fbpx
Foto: Stefan Verkerk / archief

Nog hele dinsdag hinder op het spoor

10 dec 2024 9:05

Meerdere storingen hinderen het treinverkeer op dinsdag nog de hele dag. De grootste problemen zijn er rond Schiphol. Ook op andere plekken zijn er geen of minder treinen door een storing.

Dinsdagochtend begonnen de problemen rond Schiphol aan het begin van de ochtendspits. Er kunnen maar enkele treinen rijden door een stroom- en wisselstoring. De sprinter van Amsterdam Centraal naar Schiphol rijdt wel. Reizigers in het zuiden van Amsterdam wordt aangeraden om de metro te gebruiken tussen Duivendrecht, Amsterdam RAI en Amsterdam Zuid. De afgelopen weken had het treinverkeer rond Schiphol al last van werkzaamheden.

Tussen Leiden Centraal en Den Haag Centraal rijden de hele dag minder sprinters. Op het traject is een wisselstoring die het treinverkeer nog de hele dag parten zal spelen.

Tussen Den Bosch en Nijmegen ligt het treinverkeer vandaag stil tussen Wijchen en Oss. Er rijden stopbussen. Op een overweg in Berghem was een spoorstaaf kapot gegaan en die wordt vandaag hersteld. Aan het einde van de middag moeten de treinen weer gaan rijden.

0 0 stemmen
Artikel waardering
22 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
Dries Molenaar
1 maand geleden

Ga er maar vanuit dat de storingen door de werkzaamheden zijn ontstaan. Goed bezig.
Net zoals die eikels die aan een overweg-installatie gewerkt hadden en de boel niet-werkend hebben achtergelaten waardoor een automobilst om het leven kwam. Geen straf, kan gebeuren.

N...
1 maand geleden
Antwoord aan  Dries Molenaar

Fouten maken kan inderdaad gebeuren.

Baardstaart
1 maand geleden
Antwoord aan  N...

Waar gewerkt wordt wordt idd fouten gemaakt en fouten maken is menselijk.

Een goed bedrijf kent kwaliteitscontrole. Dit is om fouten, die gemaakt worden eruit te halen voordat iets in bedrijf genomen wordt en zo een goed bedrijf heeft daar ook de ruimte voor in de planning

Paul Lamote
1 maand geleden
Antwoord aan  N...

Alleen worden mensen daar in Nederland te weinig op aangesproken.

Dries Molenaar
1 maand geleden
Antwoord aan  Paul Lamote

en vooral niet met stemverheffing, voor je het weet zit je als leidinggevende thuis of in een strafbank.

Chris
1 maand geleden
Antwoord aan  Dries Molenaar

Nou zeg, je kunt prima iemand aanspreken op diens gedrag of handelen zonder stemverheffing.

Dries Molenaar
1 maand geleden
Antwoord aan  N...

Bij zoiets kan dat niet. Het is gewoon nalatigheid en voorwaardelijke opzet.
De mentaliteit is weinig doen, opschieten en lekker vroeg naar huis.

Laatst bewerkt op 1 maand geleden door Dries Molenaar
Loek Voorn
1 maand geleden
Antwoord aan  Dries Molenaar

Zijn hier enige vooroordelen in het spel? Of was je ter plekke aanwezig om dit te constateren?

Daan
1 maand geleden
Antwoord aan  Dries Molenaar

Een stroomstoring bij RAI is ontstaan door werkzaamheden bij schiphol?

Maar ja, dat krijg je als je alles uitbesteed. Echt een geweldig idee van de vvd om prorail te dwingen haar aannemersafdeling af te stoten en bijna alles uit te besteden ipv zelf te doen. (Zoals ze daarvoor deden).

Paul Lamote
1 maand geleden
Antwoord aan  Daan

Als ik kijk wat er ProRail intern allemaal misgaat kunnen ze juist beter wat meer uitbesteden.

Daan
1 maand geleden
Antwoord aan  Paul Lamote

En nog leverden ze projecten beter af dan aannemers nu …..

Gert Jan
1 maand geleden
Antwoord aan  Daan

Haha theoretische kantoorprojecten zeker? Er is echt niemand die avonds met vuile hand thuiskomt en bij ProRail werkt

Daan
1 maand geleden
Antwoord aan  Gert Jan

Dat is mijn punt, dat de vvd (die infrastructuur altijd had) prorail dwong om een kantoorbedrijf te worden en alles uit te besteden ipv zelf de bouwen.

Iets wat rijkswaterstaat wel mocht. Bijna alsof er met twee maten gemeten wordt door de vroem vroem partij.

Laatst bewerkt op 1 maand geleden door Daan
Ing ACF Sierts
1 maand geleden
Antwoord aan  Daan

Nogmaals Daan, het klopt niet wat je zegt. Het is de NS zelf geweest die de techniek heeft geprivatiseerd, vlak voor de scheiding van exploitatie en infra.

Dries Molenaar
1 maand geleden
Antwoord aan  Daan

Installaties werken niet en uit voorzorg springen hele blokken op rood. Dat is nog een werkende veiligheid zullen we maar denken.

Daan
1 maand geleden
Antwoord aan  Dries Molenaar

Tja die beveiliging heeft prorail wél zelf gebouwd.

Dries Molenaar
1 maand geleden
Antwoord aan  Daan

Die is nog van vroeger.

Daan
1 maand geleden
Antwoord aan  Dries Molenaar

Precies, van de tijd dat prorail zelf dingen mocht bouwen.

Ing ACF Sierts
1 maand geleden
Antwoord aan  Daan

Richtlijn 90/440 vereist alleen een scheiding tussen exploitatie & infra. Nergens staat dat de infrabeheerder een leeghoogd moet zijn die alles moet inhuren. Nergens !
Dit is een 100% Brits-Nederlands probleem, in NL bedacht door de op privatiseringskoers zijnde NS-directie, puur om nog ff snel miljarden te kunnen cashen voordat de (qua kennis volledig leeggeplunderde) infra naar de overheid zou overgaan. Veraart & Van Delden hebben dit keurig beschreven in hun boek over privatiseringen (‘publieke dienstverlening in de markt’, uitg business contact, 2001)

Ing ACF Sierts
1 maand geleden
Antwoord aan  Daan

Kletskoek Daan. Het is NS zelf geweest die al voor de opsplitsing de infratechniekbedrijven aan de markt heeft verkocht. FEIT.
Dit heeft NS miljarden opgeleverd en RIB – ProRail werd een lege huls. Alles moest daarna tegen markttarieven ingehuurd worden. Dit was NIET in opdracht van de politiek. Het zorgde voor een enorme kostenstijging en kennisverlies op infragebied.

Paul Lamote
1 maand geleden

Vreemd, gisteren was die railbreuk volgens de media nog in Ravenstein en nu in Berghem.

Overigens Hildebrand, Berchem ligt in België en Berghem bij Oss. Een veel gemaakte fout waar zelfs de regionale krant zich nog wel eens aan bezondigt.

Laatst bewerkt op 1 maand geleden door Paul Lamote
Daan
1 maand geleden
Antwoord aan  Paul Lamote

Die twee liggen nog geen 10 km uit elkaar, en zitten in dezelfde gemeente.