fbpx
Foto: Treinreiziger.nl/Stefan Verkerk

Interrail viert feest: 50% korting

06 mei 2022 0:00

AFGELOPEN / ARCHIEF.

Ter gelegenheid van het 50-jarig jubileum geeft Interrail tijdelijk 50% korting op Global Passen van 1, 2 en 3 maanden. De actie eindigt op 10 mei 2022. Het gaat om een zeer exclusieve actie.

Geschiedenis

Wel vaker is Interrail met 10% korting beschikbaar, maar een actie met 50% korting is zeer uitzonderlijk. Met de aanbieding viert Interrail het 50-jarig bestaan. In 1972 is Interrail geïntroduceerd. In de afgelopen 50 jaar is ‘Interrailen’ een unieke beweging geworden die generaties reizigers heeft geïnspireerd om uit hun comfortzone te stappen en zo vrij en zo ver te reizen als hun nieuwsgierigheid hen brengt.

Met de eerste Interrail Passen die 50 jaar geleden werden verkocht, konden jonge reizigers een hele maand onbeperkt reizen en Europa ontdekken. Tegenwoordig is Interrail er voor alle leeftijden. De Pass is ook zeer geschikt voor gezinnen. Elke volwassene kan gratis twee Kind Passen bestellen voor kinderen tot en met elf jaar.

1, 2 of 3 maanden reizen met 50% korting

Als verwijzing naar deze allereerste Pas geldt de uitzonderlijke korting van 50% voor de doorlopende Interrail Global Passen van 1, 2 en 3 maanden. De aanbieding loopt van 6 mei tot 10 mei. Een doorlopende Pas kan elke dag gebruikt worden en geeft reizigers extra flexibiliteit. Voor sommige treinen moeten reizigers een verplichte reservering maken. Met name bij TGV-, Thalys- en Eurostar-treinen is er slechts een zeer beperkt aantal plekken voor Interrailers beschikbaar. Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Italië zijn gemakkelijk te bereiken zonder extra toeslagen.

Prijsvoorbeelden (volwassenen)

  • 1 maand aaneengesloten: € 335
  • 2 maanden aaneengesloten: € 365,50
  • 3 maanden aaneengesloten: € 451

Woon je in Nederland? Dan kun je één treinreis Nederland uit maken, en één reis Nederland in. Wil je tussentijds vaker van en naar Nederland? Dan dien je vanaf de grens een aanvullend vervoersbewijs te kopen (of in bezit te hebben). Voor jongeren en senioren is Interrail nog voordeliger. De genoemde prijzen zijn op basis van de 2e klas.

Te koop via Treinrondreis.nl

Treinrondreis.nl – onderdeel van Treinreiziger – verkoopt ook de Interrail Pass. Reizigers kunnen eenvoudig, zonder account, de Interrail Pass bestellen. Deze wordt vervolgens handmatig, binnen enkele dagen, geleverd. Na levering moet een digitale pas binnen elf maanden verzilverd worden. De Passen die tijdens de actieperiode worden verkocht, kunnen niet worden geruild of terugbetaald.

Wat zijn de addertjes onder het gras?

We hebben de belangrijkste beperkingen al genoemd:

  • Het is goed om te beseffen dat voor sommige treinen reserveren verplicht is. In met name treinen van de TGV, Thalys en Eurostar is het aantal plekken voor Interrailers zeer beperkt. Voor deze treinen zijn de reserveringskosten ook relatief hoog.
  • Spaanse treinen zijn heel moeizaam te reserveren.
  • Eén reis vanuit het land waar u woont en één reis naar het land waar u woont is inbegrepen.
  • Interrail is alleen beschikbaar voor mensen die in Europa wonen.
  • Enkele particuliere maatschappij doet niet mee aan Interrail, zoals Italo (Italië).
  • In de Interrail app houdt u bij met welke treinen u reist.

De informatie in dit artikel is gebaseerd op de mobiele pass. Bij de papieren pas moet er direct een ingangsdatum gekozen worden, en kan deze niet meer gewijzigd worden.

Tot wanneer is deze actie verkrijgbaar?

Bij Treinrondreis.nl in elk geval tot 10 mei. De boekingen worden handmatig verwerkt. Afhankelijk van de drukte bepalen we hoe laat de verkoop op 10 mei eindigt. Je kunt de actie ook kopen via Interrail.eu. Hier eindigt de actie op 10 mei 23:59 uur. Hier kun je ook de Papieren Interrail Pass bestellen. Let op! In dat geval moet je direct een ingangsdatum kiezen, en kun je deze niet meer wijzigen.

92 gedachten aan “Interrail viert feest: 50% korting”

  1. Daniel Friederichs schreef:

    Mag ik ook 2 interrail passen kopen voor aanbieding voor 2 periodes?

    1. Johan schreef:

      Volgens de website van interrail zijn de enige aanvullende voorwaarden voor deze aanbieding de volgende.

      “Tijdens deze speciale actie kunnen alleen Doorlopende Passen van 1, 2 en 3 maanden worden gekocht met 50% korting. Deze Passen kunnen niet terugbetaald of omgeruild worden en Plus is niet beschikbaar voor promotionele Passen.”

      Er is dus geen beperking aan het aantal passen dat je aanschaft. Je moet ze alleen (zoals altijd) binnen 11 maanden gebruiken. Ik weet niet of alleen de eerste of ook de laatste reisdag binnen die 11 maanden moet vallen.

      1. Dries Molenaar schreef:

        Jammer, dan kun je ze niet voor volgend jaar kopen…

        Grapje, het lijkt wel een kruidvaart dagkaart discussie.

        1. Dries Molenaar schreef:

          vat, natuurlijk

        2. M schreef:

          Oh kijk de bijstand profiteur Dries is weer terug met zijn Kruidvat grappen

        3. Dries Molenaar schreef:

          Ach Margriet, het is hier een uitkeringsvrij huishouden. Hopelijk stelt dat gerust.

      2. willem schreef:

        Als ik nu twee passen koop en ze uiteindelijk op een andere naam wil zetten door omstandigheden (ziekte oud) kan dat dan?

        1. Hildebrand (Treinreiziger.nl) schreef:

          Nee, dat kan niet. Je kunt wel later op reis (binnen 11 maanden activeren), maar je kunt de naam niet meer wijzigen.

        2. Anoniem schreef:

          Doorverkopen is niet toegestaan.

    2. Hildebrand (Treinreiziger.nl) schreef:

      Als u 2x een pas van een maand koopt, kan dat. Het is uiteraard niet mogelijk om een 2-maanden pas op te splitsen in twee periodes.

  2. Johan schreef:

    Met deze aanbieding is de pas voor 7 dagen in 1 maand duurder dan 1 maand aaneengesloten, zijn de passen voor 15 dagen aaneengesloten en 10 of 15 dagen in 2 maanden duurder dan 2 maanden aaneengesloten en is de pas voor 22 dagen aaneengesloten zelfs duurder dan de pas voor 3 maanden aaneengesloten. Het zou klantvriendelijk zijn als treinrondreis.nl daarvan een melding zou maken als iemand binnen de actieperiode een van de tijdelijk minder aantrekkelijke passen probeerde te bestellen (afgezien van de annuleringsvoorwaarden).

    1. Hildebrand (Treinreiziger.nl) schreef:

      Daar heb je gelijk in. Ik moet dat meenemen voor de toekomst. Tot nu toe waren acties vaak voor alle passen, dus ik was al blij dat we dit technisch mogelijk konden maken. We gaan kijken hoe we het in de toekomst kunnen verbeteren.

  3. Henk van Doremalen schreef:

    Zijn ze er ook voor 1e klas?

    1. Hildebrand (Treinreiziger.nl) schreef:

      Ja.

  4. treingraag schreef:

    Nog feestelijker zou zijn combi met hotelboekingssite met wat korting ook.

    1. Hildebrand (Treinreiziger.nl) schreef:

      We willen zoiets introduceren, maar los van 50 jaar actie.

    2. vissers schreef:

      die krijg je al-maar hooguit 4-5% als je genoeg zat op bvb booking hebt geboekt-min 5 / 10 /15 x en elke keer stijgt dan de cashback. Er zijn 10tallen cashback sites en zelfs via VISA kan je dat verkrijgen.
      Bkng is vaak duurder als direkt op hotel-site maar lang niet altijd en biedt volop vergelijk-mogelijkheden, ook voor andere soort accomm.
      Maarrre-die typische IR-pas holder heeft toch stinksokken, slaapt liefst zo vaak mogeloijk IN treinen en indien niet-in hoStels-kan je de was doen, eten koken etc-en het aller-aller belangrijkst: gelijkgestemden volop ontmoeten!

  5. Marie schreef:

    Een Global Pass van 3 maanden aaneensluitend betekent dat je 90 dagen met de trein kan reizen? Of is er een beperking op het aantal treindagen?

    Als je die Global Pass op 10 mei 2022 koopt moet je ten laatste op 9 april 2023 je 3 maanden inreizen?

    Of zie ik het toch verkeerd?

    1. Ruud schreef:

      Staat echt in het artikel….

      Een doorlopende Pas kan elke dag gebruikt worden en geeft reizigers extra flexibiliteit.

      Woon je in Nederland? Dan kun je één treinreis Nederland uit maken, en één reis Nederland in. Wil je tussentijds vaker van en naar Nederland? Dan dien je vanaf de grens een aanvullend vervoersbewijs te kopen (of in bezit te hebben).

    2. Hildebrand (Treinreiziger.nl) schreef:

      Als u de Pass nu koopt, heeft u tot 5 april 2023 om deze te activeren. Dan kunt u inderdaad 3 maanden reizen. Hoeveel dagen dat is, hangt van de maanden. Als deze op 30 juni ingaat, eindigt deze op 29 september. (Een maand-pas in februari is dus relatief onvoordelig.)

      1. Hallo deutschland schreef:

        De global pass met 50% korting is tot 5 april te gebruiken.
        Dus dien je je global pas afhankelijk van zijn tijdsduur:1 , 2 of drie maanden voir 5april te activeren indien je gekochte tijdsduur volledig wil benutten.
        Ik heb in Duitsland in Reisezentrum dit ervaren, begrepen daar ik een 3 maands global pass ingaand 01-02-2023 wilde kopen. De uiterste datum om gebruik te maken was 05-03-2023.

        Dus bijtijds activeren, na 05-032023 niet meer te gebruiken!

  6. Joost vd Haven schreef:

    Als ik een interrailpas aanschaf met twee kinderpassen, kan ik dan ook alleen reizen zonder kinderen? Of is het verplicht dat de kinderen er ook bij aanwezig zijn?

    1. Dries Molenaar schreef:

      het is voor de andere passagiers beter wanneer ze niet meereizen 🙂 Afhankelijk van de leeftijd. En zonder fiets.

    2. Hildebrand (Treinreiziger.nl) schreef:

      U mag ook zonder kinderen reizen. De kinderen mogen niet zonder u reizen.

  7. joke schreef:

    De pas kan niet geannuleerd worden.
    Als het iv.m. Corona niet mogelijk zou zijn te reizen, wordt de pas dan verlengd?

    1. Hildebrand (Treinreiziger.nl) schreef:

      De pas is 11 maanden geldig. In verleden zijn de Passen wel eens vanwege covid verlengd. Maar dit is geen garantie voor nu. Dus ik zal daar niet teveel op rekenen.

  8. Eerik schreef:

    Bij bestellen staat volwassenen 28 -59 jaar betekent dat je indien 60 jaar je buiten de boot valt?

    1. Hildebrand (Treinreiziger.nl) schreef:

      Nee, u bent dan senior en betaald dan minder.

      1. Hildebrand (Treinreiziger.nl) schreef:

        U moet dan wel volwassene, wijzigen naar 60+.

  9. Jeffrey Veld schreef:

    Beste Treinreiziger.nl,

    Wordt er met “binnen 11 maanden verzilverd” bedoeld dat de reisdagen binnen de termijn van 11 maanden na de bestelling moet vallen dat ik hem in ieder geval binnen deze termijn geactiveerd moet hebben? Bv. als ik een 3 maandenkaart koop en deze volgend jaar begin april activeer, is deze dan geldig tot en met juni?

    1. Gerben Vos schreef:

      De kaart moet binnen 11 maanden geactiveerd worden, dus een kaart voor 3 maanden kan inderdaad nog tot begin juni 2023 geldig zijn.

      1. Gerben Vos schreef:

        Sorry, begin juli dus zelfs.

        1. Hallo Deutschland Europa schreef:

          Neen dus.
          Zie bovenstaand.
          De global passes zijn tot 05-032023 te gebruiken.

      2. Hallo Deutschland Europa schreef:

        Neen dus.
        Zie bovenstaand

        Te gebruiken tot 05-03-2023.

        1. Hildebrand van Kuijeren (Treinreiziger.nl) schreef:

          Bij mijn weten is dit niet correct. Een maandpass die ik vorig jaar juli heb gekregen, kan ik tot dit jaar juni activeren.

  10. Mark schreef:

    “Met name bij TGV-, Thalys- en Eurostar-treinen is er slechts een zeer beperkt aantal plekken voor Interrailers beschikbaar.”

    Wat betekent “zeer beperkt” voor Eurostar? Is 4-6 weken van tevoren boeken voldoende of zit-ie dan al vol?

    1. Gerben Vos schreef:

      Er valt niets te garanderen. Zeker in drukkere periodes (zomer, feestdagen) zal je er 4-6 weken van tevoren al wel naast kunnen grijpen, vooral bij de Eurostar en in iets mindere mate de Thalys. Binnenlandse Franse TGV’s hebben vaak wat langer ruimte over, maar raken veelal uiteindelijk ook wel vol.

    2. Hildebrand (Treinreiziger.nl) schreef:

      TGV vanuit Brussel is in de zomer inderdaad vaak al weken voor vertrek niet meer beschikbaar voor Interrail. Gehad dat ik het acht weken vooraf probeerde te reserveren, dat lukte toen niet, ook niet dag eerder of later (wel in de 1e klas en wel in een vroege TGV die vanuit Nederland niet te halen was). TGV binnen Frankrijk is vaak wel redelijk. Thalys zit er tussenin, maar er zijn geen garanties.

  11. Frans schreef:

    Als je een nieuwe telefoon krijgt, kan de pas dan daarop overgezet worden?
    Als ik twee passen tegelijk koop, moeten we dan altijd samen reizen?
    Kunnen we beide passen op beide telefoons zetten?

  12. Ron schreef:

    Ik heb in de jaren 90 met interrailen gereisd en dit als super vrijheid ervaren, geen reservering etc is dat nog steeds zo? Grt Ron

    1. . schreef:

      van mening ben ik dat U antwoord zult vinden op de vraag als U hier verder leest: https://www.trustpilot.com/review/interrail.eu?languages=nl

      1. Hildebrand van Kuijeren (Treinreiziger.nl) schreef:

        De meeste treinen zijn nog steeds zonder reserveringsplicht. Echter, een aantal zeer gewilde treinen voor lange afstands reizigers is het anders. Met name voor de TGV, Thalys en Eurostar zijn reserveringen verplicht, duur en beperkt beschikbaar. Ook voor Eurocitys naar Italië en hogesnelheidstrein in Italië geldt een toeslag. Die is beter betaalbaar en ruim beschikbaar.

        1. treingraag schreef:

          Prettige EC Munchen-Venetie met Resto aanrader voor Verona ook. Wel reserveren want trein is wat kort. Met Nightjet uit NL 10 minuten overstap te Innsbruck, lukte gewoon maar kan ook 2 uur later. Heerlijke supermarkt op station en eetzaken.

      2. Anoniem schreef:

        Al eens de score van Booking.com bekeken? Als je Trustpilot zou geloven, is alles en iedereen een oplichter. https://www.trustpilot.com/review/www.booking.com

        1. Oscar schreef:

          Ales en iedereen… is dit inclusief de recensenten en Trustpilot zelf?
          Zo ja, dan is dat voor mij een reden om Trustpilot niet te geloven…

          Wat betreft booking.com: ik gebruik het vooral als zoekmachine. Het boeken doe ik bij het hotel zelf.
          Als het hotel al een deel van de opbrengst aan booking.com moet afdragen, dan is dat in ieder geval niet omdat ik booking.com als boekingssite gebruik.

        2. Dries Molenaar schreef:

          On-line reviews zijn wel een beetje voorbij. Notoir onbetrouwbaar. Als winkelier/restaurant/enz doe je er goed aan je niet te laten chanteren en de boel gewoon te laten of niet toestand dat je bedrijf nog genoemd wordt.
          Influencers ook meteen de deur wijzen met een mooie brief met sommatie to cease en desist.

  13. andre schreef:

    En nu nog van die reserveringen veranderen 1 desk voor alle reserveringen, en een uniforme prijs !

  14. Anoniem schreef:

    Wat een uitzoekwerk allemaal. Het is mij teveel gedoe. En wat als je je aansluiting mist op zo’n dure toeslagtrein, dan kan je zeker niet zomaar een andere nemen en ben je je reservering kwijt?

    1. Mattheas schreef:

      Een reservering betekent dat u een geldig ticket hebt. Als u een aansluiting mist, dan is de vervoerder net zoals met een gewoon ticket verplicht u een alternatief te bieden of te compenseren. Zo heb ik bijvoorbeeld eens door uren vertraging mijn aansluiting met de Thalys in Parijs gemist. De vriendelijke conducteur heeft mij toen een lege zitplaats gewezen.

  15. Annemiek schreef:

    Wie twijfelt zou de reviews van Interrail op Trustpilot even moeten lezen.

  16. Frank schreef:

    Wat een slechte reviews op Trustpilot. Zeker de laatste maanden. Interrail lijkt een recept voor hoofdpijn en ergernis te zijn, tenzij je alleen maar met regionale treintjes rijdt.

    1. Paul Lamote schreef:

      Het zijn allemaal reacties van mensen die alleen maar met hogesnelheidstreinen willen reizen en niet snappen dat dat voor die prijs natuurlijk niet kan.

  17. Frank schreef:

    En ik lees dat je voor Spaanse treinen de reserveringen alleen aan het loket ter plaatse kan boeken? Hoe doe je dat dan, maanden tevoren?

    1. Brabo schreef:

      Dat is de slimme truc waarmee ze voorkomen dat de hogesnelheidstreinen zomers worden overspoeld door interrailers die al weken van tevoren hebben gereserveerd.

      1. Frank schreef:

        Om de populariteit in te dammen dus eigenlijk? Interrail is mooi, maar het moet niet te populair zijn anders levert het me niks op. Zeer onprettig voor de interrailers dan, want die hebben dan geen zekerheid tevoren en kunnen moeilijk ruim te voren hun reis uitstippelen.

      2. Brabo schreef:

        @Frank
        Er zijn ook niet-interrailers zoals bijv. Gewone Spanjaarden die in het hoogseizoen met die treinen naar werk, familie, etc. moeten kunnen reizen.

  18. Arjan Krabbenbos schreef:

    Gaat het om papieren versies of ook over de digitale versies?
    Jammer dat het vakantiegeld pas eind mei komt, dan was deze actie misschien nog iets slimmer geweest en kun je zo er beter op anticiperen. Maar is er wel mogelijk om na deze maand nog ouderwetse kaarten te kopen bij Schiphol Airport of op een ander Centraal station in ons land? Maak reclame voor Esch sur Alzette in het Groothertogdom Luxemburg, welke dit jaar Europese Hoofdstad is. Bij het CFL station is de Rode Blokkendoos de Youth Hostel waar goedkoop gelogeerd kan worden met de treinen aan de achterkant! Bovendien is in dit kleine land het OV gratis in 2de klasse (Treinen), bussen en de stadstram van Luxemburg Stad. De mondkapjesplicht vervalt waarschijnlijk eind deze maand in België, dus dan kun je daar ook weer vol iedereen in zijn of haar gezicht aankijken. Misschien ook de maatregelingen omtrent OV beleid in de nog huidige Corona tijd bij vermelden per land! Dan sta je niet voor verrassingen waar en wat voor mondkapje daar eventueel moet dragen. Mons in België is ook een mooie, oude stad, waar op korte afstand ook een jeugdherberg is. Bovendien ligt dit niet ver van
    Saint Ghislain een fraai spoor museum van de TSP (museumorganisatie). In het Belgische Ciney heeft de TSP de Chemin de Fer du Bocq een fraaie museumspoorlijn. Mons krijgt een mooi station welke door vertraging hopelijk binnen enkele jaren wel gereed komt. Ciney ligt tussen Namur en Arlon aan de Luxemburgspoorlijn. (Brussel-Luxemburg). Meer aandacht graag voor minder bekende steden in de Europese landen wat ook leuker en rustiger is dan de grootste plaatsen ( vaak hoofdsteden) waar de meeste toeristen komen. Jeugdherbergen, B en B’s zijn ook interessant en goedkoper dan de meeste hotels in en rond de stations of bij binnensteden! Op naar de komende 50 jaar voor deze populaire kaart voor alle leeftijden! Van harte gefeliciteerd nogmaals met dit jubileum! Ik ben twee keer mee gegaan met Interrail in augustus 2019 en november 2021 en hopelijk kan ik de komende jaren hier nog veel van profiteren. Misschien een tip om specificaties zoals reservering voor bepaalde treinen in de bepaalde landen te vermelden! En hoe laat je minstens dat kan doen en eventuele alternatieven. In Zwitserland en Italië heb je dit voor Eurocity’s en de Frecciar-groep. Maar soms ook op drukke tijden bij ICE treinen in Duitsland. De papieren versies mogen wel wat dikker uitgevoerd worden, want dan scheurt het minder snel. Ook de voorwaarden vermlden over reizen met het nu al toegenomen Nachttreinvervoer. Maar mag je ook reizen met Flixtrain (D) , Leo Express (CZ), Regionet (CZ), Westbahn (A) en Railjet? Mag dat helemaal niet of alleen op bepaalde uren of pas naar reservering? Als er meer duidelijkheid wordt gegeven (in diverse talen), wordt het voor incidentele (vakantie) reizigers een stuk duidelijker! Dus houdt deze site actueel en vermeldt tijdig het nieuws voor reisvoorbereiding of onvoldoende reiskennis met reizen per trein. Niet iedereen weet hoe dat allemaal gaat en hoopt op een leuke treintrip zonder ongemakken. Misschien kan een beknopte versie van de internationale treinregeling bij de kaart vermeld worden. Zoals het Reiseplan wat veel in Duitse (internationale) treinen te vinden is. Met stops op de hoofdstations, de tijden en overstapverbindingen met eindpunten hier van er op. Dan maakt het voor iedereen wat lichter en heb je een mooi overzicht van je reis onderweg!

  19. Rob Zwager schreef:

    Waarschijnlijk ten overvloede deze vraag. Kun je in de periode van de geldigheid van je pas elke dag beslissen wanneer en waarheen je wilt “treinen” (afgezien van reserveringen natuurlijk). Je hoeft dus geen reisschema van te voren op te geven?

  20. Frans E.R. Eekhout schreef:

    Met het (warme) voorjaar en zomer opkomst is de 50 % reductie op de Interrail wel leuk, wordt het tijd dat de goedkope Kruidvat, AH (dag/retour) kaarten voor binnenlands gebruik opnieuw geïntroduceerd worden omdat die soms zelfs goedkoper waren dan wanneer je met een NS kortingkaart ging reizen.
    Er is nog genoeg te (her)ontdekken in Nederland, dus laat die voordelige kaarten voor mensen die er eens weer op uit willen trekken in eigen land en als kan zonder spits beperkingen maar komen !

    1. Anoniem schreef:

      Hopelijk niet want dan wordt het nog veel drukker in de trein dan nu al in het weekend. En met alle komende spoorwerken en busvervoer in de zomer en vakantie wordt dat ook niet fijn.

    2. Brabo schreef:

      Die afbraaktarieven zullen nog wel even wegblijven. NS heeft vooral reizigers nodig die wel een reële prijs betalen.

  21. Paul Staal schreef:

    Ik wil hierbij een Europa interrail pass bestellen.
    Twee maanden
    1e klas
    50% korting
    65+
    * 06-08-1941

    1. Johan schreef:

      Dat kan natuurlijk niet via een reactie onder dit artikel.
      Klik in plaats daarvan op de grijze knop “Interrail bestellen” bovenaan het artikel. Op het volgende scherm klikt u rechts op de groene knop “bestel interrail tickets” om bij het bestelformulier te komen.

  22. Tom schreef:

    Er mist hele belangrijke informatie op dit moment in het artikel over de papieren Interrail: dat namelijk bij het bestellen van een papieren pass er 17 euro verzendkosten in rekening wordt gebracht én dat je nu al een startdatum moet invullen (en niet verzilveren binnen 11 maanden).

    1. Hildebrand (Treinreiziger.nl) schreef:

      Het artikel gaat inderdaad alleen over de mobiele pass, die is ook het enige pass die via de link gekocht kan worden. Via interrail.eu kun je inderdaad een papieren pas bestellen, dan betaal je verzendkosten, moet je direct de startdatum opgeheven en direct je Passnummer.

  23. David Nijenhuis schreef:

    De App kent paar gebruiksonvriendelijke nadelen.

    1: er kunnen reisdagen erbij zitten die niet goed weergegeven worden. Dat kan tot vervelende discussies met conducteurs (vooral als deze geen Engels of Duits kan, wat je al snel in een land als Hongarije hebt!), mof de weigering van de lounge gebruik te mogen maken.

    Zo kon ik niks voor 18 april invullen en is deze dag nog steeds niet onder mijn trips op te slaan.

    2: het ontbreken van de keus wel of geen In-/Outbound-reis te maken. Vooral voor abonnementhouders in hun eigen land lastig. Laat Interrail daar niet al te belerend over doen, maar het checken van het wel of niet nodig hebben van een out-/Inbound aan de conducteur over.

    3: de manueel-ingevoerde reizen (van/naar een grenspunt, omdat je voor een bepaald land een Vrij-Reizen abonnement (of een los kaartje) hebt, tellen niet mee voor de statistieken, terwijl je toch de kilometers aflegt.

    4: de vele fouten in hun reisplanner. Of treinen staan erin die op een ander tijdstip blijken te rijden (of helemaal niet, zoals je bij Bank-Holidays in Engeland weleens hebt!). Zo moet je een vertraging claimen, maar moet je Interrail eer maar ervan zien te overtuigen dat een volgende trein helemaal niet reed, zodat je ook daadwerkelijk een uur

    5: de onterecht vermelde plicht te reserveren. Veel bij treinen van Engeland naar Schotland. Nu is reserveren wel verstandig, maar het hoeft niet (en in Engeland gratis, terwijl de App daar niet eens op wijst!).

    6: Treinen als Caledonian-Sleeper geven al geld terug bij vertraging vanaf 30 minuten, de slaaptreinreservering krijg je voor de helft terug, Interrail geeft voor de reis zelf niets terug, omdat zij dan vallen op hun voorwaarde: geld terug vanaf 60 minuten vertraging.

    7: Als je na de nachttrein verder reist, beschouwt de InterRail-App de aansluitende trein als een geheel nieuwe dag. Zo was ik te laat voor de aansluiting in Sopron. Vul je Sopron (Hungary) in, (wat je meestal automatiusch doet, omdat Sopron echt in Hongarije ligt, stuurt de App je via Hegyeshalom en evt. Györ en Csorna, gevolg: je bent wel een uur langer onderweg. (op te lossen door Sopron (Austria) te nemen, maar kom daar ook maar eens achter!

    8: Wat de App ook niet vertelt, is dat een Eurostar-reservering heel gemakkelijk op de site van de Eurostar te wijzigen is. Dat kan met bijbetaling vanaf € 15 (vaak (veel) duurder, maar sommige treinen zijn echt voor € 15 te wijzigen). Je kunt daar ook jouw maaltijd-voorkeur wijzigen (minimaal 48 uur voor vertrek!).

    Kortom de App is reuze handig, maar er moet nog heel veel aan gesleuteld worden, wil deze echt naar behoren functioneren!

  24. Jette schreef:

    beste hildebrand,
    de site van interrail eu lijkt overbelast. Als ik de tickets via jou vandaag bestel, kun je garanderen dat ze geboekt kunnen worden? Of loop jij dan ook tegen de beperkingen van de interrail site aan (en riskeer ik deze actie mis te lopen)?

    Graag je bericht

  25. David Nijenhuis schreef:

    Er staat 1 fout in: bij Thalys en Eurostar moet de Inbound-reis toch echt aangesproken zodra je eigen woonland betreden wordt. Vooral voor Belgen kan dat lastig zijn. Wil je eerst met de Eurostar naar Londen (en terug) zijn jouw beide gratis reizen al op, waardoor je een duur kaartje moet kopen om bijv. ermee naar Parijs te komen. Hier zal Eurostar toch echt over moeten gaan nadenken en hun assortiment uitbreiden: bijv. met een iets duurdere toeslag, die voor deze reis het woonland ook dekt, of anders tegen een toeslag extra in- en outboundtickets aanbieden.

  26. Frans E.R. Eekhout schreef:

    Hoezo Anoniem van 9 mei drukte in de trein. Als al die Interrailer’s naar het buitenland gaan, blijft er genoeg ruimte over wie in het eigen Nederland wilt gaan reizen en het “buitenland” ligt soms zelfs in eigen land. We hebben zelfs ons eigen Zwitserland, namelijk Klein Zwitserland bij Epen, Slenaken, Noorbeek te bereiken met natuurlijk je auto of fiets of met Arriva bus lijn 57 van Maastricht station naar Gulpen en de huizen doen soms naast de mooie vergezichten ook denken aan een huisje in de Alpen zeker als er in de winter een pak sneeuw ligt of in de zomer men geniet van een terrasje. En Duitsland en België die liggen om de hoek ook per trein bereikbaar.

    En Brabo, een reële prijs betalen voor een ticket. Als ik in de supermarkt een artikel kan kopen met 50 procent korting zou ik een dief zijn van mijn eigen portemonnee als ik het niet zou doen en de volle pond betalen, dus laat ik mij een eventuele kortingsactie van de bekende ketens niet links liggen. Elk voordeel, geeft en brengt nog meer voordeel voor zowel Interrailer’s als niet-Interrail gangers…

  27. Carien schreef:

    Hallo! Ik probeer een pas te boeken voor mijn zoon (17) en een vriend met de 50% jubileum regeling maar kom er niet doorheen. Ik heb een screenshot, kom ik morgen nog in aanmerking? Zou heel fijn zijn!

    1. Hildebrand (Treinreiziger.nl) schreef:

      Ik heb begrepen dat het wordt verlengd tot morgenochtend 6 uur ‘s ochtends.

    2. Hallo Deutschland Europa schreef:

      Vraag.
      Geldt de 05-04-2023 als einddatum NIET voor digitale versie?

  28. Carolus schreef:

    Ik kom er ook niet doorheen. DRAMA.

    1. Hildebrand (Treinreiziger.nl) schreef:

      Vervelend. We moeten het handmatig inboeken. Gisteravond kwam er op de piek 1 boeking per minuut binnen, en dat krijgen wij niet op tijd ingeboekt. Vandaar dat we het al gesloten hebben.

  29. Michiel schreef:

    De verkoop is verlengd
    Je kunt t/m 6AM gebruik maken van deze actie

    1. M. van der Hoorn schreef:

      Ik probeer al uren te boeken, maar lukt niet. Mijn wekker gaat weer om 06.15 uur. Moet eigenlijk nodig slapen. Heeft iemand een link via treinreiziger.nl waar ik tegen 50% korting kan kopen? Via treinreiziger.nl moet ik nu de volle mep betalen. De website van interrail.ei ligt sinds 0.10 uur er helemaal uit

    2. Michiel schreef:

      De verkoop is verlengd
      Je kunt nu t/m 11AM gebruik maken van deze actie.

  30. vissers schreef:

    Heb er 1 voor 3 mnd (toch maar 2e kl. genomen-heb ooit 1x 1e gedaan en in veel landen voel je je daarmee toch erg buitenstaander, al heb ik geen stinksokken), binnen 5 min bij een hele aardige dame op AMS CS nog als paper. Wel 7,50 extra kosten.
    Op laatste-maar gelukkig niet allerlaatste-gezien crash v.d. site- 2 mnd op mobile-voor lente ´23 en dat ging in de middag nog zeer vlotjes. Confirm mail liet wel op zich wahcten maar is er nu ook.
    @david N: vergeet gewoon dat gedoe met geld-na-delay, veels te veel moeite voor een paar senten.
    Op forum DSO-Ausland staan (voor de echte ingewijden) een mooi overzicht -ala deutsch gründlich-voor alle tricks+ mogelijkheden qua wat/waar reserveren etc.
    uit forum Eurail blijkt elke keer weer dat Spanje de grote bottleneck is.
    Verder vermoed ik dat SNCF gewoon veel treinen/TGV op drukke dagen gewoon helemaal geen quota geeft.

  31. Benny schreef:

    Waarom is het zo moeilijk allemaal en kan je niet gewoon een redelijk betaalbare pas kopen en daarmee overal in Europa onbeperkt reizen op een x-aantal dagen, MAAR uitgezonderd alle reserveringsplichtige treinen. Die boek je dan zelf op een vroeg moment zelf los bij. Heb je ook zekerheid daarvoor.

    1. Yes it can schreef:

      Dat kan al,toch? Voor 10 euros met global pass 3 maanden, zelfs minder!

      Goedkoper kan niet tenzij meerderheid europees parlement voor gratis openbaar vervoer stemt en de 25 urige werkweek en pensioen met 58 jaar!

  32. Hallo Deutschland Europa schreef:

    De global passes zijn tot 05-032023 te gebruiken.

    Ik heb in duitsland in een reisezentrum 3 global pases voor ieder 3 maanden gekocht.
    Voor de tijdsperiode van 01-06-2022 – 31-08-2022; 01-09-2022 – 30-11-2021; 01-12-2022 – 28-02-2023. Aldus 3 global passes van 3 maanden ieder.
    Vervolgens wilde ik een 4e global pass voor 3 maanen kopen dus 01-03-2023 – 31-05-2023 dit ging echter slechts tot 05-04-2023.
    Dus van de 4e global pass voor 3 maanden afgezien.

    1. Hildebrand (Treinreiziger.nl) schreef:

      Dat was een papieren pas?

      1. Hallo Deutschland Europa schreef:

        Ja een papieren pass.

        1. Hallo Deutschland Europa schreef:

          Vraag.
          Geldt de 05-042023 niet als einddatum digitale versie?

  33. Brigitte schreef:

    Jammer net de actie gemist -50% korting.
    Zijn ons aan het oriënteren op een trein vakantie met de kinderen Italie zuid Frankrijk Portugal.
    Met de interrail pass lijkt dit een goede mogelijkheid , zeker met de korting en 6 personen.

    1. Paul schreef:

      Als ervaren Interrail reiziger raad ik dat sterk af.
      Vooral over de grenzen van Frankrijk naar Spanje en van Spanje naar Portugal is het moeilijk.
      Goede landen voor Interrail zijn Duitsland/Zwitserland/Oostenrijk en ook Italie wel.
      wel van tevoren reserveren met zes personen!

      1. brigitte verhoeven schreef:

        Bedankt voor reactie , het lijkt in etappes wel goed te doen maar prettig te weten dat het wellicht al te makkelijk te boeken is.
        Vorig jaar hebben we Duitsland / Polen gedaan ging erg goed.

      2. brigitte verhoeven schreef:

        Weet je toevallig ook of we alle trein reizen moeten reserveren van te voren ? We vinden het juist zo fijn om niet aan een dag of tijd vast te zitten maar juist ergens een dag langer kunnen blijven

    2. Rianne schreef:

      Zeker wel doen! Naar Portugal met de trein is heel erg leuk. Ik heb het zelf met mijn gezin meerdere keren gedaan via verschillende routes. Hou wel rekening met een overnachting. De nachttreinen in Spanje komen weer terug heb ik gelezen, maar wanneer dat gaat gebeuren is niet bekend. Die zijn ook erg de moeite waard.
      Ik ben in de meivakantie met een kind naar Rome geweest op een interrail. Heen met de Nightjet van ÖBB naar Zürich en dan overdag door de Alpen. Terugreis over München. De Nightjet was erg leuk, met heel vriendelijk personeel.

      1. brigitte verhoeven schreef:

        Bedankt voor je reactie .
        Plan is om 3 weken te reizen en steeds ergens 2-3 dagen te verblijven voor we weer verder reizen.
        Dus zullen waarschijnlijk geen nacht trein kiezen.

  34. brigitte verhoeven schreef:

    Jammer te laat gezien deze actie , vorig jaar met het gezin voor het eerst gaan trein reizen in de zomer vakantie , en dit was erg goed bevallen.
    Nu plannen aan het maken voor weer een toffe reis , maar 50% korting had erg welkom geweest voor 6 trein passen. Iemand nog tips voor korting of andere leuke actie ?!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.