fbpx

Nederlanders nemen vaker de Eurostar naar Londen

15 okt 2009 14:28

De Eurostar kent een goed derde kwartaal. Meer reizigers maken gebruik van de Eurostar. Met name vanuit Nederland. De Nederlandse markt kent 31 % meer inkomsten uit ticketverkoop en 45 % meer reizigers in het derde kwartaal van 2009 t.o.v. dezelfde periode vorig jaar.

Volgens Eurostar is er in het algemeen een lichte verbetering bij de algemene ticketverkoop. Ten gevolge van de daling van de zakelijke markt en de operationele beperkingen na de brand van een shuttle in de kanaaltunnel in september 2008, zijn het aantal verkochte tickets en inkomsten tijdens de eerste 9 maanden van het jaar lichtjes gedaald. 

De algemene Eurostar ticketverkoop van januari tot september 2009 bedroeg 504,9 miljoen pond en sinds het begin van het jaar heeft Eurostar 6,9 miljoen reizigers vervoerd. Het aantal Eurostar reizigers in het derde kwartaal van 2009 is gestegen tot 2,6 miljoen, vergeleken met 2,4 miljoen vorig jaar en zijn de inkomsten uit ticketverkoop met 6.8% gestegen. Het aantal reizigers dat vanuit het Continent naar het Verenigd Koninkrijk heeft gereisd is in totaal gestegen met 7 %.

Nederland – Eurostar Londen
Vanuit Nederland kende Eurostar tijdens het derde kwartaal van dit jaar 45 % meer reizigers die naar de Britse hoofdstad reisden dan tijdens dezelfde periode vorig jaar. De inkomsten uit de lokale ticketverkoop kenden een stijging van 31 %. Dankzij het zwakke pond is Londen nog steeds voordeliger dan ooit en blijft dus een aantrekkelijke bestemming. Londen is per Eurostar vanuit Nederland bereikbaar vanaf 50 euro (enkele reis, retour vanaf 99 euro). Nederlanders kunnen echter niet rechtstreeks met de Eurostar naar Londen: zij moeten met de intercity naar Brussel, en aldaar inchecken op de Eurostar naar hartje Londen.

De positieve cijfers voor de Nederlandse markt tonen volgens Eurostar aan dat de voordelen van een reis met de trein vanuit Nederland naar het Verenigd Koninkrijk t.o.v. andere transportmiddelen steeds evidenter worden voor de Nederlandse reiziger. De verschillende treinoperatoren werken zeer nauw samen om de verbindingen met Eurostar in Brussel-Zuid verder te optimaliseren. Hierdoor zal de reiservaring nog verbeteren in de nabije toekomst.

Richard Brown, CEO van Eurostar: “De cijfers die we vandaag bekendmaken tonen aan dat mensen – ondanks onzekere tijden – zich meer en meer bewust worden van het grote voordeel van reizen met Eurostar."

Foto´s: Eurostar

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.