fbpx

Stoptrein Roosendaal – Antwerpen rijdt weer

klok 10 dec 2018 20:52

Sinds zondag kunnen treinreizigers vanuit Roosendaal weer rechtstreeks met de trein naar Antwerpen. Daarmee komt er na een half jaar een einde aan de overstap in Essen. 

Renovatie

De Belgische spoorwegen (NMBS) renoveert de motorrijtuigen. Slechts een beperkt deel van de motorrijtuigen kan van en naar Nederland rijden. Die treinen werden de afgelopen maanden gerenoveerd, waardoor er onvoldoende treinstellen waren om de treindienst rechtstreeks uit te voeren. De NMBS besloot daarom de treindienst Roosendaal – Antwerpen – Puurs sinds eind mei in te korten tot Essen – Antwerpen – Puurs. Tussen Essen en Roosendaal werd er een pendeltrein ingezet.

Vertraging

De bedoeling was dat de rechtstreekse treindienst al eind augustus hervat zou worden. De gerenoveerde motorrijtuigen moesten toen echter nog de toelatingsprocedure voor het Nederlandse spoor doorlopen. Die is vorige week afgerond, waarmee de treindienst per ingang van de dienstregeling 2019 weer hervat is van en naar Roosendaal.

12 gedachten over “Stoptrein Roosendaal – Antwerpen rijdt weer”

  1. Jur schreef:

    Nog steeds problemen. Nu is de treindienst weer in Antwerpen geknipt.

    1. Ricardo schreef:

      Hij rijdt nog steeds gewoon door naar Puurs. Wordt echter in Roosendaal inderdaad niet meer aangegeven, maar is wel zo.

      1. Paul Lamote schreef:

        De eerste week werd er niet doorgereden naar Puurs maar inmiddels wel.

  2. daubin schreef:

    En wat zijn nu de vooruitzichten op de uitbreiding naar (doordeweeks) een halfuursdienst naar Roosendaal? Die zou namelijk ook nog in de pijplijn moeten zitten…

    1. Paul Lamote schreef:

      Dat vindt de ILT onveilig. En onderschat de ILT niet, die weten voor iedere oplossing wel weer een nieuw probleem te verzinnen.

      1. Annemiek schreef:

        Totdat er ongelukken gebeuren. Dan wijzen de beschuldigende vingers direct naar het ILT, omdat het dan zo dom is geweest een situatie toe te staan die niet aan de eisen voldoet.

      2. dries molenaar schreef:

        Dat is niet zo. De schokkende conclusie eerder was dat ILT veel te luchtig met de keuringsplichten om ging. Dwz goedkeuren op basis van papieren stukken en op het woord van de aanbieder. Dat was onder leiding van Jenny Theunissen die eerder bij de Belastingdienst zo fraai opereerde. Zij rookte ook op kantoor en in vergaderruimtes terwijl er feitelijk een rookverbod gold (voor het personeel).

    2. SRB schreef:

      Reken daar voorlopig maar niet op. Nog steeds met een overstap naar het zonovergoten en bruisende Charleroi. Zo jammer…..

  3. dries molenaar schreef:

    Gelukkig zijn de treinen in Nederland veel beter en veel mooier. Wat een jaren 50 spul.

    1. TheRollingBearYT schreef:

      je betaalt er in NL ook verdomd veel belastingen voor.. en dan moet je ook NOG eens betalen als je de trein wilt gebruiken..

      1. Hildebrand van Kuijeren (Treinreiziger.nl) schreef:

        NS keert dividend – winstuitkering – uit aan de staat, en betaald om op het hoofdrailnet te mogen rijden. Dus het valt wel mee met de velastingbijdrage. Alleen voor de infrastructuur wordt een redelijke injectie gegeven voor met name het onderhoud. Maar op de totale begroting stelt het nauwelijks iets voor.

      2. Tim schreef:

        NS krijgt helemaal geen subsidie.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.