Storing landelijke reisinformatie NS opgelost
04 dec 2019 9:25
Door een storing in de software kon NS woensdagmorgen geen reisinformatie geven op de borden op de stations. Ook de actuele reisinformatie via de reisplanner werkte daardoor niet. Aan het einde van de ochtendspits meldt NS dat de storing is opgelost.
95% info juist
“Verwerken van actuele wijzigingen gaat steeds beter. Houd nog wel rekening met incidenteel onjuiste informatie”, aldus het spoorbedrijf rond 9 uur ‘s ochtends. Op Twitter stelt NS dat 95% van de informatie klopt. Volgens een woordvoerder van de NS heeft een en ander te maken met een update van de software die mislukt is.
Vanuit de klant gedacht is de storing dus nog niet opgelost. Dat is pas het geval als de info weer helemaal klopt. https://t.co/iJvaqO10WX
— Freek Bos (@BosFreek) December 4, 2019
Weinig storingen
Het bedrijf heeft hard gewerkt aan het oplossen van de probleem. Veel verstoringen op het spoor zijn er niet woensdagochtend, aldus de zegsman. Dinsdagavond was het treinverkeer enige tijd ontregeld door een stroomstoring in Woerden. Toen werkte de reisinformatie wel. Door de storing konden er dinsdag tijdens de avondspits geruime tijd geen treinen rijden. Omstreeks 17:41 uur meldde ProRail dat de sporen weer beschikbaar waren. Het duurde echter tot circa 19:15 uur voordat het treinverkeer weer hervat werd.
> Door de storing konden er dinsdag tijdens de avondspits geruime tijd geen treinen
Daar zou “rijden.” achter moeten staan.
De storing was niet alleen bij ns
NS verzorgt de reisinformatie voor alle vervoerders.