fbpx
Foto: Shutterstock

NS Treinactie: goedkoop dagretour v.a. € 20 (bij 3 kaartjes)

Het is maanden geleden, maar eindelijk is het zover: er zijn weer goedkope treinkaartjes beschikbaar. Voor 25 euro biedt NS één Dagretour Dal aan. Een tweede treinkaartje kost 20 euro extra. Drie dagretourtjes voor de daluren kost 60 euro.

Wat kost het treinkaartje?

2e klas1e klas
1x Dal dagretour€ 25€ 33
2x Dal dagretour€ 45€ 60
3x Dal dagretour€ 60€ 75

De goedkope treinkaartjes zijn te gebruiken voor reizen tot en met 31 augustus. Naast de reguliere voorwaarden (doordeweeks niet geldig tussen 6:30 – 9:00 uur en 16:00 – 18:30 uur), is nu ook verplicht om de reis aan te melden via de Trein Veilig aanmeldservice. In het weekend (zaterdag en zondag) zijn er geen tijdsbeperkingen.

Trein Veilig Aanmeldservice

De aanmeldservice houdt in dat je op de dag van vertrek of een dag ervoor aangeeft met welke trein je wilt reizen. Als je toch niet gaat reizen op het aangemelde tijdstip, dan kun je weer afmelden en voor een nieuw tijdstip aanmelden. Voor de Trein Veilig Service is een NS account nodig. Heb je die nog niet? Dan kun je die aanmaken. Lees hier meer over de Trein Veilig Aanmeldservice.

Bij aankoop dien je direct aan te geven op welke dagen en op welk traject je gaat reizen. Per kaartje kan je een traject en een reiziger kiezen. Je kunt dus met drie personen op dezelfde dag reizen, maar ook alleen op drie verschillende dagen op drie verschillende trajecten.

Geldig bij alle vervoerders

De voordelige treinkaartjes zijn geldig in alle binnenlandse treinen van NS, Arriva, Blauwnet, Breng, Connexxion (Valleilijn), Keolis Nederland en R-net. Let wel op, dit treinkaartje is geen NS dagkaart, maar een dagretour. Je kunt dus niet kris, kras door Nederland reizen. Bij gebruik van Intercity Direct of ICE (binnen Nederland) dien je een toeslag te betalen. Samenreiskorting is niet mogelijk in combinatie met deze actie.

Alleen online te koop

Deze actie is alleen online te koop via deze pagina van ns.nl.

53 gedachten over “NS Treinactie: goedkoop dagretour v.a. € 20 (bij 3 kaartjes)”

  1. Hendrik Hubert schreef:

    Jammer, dat de ‘kop’van het artikel weer misleidend is, zoals zo vaak. Het is geen € 20,00 maar €25,00.

    1. dries molenaar schreef:

      Ach, het is een kruidenierstechniekje om de mensen binnen te krijgen. Als ze er zijn lappen ze het extra bedrag ook wel.

      1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

        Wij verdienen in dit geval niets aan. Alleen ongeveer 1 euro per duizend views aan bannering

        1. dries molenaar schreef:

          Dat begrijp ik, het is meer bij de kassa. Als het ware.

    2. dries molenaar schreef:

      Het is wel een verschil met de kaartjes ooit van Euro 12,50

    3. Irina schreef:

      12 augustus publicatie en maar tot 31 augustus te gebruiken. Geen echte superaanbieding dus.

  2. Erik schreef:

    Hélemaal mee eens Hendrik.

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      De kop is gewoon correct. Er staat niet: treinkaartje € 20, er staat v.a. En het is vanaf 20 euro.

      1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

        Om de mopperende mensen tegemoet te komen is de titel aangepast

      2. Sebus schreef:

        Zeker, de kop klopt. Maar is wel zeer suggestief. Meer reclamestijl dan nieuwswaardig.

        1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

          Het is inderdaad in de rubriek treinkaartjes, en geen nieuws. En inderdaad wordt er gekozen om een kop te kiezen die enerzijds de lading trekt, en anderzijds bezoekers trekt.

  3. Bert schreef:

    Zeer beperkte geldigheid, verplicht bulk waarbij je maar moet zien hoe je ze alledrie opmaakt, een retour dus geen vrij reizen, niet in de avondspits in de zomervakantie én je reis aan moeten melden? Het klinkt wel heel erg alsof dagjesmensen niet met de trein mogen…

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Je kan er ook één kopen voor 25 euro.

      1. Janneke 1 schreef:

        Die 25 euro zou ik er wel voor over hebben, maar dat hele aanmeldgedoe houdt me tegen. Even voor de duidelijkheid; moet je in het weekend nu wél of niet aanmelden?

        1. Annemiek schreef:

          Alle reizen met deze tickets moeten vooraf worden geregistreerd, dus ook in het weekend.

    2. dries molenaar schreef:

      Dat vrij reizen zullen ze wel niet meer willen verkopen. Iets te veel km’s te produceren en nodeloos veel overlast voor de vol betalende passagiers.

      1. Janneke 1 schreef:

        Welke overlast?

  4. Thea schreef:

    Hebben we ook weer veel aan: t/m 31 aug
    Waarom geen 3 seizoenskaart a 36 euro?

    1. Wouter schreef:

      Ik ben allang blij dat alles weer op gang komt. Als ik naar de Spoordeelwinkel kijk dan zie ik ook langzaam maar zeker dat er meer aanbiedingen komen.

      Ik denk dat we geduld moeten hebben. Dan worden de treinkaartjes steeds interessanter.

    2. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Ik denk dat NS stapsgewijs acties wil introduceren, om drukte te voorkomen. Vandaar ook de relatief hoge prijs en dat de kaartjes niet geldig zijn in september, als sommige scholen weer beginnen.

  5. Cole schreef:

    Ik heb getracht ‘Actievoorwaarden Zomeractie Dagretour Dal’ en ‘Voorwaarden Trein Veilig Service’ te doorgronden, maar ben verdwaald.
    Je kunt/moet via de NS app je (NS) reis registreren? Hoe moet dat? Waar zit dat?

    1. Hildebrand, treinreiziger.nl schreef:

      Ja, aanmelden verplicht. https://www.ns.nl/reisinformatie/reisregistratie.html

      1. Cole schreef:

        ‘Actievoorwaarden Zomeractie Dagretour Dal’ artikel 3.1 Iedere reis die je met de Dagretour Dal maakt met NS registreer je van te voren via de NS-app.

        Hoe?

  6. Smith schreef:

    Komen er nog treinkaartjes van en naar schischiphol voor 2 personen voor een leuke prijs?

  7. Anna schreef:

    Komt er ook nog een goedkoop weekend retour?

  8. Anoniem schreef:

    Denk ik eindelijk yes treinkaartjes!! Maken ze het meteen moeilijk door allerlei regels en voorwaarden. Niet dit klantvriendelijk NS!

  9. Say schreef:

    Maar 18 dagen geldig

    1. Jedidja schreef:

      Idd Say, dat viel mij ook al op. Waarom niet gewoon tot en met 31 december ofzo. Maar ja, dat kan niet, met die steeds weer toenemende corona gevallen.. 😓😓😒

  10. Anoniem schreef:

    “Trein Veilig Aanmeldservice”
    FAQ:
    Ben ik verplicht om mijn treinreis?
    Nee.. Zo zorgen we samen voor een zo goed mogelijke spreiding en een zo veilig mogelijke reis.
    #hoedan
    Krijg ik met een aanmelding voorrang als het druk is in de trein?
    Nee..

    Het is pilot/test voor later? Zinloos net als mondkapje regels(wetenschap: schijnveiligheid en nutteloos)

  11. Laurens Smid schreef:

    Op de site van de NS wordt aangegeven dat je niet verplicht bent om je reis van te voren moet geven.

    1. Annemiek schreef:

      In het algemeen zijn reizigers niet verplicht hun ritten te registeren bij de Trein Veilig Service. Wie gebruik maakt van deze actie, gaat echter akkoord met de daaraan verbonden productvoorwaarden, die het registeren verplichten. Zonder registratie zijn de kaarten niet geldig.

      1. Hildebrand, treinreiziger.nl schreef:

        Exact

    2. Hildebrand treinreiziger.nl schreef:

      Zie antwoord Annemiek. Het is in de regel niet verplicht, maar bij deze actie is aanmelden als voorwaarde geëist en is dus een uitzondering op het uitgangspunt van niet verplicht

  12. Frans Eekhout schreef:

    …OUDE KRUIDVAT DAGRETOUR… !
    Hoe zit dat met de oude Kruidvat dagretours die geldig zijn t/m 31 december 2020, MOET je voor die retours soms ook aanmelden via Trein Veilig Aanmeldservice, of kan ik deze gewoon geldig maken, uitprinten en op reis gaan, graag info s.v.p. ?

    1. Annemiek schreef:

      Daarop zijn uiteraard de voorwaarden van toepassing die zijn gecommuniceerd op het moment van aanschaf. Op dat moment bestond de Trein Veilig Service niet eens.

    2. Hildebrand, treinreiziger.nl schreef:

      Nee. Dat was geen voorwaarde toen, dus niet verplicht, mag wel.

  13. Frans Eekhout schreef:

    Dank je wel Annemiek voor de update, groetjes van Frans Eekhout.

  14. Anne Wesselink schreef:

    vreselink, die trein veilig service gaat ervan uit dat je
    of je trein al weet bij boeken: zo heb je geen flexibiliteit wat m.n. voor de terugries erg vervelend kan zijn
    of een smartphone ter beschikking hebt: dit sluit veel mensen uit die zo’n ding niet kunnen of willen gebruiken.
    Bah NS!

  15. Frans Eekhout schreef:

    Een goede gezondheid is het belangrijkste in het leven (!) daar kan geen mooi huis, dure horloge of super de luxe auto tegen op en met z’n allen gezondheid blijven is waar me met z’n allen aan mee moeten werken (!) en dus helaas reisopties tegen komen waarbij ik mij kan voorstellen dat men die auto, mag ook niet super de luxe zijn, verkiezen boven een treinreis met een voor aanmeld service. Is het wel een “service” of niet gewoon bureau of loket ?…
    Ook al heb je een dagretour, het komt soms voor dat men door omstandigheden een trein mist omdat men de aansluitende bus of tram mist of later moet nemen. Bijvoorbeeld ook omdat er een versperring is, men plots hoognodig naar het toilet moet op een station of het weer roet in het eten gooit, dan moet je flexibel kunnen zijn en niet steeds weer moeten afmelden, aanmelden en inloggen. Veel autogebruikers kiezen nu terecht voor hun autootje, ik raad zelfs mijn broer aan zijn karretje te gebruiken en niet onnodig te gaan treinreizen ! Nu gaat het om deze “voordeelretour” wat is de volgende stap, geldt dat straks ook voor “gewone” treinreizigers met of zonder kortingskaart én alle volgende “treinacties”, wordt dat de norm ? Ik reisde in 2018 ruim 20.500 km door het land met allerlei kaartjes, tot nu toe is het ongeveer 1100 km en bekijk via You-tube menige cabview treinreis, want mijn gezondheid is mij veel waard en die van onze medemens ook ! Als men nu kiest voor een periode en niet specifiek tijdstip zou dat beter zijn en blijkbaar geldt deze aanmelding niet voor het weekend…? ! Treinreizen wordt bijna een kunstvorm met een grote K, toch nog een Gezonde en Goede Reis toegewenst voor wie de trein neemt, Bon Voyage, Selamat Jalan ! ! !

  16. Laurens Smid schreef:

    Dit geeft de NS door als voorwaarden er staat nergens beschreven dat je niet mag reizen als je niet aangemeld staat.

    Ben ik verplicht om mijn treinreis en/of fiets aan te melden?

    Nee, je bent niet verplicht om je treinreis en/of fiets aan te melden. Je mag ook reizen zonder aanmelding. Wel verzoeken we je om je reizen aan te melden.

    Hierdoor kunnen wij – en jij als reiziger – vooraf zien hoe druk het in de trein gaat zijn en of er ruimte is om je fiets mee te nemen. Zo zorgen we samen voor een zo goed mogelijke spreiding en een zo veilig mogelijke reis.

    1. Annemiek schreef:

      Als je van deze tickets gebruik maakt, verplicht je jezelf ertoe wel gebruik te maken van de aanmeldservice. Voor alle overige reizigers geldt die verplichting niet.

      1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

        Bij deze actie staat duidelijk in de productvoorwaarden: “Dagretour Dal gebruik je in combinatie met een, via Trein Veilig Service, aangemelde reis.”
        Op het moment dat je gaat kopen staat er vervolgens nog een keer: “Voor dit product is registratie via TVS verplicht”. Lijkt mij dus duidelijk. Dat het normaal niet verplicht is klopt, maar hier gelden dus aanvullende productvoorwaarden, specifiek voor deze actie. Dat wordt in mij ogen best duidelijk gecommuniceerd.

        1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

          Sorry, antwoord is voor Laurens bedoeld.

  17. Laurens Smid schreef:

    Beste Hildebrand en overige lezers helaas hebben jullie nu ongelijk ik heb het na gevraagd bij de klantenservice van de NS hoe het nou precies in elkaar zit met de voorwaarden de klantenservice gaf als antwoord dat je niet verplicht om je van te voren aan te melden! alleen als je naar Zandvoort gaat dan ben je wel verplicht om je te aanmelden.het is een verzoek geen verplichting.
    In mijn reactie die boven Annemiek staat had ik al de reactie van de NS omtrent de voorwaarden er bij gezet.
    En als je op klikt op voor dit product is registratie via TVS verplicht als je daar op klikt dan kom je op de pagina meld je reis aan naar Zandvoort.
    Ik hoop dat in het vervolg iedere lezer inclusief de redacteur de voorwaarden goed doorlezen om onnodige discussies te voorkomen!

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Dat van de Klantenservice zegt helaas niets. Daar worden aan de lopende band fouten gemaakt, zeker als de vraag een beetje ingewikkeld is. Voor Zandvoort is het zeker niet verplicht, alleen een dringende oproep. In de voorwaarde van TVS staat inderdaad duidelijk dat het niet verplicht is. Op de verkooppagina van het Dal Dagretour staat duidelijk iets anders. Bij de korte productvoorwaarden wordt de suggestie tot verplichting gegeven. De lange productvoorwaarden zijn minder duidelijk. (https://www.ns.nl/binaries/_ht_1597248333751/content/assets/ns-nl/voorwaarden/actievoorwaarden-zomeractie-dalretour-dal.pdf), bij 1.5 lijkt er enige ruimte gegeven te worden (“vragen wij u om uw reis via Trein Veilig Service
      te registreren”). Bij 2.2 is men iets minder vrijblijvend (“Het Dagretour Dal gebruik je in combinatie met een, via TVS, geregistreerde reis”). Het kan zo zijn dat ze het liefst willen verbieden, maar dat ze dat formeel niet helemaal hebben (kunnen) afdwingen. Vergelijk het met de fiets mee in de trein, formeel ook niet verplicht, wordt min of meer wel zo gecommuniceerd.

      1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

        Ik heb de vraag ook gesteld op Twitter. Het eerste antwoord toont weer lekker aan hoe goed ze bij NS de boel lezen. https://twitter.com/treinreiziger/status/1294316033478623233

        1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

          Het tweede antwoord lijkt wel een verplichting te bevestigen. https://twitter.com/NS_online/status/1294325036376100864

        2. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

          En nog een NS medewerker die meldt dat het verplicht is. https://twitter.com/treinreiziger/status/1294326871283437570

          De vraag is wel wat er gebeurt als je het niet doet. Ik denk niet veel. En als dat och gebeurt, zal de klantenservice dat denk ik wel willen oplossen.

  18. Floor schreef:

    Komen er weer kaartjes naar Schiphol Eindhoven en Rotterdam die actie was wel een goeie.

    1. Hildebrand, treinreiziger.nl schreef:

      Ik vermoed vanwege corona niet dit jaar.

  19. Baardstaart schreef:

    Relatief dure kortings kaartjes, korte looptijd en extra geharrewar om je reis te kunnen maken met de zgn aanmeldservice. Niet aantrekkelijk dus. Voor het gebruik van mijn voordeelurenkaart / dalkorting hoef ik niet te reserveren en daar betaal ik dus liever netto iets meer voor om van die standaard korting gebruik te maken ipv deze aanbieding. Van alle Corona maatregelen irriteer ik met het meest dat ik me op steeds meer plaatsen moet aanmelden/reserveren. Ik ga dus ook niet naar plaatsen toe waar ik me verplicht moet aanmelden. Verder ben ik nu banger voor het “we zijn geen dictatuur” (opblazen van democratie en rechtstaat) dan voor Covid19.

    Ben vorige week nog met een qdl-ticket in Duitsland geweest. Daar geen moeilijk gedoe, kaartje gewoon uit de automaat en “gewoon” met de gebruikelijke voorwaarden met alleen als extra een neus en mondbedekkingsplicht met nahverkehr (S/RB/RE/IRE) reizen.

  20. Willem schreef:

    Is deze actie nog geldig? Hij staat niet op de site van de NS (althans: ik kan hem niet vinden).

  21. Guidootje schreef:

    Gaan er nog ooit leuke acties komen van treinkaartjes? Ik zou op 14/11 naar Utrecht willen vanuit Maastricht. Heb dat in april al moeten missen door COVID 🙁

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.