fbpx

Hoge waardering voor jubilerende Spoordeelwinkel

De Spoordeelwinkel van NS wordt door klanten goed gewaardeerd. Op de website zijn maandelijks 25 aanbiedingen te vinden voor een dagje weg. Reizigers die gebruik maken van het aanbod waarderen de acties gemiddeld met een 8,4. En dankzij de hoge waardering groeit de Spoordeelwinkel sinds de start vijf jaar geleden nog steeds ieder jaar.

  • Zie ook: topaanbiedingen voor een dagje uit

Deze zomer bestaat de NS Spoordeelwinkel precies vijf jaar. In 2011 werd het initiatief gestart, vanwege het succes van de Spoordeelweken. Tijdens de Spoordeelweken worden er huis- aan huis treinaanbiedingen verspreid. "De eerste Spoordeelweken waren erg succesvol in het motiveren om de trein een keer extra te nemen. Dit was aanleiding om meer te willen ondernemen met inspiratie om treinreizers extra te stimuleren. Dit kreeg vorm in de webwinkel Spoordeelwinkel.nl," blikt marketeer Jorrit Gernaat van NS terug. 

Forse groei
En ook de Spoordeelwinkel blijkt een succes. Gernaat: "Spoordeelwinkel is door de jaren heen hard gegroeid. We bedienen een gezonde mix van nieuwe en terugkerende bezoekers. Onze klanten beoordelen ons met een 8.4, waardoor ze vaak gemotiveerd zijn om nog eens bij ons een leuke aanbieding te bestellen. Ook dit jaar groeien we weer fors." Precieze groeicijfers van de Spoordeelwinkel maakt het spoorbedrijf niet bekend.

Klantoordeel
De waardering van de Spoordeelwinkel ligt een stuk hoger dan het algemene klantoordeel van het spoorbedrijf. Dat is geen toeval. Waar NS in het algemeen tevreden is met een 7, ligt de lat bij de Spoordeelwinkel bij een 8. "Als een uitje lager wordt beoordeeld dan een 8 kiezen we ervoor om het niet nogmaals aan te bieden, tenzij de partner grote stappen heeft gemaakt om de klanttevredenheid te verbeteren. Dit heeft als resultaat dat vrijwel al onze uitjes uitstekend beoordeeld worden," legt Gernaat uit.

Topacties
Topaanbiedingen zijn volgens Gernaat onder andere de Dierentuin Emmen, Efteling en Walibi. "Die scoren allemaal ver boven de 8." Bij die aanbiedingen is zowel de trein als de toegang tot de attractie inbegrepen. Als het uitje niet op loopafstand van het station ligt, is ook de bus inbegrepen.

E-ticket
Alle treinkaartjes worden bij de Spoordeelwinkel geleverd als e-ticket, waarbij het een eis is dat het e-ticket wordt uitgeprint. Recent is NS een proef begonnen waarbij het voltarief e-ticket niet meer hoeft worden uitgeprint. Acties van de Spoordeelwinkel moeten voorlopig nog wel worden uitgeprint, al zegt Gernaat dat het "een hele mooie" stap zou zijn als tickets van de Spoordeelwinkel straks ook via de app op de telefoon getoond kunnen worden. "Een vereiste is wel dat ook onze partners hier klaar voor zijn: als je alsnog het ticket voor je uitje moet uitprinten bieden we nog niet de perfecte klantervaring."

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *