fbpx

9292 doelwit van DDoS-aanvallen

22 aug 2013 16:04

9292 heeft de afgelopen dagen te maken gehad met zogenaamde DDoS-aanvallen (Distributed Denial-of-Service). In de nacht van woensdag 14 augustus op donderdag 15 augustus 2.30 uur tot aan de nacht van maandag 19 op dinsdag 20 augustus 3.00 uur werden de online diensten van 9292 met enige regelmaat volledig plat gelegd.

De normaal beschikbare capaciteit van 9292 is een veelvoud van wat er dagelijks nodig is en de hele infrastructuur is redundant uitgevoerd. Stefan Hulman, Algemeen Directeur 9292: “Wij betreuren het zeer dat onze gebruikers, die op onze informatie rekenen, hier overlast van hebben ondervonden. Vrijdag 16 augustus hebben wij onmiddellijk aangifte gedaan van deze misdaad. Op verzoek van de politie hebben wij niet anders kunnen communiceren dan dat er sprake was van ernstige verstoringen in onze dienstverlening. Dit was echter noodzakelijk om het mogelijk te maken om deze zaak te rechercheren. Wij rekenen hiervoor op het begrip van onze gebruikers.”

9292 heeft de afgelopen dagen de diensten zo snel mogelijk weer hersteld. Hierbij is gebruik gemaakt van externe beveiligingscapaciteit. Tonny Wildvank, Manager Operations en adjunct-directeur van 9292: “Ons werk werd ernstig bemoeilijkt omdat de aanvallen steeds terugkeerden. We hebben gezien wat de aanvallen teweeg brachten bij onze gebruikers en hebben mede daarom voortdurend doorgewerkt. Mochten zich opnieuw aanvallen voordoen dan kan onze dienstverlening opnieuw onderbroken worden om de herstelwerkzaamheden zo snel mogelijk op te kunnen pakken.”