Seizoensretour 2018: 3 treinkaartjes €36 (dus €12 p/s)
17 apr 2018 23:39
NS verkoopt weer goedkope treinkaartjes! Reis in de lente, zomer en herfst één dag in het weekend voor maar €36. Dat komt dus neer op €12 per retour. Wil je alle drie dagen 1e klas reizen? Dan betaal je €42, dus €14 per retour. Deze actie kun je alleen kopen via deze pagina op NS.nl.
Voordeliger reizen kan bijna niet. Zeker niet in de 1e klas. Per treinkaartje kun je het vertrek- en aankomststation kiezen. Dat hoeft nog niet direct, maar dat kun je later doen. Ook de datum kun je later uitkiezen.
Reisperiode
Dagretour Lente is te gebruiken van 14 mei t/m 30 juni.
Dagretour Zomer is te gebruiken van 1 juli t/m 31 augustus.
Dagretour Herfst is te gebruiken van 1 september t/m 31 oktober.
Reizen in het weekend
De reis moet plaatsvinden op een zaterdag of zondag. Ook op 2e pinksterdag (21 mei) kun je reizen. Je treinkaartje wordt geleverd als e-ticket. Het e-ticket kun je uitprinten, of laden in de NS Reisplanner Xtra app (Android / Apple). De drie kaartjes moeten gebruikt worden door één persoon. Check voordat je op pad gaat altijd de reisplanner. Zeker in het weekend wordt er regelmatig gewerkt aan het spoor. Rijden er geen treinen? Dan is je treinkaartje geldig in de vervangende NS-bussen. In de reguliere bussen is dit kaartje niet geldig. Je kunt alleen een treinreis binnen Nederland maken. Wil je naar het buitenland? Dan kun je bij NS International een ticket zoeken.
Veel gestelde vragen Seizoensretour
Het seizoensretour is in de trein geldig bij NS, Arriva, Connexxion, Blauwnet en Breng. Het Seizoensretour is niet geldig bij Thalys en Eurostar.
Ja, één volledige dag. Om precies te zijn van 0:00 uur tot en met de volgende dag 4:00 uur. Of anders gezegd: vanaf 0:00 uur tot en met de laatste trein.
Ja. Alle kaartjes komen op één dezelfde naam. Je kunt de kaartjes dus niet delen.
Zelf zou ik het prettig vinden om een weekend retour te kunnen kopen voor bijv 25 euro. Vrydag na 1830 tm ma.geldig tot 09.00
Dat zou leuk zijn. Men heeft eerder eens gedaan, maar ik denk dat dit te duur / ongunstig voor NS was.
Could you kindly tell us when the season return ticket will stop selling online?
Until 17 juni 2018.
Mag ik ook 2 keer een seizoensdeal bestellen voor dezelfde persoon?
J́a.
Mag ik ook 2x deze seizoensretour bestellen voor mezelf?
Ja hoor.
Vroeger, goh dat lijkt alweer zo lang geleden (voor de invoering van de OV chipkaart), verkocht de NS ook gewoon weekendretours. Ik heb nooit begrepen waarom ze daar nooit iets voor terug hebben ingevoerd. Maar ongetwijfeld is het een geldkwestie!! Tenslotte zijn alle treinreizen veel duurder geworden, sinds die invoering.Niet stimulerend om meer mensen in de trein te krijgen.
Bij vakantieveilingen.nl zijn dagtickets te koop voor 12 euro per stuk. Bijna altijd.
Dat klopt, een meerdaags retour kost dan 24 euro. Bij de eerdere AH weekenddagkaart kon je onbeperkt door Nederland, 2.5 dag.
Die van 12 euro zijn GEEN dagtickets, maar enkele reizen.
@Marjan, om verwarring te voorkomen: Ik neem aan dat jij het over de kaartjes van vakantieveilingen hebt. De kaartjes van het seizoensretour zijn omgerekend namelijk ook 12 euro per stuk, en dat zijn wel retourkaartjes.
Klopt Erwin. Mijn reactie was dan ook gericht op ‘Bij vakantieveilingen.nl zijn dagtickets te koop voor 12 euro per stuk.’ Een dagticket is niet hetzelfde als een enkele reis.
Ik kan ze op vakantieveilingen niet vinden?
Hier zijn ze verkrijgbaar: https://www.vakantieveilingen.nl/winstpakker.html
En hier vind je een mooi overzicht van alle actuele acties: https://www.treinreiziger.nl/goedkoop-treinkaartje/
Het lukt me niet de kaarten te bestellen. Is er iets mis met de site?
Onze site was af en toe traag door de bezoekersaantallen. Nu moet dat beter gaan.
Vroeger had je een weekendretour, waarbij je op vrijdagavond of zaterdag heen kon reizen en zaterdag of zondag terug. Wat jij waarschijnlijk bedoelt is een kaartje dat het hele weekend geldig is.
Alleen ns of alle spoor vervoer ders
Geldig bij alle spoorvervoerders.
Kan je ze ook gebruiken op 1 dag met 3 personen?
Nee dus hihi
Zit er nog een reistijd aan verbonden ? Of ivm weekend de gehele dag
Heel de dag geldig.
Mag iemand andes mee reizen op 1 kaartje op dezelfde dag ?
Nee, helaas.
Kunnen er 3 verschillende mensen hiervan maken op 3 verschillende dagen.
Is dit een vraag? Nee, dit mag niet.
Kan je ook een omweg maken of moet je de kortste weg kiezen?
Bij een dagretour mag je alleen de treinen gebruiken die de NS reisplanner adviseert op de gekozen route.
Hoe gebruik ik de 3 kaartjes
als er niemand mee mag reizen.
Je mag drie keer op pad. 1x in de lente, 1x in de zomer en 1x in de herfst.
Mooie actie. Eurootjes per rit duurder dan vorig jaar, maar zeker betaalbaar. €12,00 ben je zo kwijt als je wat ver weg wilt.
Ja, vorig jaar was het 33 euro. Dus nu per kaartje een euro duurder. Alle kaartjes zijn dit jaar een euro duurder, zo lijkt het.
Bij de aanschaf van het 3-seizoensretour moet je naam en geboortedatum opgeven. Je kunt de reisdatum en traject later opgeven. Als je traject en reisdatum later meegeef, wordt dan toch automatisch de bij aanschaf ingevoerde naam + geboortedatum afgedrukt, of moet je naam + geboortedatum alle 3 de keer apart opgeven ?
Zover mij bekend worden de gegevens bij aankoop later inderdaad opnieuw gebruikt. Je kunt dus niet later een andere naam opgeven.
Jammer de kaartjes dien je te gebruiken voor de actie periodes. Was prettiger als de kaartjes geen periode gebonden waren. Dan kan je de 3 kaartjes gebruiken wanneer je er gebruik van wilt maken nu moet je opletten op de geldigheids periode van elk kaartje.
Komt er ook nog een jongerentoer dit jaar?
Dat verwacht ik wel.
Can this day ticket be used for several destinations in the same day? Or just one departure station and one final arrival station?
Just one departure station and one Arriva station.
waar kan je ze kopen op ns stations
Je kan ze niet kopen op NS stations, alleen online.
Weer een goede actie van de NS, kopen hem al jaren. Voor die prijs kun je niet met de auto rijden.
LET OP: De drie kaartjes moeten gebruikt worden door één persoon.
bij de koop vul je naam + geb.datum in. Het kaartje weggeven is dus niet mogelijk.
Klopt, dat staat zowel in het artikel als ook bij veel gestelde vragen.
Als ik in de prijsvergelijker een retourtje Leeuwarden – Elst 1e klas invoer, met voordeelurenkaart, krijg ik alleen de reguliere prijs van € 48,55 te zien (zonder korting € 80,16), terwijl het seizoensretour slechts € 42,00 is.
Is het mogelijk om het seizoensretour, zolang hij te koop is, ook op te nemen in de prijsvergelijker? En dan daar de prijs van de drie kaartjes samen te noemen?
Klopt, moet ik nog verwerken. Moet nog even bedenken welke prijs ik noem.
Gezien je de kaartjes niet per stuk kunt kopen, zou ik dus het hele bedrag noemen. En bij de voorwaarden vermelden dat je er nog twee retourtjes bij krijgt.
Beschouw het eigenlijk als: je betaalt voor de gezochte reis het volledige bedrag van het seizoensretour, en de andere twee reizen krijg je er gratis bij.
Eigenlijk wel te vergelijken met de Hema aanbieding die gaat komen: je betaalt voor de treinreis, de afdrukken krijg je er gratis bij. Zo zou ik er altijd van uitgaan, dan hoef je ook nooit te twijfelen welk bedrag je wilt noemen 😉
Dat is mijn mening 🙂
Is het mogelijk om (op dezelfde naam) meerdere keren een seizoensretour te kopen?
Ja, naar mijn weten wel.
Bedankt! Zondag eerst maar eens op pad en later proberen om nog een ‘setje’ te bestellen.
Ingelogd in Mijn NS en toen het Seizoensretour besteld. Ik hoopte dat ik in mijn account dan een link zou vinden om de kaartjes te kunnen verzilveren, maar die link kan ik niet vinden, ook niet bij ‘mijn bestellingen’.
Irritant namelijk als je de mail met de link om wat voor reden dan ook kwijtraakt.
Ik heb het niet verzonnen, maar mocht u de mail kwijt raken, even de NS klantenservice bellen met uw betaalgegevens, en dan kunnen ze de e-mail opnieuw versturen.
Dank je. Ik heb de mail voor de zekerheid doorgestuurd naar mijn gmail, nu heb ik hem in twee mailboxen, dus moet het wel raar lopen als ik hem kwijt raak.
Wel iets wat ik binnenkort eens met de klantenservice van NS ga opnemen.
Hallo, als ik druk op ‘info en bestellen’ word ik niet doorverwezen naar een andere pagina. Op deze manier lukt het mij niet om de kaarten te kopen, is er een andere manier om de kaarten wel te kopen?
Het is inmiddels opgelost.
Ja, een weekendretour zoals we vroeger kenden, geldig vanaf vrijdagavond tot maandagochtend zou heel fijn zijn en een bedrag van ongeveer E25,- zou dan mooi zijn !Maaike de Vries
Maandagochtend wordt moeilijk, maar als je uiterlijk zondag terug wil, is dit nog een idee en ook nog een euro goedkoper 😉
Twee enkeltjes voor 24 euro:
https://www.vakantieveilingen.nl/winstpakker.html
Site werkt niet.
Mijn zoontje is 11 jaar. Hij kan dus vrij reizen met de trein.
Als ik 1e klas wil reizen, kan hij dan ook 1e klas zitten of moet ik dan een apart kaartje kopen
Volgens mij heeft hij wel altijd een railrunner van €2,50 nodig. In de eerste klas mag hij dan mee met een begeleider die ouder is dan 18 jaar als deze begeleider een 1e klaskaartje heeft. Dat geldt dus ook voor de seizoenskaart.
Als je kind kids vrij heeft (dus een OV chipkaart en aangemeld voor 1 cent per jaar), dan mogen ze altijd meereizen met een volwassene in dezelfde klasse. Dus als de volwassene een 1e klas kaartje heeft, mag het kind ook 1e klasse zonder (bij-)betaling.
Het lukt me niet om kaartjes te bestellen
Met Adblocker werkt de link niet.
De link werkt niet.
Doe er aub wat aan.
De link werkt niet, indien u adblocker gebruikt. De link werkt wel, maar wordt geblokkeerd door Adblocker.
Waarom alleen op zaterdag of zondag? Het zou toch ook doordeweeks buiten de spitsuren fijn zijn deze kaartjes te gebruiken?
ik wil volgende maand van Maastricht naar Almere en later op de dag naar Groningen. Hoet moet ik dan het traject invullen?
Dat is met het Seizoensretour niet mogelijk. Almere ligt namelijk niet op de kortste/snelste route Maastricht-Groningen. Je mag alleen je reis onderbreken op stations die op die route liggen (volgens de NS reisplanner).
Je kunt beter het Kruidvat kaartje gebruiken dat vanaf komende week weer verkrijgbaar is. https://www.treinreiziger.nl/kruidvat-treinkaartje-zomer-2018/
Je kunt dus ook niet in en uit checken?
Het e-ticket heeft een barcode om de poortjes te kunnen passeren. Maar bij paaltjes hoef je niet in te checken. Conducteur kan verder niet zien of je bij paaltje / poortje bent geweest.
Ik heb mee gedaan aan deze actie. Alleen zijn de kaartje voor de zomer/hefst periode nergens meer te vinden.
Toen je het seizoensretour kocht, heb je een mail gekregen. In deze mail staat een link hoe je de kaartjes ophaalt. In die link vind je ook de kaartjes voor de zomer- en herfstperiode.
Als je die mail niet meer hebt, dan raad ik aan contact op te nemen met de klantenservice van NS.
(Ik weet dit 100% zeker want ik heb dit seizoensretour ook gekocht, en ik heb de link in mijn mail zojuist nog gecheckt.)
Waarom geen seizoensretour winter. Voor straks in voorjaarsvakantie?