaar, Zaandam.
Vanuit Rotterdam en DenHaag kun je toch ook niet in Amsterdam komen omdat je niet verder dan Haarlem komt?
Hoe zit het met bijv “DenHaag Centraal”? Is de kaart dan niet geldig op DenHaag HS tenzij je een trein hebt die vanuit DH CS vertrekt?
En in Rotterdam en Utrecht mag je dan weer wel op alle stations je reis beginnen?
Ingewikkelder kunnen we het niet maken denk ik dan.
flinke prijsverhoging van het dagretour.
van zeer weinig naar weinig.
Ik wil naar Stavoren via Leeuwarden, kan dat
Ook
Dan dien je daarnaast nog een ticket te kopen van Leeuwarden naar Stavoren. Je kan namelijk niet je eindbestemming voorbij reizen.
Ik zie dat sommige bestemmingen ook wordt verkocht via de Spoordeelwinkel. Deze treinkaartjes zijn twee euro duurder (voor 2e klas) maar hebben vaak wel koffie met gebak of een lunch erbij.
Ik zie alleen maar NS bestemmingen. Beetje dun. 🙁
En Emmen. En je reis kan natuurlijk wel beginnen op station van andere vervoerder
Hallo, ik wil morgen reizen van emmen naar amsterdam kan dat met deze ticket? Ik zie bij de plaatsen geen amsterdam namelijk.
Als je voor Haarlem kiest, kan het wel.
Waarom alleen een aantal voor gekozen bestemmingen en niet het het recht om te kiezen waar jezelf echt naar toe wilt. Heeft dit te maken met druktebeheersing in de trein ivm Corona beleid?
Ik heb kaartjes van de vorige actie en die zijn overal geldig….
Dus het heeft niks met de corona beleid te maken.
(De NS actie die geldig is tot 30 september maar niet meer te koop is sinds 31 augustus)
1) Bedankt Hildebrand voor de goedkope treinreis tip met BETERE uitleg dan bij voorgaande actie info’s in het bijzonder de “uitzonderingsregel bij treinvertraging bij reizen op doordeweekse daluren” !
2) Dit is goedkoop, A) omdat er zowel een 1e als 2 e klas optie bestaat. B) VOL tarief véél duurder is, bijvoorbeeld HEERLEN naar HAARLEM met stop in Amsterdam is VOL ENKEL 2 e klas Euro 27,40 retour E. 54,80 nu slechts E. 21,- RETOUR, idem 1e klas VOL enkel E. 45,21, retour Euro 90,45, nu slechts Euro 25,00 RETOUR ! Bedragen gelden ook voor een rit naar Groningen, maak een stop in bijv. Den Bosch voor een Bossche bol, Utrecht of Zwolle of Assen, raadpleeg voor verdere reis info en treinprijzen de NS reisplanner. Weliswaar geen dagkaart, maar toch betaalbaar en in het weekend leuk om een gezonde frisse herfst neus te halen !
3) In Groningen bezoek de gratis uitzichtsplatform boven de bibliotheek FORUM, info voor openingstijden zie de website.
4) Gelukkig zowel als e-ticket, maak altijd een reserve afdruk voor het geval dát men er een kwijt raakt of smartphone. Bij gebruik als e-ticket kies de juiste “ronde” afleespoortjes om het station te verlaten of binnen te komen indien er poortjes zijn, bij in-uitcheck palen kan men deze gewoon voorbij lopen !
5) Wie klaagt dat deze treinkaart actie n o g te duur is mag altijd nog bijvoorbeeld bovenstaande of andere routes te voet afleggen, MAAR dat kost je op het eind misschien wel een paar nieuwe schoenen die je aldaar kunt kopen (niet bij de prijs van het kaartje inbegrepen overigens, helaas p-kaas)…
6) Wie denkt met de auto goedkoper uit te zijn moet wel rekening houden met: A) brandstofkosten, B) inspanning van het uren lang auto rijden, C) eventueel dure parkeerkosten of D) plas- of pitstop bij een snelweg tankstation !
7) Staat een bestemming niet bij of ligt het net uit de route, combineer deze actie eventueel met je NS voordeelkaart.
Conclusie : Een goede tip voor wie op creatieve wijze in de relatief rustige treinen nog eens op “wereldreis” wilt gaan in eigen land, Nederland. Goede reis !
Als je een Dal Vrij flexabonnement 2e klas koopt, kan je altijd in de daluren naartoe waar je wilt. 365 dagen per jaar. Je mag zelfs door de spits reizen indien je voor de spits bent ingecheckt. Als je 5 of 6x per maand een wat langere reis maakt, heb je het maandbedrag er al uit. Veel praktischer en onder de streep voordeliger dus dan al die losse actiekaartjes met meer beperkingen.
De betaalbare ‘Kruidvatkaartjes’ worden node gemist…
ik mis ook die kruidvatkaartjes. kocht je er 3 dan was het maar 13.50 per kaartje en in de winkel kon je ook gewoon betalen. kom daar nu maar ns om bij die rare actie van de dag ed!! Veel te duur wanneer je al een kortingsabonnement hebt en dat stomme internet betalen!
Ik wil van Groningen naar Schiphol en terug. Kan ik dan dit kaartje ook gebruiken?? Zit immers op dezelfde lijn.
Het gaat erom dat het op de route moer liggen van de gekozen bestemming. Als u Leiden als eindbestemming kiest, komt u normaal gesproken langs Schiphol en kan het. Het betreft een Dagretour, op dezelfde dag heen en weer.
Er is voor elck wat wils, is een bekend gezegde, soms een voordeel abonnement, soms een actie kaart, soms een actie kaart in combinatie met een voordeel abonnement. Voor wie de 35 minuten overstap regel mee betrekt, k a n daar ook nog eens z’n voordeel bij halen als men zonder een actie kaart reist. E.e.a. staat los van de Holland Travel Ticket waarmee men met het gehele OV kan reizen in een dal en niet-dal uren versie. Niet alleen de trein loont de moeite, maar soms ook “gewone” regio busverbindingen, zoals bus lijn 120 van Utrecht C naar A’dam Bijlmer, of van Groningen naar Emmen, Arriva bus 350 Maastricht – Gulpen –
Vaals – Aken geven een andere kijk op z’n omgeving naast trein RE 18. Met een beetje creativiteit is er voor bijna elke beurs wel een reismogelijkheid te bedenken…
Hier wordt veel gesproken over het reizen met een goedkoop kaartje. Maar niemand heeft het over het mondkapje. Gisteren een reis gemaakt en wat zie ik….of beter wat zie ik niet!!!! Heel veel reizigers dragen een mondkapje onder aan de kin!!!!! Dus niet op de plek waar hij hoort te zitten: mond en NEUS!! Als je er wat van zegt krijg je een nare blik of antwoord. Zelfs ouderen die jongeren aanspreken op hun gedrag in de stilte-coupe hangen hem onder hun neus. Corrigeer een ander als je jezelf aan de regels houdt. Wat mij betreft, afschaffen die verplichting van het dragen van een mondkapje.
Ik wel graag heben voor me graag
Goedkoop is dit helemaal niet, zeker niet met twee of gezin. De auto is veel sneller en goedkoper en geen gedoe. En tenzij je perse in het centrum voor de deur wil parkeren, valt parking vinden meestal ook wel mee, zeker met P &R.
Ik wil naar dordrecht, daar dus uitstappen, vertrekbvanaf zaandam, wat moet ik dan als eindbestemming kiezen?
Middelburg. Dan kom je langs Dordrecht.
dus als ik van Castricum naar Roermond wil en terug, betaal ik 21 euro. Wil ik van Roermond naar Castricum, dan kan ik hier geen gebruik van maken en betaal ik gewoon € 54 voor retour.
merkwaardig!
Klopt. Eventueel kunt u nog wel kiezen voor Haarlem als eindbestemming en dan vanaf Amsterdam/Haarlem een aanvullend ticket kopen.
Het is voor mij gissen wat precies de achterliggende gedachte is, maar ik denk dat het vaak al druk is in de ochtend richting Amsterdam, en dat men daarom heeft gekozen om geen eindbestemmingen in de kop van Noord-Holland aan te bieden en ook niet naar Amsterdam. Door acties te bieden naar specifieke bestemmingen hoopt men denk ik treinen te vullen die nu vaker relatief leeg zijn. Deze theorie heb ik zelf bedacht overigens, en hoeft niet te kloppen.
Natuurlijk zijn er in Noord-Holland ook nauwelijks aantrekkelijke bestemmingen. Alkmaar had in het lijstje gepast, maar een plek als Den Helder???
Van rotterdam naar lichtenvoorde groenlo hoe?of winterswijk die plaatsen bestaan blijkbaar niet.
Ik denk dat we het er toch gauw over eens kunnen worden dat die dorpen nogal misplaatst zullen zijn in het lijstje met de andere 21 plaatsen.
…Korset…
Als ik er eens over na gaat denken dan valt het mij op hoe de actie kaarten steeds beperkter worden en de vrijheid van reizen marginaler wordt, JAAAREN geleden, zoals in 2018, werden veelvuldig actie kaarten verkocht waarbij je de keuze had tussen doordeweeks en of in het weekend en of je eerste dan wel tweede klas wilde reizen en doordeweeks je rit gewoon in de spits kon afmaken. Toen werd het alleen tweede klas en soms nog ook tegen een toeslag eerste klas. Daarna was opeens een halt geroepen en mocht je opeens, onder het mom van zogenaamde spitsdrukte, men doordeweeks de in de daluren begonnen reis NIET meer in de spits afmaken en je verdomde goed moest nadenken hoe je je doordeweekse reis moest plannen en waar je eventueel tijdens de spitstijden moest uithangen om daarna weer je reis te vervolgen. En in het weekend had je dat euvel niet, maar zijn er weer de nodige werkzaamheden op het spoor om rekening mee te houden. Ook had men nog gewoon DAG kaarten en kon je kris-kras door het land tuffen of boemelen. Vervolgens verviel die mogelijkheid en kon je alleen maar tussen A en B reizen en werden het dag r e t o u r kaarten en NU mag je “blij (?) ” zijn als je voor een paar euro’s minder dan de officiële prijs uit “slechts” twintig plaatsen mag en kan reizen en op de route even er tussen uit piepen. De actie kaarten die nu gehanteerd worden beginnen zo langzamerhand op een soort van “reis korset” te worden met steeds maar weer beperkingen en addertjes onder het gras. Dat ze soms goedkoper zijn dan reizen met een voordeelabonnement, betekent wel dat de reisvrijheden met die zogenaamde “goedkope actiekaarten” er niet makkelijker op worden en dat terwijl nu een groot deel van de reizigers voor ander vervoer, lees auto e.d., kiezen dan de trein. Ik vraag mij hardop af wat voor idiote restricties, zeg maar gewoon beperkingen NS en co nu weer bij een volgende actie voor goedkope treinreizen bedenken, dat je bijvoorbeeld maar uit drie provincies vanaf je vertrek station kunt kiezen of iets dergelijks voor vergelijkbare prijzen. Wordt “goedkoop soms straks duurkoop” ? Kies je voor deze actie en wil je nog iets verder reizen ben je genoodzaakt extra bij te betalen met je voordeelkaart als je die hebt tenminste. Het gevolg van deze beperkingen en het niet mogen reizen in de spits en al dat geouwehoer is, dat ik steeds minder ben gaan treinreizen en gewoon thuis met een zak chips en goed boek of via You-Tube de wereld reist, geen g.l.l en gezeur met spitsbeperking, lekker “eerste klas” vanaf mijn luie stoel, zonder mondkapjes, check-in/uit gezeik enzovoorts ! Misschien dat men als consument eens in “‘actie” moet komen om de beperkingen waar mogelijk terug te schroeven als het aantal reizigers structureel op een lager niveau blijft als voor de crises, want wie wilt er nu reizen met “korset achtige reiscriteria, ik niet… ? Het mag best zijn prijs hebben en heb dat er voor over zonder al te veel idiote haken en ogen. Toch maar eens kijken waar ik dat nieuwe boek over het Maankwartier van het nieuwe Heerlense station heb liggen en o ja die pak chips nog…!
Geweldig. ik had het niet beter kunnen vetwoorden. die domme huidige “acties” zijn gewoon de nieuwe kleren van de keizen of eigenlijk veel geblaat en weinig wol. NS en haar vriendjes zijn er helemaal niet voor ons fe reizigers.
ik heb 2 keer betaten trein kaart graag 1keer kan geld treug
Dan moet u even contact opnemen met de klantenservice. In principe kan deze actie niet omgeruild worden.
Waarom kon je eerder met deze tickets overal heen en nu maar naar 20 plekken ???
Ze hebben eerder zo’n actie gehad waarbij de eindbestemming vast stond.
Perfect en de assistenten altijd op tijd aanwezig zo kan ik toch nog reizen met de trein
Dus voor jullie een pluim
…you can buy it FROM (niet : by)
Weet iemand nog een site waar goedkope treinkaartjes te vinden zijn?
Deze zijn uitverkocht+
ik ticket genomen 2 plaats 1 ik geld treug
Treinreiziger,
je moet deze actie van je site halen. Tickets zijn niet meer te koop.
dit soort akties zijn altijd heel gunstig voor mensen die aan de randen van Nederland wonen.
Ik woon in Soest en heb een kortingskaart. Voor mji is het kaartje in bijna alle gevallen niet interessant, tenzij ik naar Maastricht, Groningen of Middelburg wil
Beste Treinreiziger/NS. Blijven hangen in de daluren wordt ook tijd om dat eens te laten gaan. Mensen die om half 9 op hun werk of school moeten zijn zullen toch wel de trein pakken. Als ik van maastricht naar ziekenhuis amsterdam moet, dan is niets mogelijk bij jullie. Dan moet ik maar van 16.00 – 18.30 uur = 2.5 uur ergens op een bankje zitten om dan weer verder naar huis te mogen reizen!! Want voor 09.00 uur mag je ook niet reizen met een goedkoop kaartje. De reis duurt wel 3.5 uur. Als ik er om 11 uur moet zijn en dan in het ziekenhuis niet direct aan de buurt ben (niets ten nadele van ziekenhuis!!) Dan red ik het toch nooit weer voor 16.00 uur weer terug in Maastricht?!! Denk toch eens na en doe eens goedkope kaartjes voor als mensen naar ziekenhuizen moeten of de enorme lange afstanden ook vanaf Groningen of Zeeland. Wonen ook mensen he!