\n\n\n\n

Ik vind het best een verbetering eigenlijk. https://t.co/YtFDK3xZHN pic.twitter.com/4riDw0xC8y

— Vincent Wever (@vincent313) January 20, 2021
\n\n\n\n

Hallo Steven,wegens de problemen in Frankrijk konden we geen gebruik maken van het onderhoudsatelier in Landy waardoor kleine reparaties werden uitgesteld. Momenteel wordt ook onze vloot volledig vernieuwd. Het eerste nieuwe \"Ruby\" treinstel rijdt uit in het voorjaar.
Mvg
Ann pic.twitter.com/g8KnZ5cmTl

— Thalys (@thalys_nl) February 5, 2020
\n\n\n\n

De plus prêt... Un gros nez de la rame #Thalys 4341 la proto Ruby au #TiHellemmes pic.twitter.com/fiXp7OtCJG

— 🚆🚄Guillaume ⚡🛠📟 (@G_Balzac) January 20, 2021
\n\n\n\n\n\n

Fietsplekken en meer zitplekken

\n\n\n\n

De renovatie werd in 2018 aangekondigd. Toen vertelde Thalys ook dat de treinstellen straks 7% meer zitplaatsen zullen tellen en 15% meer bagageruimte. De treinen worden niet langer, maar volgens Thalys gaan de extra zitplaatsen niet ten koste van het comfort en de beenruimte. “We zullen meer zitplaatsen creëren door niet gebruikte ruimtes te schrappen. Ook verdwijnt Le Salon” vertelde een woordvoerder een kleine drie jaar geleden. Le Salon is een vergadercoupé voor vier personen die in 2010 werd geïntroduceerd. Bij introductie kostte de vergadercoupé bij een ritje Amsterdam – Parijs ruim 850 euro.

\n\n\n\n

25 jaar oud

\n\n\n\n

Het is niet voor het eerst dat de treinen een nieuw uiterlijk krijgen.  In 2016 kregen de treinstellen al een grondige revisie van de technische onderdelen. De trein kreeg toen al een nieuw uiterlijk, maar binnen was er niets veranderd. Dat gebeurt nu alsnog.

\n\n\n\n

De huidige Thalystreinen (type PBKA) zijn ongeveer 25 jaar oud. De vernieuwde treinen worden door Thalys aangeduid als Ruby. De naam verwijst naar de rode edelsteen en de kleur die in het gehele interieur terug te vinden is.

\n\n\n\n

In beeld

\n\n\n\n
\"\"
De vernieuwde Thalys aan de buitenzijde
\n\n\n\n
\"\"
\n\n\n\n
\"\"
Voldoende bagageruimte aan boord van de Thalys is belangrijk
\n\n\n\n
\"\"
\n\n\n\n
\"\"
\n\n\n\n
\"\"/
\n\n\n\n

De plus prêt... Un gros nez de la rame #Thalys 4341 la proto Ruby au #TiHellemmes pic.twitter.com/fiXp7OtCJG

— 🚆🚄Guillaume ⚡🛠📟 (@G_Balzac) January 20, 2021
\n\n\n\n

Ik vind het best een verbetering eigenlijk. https://t.co/YtFDK3xZHN pic.twitter.com/4riDw0xC8y

— Vincent Wever (@vincent313) January 20, 2021
\n\n\n\n

Hallo Steven,wegens de problemen in Frankrijk konden we geen gebruik maken van het onderhoudsatelier in Landy waardoor kleine reparaties werden uitgesteld. Momenteel wordt ook onze vloot volledig vernieuwd. Het eerste nieuwe \"Ruby\" treinstel rijdt uit in het voorjaar.
Mvg
Ann pic.twitter.com/g8KnZ5cmTl

— Thalys (@thalys_nl) February 5, 2020
\n\n\n\n

De plus prêt... Un gros nez de la rame #Thalys 4341 la proto Ruby au #TiHellemmes pic.twitter.com/fiXp7OtCJG

— 🚆🚄Guillaume ⚡🛠📟 (@G_Balzac) January 20, 2021
\n\n\n\n\n\n

Fietsplekken en meer zitplekken

\n\n\n\n

De renovatie werd in 2018 aangekondigd. Toen vertelde Thalys ook dat de treinstellen straks 7% meer zitplaatsen zullen tellen en 15% meer bagageruimte. De treinen worden niet langer, maar volgens Thalys gaan de extra zitplaatsen niet ten koste van het comfort en de beenruimte. “We zullen meer zitplaatsen creëren door niet gebruikte ruimtes te schrappen. Ook verdwijnt Le Salon” vertelde een woordvoerder een kleine drie jaar geleden. Le Salon is een vergadercoupé voor vier personen die in 2010 werd geïntroduceerd. Bij introductie kostte de vergadercoupé bij een ritje Amsterdam – Parijs ruim 850 euro.

\n\n\n\n

25 jaar oud

\n\n\n\n

Het is niet voor het eerst dat de treinen een nieuw uiterlijk krijgen.  In 2016 kregen de treinstellen al een grondige revisie van de technische onderdelen. De trein kreeg toen al een nieuw uiterlijk, maar binnen was er niets veranderd. Dat gebeurt nu alsnog.

\n\n\n\n

De huidige Thalystreinen (type PBKA) zijn ongeveer 25 jaar oud. De vernieuwde treinen worden door Thalys aangeduid als Ruby. De naam verwijst naar de rode edelsteen en de kleur die in het gehele interieur terug te vinden is.

\n\n\n\n

In beeld

\n\n\n\n
\"\"
De vernieuwde Thalys aan de buitenzijde
\n\n\n\n
\"\"
\n\n\n\n
\"\"
Voldoende bagageruimte aan boord van de Thalys is belangrijk
\n\n\n\n
\"\"
\n\n\n\n
\"\"
\n\n\n\n
\"\"/
\n\n\n\n

De plus prêt... Un gros nez de la rame #Thalys 4341 la proto Ruby au #TiHellemmes pic.twitter.com/fiXp7OtCJG

— 🚆🚄Guillaume ⚡🛠📟 (@G_Balzac) January 20, 2021
\n\n\n\n

Ik vind het best een verbetering eigenlijk. https://t.co/YtFDK3xZHN pic.twitter.com/4riDw0xC8y

— Vincent Wever (@vincent313) January 20, 2021
\n\n\n\n

Hallo Steven,wegens de problemen in Frankrijk konden we geen gebruik maken van het onderhoudsatelier in Landy waardoor kleine reparaties werden uitgesteld. Momenteel wordt ook onze vloot volledig vernieuwd. Het eerste nieuwe \"Ruby\" treinstel rijdt uit in het voorjaar.
Mvg
Ann pic.twitter.com/g8KnZ5cmTl

— Thalys (@thalys_nl) February 5, 2020
\n\n\n\n

De plus prêt... Un gros nez de la rame #Thalys 4341 la proto Ruby au #TiHellemmes pic.twitter.com/fiXp7OtCJG

— 🚆🚄Guillaume ⚡🛠📟 (@G_Balzac) January 20, 2021
\n\n\n