De trein tussen Maastricht en Aken kan blijven rijden. De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) heeft daartoe een vergunning verleend, maakte de provincie Limburg woensdag bekend. Dat was op het nippertje, want op 1 juni zou de tijdelijke vergunning aflopen.
De vergunningverlening liep vertraging op. Daardoor vreesden Limburg en vervoerder Arriva dat de treinen per 1 juni alweer halt zouden moeten houden voor de Duitse grens. De huidige verbinding was voorzien per 10 december 2018, maar die datum bleek op het laatste moment niet haalbaar. De trein naar Aken ging uiteindelijk op 27 januari van start.
Wat toen niet werd gemeld was dat in Nederland dit werd geregeld met een tijdelijke gunning tot 1 juni. “Wij zijn tevreden dat door de intensieve overleggen tussen diverse betrokkenen de reiziger niet de dupe is geworden en dat de dienstverlening kan worden gecontinueerd”, schrijft de Limburgse gedeputeerde Hubert Mackus aan de Limburgse Staten.
Eigenlijk moet de trein een drielandentrein worden. Maar de verbinding met Luik vlot niet omdat de Belgen de trein voorlopig niet vinden voldoen.
© ANP / Treinreiziger.nl
This post was last modified on 30 mei 2019 16:12
De Europese Commissie heeft onlangs een actieplan gepresenteerd waarmee de commissie de reistijden per internationale…
De nieuwe OV-pas is sinds deze week beschikbaar. Mensen kunnen de opvolger van de OV-chipkaart…
Nieuwe regels, betere afstemming en een nieuwe overkoepelende organisatie van spoorbeheerders moeten het internationale treinverkeer…
Op 14 december gaat de nieuwe dienstregeling voor het jaar 2026 van start. Er gaan…
Het Belgische treinverkeer en rest van het openbaar vervoer wacht flinke hinder door een driedaagse…
Het treinverkeer tussen Schiphol en Leiden blijft hinder houden van een storing bij Schiphol. In…