fbpx
Foto: Stefan Verkerk

Opinie verdwijnen fysieke goedkope treinkaartjes

klok 30 jan 2019 22:43

NS stopt met het aanbieden van goedkope fysieke treinkaartjes. Voordelige treinkaartjes blijven bestaan, maar alleen in de vorm van e-tickets. We zien dat dit een onderwerp is dat erg leeft onder onze bezoekers. Veel van jullie zijn het daarmee niet eens. We zijn daarover in gesprek gegaan met de NS, maar dat heeft weinig geholpen.

NS heeft besloten geen goedkope wegwerpkaartjes meer aan te bieden. Alleen e-tickets. Ben je het daar niet mee eens?
Dan kun je dit kenbaar maken bij de NS Klantenservice. Tot nu toe zegt NS weinig klachten te hebben ontvangen. Je kunt je klachten kenbaar maken via 030 751 5155 of via dit formulier. Bij het formulier kies je de laatste optie (“klacht indienen”), je hoeft geen ov-chipkaartnummer in te vullen.

77 gedachten over “Opinie verdwijnen fysieke goedkope treinkaartjes”

  1. marina schreef:

    Geen goed idee
    Veel ouderen hebben geen pc
    En veel mensen o.a ikzelf hebben geen printer
    Waardoor je gewoon verplicht bent om op een
    ander aanwezig te zijn
    Nee ik vind het GEEN GOED IDEE
    Ik zal nu ook minder met de trein gaan reizen,terwijl ik van plan was veel uitstapjes te gaan doen met de trein
    Hopelijk gaat t niet ECHT door!!!!!!
    M.v.gr Marina

    1. Anja Weemhoff schreef:

      Helemaal mee eens! Een grote groep mensen die niet digitaal uit de voeten kunnen wordt hiermee het gebruik van goedkope kaartjes ontnomen die hen net wat reismogelijkheden boden…!!! Slechte zaak!!!

    2. Anja Weemhoff schreef:

      Helemaal mee eens! Een grote groep mensen die niet digitaal uit de voeten kunnen wordt hiermee het gebruik van goedkope kaartjes ontnomen die hen net wat reismogelijkheden boden…!!!

    3. wimschop schreef:

      ik ind dat de ns gee vrstand heb of ze gebruiken het ver keert denkenkunnen ze niet hou het bij het oude ze hebben overalmaling aan een hoopouern onder ns heben geen pc ze knnen e niet lren f zo endanword je gedwongen dezin vande ns te doen ge vog ik denk trein leeg loop nsdenk is na

    4. Loet schreef:

      Ik ben het helemaal met je eens!! WAAROM MOET HET WÉÉR VIA DE PC…PUNTNL????Alles gaat deze tijd via puntnl!! Ik word er gek van. Terwijl NS héél goed weet wie hoofdzakelijk met die kaartjes reist, ouderen die die rompslomp niet willen of kunnen!!

    5. Markjan schreef:

      Waarvoor heb je een printer nodig dan of heb je nog een nokia 3310

  2. Peter schreef:

    Goed idee, leuk om de eerdere reacties ook al te lezen, is ook milieuvriendelijker, je kan ook bij iemand anders printen en is ook zichtbaar op de telefoon, helaas kunnen mensen niet altijd met veranderingen omgaan. Maar alles heeft zijn voor en nadelen.

    1. Anja schreef:

      Het gaat om onze ouderen en mensen met een beperking.
      Heeft niets te maken met niet kunnen omgaan met veranderingen.

      1. Margreet schreef:

        Voor ouderen zijn er speciale abonnementen, veel voordeliger dan het soort goedkope dagkaarten die op deze site aangeboden worden

        1. Ton schreef:

          Eens maar die vrij reizen dagen zijn er maar 1x per 2 maanden. En anders is het 40% korting. Maar ja ik hoor uit mijn omgeving en collega’s jonger dan 60 jaar dat ze die ook hebben.

    2. Karel schreef:

      De voordelen zijn altijd voor de NS. Ze zetten in hun ‘Kleine Lettertjes’ dat NS het recht heeft ALTIJD tussentijds aan de kontraktregels van hun cliënten te kunnen rommelen om die naar hun hand te zetten. Seniorenbelangen – hun langste klanten – dumpen ze gewoon; “die oudjes sterven wel uit” zogezegd.

    3. Elfriede Zwaan schreef:

      Niet iedereen heeft een smartphone of kan daar nee omgaan. Mijn morder van 80 heeft er wel een en appen gaat net maar andere dingen lukt gewoon niet

  3. Bonnie schreef:

    Waardeloos. Geen wegwerp treinkaartjes meer, onmogelijk nog reizen doordeweeks vanuit het noorden van Nederland.
    Wil je een dagje weg met de trein dan alleen in het weekend.
    Maar in beide gevallen is er geen OV aansluiting meer…….dus geen dagje uit met de trein voor ons.
    In alle gevallen moet er minimaal één keer tijdens de spits gereist worden.
    Goed over nagedacht NS!!
    Groningen, Friesland en Drenthe buitenspel gezet!!!!

    1. Dijkema schreef:

      Dit begrijp ik niet helemaal ook de kaartjes van hema,kruitvat en zo kon je ook alleen gebruiken van af negen uur. En ja je moet voor vier uur weer ingecheckt hebben dan is het geen probleem. Maar dat is met alle haast abonnement ook zo

      1. Janneke 1 schreef:

        Dat was zo bij de wegwerpkaartjes, bij de e-tickets mag je je tijdens de spits niet in de trein bevinden, dus moet je zorgen dat je voor 16 uur op je bestemming bent, pas na 18.30 u reist of je reis 2 1/2 uur onderbreekt.

      2. Cm schreef:

        Bij deze treinkaartjes mag je NIEt in de trein zitten tussen 16 en 18u30.
        Dus dagje uit op grote afstand is echt moeilijk.

      3. Ton schreef:

        Je moet voor 4 uur UIT de trein zijn anders riskeer je een boete. Staat op de voorwaarden van het kaartje.

      4. Marga schreef:

        Je kon de kaartjes ook gebruiken voor de spits, dus voor half 7 in de ochtend. Vanuit Drenthe vertrokken wij op ons dagje uit om 6.15 uur met de trein en dan waren we rond koffietijd op de plaats van bestemming. Dan was er nog genoeg tijd om museum, stadswandeling of wat anders te doen. Nu mag je van half 7 tot 9 uur niet meer in de trein zitten. Dat betekent dat we dan pas zo rond 12 uur op de plaats van bestemming zijn. Tja. Dan kun je weinig meer, als je ook al weer voor 4 uur de trein uit moet zijn.

  4. A lindt schreef:

    Heel erg jammer weer iets van ons afgepakt niet leuk als je ouder wordt en van alles gaat mankeren

  5. Ray Mundo schreef:

    Erg jammer. Vooral in de winter is het niet leuk als je ergens op een kil en winderig station twee en een half uur moet gaan wachten omdat je je reis niet af mag maken. Voor mij geen dagkaarten meer.

  6. John Schreurs schreef:

    Er zijn legio mensen die om financiële redenen zich geen computer kunnen kopen of zich geen computer kopen omdat er niet mee kan worden omgegaan. Dus fijn voor deze mensen het fysiek kaartje laten blijven. En de middag spituur afschaffen, vanwege het lang moeten wachten op een koud, kil en winderig station. Alleen de de ochtendspits handhaven zoals bij het voordeelurenabonnement. Dit ook vanwege de afstand die men enkel moet afleggen voor bij een park of attractie te komen. Dit vanuit Limburg (zuid Limburg) en de noordelijke provincies. Dan is men verplicht tot na 18.30 te wachten en dan nog drie uur of langer terug reizen. Dan wordt het laat in de avond voordat men thuis is.

  7. Iris schreef:

    Je sluit met de e-tickets een groep mensen uit van reizen. Dat is best jammer. De bedoeling was toch om meer mensen met de trein te laten reizen? Ik denk dat je hiermee het tegenovergestelde krijgt. Niet alleen oudere mensen die geen pc hebben, geen printer hebben of geen smartphone hebben, ook mensen die geen geld hebben voor een pc / printer / smartphone, en als ze er dan eindelijk een keertje tussenuit kunnen voor een wat goedkopere tarief, dan worden ze dus nu ‘gestraft’ want dat gaat niet. Het is puur voor de winstmarge, totaal niet voor de bereikbaarheid van de mensen, want de kaartjes waren altijd overal snel uitverkocht – het had dus een hoop mensen bereikt.
    Bovendien, zit er weinig spontaan reizen dan nog bij, want je moet van A naar B invullen en dat hoef je met de wegwerpkaart niet. Nog maar even te zwijgen van de uren die je niet mag reizen met een e-ticket. Kortom, nee, geen goede ontwikkeling.

    1. Richard schreef:

      Precies. Ik ondersteun onder meer mensen die op bijstandsniveau zitten of daaronder. Mensen in de schuldsanering. Niet in het bezit van pc, smartphone of printer.
      Deze groep ontneem je dan de enige mogelijkheid om nog een keer de trein te kunnen pakken met een dergelijk kaartje.

    2. marina schreef:

      de ns wil alleen maar meer gegevens van de klant en niets verbeteren, zie maar weer met de trein naar berlijn een oud geval en dan zit je er ook nog eens lang in.
      nee zogenaamd wordt alles voor de bevolking gedaan maar ondertussen wordt de democratie minder laat de mens zelf een keuze maken, kaartje of gsm, straks wordt je nog verplicht om een abonnement op je gsm te nemen weet je wel wat dat kost kun je een week van eten

  8. ~LINDA schreef:

    Balen dat waren juist onze vakantietripjes!
    En dit is weer eenboel gepuzzel op de pc en hopen dat de printer het doet ! HEEL JAMMER !

  9. Jeanet Zuurman schreef:

    Jammer,vooral voor de ouderen en mensen die lang moeten reizen van Groningen naar mijn dochter is ook drie uur en dan mag je tussen vier en half zeven niet reizen wordt dan erg laat om thuis te komen

    1. Anoniem schreef:

      Pak de trein om ff voor 4 uur,mag wel

      1. Corine schreef:

        Nee mag dus niet met etickets, daar gaat het juist om

  10. Thea van deijk schreef:

    Geen voorstander van e tickets veel te omslachtig

  11. . schreef:

    Het is echt jammer dat NS stopt met de fysieke wegwerp treinkaartjes. Ik krijg steeds meer het gevoel dat NS er niet meer voor de gewone reiziger is.

    Sommige mensen moeten voor het reizen met de trein allemaal extra handelingen verrichten. Ik moet bijvoorbeeld vaker naar de bibliotheek om zo’n E-ticket uit te printen. Maar dit moet in goed overleg met bewindvoerder en persoonlijke begeleider, ruim een week van te voren bespreken.. En als ik pech heb, ben ik op de dag van reizen ook nog eens ziek. Weg E-ticket van €20,- en alle geplan en gedoe van te voren. Dus

    Dus leve de fysieke wegwerp treinkaartjes!

    Ook is zo’n E-ticket niet handig en veilig voor privacy. Afgelopen week zag ik er weer een heleboel liggen in de omgeving van treinstation Heerenveen. Op zo’n E-ticket, die nonchalant is weggegooit, staan naam, geboortedatum en soms ook nog eens de woonplaats vermeld. Iemand met verkeerde bedoelingen kan voor nogal ellende zorgen.

    1. . schreef:

      Dat is dan helemaal iemands eigen schuld. Maar allen een naam, geboortedatum en woonplaats kun jevrij weinig mee… dan zou sociale media ook onveilig zijn.

      1. Janneke 1 schreef:

        Dat is het ook.

    2. oneens! schreef:

      Het is zeer duidelijk dat de NS er niet is voor de reizigers, de klanten, maar voor de bonus can het hogere management.
      We worden immers geconfronteerd met een voldongen feit waar velen het niet mee eens zijn!

  12. a. j tromer schreef:

    heel erg jammer heb geen printer en zit in de bijstand maar reisde graag met zo een fysiek kaartje wat wordt er weinig rekening gehouden met mensen zoals ik en de ouderen.

  13. Laurentius schreef:

    Ik vind dit geen goed plan. Niet iedereen bezit een pc met printer of helemaal geen pc. Denk aan de ouderen, deze weten ook niet altijd hoe men de tickets moet uitprinten. Ik zal daarom minder net de trein gaan reizen. De overheid wil meer mensen in de trein, maar op deze manier lukt dat niet. De overheid moet de NS hierop aan spreken zodat men gewoon gebruik kan maken van aanbiedingen die men kan kopen op de grotere station in de ov winkel

  14. Ruud schreef:

    Haha, IK ben schuldig!!! Denk in de afgelopen 5 jaar ca 100 kruidvatkaartjes door de week gebruikt en nog eens 100 van de Blokker en de AH. Vond het geweldige acties en heb veel met de trein gereisd.
    Dat is nou over. Deel van de reizen gaat naar het weekend, deel zal met andere vervoer gaan. De kosten van tickets zonder korting zijn hoger dan met de auto en de e-tickets zijn voor mij geen optie omdat bij verre reizen het avondwindow van de spits in de weg zit. Je komt gewoon in de problemen omdat je voor 16.00 uur op je verre bestemming moet zijn.
    Snap het NS beleid niet helemaal hoor. Want ondanks de 200+ reizen in de avondspits heb ik denk ik maximaal 2 keer geen zitplaats gehad…

    1. marina schreef:

      de ns wil enkel de reizigers die een jaarabonnement hebben die betaald word door de werkgever dus belastingbetaler

      1. Ruud schreef:

        Helemaal waar. Treinen zitten vol in de spits door reizigers die dagelijks grote afstanden naar hun werk afleggen. En die een abonnement hebben dat hoe verder je in de spits reist hoe goedkoper per km het is. Meest bekend is wel de meute die in Eindhoven woont en in Amsterdam werkt of andersom. Dat soort afstanden. 5 dagen in de week in de spits 111km lang een zitplaats bezet houden. Daar is niks mileuvriendelijks aan. Ga verhuizen of zoek een baan waar je woont.

  15. Jana schreef:

    Kaartjes terug! De NS is verschrikkelijk! Kaartjes weg, vertraging, bij wat regen minder treinen omdat ze bang zijn voor de sneeuw maar die kwam ook met vertraging zoals hun treinen! Dus ik ga nergens meer naar toe anders alleen met de bus!

  16. GertHilversum schreef:

    Losse kaartjes: geen gedoe met de PC, geen identificeren ín de trein.
    Als ik van tevoren een papieren dagkaart in bezit heb, voelt het dat ik een reden heb om binnenkort met de trein te gaan.
    Met een koopbaar e-ticket laat ik de aanbieding makkelijker voorbijgaan, omdat ik dan moet nadenken wáár ik de reis heb. Ontdekte net dat ik nog een elektronische dagkaart heb (helemaal vergeten).
    Zoals ook nu, nu Kruitvat een e-ticket heeft en ik die niet koop, omdat ik het te ingewikkeld vind en bang ben het te vergeten, als ik het gekocht heb.
    Ik heb ook een auto en die rijd ook zo weg. Niks inchecken…

    1. Rob Hebenaar schreef:

      Identificaren in de trein???? En als je niets bij je hebt? Dat is het allerlaatste dat ik doe!

      1. vifffer schreef:

        Erg onverstandig als een conducteur (die veelal BOA is) u da vraagt. Leest u anders even de wet personenvervoer 2000

  17. Lucia schreef:

    Heel graag houden, geeft zoveel meer vrijheid. Je kunt onderweg een andere bestemming bedenken, of op een andere dag reizen als je bijv ziek bent geworden of andere dringende afspraken hebt gekregen. Met e-ticket: jammer dan, geld weg en weg en lang zo’n vrijheid niet.
    Ook heel jammer dat je tussen 16.0 en 18.30 uur niet mag reizen.

  18. Olaf schreef:

    Een slecht idee. Het vervelendste is dat je een printje moet maken en ik geen printer in huis heb omdat ik vrij weinig tot niets te printen heb. Daarbij werkte het (als ik dan wel eens een e-ticket had) niet goed met het inchecken waardoor je weer een trein mist en dat dus weer ergernissen extra oplevert. Het fysieke kaartje kan gewoon netjes in je portemonnee en een e-ticket moet je eerst allerlei handelingen verrichten via internet en het a4-tje moet je eerst tien keer opvouwen. Niet echt handig.
    Ik zal hierdoor niet minder met de trein reizen want ik wil wel gewoon mijn ding kunnen doen maar ik blijf het wel vervelend vinden dus zal ik wat duurder uit zijn door gewoon met de voordeelurenkaart te reizen op de grote afstanden i.p.v. de Kruitvat kaartjes. Ik hoop dat deze beslissing nog teruggedraaid wordt.

  19. erik schreef:

    Geen probleem. Hopelijk dan wel met de mogelijkheid om het eticket in de NS-app te laden, anders loop je alsnog te hannessen met papier.

  20. Erwin Wessels schreef:

    Ik vind de wegwerpchipkaarten wel handiger, barcodes zijn niet altijd even makkelijk te scannen.

    Daarnaast zijn er ook genoeg ouderen die niet zo goed overweg kunnen met internet en het uitprinten dan wel in de app laden van de e-tickets.

    Wat mij betreft blijven de wegwerpchipkaartjes.

    Of er zou een mogelijkheid moeten komen om een actiekaartje op je OV-chipkaart te laden.

  21. Bart schreef:

    Dom, dom, dom, dom, dom van NS. Jaag vooral weer meer mensen de trein uit.
    Dan weet je zeker dat je minder omzet draait, dat het je als bedrijf economisch nadeel oplevert.
    Daarnaast maak je zelf een reden om weer een geld rovend charmeoffensief in te zetten om op andere manieren mensen de trein in te lokken. Als je dat al lukt…..
    De auto-industrie zal je er dankbaar voor zijn. Dat dan weer wel.

  22. Suzan schreef:

    Jammer, jammer. Voor ouderen was zo’n kant en klaar kaartje veel gemakkelijker en zo kan ik nog wel wat mensen bedenken, waaronder ikzelf.
    De NS is natuurlijk bang voor winstverlies, want als ik klaar was met reizen, dan gaf ik mijn kaartje aan iemand die er aardig uitzag of wat armlastig. Dat deden er vast meer. Zo maakten wij de wereld een heel klein beetje mooier, maar dat mag dus niet meer. Jammer, ook voor de NS, want er zullen op die manier minder mensen gaan treinen. Het carpoolen gaat het maken en de busverbindingen worden ook steeds beter.

  23. Jan-Willem Tinselboer schreef:

    Wederverkopers verkrijgen hun provisie.
    Is het echt onmogelijk (of is het onwil) om per (gewenste)reisdag op de OV-chipkaart door de kaartautomaat een codering te laten plaatsen die verlangt dat ik voor half zeven de paal heb laten piepen (of pas na negen uur vertrek), dat ik niet tussen 16 en 18.30 uur reis, al dan niet van bus, tram of metro gebruik maak?
    Gewoon voldoende saldo op de chipkaart en het bedrag afschrijven.

  24. Tinus schreef:

    Tinus schreef:
    februari 1, 2019 om 7:10 pm

    @ N.S.1
    Heb wel een printer, doch de printerinkt droogt steeds op omdat ik verder weinig te printen heb. Telkens nieuwe inktpatronen kopen maken treinkaartje een paar tientjes duurder.
    @ N.S. 2
    Bovendien willen veel mensen de dag zelf beslissen of ze wel of niet gaan reizen, b.v. afhankelijk van het weer; het kost ‘s-ochtends echt heel veel meer tijd om zo’n e-ticket op datum te printen dan er een te kopen bij het loket/automaat.
    @ Mensen die de moderne tijd bejubelen:
    Het is geen vooruitgang als men een treinkaartje moet gaan uitprinten in een bibliotheek zoals u suggereert. Dat is inclusief reis uren werk, en de busreis naar de bibliotheek kost ook geld.

    1. viffer schreef:

      Je hoeft de e-tickets niet te printen, die kun je ook in de NS app laden. Wil je perse een papieren kaartje, dan mag je zelf zorgen voor de papieren versie. De kosten voor het standaard leveren van een papieren kaartje zullen anders in de prijs berekend moeten worden, dus ik (en heel veel reizigers die ook geen probleem hebben met het laden van de e-tickets in de app, hoeven hier dan niet voor te betalen.

      Wat betreft het kiezen op de dag van aanvang van de reis, dat kan gewoon. Ik activeer mijn e-tickets altijd op de reisdag, meestal vlak voordat ik naar het station ga.

      1. Tinus schreef:

        @ Viffer

        Ik heb geen apps, en zal geen smartphone aanschaffen om een treinkaartje-met-korting te kopen. Trouwens zo bespaart men ook geen CO2, als men dat al zou willen.

        1. viffer schreef:

          Je mag toch wel verwachten dat de mensen meegaan met de tijd. Of heb jij nog een hark op je dak staan om TV te kijken? Oh nee, dat werkt niet meer. En ga jij nog bij de bank naar het loket om geld te halen? Oh nee, dat kan ook niet meer. Zo zijn er vele dingen die nu anders zijn dan een aantal jaren geleden, en o jee, er zullen nog veel meer dingen gaan veranderen, waarschijnlijk nog veel sneller het huidige tempo.

          Je geeft aan dat dit geen CO2 besparing is, dat kun je dan vast met gedegen cijfers onderbouwen. En dan neem ik vwel aan dat je niet alleen naar stroomverbruik van bv een printer of mobiele telefoon kijkt maar ook naar de CO2 productie van de productie en distributie van de fysieke kaartjes.

          Toch vreemd dat zovelen hier in het verleden willen blijven hangen maar zich ook niet realiseren dat in de tijd vóór de chipcards niet de starttijd van de reis telde maar de daadwerkelijke tijd. In het verleden heb ik vaker 2 kaartjes voor 1 traject gekocht, eentje voor het eerste deel van de reis zonder korting en het 2e deel van de reis waarvoor mijn kortingkaart geldig was.

        2. zo dom schreef:

          groot gelijk. internet is sowieso zo lek als een mand, en met die apps w.o. Facebook gooi je je heke privacy te grabbel en je gwgevens worden bovendien doorverkocht! Wat een domme menden die vinden dat je zogenaamd met he tijd meegaat door domweg te doen wat grote bedrijven als de NS van ze verlangen.

      2. wouter schreef:

        bij de vorige acties met etickets was het niet mogelijk het kaartje op een smartphone te downloaden. Als dat vanaf nu wel kan, een prima systeem. Scheelt een hoop kosten (zo’n wegwerp kaartje met chip kost al snel 1 a 2 euro)

  25. Saskia schreef:

    Heel erg jammer en vervelend dat het fysieke treinkaartje verdwijnt. Het was handzaam en al reizende kon nog een bestemming worden gekozen. Bij een e-ticket moet op dezelfde dag kort voor vertrek naam, geb.datum én bestemming worden ingevuld, wanneer je helemaal zeker bent dat je ook gaat reizen. Mocht de reis om wat voor reden tóch niet door kunnen gaan, dan kan het de prullenbak in. En ja, ook ik gaf mijn kaartje bij thuiskomst op mijn station, weer door aan iemand anders. Fijn toch. Al met al e-ticket een slechte zaak!!

  26. Henk schreef:

    Dus niet meer reizen tijdens de (zeer ruim gedefinieerde) avondspits, gedoe met de computer voordat je op reis kunt, minder flexibiliteit doordat je vooraf je reisdag moet vastleggen en ondanks al die beperkingen nog duurder ook.

    Het PR-bureau van de NS zal hier ongetwijfeld wel weer een uiterst glad verhaaltje bij presenteren, maar het is wat het is: keiharde achteruitgang voor de klant. Spijtig dat de NS hiervoor kiest.

    De mensen die deze dagkaarten kopen, vullen de treinen tijdens de uren dat de NS met verlies rijdt. Ik mag hopen dat er dermate minder kaartjes verkocht worden dat de NS dit financieel voelt. Het stramien van steeds minder service tegen steeds hogere prijzen zál een keer doorbroken moeten worden.

    1. Janneke 1 schreef:

      Helemaal mee eens, voor mezelf weet ik zeker dat ik alleen nog koop wanneer een datum al vast staat en zeker geen 5 of 6 voor ,,wie weet,, en inderdaad, als NS mij leuke uitjes misgunt (want daar komt het op neer)dan gun ik hen ook niks goeds.

    2. Jeanine schreef:

      Ja dit gaat de foute kant op. Dan maar niet met de trein!!
      In Rotterdam en omstreken reizen de 65+ ers trouwens met openbaar vervoer gratis!!!
      Ik ga me op de Flixbus abonneren denk ik
      Is me goed bevallen

  27. Ria schreef:

    Goedkope kaartjes is altijd fijn als je nog eens op reis wil en heb vaak genoeg etickets gekocht maar dan was het geen probleem om ‘s middags in de spits te reizen, woon in het noorden van het land en dan kom je wel heel laat thuis
    Dus de NS zorgt ervoor dat ik meer thuis moet zitten in plaats van een dag uit
    Dacht dat ze graag meer reizigers wilden
    Bedankt NS voor deze actie

  28. H potman schreef:

    Zoals zovelen met mij vind ik dit niet echt slim wat jullie nu doen.
    Er zijn genoeg mensen die geen pc en of printer in hun bezit hebben…

  29. Gerard Visser schreef:

    Beste mensen.

    Ik ben niet zo van het reageren op forums maar dit gaat mij ook aan !

    Ik wordt hier een beetje moe van.
    Alles moet maar digitaal. Waarom ? Ach ja het is handig zegt men….
    Kijk maar om je heen. Banken, Gemeenten, enz enz.
    Ze doen het allemaal. Tja, dat is de toekomst…..

    Mij wordt niets gevraagd. Het wordt je gewoon door de strot gedrukt.

    Oh, en digitaal is natuurlijk heel erg goed voor het milieu.
    Maar laten wij eerlijk wezen.
    Het is gewoon een dood ordinaire bezuiniging van de OV bedrijven.
    Scheelt ze weer kaartjes uitprinten.

    Gezien het feit dat ik geen mobieltje heb (Ja lezer…die bestaan nog, en ik ben er niet minder gelukkig om) moet ik het treinkaartje uitprinten.
    Tel uit je milieu winst.

    Waarom mag ik als consument niet eens meer zelf
    bepalen of ik een papieren kaartje of E-ticket wil aanschaffen.

    Laat het gewoon zo blijven zoals het nu is. En de mensen die graag hun kaartje digi via een printje of hun smartphone willen tonen aan de conducteur hebben mijn zegen.

    Maar de keuze hoort bij de consument te liggen !!!

  30. wimschop schreef:

    ze zijn nog stommer als stom bij de ns
    waar vopr die stomme e .tickets zo jaag je mensen uit de trein
    lekkerklant vriendelijk wat zit daa voor een direckteur 1 die niet na denkt

  31. Ben Eggink schreef:

    e-ticket is te bewerkelijk.
    lastig bij regen en wind;
    sommige poortjes staan in de open lucht.
    fysieke kaartjes zijn beter;N.S. is fout bezig.
    Groet, Ben.

  32. Artevelde schreef:

    Jammer, e-tickets hebben diverse nadelen:
    Omslachtig, verzilveren niet probleemloos, duurt soms lang. Onhandig groot formaat, past niet kreukvrij in portefeuille.
    Bij controle omslachtig, tijdverlies (voor NS) door extra identiteitsbewijs tonen. Afdruk vergt meer tijd en onnodig veel inkt door overbodige afbeeldingen.
    Q-code werkt vaak niet vlot aan de poortjes. Kortom, minder spontaan, omslachtig reizen. Dus in plaats van 14 chipkaartjes voor 2 personen, nu maar 2 kaartjes gekocht bij kruidvat.

  33. Gerard schreef:

    Ik maakte in het verleden vaak en graag gebruik van een voordeel treindagkaart.
    Nu stond ik bij de kassa van het kruidvat en werd me verteld dat ik een code moest intikken op het internet, en dan het kaartje moest uitprinten,
    of op mijn smartphone moest opladen.
    IK heb geen printer of een smartphone, ben dus teleurgesteld weer vertrokken zonder treinkaartje.

  34. Evert schreef:

    Ik neem aan dat met zo’n E-ticket niet meer anoniem kan worden gereisd, dus zonder de grenzeloze datahonger van inhalige dataslurpers te helpen stillen. Dit kon wel met een met contant geld gekocht fysiek voordeelkaartje. Dat was een zwaar wegend voordeel wat mij betreft. Jammer dat weer iets simpels dat altijd (en onafhankelijk van hardware en internet) zeer goed, en tot volle tevredenheid van klanten, functioneerde moet worden afgeschaft.
    Ik zal nu minder vaak met de trein te gaan reizen.

  35. Anne schreef:

    Heel jammer. Onnodig ingewikkeld die e-tickets en er gaat ook een stuk reistijd verloren ( reis kan niet worden voortgezet buiten de daluren!) Dus kaartje duurder, minder reistijd en veel meer handelingen voor de reiziger. Indien je op het station ziet dat er op geplande traject problemen zijn kun je niet kiezen voor een andere reisdag.

  36. R. Versluis schreef:

    Waardeloos dat reis niet afgemaakt kan worden als je voor 4uur ingecheckt bent/

  37. Anoniem schreef:

    Heel vervelend! Irritant ook dat je volgens mijn ervaring je ticket niet kunt scannen in de spitsuren, waardoor je ook niet alvast het Spoor gebied in kunt om een boodschap te doen!

  38. Anoniem schreef:

    Wat vervelend is dat je niet voor 6.30 kunt reizen.Nu ben je verplicht om na 9.00 te vertrekken door de week.Als je een verre reis wilt maken is dat niet handig

  39. Robin schreef:

    Geen rijbewijs, geen printer, en nu ook geen normale anonieme treinkaartjes meer.
    waarom wil men steeds weten waar wie heen gaat.
    je hebt n kaartje; dat werd gecontroleerd of t geldig was, en je reisde waar je kon en wanneer. Nu moet t binnen tijd die dan ook beperkt wordt, en ze willen precies weten wanneer jij waar bent, in/uitstapt. Belachelijk en onnodig voor welk een ander bedrijf.
    Ik ga gewoon weer naar amsterdam en zo fietsen…is maar 5 uur vanaf groningen, maar wel gezonder, en maak er dan n weekeind van. slaap plek is nog goed te vinden.
    Dus ja ik ben tegen. en dus voor normale anonieme weggooi treinkaartjes.
    Zo ben ik ook tegen ALLE cookies op PC’s en alle vormen van tracking wanneer je niet duidelijk door een rechter als verdacht wordt beschouwd.
    Vrije wereld? bestaat kennelijk niet, vrij Europa, sinds kort ook niet meer, en nu Nederland ook al? moet niet gekker worden

    Geef de burger de vrijheid terug.
    Geef de treinreiziger zijn normale kaartje terug

  40. Lies schreef:

    Geen voorstander van.
    Eticket erg omslachtig; soms problemen met uitprinten, de codes zijn soms niet te scannen, andere, beperkende regels vior de tijd waarop gereisd mag worden, de verplichting om vooraf de reisdatum vast te leggen, je kunt miet meer kiezen voor een andere dag als er problemen zijn op het spoor; sommige mensen hebben geen pc/printer (ouderen, mensen in de bijstand); niet langer anoniem reizen, dus aanslag op privacy.

  41. A. Schippers schreef:

    Indien de NS de goedkope treinkaartjes zoals regelmatig te verkrijgen via Kruidvat, AH etc. alleen nog in de vorm van een e-ticket aanbiedt, maak ik GEEN gebruik meer van deze aanbiedingen.

    Voor een dagje uit ga ik dan, hoewel aanzienlijk duurder, wel met de auto.

  42. A nogwat schreef:

    Ontzettend jammer dat NS stopt met de voordelige treinkaartjes op wegwerp ov chip. Wat een omslachtig gedoe met die e-tickets. Ik hoef die rommel niet zo ben je niet flexibel. Dan maar weer met de auto en anders maar met de bus ik vind het erg klantonvriendelijk en egoïstisch van NS laat de overheid het verbieden. NS wou zo nodig die OV chipkaart. Dan hoor je ook acties gebruik te kunnen met die OV chip. En het lijkt ook nergens op er een euro voor te vragen echt slecht die NS

  43. Erwin Wessels schreef:

    Ik heb nog wel twee ideeën, maar of de NS hieraan wil gaan, weet ik natuurlijk niet:

    1: bij verzilveren van de vouchercode, geef de optie om een wegwerpkaartje te ontvangen (tegen een kleine bijbetaling en betaling van de verzendkosten);

    2: bij verzilveren van de vouchercode, geef de optie om deze op je persoonlijke OV-chipkaart te laden (zonder bijbetaling, alleen wel met opgave van de reisdatum en indien van toepassing begin- en eindstation, zoals je dat bij je e-ticket ook moet doen).

  44. m.g. van den berg schreef:

    Terug naarhet gewone kaartje. Ik ben een oma die de flowerpowertijd heeft meegenaakt en ik kan tegen alle jongeren zeggen dat zij dénken dat ze vrij in hun doen enlaten, maar ondertussen roestvast zitten en hun hele leven laten regeren door soscial media Zo ook het e-ticket. Wat een handelingen en apparaten heb je daar voor nodig. En dan scant ie ook nog niet bij de poortjes.Zo werd een reis naar mn kleinkindje een nerveuze bedoening voor mij terwijl het vooral een feestdag voor mij moest zijn. Mensen, stap van al die rompslomp af, geef jezelf rust en doe niet mee aan dat wat uiteindelijk alleen maar om winst voor de overheid draait.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.