fbpx

Steeds meer mobiele tickets bij NS International

Steeds meer reizigers kiezen voor een mobiel ticket bij een internationale treinreis. Sinds vorig jaar februari biedt NS International het mobiele ticket aan. Sindsdien hebben 330.000 treinreizigers ervan gebruik gemaakt.

In maart 2015 ging het in de 2e klas nog maar om 11.000 tickets, dat is in januari 2016 toegenomen naar 38.000 in een maand. Aanvankelijk werd het mobiele ticket alleen naar België en voor Thalys aangeboden. Inmiddels kan het ook gebruikt worden voor bestemmingen van de InterCity Berlijn en de ICE Frankfurt.

Bij het mobiele ticket hoeven treinreizigers hun treinkaartje niet uit te printen. Dan moet bij het e-ticket wel. Treinreizigers hebben wel de NS International app nodig om met het mobiele ticket te kunnen reizen. Het mobiele ticket kan gebruikt worden vanaf ieder station in Nederland.

NS biedt bij binnenlandse treinreizen nog geen mobile ticketing aan. “NS doet onderzoek naar de mogelijkheden om mobile ticketing ook voor bestemmingen binnen Nederland mogelijk te maken. Dit zegt nog niets over het moment van implementatie”, zegt NS-woordvoerder Eric Trinthamer. De huidige railpocket kan nog niet goed mobiele tickets controleren.

Het mobiele ticket wordt nog niet aangeboden bij iedere internationale bestemming. Een uitbreiding van het aantal bestemmingen is niet op korte termijn te verwachten, zegt NS International. Bij Deutsche Bahn en Thalys bestaat het mobiele ticket al langer.

Zo werkt Mobiel Ticketing bij NS International