Trein naar Londen nog niet per december
19 okt 2017 17:18
Treinreizigers kunnen vanaf 10 december naar verwachting nog niet rechtstreeks vanaf Amsterdam naar Londen. Dat heeft Eurostar aan Treinreiziger.nl laten weten.
“We plannen nog steeds om in december een eerste trein te laten rijden tussen Londen en Amsterdam” zo luidt de eerste reactie van Eurostar. Maar daar blijken treinreizigers voorlopig nog niets aan te hebben. Het gaat namelijk om ritten om “routine op het traject” te krijgen, legt een woordvoerder van Eurostar uit. Tijdens die periode wordt onder andere het personeel getraind. Op dit moment doorloopt de trein overigens nog de toelatingsprocedure. De trein is nu nog niet toegelaten voor het vervoer van reizigers.
“Onze focus is nog steeds om rond Pasen 2018 dagelijks twee treinen in beide richtingen te laten rijden voor passagiers” zegt Eurostar woordvoerder Evelyne Cleven. Volgens haar is daarmee niets veranderd met wat eerder is gecommuniceerd. Toch stelde Eurostar in mei tegenover Treinreiziger.nl dat de eerste trein Amsterdam – Londen niet was uitgesteld. Wel sprak het bedrijf na publicatie tegen dat er direct sprake zou zijn van dagelijks één rit per dag.
Wanneer de verkoop start voor de trein Amsterdam – Londen is nog niet bekend. Ook de precieze startdatum is nog niet duidelijk.
Dat was al eerder gemeld. Gaat NS over het Eurostar gebeuren?
Overigens is er op de heenreis geen reistijdverschil met Thalys en overstap op Eurostar.
Laatste nieuws dat wij van Eurostar kregen, was eind mei, toen Eurostar ontkende dat er sprake was van verder uitstel.
Door op de heenreis lang wordt gestopt in Brussel is er dan inderdaad niet of nauwelijks van reistijdwinst. NS gaat niet over de Eurostar, daarom dat we Eurostar zelf om een reactie hebben gevraagd,
Er komt personeel van NS op de Eurostar tussen Amsterdam en Brussel, dat is dezelfde Nederlandse groep dat ook dienst doet op de Thalys.
Verder zal Eurostar onder de vlag van NS op het Nederlandse gedeelte rijden.
Is de trein al getest voor ATB en ERTMS? Er is al eerder een Velaro in Nederland geweest. Vier maanden loze ritjes Brussel-Amsterdam lijkt mij wel erg veel. Hoe zijn we/ze ooit op de maan terechtgekomen? Hoe moeilijk kan het allemaal zijn om te zien hoe je bij een perron stopt en vertrekt. De spanningssluizen en beveiligingssysteemonschakelingen zijn het ingewikkelst. Echter, volgens verklaring van de NS-machinisten vertegenwoordigers zijn zij de parels van de NS en werken er op kantoor HBO-proleten. Het moet voor hen een fluitje zijn.
Merkwaardig dat een correcte weergave van de feiten al leidt tot tumult op dit forum. Vooral van mensen die het op lijken te nemen voor de spoorwegmaatschappijen in zijn algemeenheid. Veel fora bij nieuwsbladen zijn al gesloten met als hoofdargumenten dat het teveel tijd kostte en leidde tot ‘teveel negativiteit’ (zeggen vooral de mensen die voorlichters altijd gelijk geven). Ik hoop dat Treinreiziger ondanks de trollen zijn relatief nieuwe forum blijft handhaven.
Dries Molenaar. Door verwisseling is mijn bovenstaande reactie onder je jouwe terechtgekomen maar ik wilde hem plaatsen als algemene reactie in de zin van: wie de schoen past, trekke hem aan 🙂
From The Railway magazine october 2017:
Eurostar starts preparations for 2018 Amsterdam services. Test and training runs with e320 high-speed trains have started in the Netherlands, ahead of Eurostar’s London to Amsterdam services starting in Spring 2018. Nos 4013/14 visited Amsterdam Centraal on September 15, prior to starting tests on the HSL Zuid high speed line between Rotterdam and Breda the following day. The train was also tested on the conventional Rotterdam to Amsterdam route, over which Eurostar services will need to be diverted when the high-speed line is closed. Trail services to both Rotterdam and Amsterdam are expected to start this coming December, with two return London to Brussels train pairs running each day, extended to serve the Dutch cities in March/ April 2018.
Wat is het nut van het plaatsen van achterhaald nieuws?
Trail services?? Is het nu trial or train 🙂
En wat is het nut om daarop te reageren? En ik weer daarop?
Is het mogelijk dat de redactie een vertaling kan maken van de bovenstaande tekst gezien het feit dat ik de Engelse taal niet machtig bent en zo zullen er wel meer lezers zijn die taal niet machtig is.
Niet nodig, het is achterhaald.
Het is een bevestiging wat wij schrijven (of andersom).
Basisschool overgeslagen? Een beetje Nederlander hoort gewoon Engels te kunnen.
Het maakt niet zoveel uit of iemand de basisschool heeft over geslagen. Niemand is perfect en iedereen heeft zijn eigen bijzonderheden en zwakheden. Zo is mijn engels ook niet al te best.
We zijn een Nederlandse website, dus hoeft men hier niet de Engelse taal vaardig te zijn. Verder is het hier niet de bedoeling om opmerkingen te plaatsen die laatdunkend kan overkomen bij andere reageerders.
VERTALING:
Eurostar begint met voorbereidingen voor de diensten naar Amsterdam in 2018. Vooruitlopend op de Eurostar-dienst Londen – Amsterdam is in Nederland een begin gemaakt met proef- en opleidingsritten met de e320 hogesnelheidstreinen. De nummers 4013/14 bezochten Amsterdam Centraal op 15 september, en maakten de volgende dag proefritten op de HSL Zuid tussen Rotterdam en Breda. De trein werd ook getest op het klassieke traject tussen Rotterdam en Amsterdam, dat wordt gebruikt als omleidingsroute als de HSL is gesloten. Naar verwachting starten er in december oefenritten naar Rotterdam en Amsterdam, met twee dagelijkse treinparen Londen – Brussel v.v., die vanaf maart/april 2018 deze Nederlandse steden bedienen.
railwaymagazine.co.uk
Bijschrift onder foto van bovengenoemd artikel:
Eurostar ‘e320’ sets Nos. 4013/14 attract a small crowd at Amsterdam Central on September 15. Through services from London are scheduled to begin in December.
Het lijkt er dus op dat de treinen uit Londen vanaf december doorrijden tot Amsterdam maar op het Nederlandse traject zonder passagiers.
Het gaat om oefenritten dat de Eurostar in december gaat uitvoeren. En dat is idd zonder passagiers. Ik ben namelijk geabonneerd op The Railway magazine.
Dat staat ook in dit artikel.
NS Internationaal presenteert zich met oa Thalys en ….TGV (?)
Wat bedoel je?
De Thalys rijdt nu al vanuit Amsterdam naar Rijssel. Waarom zou die niet eventjes nog kunnen doorrijden naar Londen? Hij zit al op de goede weg!
Er zijn specifieke eisen aan de treinen die door de kanaaltunnel moeten. De aandeelhouders zijn deels hetzelfde, maar niet volledig. Ze willen elkaar niet teveel voor de voeten lopen. En bovendien zouden er andere veiligheidseisen gaan gelden als de Thalys door zou rijden naar Londen (verplichte check-in). Het zou mooi zijn als Thalys (of TGV) na Lille dagelijks verder zou gaan richting Zuid-Frankrijk. Dan kan er vanaf Brussel een TGV geschrapt worden.
Het loont niet om een trein 2x per dag te laten rijden wat Eurostar gaat doen.
Tenslotte is de Eurostar duurder dan een vliegtuig.
Ik zie liever de Izzy op het Nederlandse spoorwegnet. U zult zien dat
Deze dienst voor Nederlanders wel oren zal hebben.
Ik denk dat het wel kan lonen. Boekingsmoment is in de regel bepalend voor het tarief. En Izy zal denk ik inderdaad Nederlanders trekken.