fbpx
Foto: archief / eerdere actie (c) Stefan Verkerk

Kruidvat treinkaartje: enkele reis € 12,50

28 apr 2019 14:11

Deze actie is voorbij. Vind een alternatief via onze prijsvergelijker

De Kruidvat actie is afgelopen. Er is inmiddels een nieuwe soortgelijke actie. Zie Kruidvat enkele reis

Kruidvat verkoopt weer goedkope treinkaartjes! Dit keer gaat het echter niet om een dagkaart of dagretour, maar om een enkele reis. Daarvoor vraagt het Kruidvat 12,50 euro. Dat is gelijk aan de langlopende aanbiedingen van Actie van de Dag en VakantieVeilingen, alleen daar worden de enkeltjes per twee verkocht.

Vergelijking met andere acties

Wie een Kruidvat Klantenkaart heeft, kan met 200 punten nog 2 euro besparen. Dat kan echter alleen in de winkels. De enkeltjes zijn vooral handig als je niet op dezelfde dag heen en terug wil, anders is deze Dal Dagkaart goedkoper (19,50 euro). Wil je een enkele reis maken in het weekend? Dan kun je beter gebruik maken van de enkeltjes van Vakantie Veilingen, die kosten 10 euro per stuk (te koop per 2). Ook kun je online standaard een enkeltje kopen van / naar Rotterdam, Schiphol en Amsterdam voor 10,50 euro. Zie onze pagina: goedkope enkele reizen.

Voorwaarden Kruidvat Treinkaartjes

De Kruidvat treinkaartjes betreffen e-tickets (printen of tonen op de smartphone / tablet), die je kunt verzilveren t/m 30 juni. Dat is ook de reisperiode. (Bij Actie van de Dag en VakantieVeilingen is de reisperiode t/m 30 september!) De voordelige enkeltjes zijn doordeweeks uitsluitend geldig na 9:00 uur. Dat is overigens ook zo bij de andere acties met enkele reizen. In het weekend mag je wel heel de dag op pad. Met een enkele reis kun je in principe geen via-reis maken. Je dient de route te volgen die de NS reisplanner adviseert. Soms geeft de NS reisplanner meerdere opties, dan kun je daaruit kiezen.

Enkele reizen online kopen

In dit overzicht staan alle relevante acties met enkele reizen, dus behalve de Kruidvat actie ook andere acties.

Gebruikelijke uitzonderingen

De gebruikelijke voorwaarden zijn verder van toepassing. Dus niet geldig in de Thalys en Eurostar. Alleen bruikbaar voor reizen binnen Nederland. Alleen geldig in de trein (of treinvervangende bussen). In geval van Intercity Direct (tussen Schiphol – Rotterdam v.v.) of een binnenlandse reis met ICE is er een toeslag verschuldigd. Geen zin in een toeslag? Dan kun je altijd gebruik maken van de reguliere Intercity’s en Sprinters.

De publicatiedatum is aangepast, omdat deze treinactie is afgelopen en op die manier willen we deze actie minder zichtbaar maken.

64 gedachten aan “Kruidvat treinkaartje: enkele reis € 12,50”

  1. Ruud van Kalmthout schreef:

    Ik zie geen voordelen bij het enkele reis-kaartje van Kruidvat als je een dagje uit gaat. Je moet er dan 2 nemen om weer naar huis te gaan en de mogelijkheden zijn zeer beperkt als je niet via via mag reizen.

    1. T. Van den berg schreef:

      Ik vind dit ook niet echt een aanbieding. En weer die e-tickets. Discriminerend voor de mensen die geen computer hebben. Verkoop toch de papieren kaartjes. Dat is zeker weten een succesvollere aktie

      1. Wim Abels schreef:

        JA steeds weer de oveheersende gigitale wereld,gewoon een kaartje voo voor de trein,maak je veel mensen bblij.

        1. Hennie Mensinga schreef:

          Helemaal mee eens

      2. Leny schreef:

        Helemaal mee eens dat is de reden dat ik geen gebruik kan maken van de aanbiedingen online. Gewoon papieren kaarten.

      3. Anoniem schreef:

        Dat vind ik ook gewoon een papieren kaartje ve

      4. P. V. Dongen schreef:

        Ja voor mij is ‘n papierenkaartje veel gemakkelijker want ik kan het niet printen

        1. Anoniem schreef:

          Is zeker geen klantvriendelijke actie.
          Gewoon een papieren ticket van de Albert Hein of van de Kruidvat! Is iedereen happy en geen gedoe met uitprinten.

      5. Harrie Klep . schreef:

        De ns ie ZEER DOM als ze gewoon dagkaarten verkopen en NIET OM 16 uur uit de trein en dan om 18.30 weer verder ,als je dagje naar Valkenburg wil ben 12.30 daar even snel wat eten en dan snel terug dan blijf ik in den Bosch steken en daar dan wachten tot 18.30 TE ZOT VOOR WOORDEN FOEI NS DOM DOM

        1. Annemiek schreef:

          Voor de meeste bestemmingen is het eenvoudig mogelijk om in Valkenburg een hapje te eten en de trein na 18:30 terug te nemen. Naar Groningen kun je bijvoorbeeld nog om 20:39 vertrekken en kun je ‘s avonds nog bijna een uur in Utrecht vertoeven.

  2. Janneke 1 schreef:

    Op zich een goeie actie als je wat verder weg gaat, maar niet beter dan de actie van de dag. Als ze nou nog wat langer geldig waren had het nog nut. Nu niet.

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      U vraagt, wij draaien 😉 Nee, toevallig zijn de enkeltjes van Vakantie veilingen verlengd in geldigheid, t/m 30 september

      1. JohnT schreef:

        Is niet geldig op feestadagen die door de weekse dag valt !

        1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

          De acties voor het weekend zijn inderdaad niet geldig op doordeweekse feestdagen. De overige acties wel.

        2. Erwin Wessels schreef:

          Uitgezonderd dan het Seizoensretour, die is wel geldig op doordeweekse feestdagen (ik kon gewoon 2e Pinksterdag als datum kiezen).

        3. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

          Klopt Erwin.

  3. Henri schreef:

    Ik reis liever goedkoper via blablacar

    1. Anoniem schreef:

      Geen Geen goede actie,Doe Normale Dagkaartjes heeft heeft Iedereen wat Aan, Niet Positief.

    2. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Dan ben je op de verkeerde site.

      1. Jessica schreef:

        Wat een tegenvaller die treinkaartjes van Kruidvat, Waarom voor een enkele reis, het is toch een veel betere aanbieding voor een retourkaartje, dat is tenminste een leuke aanbieding! Voor een leuk dagje uit! Je moet toch ook weer terug naar huis!!!!!
        En denk ook eens aan de ouderen of zieke mensen onder ons, waarom kaartjes die je moet printen, wat een egoistische aktie van de Kruidvat, verkoop gewoon een papieren retourkaartje in de actie voor de trein.
        Nou voor mij geen leuke actie! Hoopte op een leuk dagje uit, wat een afgang!!!!

        1. Puck schreef:

          Je hoeft ze niet te printen, je kan ze ook inladen in de NS-app op je telefoon.

    3. Tim H schreef:

      Die staken ook niet.

  4. Huisman schreef:

    Geen goede Actie,doe gewoon Dagkaartjes heeft Iedereen wat aan, als Favoriete Treinreiziger, vindt ik, dat de NS het steeds Lastiger Maakt, Dank U.

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Helaas heeft NS aangegeven geen gehoor te willen geven aan deze oproep. Ze lezen hier ook niet mee. Dus helaas, ik kan niets doen.

      1. nederbelg schreef:

        Zouden ze echt niet meelezen? Dat lijkt mij dom.

        1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

          Ik weet het niet zeker, maar ik heb niet de indruk dat ze de reacties volgen. Ik heb wel tijdens eerder gesprek gebruik gemaakt van screenshots van deze reacties en reacties op Facebook, dat heeft niet geholpen. Ze herkende de klachten ook niet in die mate dat wij ze binnenkregen.

  5. H. Bannenberg schreef:

    Breng gewoon de papieren dagkaarten weer terug, voor al die mensen die het e-ticket niet uit kunnen printen ook zijn er best nog veel mensen die niet internet bankieren.
    Het e-ticket is zowiso niet fijn omdat je van te voren een datum moet invullen waneer je gaat reizen, niet prettig er kan altijd iets tussen komen en dan ben je je geld wel kwijt!

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Verzilveren kan ook op de dag zelf, helaas heeft NS aangegeven geen gehoor te willen geven aan deze oproep. Ze lezen hier ook niet mee. Dus helaas, ik kan niets doen.

  6. Anoniem schreef:

    Slechte actie
    Je moet ook nog een keer terug neem ik aan
    En doe gewoon een papieren ticket voor iedereen makkelijker

    1. Frenkel schreef:

      kan wel van pas komen als je bijvoorbeeld met iemand mee kan rijden, of bijvoorbeeld naar een vliegveld laat wegbrengen, maar zelfstandig met de trein terug
      gaat! vice versa.

      Zelf heb ik afgelopen maandag, via actie van de dag voor 10.50 euro, gebruik gemaakt van een enkeltje Rotterdam-Tilburg omdat ik via Breda naar London ben gereisd en via Rotterdam terug ben gekomen.

  7. Bert schreef:

    Als je meerdere dagen ergens heen gaat is het ideaal. Zaterdag vertrekken en bijvoorbeeld dinsdag weer terug.

  8. Wil Lange schreef:

    De papieren kaarten weer, AUB.

  9. annie schreef:

    waarom geen keuze maken tussen enkele reis of retour dagkaart . want dan kan je een keuze maken

    1. Brabo schreef:

      De prijs voor retours was te laag.

  10. Joke Bouwmeester schreef:

    Ook ik vind het een actie van niks!
    Gewoon treinkaartjes is veel handiger voor de meeste mensen!

  11. Melody schreef:

    Waardeloos!
    Hoop dat ze niet worden gekocht om zodoende een statement te maken tegen deze zogenaamde “actie”.

  12. Anoniem schreef:

    Alleen als de papieren kaartje terug komen, is het interessant voor mij.

  13. Anoniem schreef:

    Kruidvat kan ook weinig aan hun slechte aanbieding doen want ze zijn net als de anderen gewoon dóórverkopers. De NS zelf ligt gewoon mega giga dwars door niet te luisteren naar hunnklanten. Het management bij grote bedrijven luistert alleen naar hun bonus. 🙁 🙁

    1. Brabo schreef:

      NS is niet verplicht aanbiedingen tegen afbraakprijzen aan te bieden

    2. dries molenaar schreef:

      Hun klanten zijn de mensen die dagelijks heen en terug reizen en de mensen die premium reizen maken. De goedkope kaartjeskopers zijn gelegenheidsklanten die in de loze uurtjes voor een habbekrats mee mogen. Het is een waanidee dat NS die MOET verstrekken en dat koopjesvolk daar RECHT op heeft.

      1. Janneke 1 schreef:

        Wat is dit voor een superieur gezwets, Dries Molenaar? Het zegt meer over jou dan over ,,het koopjesvolk,,

        1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

          Dries kiest bijzonder taalgebruik, maar wat hij terecht bedoeld (denk ik), dat de actie kaartjes zijn bedoeld om de lege stoelen in de daluren te vinden. Per saldo wil NS uiteraard de winst vergroten. NS heeft een maatschappelijke functie, en het heet niet voor niets openbaar vervoer, dus het is belangrijk dat het enigszins betaalbaar blijft. Tegelijkertijd klopt het wat Dries zegt, dat we hoe graag dat we dat ook willen, formeel geen enkel recht hebben op actiekaartjes en dat NS het niet doet om iets cadeau te doen, maar vooral ook als ze denken dat ze er ook zelf voldoende beter op worden.

        2. Janneke 1 schreef:

          Hildebrand, ik had allang begrepen dat de mensen die actiekaartjes kopen alleen stoelvulling zijn, tenslotte beter iets dan niets verdiend voor de NS, maar die mensen hebben net zo goed recht om met de trein te reizen als ieder ander. Daar hoeft Dries M. niet zo snerend over te doen.

        3. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

          @Janneke, je hebt gelijk, het is de toon die de muziek maakt. En die toon kan wat vriendelijker 🙂

        4. Frenkel schreef:

          Ondanks zijn taalgebruik heeft hij gewoon gewoon een goed punt.
          Zodra er weer een aanbieding wordt geplaatst op treinreiziger.nl is het weer het zelfde geklaag en gejammer door grotendeels de zelfde personen, het lijkt hier soms wel een bejaardenhuis.

          Voor de gene die deze actie van enkel reis niks vinden, er is altijd wel een acties met dagretour beschikbaar bij spoordeelwinkel voor €19 of minder.

          Voor de gene die deze actie, weigeren te kopen omdat ze alleen via digitale weg te koop zijn. dan ben je echt wel slachtoffer van je eigen koppigheid. en ik kan me niet voorstellen dat er echt niet iemand is die je kan helpen met het kopen en uitprinten, Zoja dan zou ik me meer zorgen maken over je sociale situatie.

        5. Erwin Wessels schreef:

          Grotendeels mee eens. Alleen willen veel mensen zo onafhankelijk mogelijk blijven, en met het niet meer beschikbaar zijn van het papieren actiekaartje, wordt hen een stukje onafhankelijkheid afgenomen. En dat begrijp ik dan zeker ook wel weer.

    3. dries molenaar schreef:

      NS personeel krijgt geen bonus. Ook de directie niet.

  14. Anoniem schreef:

    Dus gebruik weer dalvoordeel weer

    1. dries molenaar schreef:

      Met de aanbiedingskaarten moet je inderdaad een flink eind reizen voordat het lonend is ten opzichte van je voordeelurenkaart.

      1. Margreet schreef:

        Als je in Groningen opstapt is het al gauw goedkoper

  15. HHanny schreef:

    Ik reis niet meer met de trein als er geen papieren kaartjes komen.

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      U mag NS bedanken. Die heeft dat besloten. Ik vrees dat de kans klein is dat u met de trein gaat. U kunt wel op station kaartje kopen, vol tarief.

  16. Tyrus schreef:

    NS heeft aangekondigd online alleen e-tickets te verkopen en geen papier kaarten meer. Al je het gemist hebt je pech,tegenwoordig is alles toch digitaal. Ik ga naar mijn vriendin dit weekend maandag kom ik lekker terug. Bedankt Kruidvat!

  17. SB schreef:

    Jammer dat je met de kaartjes ook in juli en augustus alleen maar na 09:00 mag reizen, terwijl je met een ns abonnement in deze maanden juist de hele dag mag reizen. Zou voor reizen naar Schiphol ideaal zijn

    1. Hildebrand van Kuijeren (Treinreiziger.nl) schreef:

      De regel is dat dit niet mag, ook niet met abonnementen. Er is inderdaad bij abonnementen een uitzondering: houders met een voordeelurenkaart, die t/m 2011 werden verkocht, zijn in de zomer nog wel in de zomer voor 9 uur geldig

  18. Maria Raetsen schreef:

    Ach, waren alle mensen wijs en deden daarbij wel, dan was deez’aard een paradijs, nu is het vaak een hel.
    Papieren treinkaartjes brengen het paradijs dichterbïj.
    Please, NS, please.

    1. Annemiek schreef:

      Wijs is het bijvoorbeeld ervoor te zorgen dat je bij de tijd bent en zo min mogelijk afhankelijk van anderen. Wie in deze eeuw niet overweg kan met een computer, printer en/of mobiele telefoon, kiest er zelf voor om niet met alles mee te kunnen doen. De meeste mensen beschikken sinds uiterlijk 1995 over een pc. Sindsdien is het werken met computers en tablets alleen maar simpeler geworden.

  19. K. van Maarseveen schreef:

    Jammer, deze actie van het Kruitvat, je hebt er niet veel aan. De afgelopen jaren was het Kruitvat, de nog enige aanbieder die de “gewone” kaartjes nog aanbood (met chip). (en van alle aanbieders het voordeligst)Makkelijk voor iedereen, vooral voor ouderen die geen pc, printer of I-phone hebben. Gewoon een kaartje waar je dus spontaan kon vertrekken wanneer je wilt (za of zo).De reden van de NS om alle papieren treinkaartjes voortaan af te schaffen was o.a dat het beter is voor het milieu ! Slap argument, de meeste mensen (vooral ouderen) gooien hun afval niet op straat. De voornaamste reden van dit besluit van de NS ? Willen zij de kaartjes niet elk jaar iets duurder maken dan dient er ergens op bezuinigd te worden, een zelf geprint kaartje is goedkoper dan een te verstrekken (chip)kaartje van de NS. De NS zal vast en zeker merken dat er minder mensen (m.n. ouderen) van de acties gebruik zullen maken ! erg jammer en klantonvriendelijk.

    1. Anoniem schreef:

      Voor ouderen is er toch een klantvriendelijke zestigpluskaart? Persoonlijk kan ik niet wachten totdat ik ook die gezegende leeftijd bereik

      1. Hildebrand van Kuijeren (Treinreiziger.nl) schreef:

        Die is er voor iedereen (dal voordeel), alleen ouderen kunnen extra voordelig dagkaarten bijkopen of met korting weekend vrij of dal vrij aanschaffen

  20. Casper schreef:

    Wat een azijnzeikers hebben we toch weer. Het is ook nooit goed, verwende nesten. Dan is de prijs nog te hoog, dan is het tijdstip weer niet goed, dat ze digitaal zijn is niet goed. Mijn hemel… als je hier een reactie kunt plaatsen kan je ook een digitaal kaartje kopen en gebruiken. Hou eens op met dat zeuren en gebruik gewoon je voordeel of ga met de bus of ga helemaal niet. Weer blij en niet zo zuur. Ik vind deze kaartjes altijd top! nu maak ik voor 9 uur gebruik van het gewone tarief voor een enkeltje en reis goedkoper weer naar huis. Top!

  21. Yonatanestifanos schreef:

    Dagtickt

  22. jazic alberto schreef:

    vind goed zo vooral de aanbieding

  23. Ton schreef:

    Zijn de treinkaartjes enkele reis, gekocht bij Actie van de Dag, geldig tot en met 30 juni a.s., nu ook geldig tot en met 30 SEPTEMBER?
    Net zoals de bij Kruidvat gekochte kaartjes ook een verlengde geldigheidsduur hebben?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *