Kruidvat treinkaartjes vanaf € 14,50 (e-ticket)
02 feb 2019 15:41
Update: Deze actie met goedkope treinkaartjes is afgelopen. Op zoek naar een goedkoop treinkaartje? Bij Actie van de Dag verkopen ze een dagkaart voor 19,50 euro (één dag in de daluren onbeperkt reizen). Er is ook een nieuwe Kruidvat treinactie, maar daarbij geldt een vaste eindbestemming.
NS heeft besloten geen goedkope wegwerpkaartjes meer aan te bieden. Alleen e-tickets. Ben je het daar niet mee eens?
Dan kun je dit kenbaar maken bij de NS Klantenservice. Tot nu toe zegt NS weinig klachten te hebben ontvangen. Je kunt je klachten kenbaar maken via 030 751 5155 of via dit formulier. Bij het formulier kies je de laatste optie (“klacht indienen”), je hoeft geen ov-chipkaartnummer in te vullen.
ARCHIEF. Bij Kruidvat kun je vanaf volgende week weer terecht voor een Trein Dagkaart Actie! Volgens de Kruidvat kun je nergens anders deze dagkaarten goedkoper vinden. Koop je één treinkaartje? Dan betaal je € 16,50. Maar koop je er meer? Dan betaal je per kaartje minder. De treinkaartjes zijn volgens de Kruidvat folder te gebruiken van 4 februari t/m 31 maart 2019. De verkoop start naar verwachting op 4 februari.
Werkelijke tijd bepalend
Kruidvat noemt in de folder dat de treinkaartjes van maandag t/m vrijdag geldig zijn in de daluren. Een woordvoerder van NS bevestigt dat de treinkaartjes doordeweeks niet geldig zijn tussen 6:30 – 9:00 uur en 16:00 – 18:30 uur. Belangrijk om te weten: het gaat om e-tickets. Bij e-tickets is altijd de werkelijke tijd bepalend, niet de inchecktijd. NS heeft bekendgemaakt vanaf nu geen goedkope fysieke treinkaartjes meer te zullen aanbieden, maar alleen nog e-tickets. Belangrijk nadeel is dat treinreizen voortaan niet meer tijdens de spits mogen worden afgemaakt. Alleen als je door vertraging in de spits terecht komt, mag de treinreis worden afgemaakt.
Prijs Kruidvat treinkaartje
Hoe meer Kruidvat treinkaartjes je koopt, hoe voordeliger de tickets (per stuk) worden. Wil je maar één treinkaartje? Dan betaal je € 16,50. Koop je er twee? Dan betaal je € 15,50 per stuk. Bij drie of meer treinkaartjes betaal je € 14,50 per stuk. Daarmee is deze Trein Dagkaart Actie 50 cent duurder dan in 2018. Dat komt mede doordat de BTW op treinkaartjes per 1 januari 2019 is verhoogd. Sinds het nieuwe jaar zijn de gewone treinkaartjes bijvoorbeeld 5% duurder geworden. Ook veel andere actie treinkaartjes zijn dit jaar 50 cent duurder geworden.
NS dagkaart als e-ticket
Het is opvallend dat NS heeft gekozen voor e-tickets. De wegwerpkaartjes zijn erg geliefd. In 2017 verkocht Kruidvat voor het eerst goedkope treinkaartjes als e-tickets. Dat zorgde toen voor de nodige kritiek. Onder andere ouderen voelden zich gedupeerd door het digitale treinkaartje. Na een evaluatie besloten NS en Kruidvat in 2018 weer de gebruikelijke wegwerpkaartjes aan te bieden. NS heeft inmiddels besloten vanaf nu geen fysieke actiedagkaarten meer te zullen aanbieden, alleen e-tickets. Treinreiziger.nl hoort graag via deze pagina wat reizigers hier van vinden.
Aankoopproces Trein Dagkaart
Wil je gebruikmaken van deze aanbieding? Dan kun je bij de Kruidvat winkels terecht. Je koopt een voucher met een unieke activatiecode. Die kun je online verzilveren (uiterlijk 31 maart). Tijdens het verzilveren kies je wie er gaat reizen en wanneer. Je kunt het treinkaartje uitprinten, of tonen op je smartphone. Printen is dus niet verplicht. Goed om te weten: na verzilveren kan er niets meer worden aangepast. Verzilver dus pas de treinkaartjes, als je zeker weet als je gaat reizen. Je hoeft tegenwoordig niet meer de geboortedatum in te vullen van de reiziger. Omdat het Kruidvat treinkaartje een dagkaart betreft, hoef je geen traject op te geven.
Veel gestelde vragen Kruidvat treinkaartje
Nee. Dit is een dagkaart. Met een dagkaart kunt u kris, kras door Nederland. U hoeft dus geen traject op te geven. Dat moet alleen bij dagretours.
Nee. Niet nodig. Jaren lang was dit wel verplicht. Sinds eind 2018 is dit voor alle e-tickets niet meer verplicht. Tonen op de smartphone, tablet of laptop voldoet. De voorwaarde is wel dat het e-ticket voldoende leesbaar kan worden weergegeven. “Daarvoor is voldoende schermgrootte en – kwaliteit noodzakelijk. U dient zelf zorg te dragen voor een voldoende opgeladen en goed werkend apparaat” aldus de nieuwe NS voorwaarden.
Heel de reisperiode heb je de tijd om de reisdatum te kiezen. Dat kan vanaf 30 dagen voor vertrek, maar ons advies: wacht tot het laatste moment. Ook op de reisdag zelf kunt u nog verzilveren. Na verzilveren is wijzigen niet meer mogelijk. Verzilver dus pas als u zeker weet dat de reis door gaat.
Nee. In het weekend kunt u heel de dag reizen, zonder dat u op de tijd hoeft te letten. Ook na 0:00 uur ‘s nachts. U heeft de tijd tot 4:00 uur de volgende ochtend. (De laatste trein rijdt meestal voor die tijd).
Nee. Dat mag niet meer. U mag doordeweeks niet tussen 6:30 – 9:00 uur en tussen 16:00 – 18:30 uur in de trein zitten. Alleen als u door vertraging in de spits terecht komt, mag u de reis afmaken.
Als u de treinkaartjes al verzilverd heeft, is er eigenlijk niets meer aan te doen. Wacht daarom met het verzilveren tot dat u zeker weet dat de reis door gaat. Als u door een storing besluit om niet op pad te gaan, is het anders. Als u het vooruitzicht heeft dat u één uur of meer vertraging op loopt, mag u besluiten om uw reis te annuleren. Neem hiervoor contact op met de NS Klantenservice. Let op: geplande werkzaamheden vallen hier niet onder.
Nee. In principe niet. Wel is het treinkaartje geldig in trein vervangende bussen. Die rijden bijvoorbeeld bij werkzaamheden.
Nee! Bij e-tickets hoeft dat niet. Een conducteur kan ook niet zien of u wel of niet ingecheckt bent. De e-tickets zijn voorzien van een barcode waarmee u indien nodig de poortjes op het station kunt openen.
In principe kunt u binnen Nederland gebruik maken van alle treinen die opgenomen zijn in de NS reisplanner. Dus niet alleen de treinen van NS, maar ook met de treinen van Arriva, Breng, Connexxion, Keolis (Blauwnet) en Q-buzz (RNET). Dit treinkaartje is echter niet geldig in de Thalys en Eurostar. Dit zijn treinen met een reserveringsplicht.
In het geval van ICE en Intercity Direct (tussen Schiphol – Rotterdam en v.v.) moeten treinreizigers een toeslag betalen. Die komt neer op € 2,40 per enkele reis tijdens. U kunt die online kopen, of bij de kaartautomaat. Bij de Intercity Direct is het bovendien mogelijk met de ov-chipkaart via de toeslagzuilen op de perrons. Dat is ook het voordeligst. U betaald dan € 1,40 per enkele reis. Het Kruidvat treinkaartje is niet geldig buiten Nederland.
Tijdens het verzilveren kregen wij een upgrade naar de 1e klas aangeboden van 4 euro. We weten niet zeker of iedereen die optie krijgt, we denken van wel. Als u hier gebruik van maakt, dan kan het.
Ja dat kan. U krijgt per ticket een couponcode. U kunt per ticket besluiten wie er gaat reizen. U kunt ze dus ook zelf allemaal gebruiken, maar u kunt ze ook delen met iemand anders.
Alternatieven
Wil je ook tijdens de avondspits kunnen reizen? Dan kun je bij de Spoordeelwinkel een dagretour kopen voor 19 euro. Bij een dagretour moet er wel vooraf een traject gekozen worden. Wie heel graag een fysieke wegwerpkaartje wil, kan op het station ook het Holland Travel Ticket off peak kopen. Dat ticket kost 41 euro, en is niet alleen geldig in de trein, maar ook in bus, tram en metro.
Zo koop je een Kruidvat treinkaartje
Online kun je het Kruidvat treinkaartje hier kopen. Na aankoop (dat kan even duren, maximaal 24 uur) krijg je een e-mail met een couponcode (ook wel vouchercode genoemd), die kun je hier verzilveren. Zie ook onderstaande video voor uitleg.
Andere treinacties
Dagretour Spoordeelwinkel
Enkele reis (DAL) € 11,50
Verdien een gratis treinkaartje
Heb je een goede treinactie gezien? Wij belonen de eerste tip die we krijgen met bewijsmateriaal. Deze keer is de actie het eerst gemeld door Chuk Wah Wu. Hij mag kiezen uit een cadeaubon van Bol.com of de NS Spoordeelwinkel. Vind hier meer informatie over ons beloningsbeleid.

Jammer dat het geen wegwerpkaartjes zijn.
Idd , wij kochten altijd de Kruidvat kaartjes. Kan nu dus niet meer omdat wij geen printer hebben. Echt waardeloos!
Misschien zijn de kaartjes wel te downloaden in de NS app
Hopen ook
en hoe moet het dan als ik daar geen foon voor heb
Je kan by veel bibliotheken terecht voor uitprinten van kaartje .doe ik ook altyd
Je kunt een e-ticket laten printen aan de NS balie voor 1 euro.
Je kunt in de bibliotheek de kaarten uitprinten.
Als je de app van de NS download kan je vervolgens de kaarten kopen en daarna uploaden in de app.
Je kunt het treinkaartje ook op de app zetten , hoef je niets te printen.
Als je deze mail doorleest , staat er in hoe je dat moet doen
Volgens mij is het niet nodig om ze te printen, al moet je daarvoor wel weer een telefoon hebben. Ik vind het ook jammer dat alles gedigitaliseerd moet worden. Achterlijk eigenlijk vooral.
Alleen uitprinten is voldoende
Je moet dan wel de reisdatum invoeren
Dus erg stom want je kan deze niet meer wijziging
Ik vind het een prut systeem
Maar goed
Ik ga weer proberen.
Zwaar waardeloos dus
Onnodig ingewikkeld gedoe. Niet alleen printen maar ook nog een smartphone moet je hebben
Klote dus.
Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan
Ik denk dat er weinig gekocht zullen worden
Voor velen te ingewikkeld.
Printen kan in de Bibliotheek
Gemeente bieb daar hebben ze p c .s met
Printers maar ondanks dat is het knap ingewikkeld
Die gewone kaartjes waren makkelijker
Geen printer nodig
je kan toch even bij de bieb uitprinten zo gebeurd of winkel die printer heeft
Dit E ticket gedoe is voor mij nu de reden om geen Kruidvat kaartje te kopen. Heel spijtig voor mij en al die mensen die zoveel plezier hebben gehad van de zognoemde “wegwerpkaartjes”. Domme actie van de NS. Weer zoiets wat achter een bureau is bedacht en niet is getoetst aan wat reizigers prettig vinden.
Jammer nu kan ik geen treinkaartjes meer kopen en heb geen mobiel en ook geen printer. kan ik het ook bij ns aan de balie het laten uit printen of kan dat niet. jullie maken het steeds moeilijker voor oudere mensen.
Juist bezopen
Maar code uitprinten kan in de bibliotheek
Op computer
Treinreiziger, is het zo dat als je een dagkaart van de Kruidvat koopt, dat je dan €4 meer betaalt om vervolgens heel de dag 1e klas te kunnen reizen?
Ik heb zojuist een dagkaart van de NS gekocht via de NS voor 19,- en kreeg het aanbod om voor 5,- upgrade naar 1e klas te nemen. Voordeel deze dagkaart is dat deze na 9:00h de hele dag geldig is, en kruidvat kaartje niet in avondspits.
jammer dat het geen wegwerpkaartjes zijn dat is wel o zo makkelijk als je geen printer hebt
ik vind het ook jammer van wegen de wegwerp kaartjes want de etickets doen het vaak niet op bepaald stations en wat ik raar vind dat je reis op moet zetten waar je heen gaat deze kaartjes zijn door heel nederland geldig en dan moet je reis op zetten waar je heen gaat beetje vreemd
Nee. Bij een dagkaart hoef je niet aan te geven waar je heen gaat. Wel wie er gaat reizen en wanneer. Bij andere acties, dagretours, moet je wel aangeven waar je heen gaat.
Met andere woorden, ze willen weer alles van je weten, waarom??? Daarbij is het inderdaad lastig, want ik heb geen printer en ik weet nog niet wanneer ik ermee wil reizen en etickets werken minder goed bij de paaltjes. De wegwerpkaartjes zijn dus in alle opzichten handiger en veel klantvriendelijker, maar dat zal wel niet belangrijk zijn.
Dat zal het wel zijn, de informatiehonger van de spoorvervoerders. Ongetwijfeld gaat die informatie in een database en het zal mij niks verbazen als er een koppeling plaats vind met reeds aanwezige informatie.
Overigens zijn het niet alleen maar ouderen hoor die geen computer hebben of er niet goed mee om kunnen gaan. In alle leeftijdscategorien zijn er mensen die moeite hebben met computergebruik. Of helemaal geen computer hebben, om welke reden dan ook.
Uh dus als je op het station een kaartje koopt moet je toch ook gewoon invoeren waar je heen wilt? En denk je niet dat als je met een ov chipkaart reist, het niet geregistreerd wordt?
Janneke, met de code op een e-ticket kun je een gesloten poortje openen en dan lees je: doorgang OK of zoiets. Bij een paaltje is er niets gesloten en kun je dus zo doorlopen.
Hildebrand van Kuijeren denk je niet dat de ns nu nogal wat dagjes mensen kwijt raakt nu ze die wegwerpkaartjes niet meer kunnen kopen ???
Om doodmoe van te worden
Mensen de trein uit jagen
Lekker klanten vriendelijk
N S. _ niet sporen !
De E tickets hebben alleen maar nadelen.waarom niet de gewone wegwerpkaartjes?
Ze zijn goedkoper in de produktie en daardoor is de prijs laag te houden. U kunt niet goedkope kaartjes verwachten waar dure éénmalige kaartjes geleverd moeten worden.
Het is van tweeën één.
Maar het is een aanbieding van NS, dus waarschijnlijk is het de bedoeling om zo meer mensen de trein in te krijgen. En op deze manier zullen ze er zeker veel minder verkopen. Zelfs als de kaartjes wat duurder zouden zijn en je echt niet in de spits zou mogen reizen, zouden er meer mensen gebruik van maken. Want dan nog is het voordeliger dan met een OVkaart.
Zwaar bull shit
Ingewikkeld gedoe
En iets duurder maar ook ongemakkelijk en klanten onvriendelijk
Je kan je ticket uit printen in de Bieb
Daar hebben ze computers met printer
Volgens mij bezuuniging vanwege al dat papier,wat weg gegooid gaat worden.
Persoonlijk vind ik de dagkaarjes ook prettiger idd wegens sommige trein intcheck paal niet goed werkt.
Gewoon de dagkaartjes blijven houden is voor iedereen makkelijker.
En geen gezeur!
Dit zijn toekomst activiteiten ,zo noem ik dit. Ze moeten steeds meer vooruit kijken, digitaal is is de toekomst.
Wordt al veel gebruik van gemaakt.
Dan verwachte ze ook dat de mensen met de toekonst mee reist.
Succes mensen prettige reis, met de trein.
Weer met de auto.
N S. niet Sociaal
Wat bedoel je precies met “bij e-tickets is de werkelijke tijd bepalend? Ik snap je uitleg niet goed. En waarom voelen ouderen zich gedupeerd?
“Werkelijke tijd” betekent, als ik Hildebrand van Treinreiziger.nl voor mag zijn, dat je van 6:30 tot 9:00 en van 16:00 tot 18:30, de ochtend- en de avondspits absoluut niet in de trein mag zijn. Bij papieren kaartjes is het zo dat je moet inchecken buiten de spits, maar vervolgens de hele spits in de trein mag zitten. “Werkelijke tijd” beperkt de reismogelijkheden aanzienlijk.
En ouderen, die hebben vaker geen computer of kunnen niet met internet overweg, en weten dus niet hoe die e-tickets te verzilveren en te rpinten. Natuurlijk geldt dat niet voor alle ouderen, ik ben ook bijna 70 meer heb e rgeen problemen mee.
Klopt helemaal. Er zijn ook genoeg ouderen die er wel mee uit de voeten krijgen, maar ik krijg heel vaak de vraag: wanneer komen er weer wegwerpkaartjes? Sommige mensen zweren erbij.
Er zijn ook nog mensen die de strippenkaart terug willen. Of het oude NS kaartje uit de 70-er jaren.
Veel mensen hebben dat van de ‘werkelijke tijd’ niet in de gaten en blijven dan in de spits zitten met het risico van een boete.
Idd ondingen die kaartjes
Staat duidelijk bij de voorwaarden. U mag zich NIET in de trein bevinden in de spitsuren. Je kunt ook 40 euro betalen voor een kaartje aan de balie ipv 14.50. Een mooie aanbieding!
Wie zijn volgens jou “ouderen”?. Deze groep wordt te pas en te ongepast aangevoerd als diegene die moeite hebben met ontwikkelingen. Mijn indruk is dat je je eigen problemen wilt camoufleren.
Moet toegeven dat ik soms wel moe wordt van de argument ‘en de ouderen dan?’ Tuurlijk zijn er ouderen die het niet kunnen of gewoon niet met de tijd mee kunnen gaan. Alleen zijn er ook ouderen die dit heel goed kunnen.
Zag laatst 1ntje een klanten kaart via een app tonen en pinnen met zijn telefoon.
Ik wordt moe van die N S
Die klanten weg jaagt uit de trein
Op deze wijze
Laat die kaartjes hoe ze toen waren
Dat was ideaal
Weer die e-tickets leuk v als je AOW bent uitprinten en app dat heb je zeker allemaal in je bezit al die apparatuur belachelijk en schandalig .
Computers en printes bestaan al zolang. Toen u jong was waren die er al.
Nou Dries, ik ben nog lang niet in de leeftijdscategorie dat ik in aanmerking kom voor de AOW, maar ik kan mij de tijd ook nog wel herinneren dat een computer geen gemeengoed was. Printers waren nog zeldzamer en die draaiden ook nog eens geen QR codes uit voor een e-ticket
Er was ook een tijd zonder telefoon, auto, vliegtuig en ga zo maar door. Kennelijk heeft u wel een computer. Printen kunt u ook in de bibliotheek.
Maar kennelijk heeft niemand gelezen dat je echt alleen in de daluren kunt reizen. Dat betekent dat je niet meer om 6.25 uur kunt in checken en reizen, na 09.00 uur moet reizen en om 16.00 uur uit die trein moet zijn, en dus pas na 19.00 uur weer opnieuw kunt reizen. Dat is pas klantonvriendelijk van de NS en dat maakt die kaartjes pas echt goed waardeloos.
Henk Puts@ Heeft helemaal gelijk. Mogelijk is het dát waarom ik zo weinig ouderen op bus en treinstations en in treinen tegenkom, zeker buiten de spitsuren. Men zou de trein meer rendabel , dus meer passagiers overdag kunnen vervoeren. Diverse busmijen vervoeren buiten de spits meer ouderen door een voordelig betaal of kaartsysteem. Blijkt bij m.n. Breng rondom Arnhem -Nijmegen prima te werken. Vijf en zestig plussers, stappen er gemakkelijker op de bus, en zo is de bus buiten de spits alsnog beter gevuld, dan de paar passagiers die men er nu aan treft. Misschien de meeste ouderen kunnen niet met een computer en internet overweg, en hebben er dus geen P.C. derhalve. En het woud van allerlei voordeelkaartjes als van bekende winkelbedrijven, zal velen van hen ook boven de pet gaan, waarmee ik niet wil beweren dat {alle} ouderen seniel of anderszins een hersenaandoening hebben. Waardoor ze het nauwelijks kunnen bevatten. Maar toch op zulke leeftijd, wordt het ze toch wel ingewikkeld. Als men hiermee bij het O.V. rekening houdt{geeft} levert de doorsnee rit meer op aan gebruikers.
Een e-ticket is nodeloos ingewikkeld en drempelverhogend.
Goedkoop en makkelijk. Veel belangrijker.
Goedkoop ja, makkelijk nee.
Laten we eens stoppen met het te pas en te onpas opvoeren van ouderen. Wie zijn volgens jou ouderen ?
Vergeet niet dat in spitstijden juist de meeste werkenden reizen. Treinen zijn hierdoor al overvol. Ouderen die dagkaartjes willen gebruiken, hebben overdag meer tijd. Vraag aan jou: reis je zelf met de trein ?
Is het mogelijk om extra 1e klas te reizen via ns?
Met kaartje Kruidvat.
Niet dat ik weet, maar ik kan het niet uitsluiten. In 2017 kreeg je bij het verzilveren de optie voorgeschoteld om voor 5 euro extra te upgraden naar de 1e klas. Geen idee of ze dat nu weer doen.
Als je op je smartphone ook mail hebt kan je je ticket op je smartphone downloaden.
Let bij het iuitcheckpoortje op dat je scherm op zeer helder staat en je je scancode goed vergroot.
Het is niet duidelijk op dit moment of dit bij deze actie mag. We hebben daar vragen over gesteld bij NS.
Volgens staat er bij het aankoopproces dat printen niet nodig is
Vind het maar niks zo met de e-tickets. Zijn er leuke mogelijkheden om gunstig geprijsde treinkaartjes te kopen, maken ze het, vooral voor ouderen, erg moeilijk. Of het zo us of niet, toch duikt de gedachte op dat men ouderen liever niet in de trein heeft. Waarom geen wegwerpkaartjes en gewoon een minimum aan “voorwaarden” zodat het voor iedereen gemakkelijk
(ook voor NS!) en aantrekkelijk gemaakt wordt om van deze aanbiedingen gebruik te maken.
*Onhandig dat je een bestemming moet aangeven. Niks leuk van hot naar haar en uitstappen waar jij denkt dat je wel eens een kijkje wilt nemen.
*Onhandig als je onverwacht toch niet kunt op de reeds ingevoerde datum. Geen restitutie, geld kwijt.
De meeste mensen hebben helemaal geen zin om op die manier een ticket aan te schaffen.
Je hoeft geen bestemming op te geven. Dat is alleen van toepassing met een dagretour, niet met een dagkaart.
Graag de gewone wegwerpkaartjes. Sluit me helemaal aan bij alle reacties.
Wat n gedoe, zeg!!!!
Vind ik ook
Gelijk heb je
Apart dat ik er op de website van Kruidvat helemaal niets over kan vinden. En in de online versie van de folder staat ook helemaal niets over de treinkaartjes
Dat is te begrijpen, omdat deze actie pas volgende week in gaat. Men wil pas vanaf dat moment de actie communiceren. Dat hebben we ook bij eerdere acties gezien.
Hildebrand, die actie van 2 enkeltjes voor 25 euro, stond daar eerst niet vermeld dat je daarmee t/m 30 april kon reizen?? Ik had die nl voor zo 28 april willen bestellen, maar ben nu blij dat ik dat nog niet gedaan heb. Of had ik het verkeerd gelezen?
Hoi Janneke. Ze zijn ook geldig t/m 30 april, uitgezonderd 27 april. Omdat de ruimte beperkt is, en ik wilde voorkomen dat de illusie wordt gewekt dat ze op 27 april geldig zijn, heb ik voor het gemak 26 april van gemaakt. Mijn advies zou overigens zijn: koop ze in eind maart of begin april. De geldigheid wordt waarschijnlijk tegen die tijd verlengd, en mocht de reis op 28 april niet doorgaan, dan heb je nog wat tijd om iets anders te plannen.
Ok, bedankt voor de tip.
Altijd maar die negatieve reacties , het gezeur enz…. Het lijkt wel een nationale sport. En NS doet het ook nooit goed, het zijn acties om goedkoop een kaartje te kopen . MËT de bijbehorende beperkingen. Bevalt dit niet , dan bestaat er nog altijd de mogelijkheid om tegen vol tarief een kaartje te kopen. Trouwens, deze actie is niet van NS zelf , er doen meerdere vervoerders aan mee!
Als zoveel mensen negatief reageren, hebben ze misschien wel een punt. NS maakt de keus voor e-tickets ipv wegwerpkaartjes, ondanks dat het bekend is dat veel mensen liever die laatste hebben. Er moeten nog veel meer negatieve reacties komen,zodat ze hopelijk volgende keer een andere keus maken.
Ik snap het hele probleem niet zo.
Het is de eerste actie met NS dagkaartjes in 2019. De NS zal het komend jaar vaker dit soort acties hebben waarbij ik verwacht dat ze met wegwerpkaartjes komen. En zoals het vaker gebeurd met acties/aanbiedingen (maakt niet uit van welk bedrijf) heb je de ene keer er wel wat aan en de andere keer niet. Ik hoop wel dat de NS aan iedereen denkt en dat ze voor iedereen wel een keer een actie hebben wat voor hem/haar een relevante actie is.
Verder gaat ook mijn voorkeur uit naar wegwerpkaartjes omdat de inchecktijd dan bepalend is waar ik in 2018 veel voordeel mee heb gedaan. Echter heb ik geen hekel aan e-tickets en maak hier ook regelmatig gebruik van via de Spoordeelwinkel.
Ik ben 70 plusser,ik hou die computer technieken niet goed bij.Een printer heb ik niet.Ik kocht vaak een wegwerpkaartje, maar dat kan ook al niet meer.Jammer!
E-Ticket i.p.v. kaartje
Niet handig met computer of geen printer.
Ga naar de bie
Hoe schrijf je dit dan?
Kan de actie ook bij Arriva worden gebruikt tussen Bad Nieuweschans – Leer(Ostfr) en Eygelshoven Markt – Aachen Hbf? Dit ondanks dathet geen OV-chipkaart betreft.
Ik heb er een vraag over uit staan bij Arriva, nog geen antwoord. Ik vermoed zelf van niet.
Tussen Nieuweschans en Leer rijdt de Arrivatrein ivm beschadiging van een spoorbrug slechts tot Weener. Daar moet je met een Duitse bus betaald verder naar Leer ( leuk stadje trouwens ). Of je neemt in Groningen de snelbus naar Leer. Kaartje kopen in de NS automaat. Belachelijk trouwens, dat er alleen nog maar E-tickets als Kruidvat- en Appiekaartjes te koop zijn. Je moet je dan vastleggen en ze zijn persoons- en datumgebonden Werpt een drempel op en gaat ze klantjes kosten.
Jammer, dat de wegwerpkaartjes er niet meer zijn. Deze E-tickets ga ik dus niet kopen. Ik hoop dat de wegwerpkaartjes weer heel snel terug komen.
Vind ik ook
Gelijk heb je
Hoop dat de weg werpkaartjes weer een.keer terug komen vond ze ideaal geen.printer en.leuk wat oudere mensen mee te nemen ook zij hebben geen printer en willen ook eens graag reizen Nasr een leuke plaats
Ik reis al jaren niet meer met de trein, gebruik bla bbla blacar. http://www.blablacar.nl
Goedkoper en gezelliger en gegarandeerd een zitplaats 😁
Gelukkig ook een stoel in trein extra vrij. Zulke gezellige types laten we liever op het perron achter.
Ziedaar: Veel reacties van inzenders welke geen printer bezitten en er mogelijk ook niet mee om {zullen} kunnen gaan, en dit zijn dan nog maar enkelen die op deze rubriek reageren. Het percentage geen printer bezitters zou wel eens verbazend hoog kunnen zijn Velen willen ook liever de wegwerpkaartjes terug. Mogelijk is er een duidelijke meerderheid dus. Wat ik al eerder hier schreef: Een zee van kaartjes, biljetten van de diverse winkelbedrijven, verschillend in prijs ook nog, met allerlei mitsen en maren eraan vast. Het wordt zo voor koning klant er allemaal niet duidelijker op. Kortom vereenvoudig het systeem en trek reglementering gelijk. Ik vermoed zelfs, dat veel klandizie welke het niet meer begrijpt van reizen per trein en als bus b.v. ook, daarvan afzien en wie weet in de auto stappen stappen.
Dat lijkt mij nou veel ingewikkelder. Zo’n auto moet je kopen, je moet uitvogelen waar je een beetje voordelig tankt. Een auto heeft onderhoud nodig. Je betaalt wegenbelasting maar als je een dure Tesla heb weer minder. Doe mij maar een treinkaartje, al dan niet via deze site. Ik print ze vaak en zet tegelijk een kaartje in mijn ns app. Zo ben ik er zeker van dat ik door de poortjes kom en dat ik op tijd iets kan laten zien aan de conducteur. Als oudere is het misschien handiger om een zestigplusser te kopen met bijbehorende vrijreizenkaarten. Als het er te weinig zijn kun je zelfs bijbestellen. Handiger dan folders en acties in de gaten houden toch?
Zestigpluskaart bedoel ik
Had veel liever wegwerpkaartjes gehad. Is veel makkelijker.
Vind ik ook
Gelijk heb je
ik ben technisch best goed, maar zelf vind ik het ook allemaal erg ingewikkeld. Er zijn steeds vaker een hoop kleine “instinkers”, reizen buiten de spits snappen mensen nog, maar dat je door 10 hoepels moet springen en een regendansje moet doen om je gram voordeel te halen…
Vandaar dat het morgen gaat sneeuwen, geloof ik. Als er genoeg gedanst wordt.
liever wegwerpkaartjes
Pfffffffffffffffff
Dat word weer wachten
Wanneer
????????
Uitprinten E-ticket
Denk in mogelijkheden !
Ga naar de Bibliotheek in je omgeving.
Er zijn daar altijd genoeg computers.
Centrale printer. Medewerkers helpen je graag.
Meestal is het gebruik, eerst half uur gratis.
Alleen de printkosten betaal je !
Als ik onderweg ben, ga ik daar ook rustig mijn pauze nemen.
Mensen wordt actief.
Goedkoop en passief zijn, gaan niet samen.
De eerste keer vraagt het extra energie.
En iets meer tijd nemen voor iets, geeft veel meer voldoening.
Ga TREINEN
Ik word een beetje moe van de antwoorden met bibliotheek. Echter de realiteit in Amsterdam:
van de zogenaamde OPENBARE bieb is allang geen sprake meer van. Als je geen lid bent, kan je ook geen gebruik maken van de pc en ben je daardoor ook niet gemachtigd om te printen. Overigens kan men wel uit verschillende abonnementen kiezen; naar gradaties dus, WAT een openbare voorziening! Dus stop met het noemen van bibliotheek!
Echter uitprinten is goedkoper in een printershop dan de bibliotheek. Ook dat nog!
En niet iedereen die geen printer heeft is een leek in computer. Soms is het gewoon niet rendabel om voor een paar printjes nieuwe cartridges te moeten kopen.
Ook in Amsterdam hoef je geen lid te worden van de bibliotheek om gebruik te kunnen maken van een PC. Het kost dan een euro per half uur. Een printje maken kost 10 cent.
Dan kun je beter gebruik maken van de NS uitprint-service! Dat is slechts 1 euro.
Commerciel wint het dus van de zogenoemde openbaarheid. En het wordt nog voor je uitgeprint ook!
Annemiek, begrijp je mijn kritiek nog niet?
In 1992 – 1993 ging men in Nederland al bezuinigen op de taxivergoeding voor rolstoelgebonden gehandicapten. En nu zijn de mensen die graag een wegwerpkaartje willen ( omdat ze geen printer hebben oid. ) zielig????? LOL
Reizen in de DALUREN betekent dat men van maandag t/m vrijdag vóór 06.30 u. en vóór 16.00 uur in een trein moet stappen die óók voor dit tijdstip vertrekt en in de spits kan eindigen. Bijvoorbeeld. Vertrek van Heerlen om 06.19 u. en in Utrecht Centraal aankomen om 08.15 u. Of Groningen vertrek om 15.48 en Zwolle aankomen om 16.45 uur. Doordat een E-ticket niet voorzien is van een ingebouwde “chip” die de laatste 2 transacties registreert – bij een kaartautomaat kan men dit controleren -, blijven de productie- en kaartkosten lager, het kost de gebruiker zélf wel papier en inktgeld of afdrukgeld bij een bibliotheek. Print een extra afdruk, die ook op de dag van vertrek kan worden gemaakt, zodat bij verlies of onleesbaarheid men nog een reserve E-ticket heeft om bij een gesloten poortje het station te kunnen verlaten… Na afloop stopt men dit bij het oud papier. Wegwerpkaartjes bepaalt men op de reisdag OF men gaat reizen en dat is wel zo makkelijk. Er vinden in Nederland gemiddeld zo’n 40 miljoen OV chipkaart transacties per week plaatst. Met een E-ticket is een “transactie” bij een poortje niet van toepassing omdat men er niet mee in- of uitchecken.
> IS DEZE KRUIDVAT E-TICKET ÓÓK GELDIG OP DE ARRIVA TREIN RE 18 VAN MAASTRICHT NAAR AKEN ?
Dagkaarten die geldig zijn in Nederland, gelden bij Arriva tot Aken. Zie ook:
https://www.arriva.nl/a/nieuwe-directe-treinverbinding-naar-aachen.htm
(Kopje “NS- of studentenreisproduct”)
Ik heb die vraag uit staan bij Arriva. Wat mij een aantal jaar geleden werd verteld (toen de trein nog naar Leer reed), was dat dagkaarten geleverd als wegwerp chipkaart geldig waren tot aan Leer, maar e-tickets geldig waren tot aan de grens.
Dat mogen ze dan wel eens duidelijker aangeven. Nog afgezien van het feit dat dat niet bepaald consistent is.
Het gaat niet om reizen in de Daluren. Je mag je in de trein bevinden in de Daluren. Vlak voor de Daluren de trein in stappen en doorreizen in de Daluren, zoals jij zegt, is met deze tickets dus niet toegestaan.
Wat nog niemand genoemd heeft als nadeel van de e-tickets is dat de code van de print die je krijgt van het Kruidvat niet altijd goed te lezen is. 1x lukte het me na 10x proberen de juiste code te ontdekken. 1x lukte het niet, maar werd ik door een NS-medewerker prima aan het loket geholpen. Die had de code ontdekt na een paar keer proberen.
Na deze ervaringen was ik blij dat het wegwerpticket weer terug was.
Van een NS-medewerker hoorde ik nog een reden om het e-ticket weer in te voeren. Na afloop van iemands reis wordt bij een automaat het wegwerpticket regelmatig weggegeven of goedkoop verkocht. Scheelt de NS inkomsten.
Ik wacht wel tot de primera weer een ov dagkaart verkoop. Dan kan je ooke met de bus en tram reizen.
Dat is tot nu toe 1x per jaar geweest, meestal rond september
ik ook bij primera beter
Met een E-ticket ben je verplicht op de opgegeven datum te reizen. Maar je kunt op het laatste moment niet, dan ben je wel je ticket kwijt.
Je kunt ook gewoon op de dag van vertrek (of als je zeker weet dat je kunt) de couponcode verzilveren om een e-ticket te verkrijgen. Ik heb geen idee waarom je dat veel eerder zou willen doen.
Klopt. Een enkele keer zijn er echter problemen met de online omgeving, waardoor verzilveren (tijdelijk) niet kan.
Ik gebruik wekelijks e-tickets en die activeer ik een uurtje voordat ik op pad ga, nog nooit meegemaakt dat de website niet beschikbaar was (even afkloppen). Als je je reis een klein beetje flexibel kunt plannen kun je flink besparen, door de voordeelkaartjes en flex-abonnementen bespaar ik zo’n 50 euro in de week.
1 x e ticket gekocht voor mij nooit meer,wat n rompslomp. Ook krijg je n koffie bij doppio en die was niet in centrum amsterdam waardeloos
waardeloos e-ticket nooit meer
Het nadeel is ook van een e-ticket dat je ook duurder uit bent bij een P=R terrein bij een station. Met een e-ticket betaal je een dagkaart. Met het wegwerp kaartje krijg je ook de korting van een normaal betaald kaartje als je het parkeer terrein verlaat.
Namens een heleboel mensen en niet alleen de ouderen, jammer heel erg jammer dat de wegwerpkaartjes bijna bij alle NS acties verdwijnen
Jammer hé dat een dat een actie niet aansluit bij je wensen.
Ga je bij een supermarkt ook klagen als een actie/aanbieding niet volgens wens. Of als het een kratje bier van een bepaald is die je juist niet lekker vind?
Zo is het nu eenmaal. Soms bevalt een actie en soms niet. Soms stel je een (grote) groep teleur en soms maak je een (grote) groep blij met een actie. En als iets mij niet bevalt zoek ik mijn geluk elders.
En ik heb gewoon geen zin om mijn persoonsgegevens met de NS te delen, die verkopen ze dan weer door en wordt je gebombardeerd met reclame
Bedankt voor de mededeling. Dan koop je maar lekker geen kaartje.
En ik heb gewoon geen zin om mijn persoonsgegevens met de NS te delen, die verkopen ze dan weer door en wordt je gebombardeerd met reclame
Kunnen we de NS niet aanklagen wegens discriminatie?
Ze willen geen ouderen in de trein, daarom doen ze ook zo moeilijk als je een OV jaarkaart wilt, die is zonder PC niet eens te krijgen.
Een OV jaarkaart bestaat niet meer. Je kunt wel een OV-chipkaart bestellen zonder computer. Je zult dan bij de balie van een vervoerder, of via de klantenservice van OV-chipkaart, om een papieren aanvraagformulier voor een persoonlijke OV-chipkaart moet vragen. Als je die kaart dan hebt, dan kun je daar via de klantenservice van NS een abonnement op laten zetten.
Overigens zie ik de discriminatie hier niet. De belemmering die ouderen blijkbaar zien bij deze actie, leggen ze vooral zichzelf op.
Ik bedoel een dalurenkaart, waar je een gratis chipkaart bij krijgt. Mits je die via de PC bestelt en in het bezit bent van een digitale foto, anders ben je er een paar uur zoet mee en een stuk duurder uit (de chipkaart is dan bv niet langer gratis). Op die manier voorkomen ze dat ik met de trein reis, wat kennelijk ook de bedoeling is. Zelfde met deze actie, als ouderen welkom waren zouden ze wel een printservice erbij hebben.
Als iedereen welkom was zouden ze wel wegwerpkaartjes in de aanbieding hebben, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Maar bij NS is het precies andersom.Ze maken het liever moeilijk terwijl het ook makkelijk kan.
Om van een supergoede aanbieding gebruik te kunnen maken, zul je je soms wat moeten aanpassen. Goedkope treinkaartjes op jouw voorwaarden zijn geen recht dat je kunt opeisen. Voor de aanbieders (NS en Kruidvat) is dit verreweg het makkelijkst en zijn de kosten het laagst. Zo maken ze bijvoorbeeld geen kosten voor de distributie van kaartjes. Daardoor kunnen ze de kaartjes zo goedkoop aanbieden.
Niet meegaan met de tijd is een keuze. Kies je daarvoor, dan moet je niet zeuren dat je niet meer mee kunt doen. Dat is immers een probleem waarvoor je zelf kiest. Het gezeur over die wegwerpkaartjes is kansloos en zielig. Als de aanbieding voor jou nu zinloos is, dan is dat maar zo. Zoals ik al zei, kaartjes met een enorme korting zijn geen recht, maar een aanbieding waar slimme reizigers dankbaar gebruik van maken (zonder zeuren).
Het is de NS die niet met de tijd meegaat, ze moeten het makkelijk maken aan zo’n kaartje te komen. Dit is een marketing blunder.
Het is ook ontzettend gemakkelijk. Je hoeft enkel een paar simpele handelingen uit te voeren en dan kun je voor een fractie van de normale prijs op pad. Ik heb geen idee of dit een marketingblunder is. Ik verwacht dat aan het eind van de actie het effect van de zeurende mensen nauwelijks te meten is. Ik verwacht wel dat het continue gezeur over de kaartjes er voor zorgt dat er minder aanbiedingen komen. Goedkope kaartjes zijn een gunst, geen recht.
Mensen die geen printer hebben kunnen de kaartjes op marktplaats krijgen voor 25 euro.
De NS is verantwoordelijk voor die oplichting.
Op welke manier is NS dan partij binnen een transactie op Marktplaats? Zijn de aanbieder en koper niet gewoon samen verantwoordelijk voor een transactie? En ben je niet gewoon ongelooflijk simpel als je je op die manier laat oplichten?
Ik vind jouw anders behoorlijk SIMPEL!
Wie ben jij om hier zo over andere mensen te oordelen?
olgens mij is annemiek gewoon een ns bitch die denkt dat ze het weet
volgens mij is annemiek gewoon een ns bitch die denkt dat ze het weet
Ik oordeel niet naar aanleiding van de reactie van ‘Anoniem’. Ik stel slechts een paar vragen. Gesteld wordt dat kaartjes voor 25 euro worden doorverkocht op Marktplaats en er wordt geoordeeld dat NS daarvoor verantwoordelijk is. Naar aanleiding van mij vragen oordelen jij en die patiënt na je. Niet ik!
Feit is dat de tickets nog niet eens te koop zijn en ze dus ook nog niet op Marktplaats worden doorverkocht. Juist de wegwerpkaartjes waren een veel verkocht item op Marktplaats, waarbij soms inderdaad woekerprijzen werden gevraagd. Voor de doorverkoop van e-tickets is Marktplaats juist veel minder interessant. En ik vind inderdaad dat je niet erg snugger bent als je een e-ticket tegen een veel hogere prijs via Marktplaats gaat kopen.
Inderdaad, mevrouw Annemiek U stelt slechts vragen. Maar het zijn wel suggestieve vragen !
Kun je deze e-tickets ook opwaarderen naar 1e klas?
Ja, voor 4 euro.
De voorkeur voor wegwerpkaartjes is allerminst zielig. Juist de zwakkeren die geheel op deze acties zijn aangewezen, hebben lang niet altijd een functionerende printer. En inderdaad er zijn geen kosten om de kaartjes te distribueren, maar daarentegen wel om de codes te distribueren. Dat ziet mevrouw Annemiek bovenstaand, volledig over het hoofd. En is niet meegaan met de tijd, niet gewoon niet toegeven aan de waan van de dag ? Bovendien heeft degene die er op wijst dat de privacy van de reiziger in het geding is, door te zeggen de persoonlijke gegevens niet met NS te willen delen, volkomen gelijk.
Ja, Annemiek, het is mijn keus om zoveel als tegenwoordig nog mogelijk is mijn privacy te bewaken. Maar ik heb al weken uitgekeken naar eindelijk weer eens goedkope actiekaartjes zodat we ook nog eens ergens heen kunnen, want de ,,normale,, treintarieven zijn belachelijk hoog.En voordat je met een hatelijke reactie komt,nee, dat is niet zielig, maar wel balen.En als zoveel mensen het jammer vinden dat ze door de ,,vooruitgang,, het leven onnodig lastig wordt gemaakt en dat laten weten, dan is dat geen gezeur.
Hallo
Juist mevrouw Janneke 1 !
En deze mevrouw Annemiek d’r reactie is volkomen ongevoelig voor moeilijkheden van medemensen. Voor mijzelf is een e-ticket geen belemmering, maar ik ken genoeg mensen die wel met een wegwerpkaartje konden omgaan, maar voor wie het verzilveren van een code te moeilijk is, bijvoorbeeld iemand met een wajong-uitkering die niet kan leren met de computer om te gaan. Een zwakkere die nu juist wordt gedupeerd.
Ik heb ook geen problemen met een e-ticket (zelf laad ik ze in de app op mijn telefoon) maar het zou wel mooi zijn als er op de een of andere manier een alternatief zou zijn. Als je een ticket in de winkel koopt krijg je een code, wat als je die nu bij een kaartautomaat zou kunnen gebruiken om tegen bijbetaling van bv € 1,- alsnog een wegwerpkaartje te kunnen aanschaffen. Maar dan ook de mogelijkheid om het e-ticket op je OV-chipkaart te kunnen laden.
Wat een gezeur. Zoek naar oplossingen, besteed je tijd en energie beter, en zit verder niet te mauwen.
Eric
13% van alle Nederlanders heeft niet eens een PC en 35% van alle huishoudens heeft geen printer, dus voor 43,45% is dit een probleem.
Vooral als je slecht ter been bent en even naar de bibliotheek een hele onderneming is.
In mijn geval moet ik eerst met de trein naar de stad -kosten € 5,80- en daarna met de bus wat liefst € 4,64 kost als ik niet snel genoeg ben. Je moet geluk hebben in de bibliotheek, waar -hier- veel daklozen achter de PC zitten.
Met bibliotheekkosten € 1,10 ben ik in totaal € 11,44 en een paar uur tijd kwijt, omdat ik geen printer heb.
Weet je wie zeker weten wel een printer heeft?
Kruidvat!
Daarentegen heeft 93% (!) van de Nederlanders een smartphone.
https://www.consultancy.nl/nieuws/15292/smartphonebezit-gegroeid-naar-93-van-nederlanders-veelvuldig-gebruik-storend
Eric van Baal vind andermans moeilijkheden gezeur. Ga op een cursus om wat empathie te leren, zou ik zeggen ! Bovendien blijft het punt van het gebrek aan privacy tegenover NS als een paal boven water staan. Bij Deutsche Bahn kan men gewoon via de kaartautomaat allerlei voordelige kaarten krijgen waarmee met al het openbaar vervoer, behalve intercity-treinen gereden kan worden. Deutsche Bahn sluit op deze wijze niemand uit! Daar kan NS een voorbeeld aan nemen. Bovendien kan men bij de automaten van Deutsche Bahn ook met bankbiljetten betalen en is ook de privacy geheel gewaarborgd.
Bij acties/aanbiedingen heb je altijd een groep waarbij de voorwaarde ongunstig zijn. Ook bij wegwerpkaartjes heb je een groep mensen die dit onhandig of ongemakkelijk vinden.
Overigens ben ik het wel met hem eens dat er te veel gezeurd wordt. Het lijkt wel alsof het een plicht is om bij dit soort acties wegwerpkaartjes aan bieden.
Ik zou zeggen wees blij dat ze dit soort acties hebben. Soms heb je er wat aan en soms niet. In dit geval hebben veel mensen er niks aan en bij een volgende actie misschien weer heel veel.
Wat zou er dan onhandig of ongemakkelijk aan wegwerpkaartjes kunnen zijn?? Ben ik heel benieuwd naar.
U hebt niet goed gelezen, Wouter. Er staat in het artikel heel duidelijk dat de NS van plan is alleen nog bij dergelijke actie e-tickets aan te bieden Dus dat je soms wat aan hebt en soms weer niet is dus gewoon onjuist.
Ik blijf van mening dat NS juist geen rekening houdt met de allerzwaksten in de samenleving die of geen computer hebben of kunnen bedienen of zich de printer door de dure cartridges niet kunnen veroorloven. Natuurlijk is er geen plicht om wegwerpkaartjes aan te bieden, maar wel is er voor elk mens de plicht om rekening te houden met de zwakkeren in de samenleving.
DIT IS HEEL JAMMER
WIJ OUDEREN KAN NIET MET DE GOEDKOOPJE TREINKAART
Klopt
Dat printen is niet zo handig ,maar het heeft ook een groot voordeel deze aanbieding .
Want de wegwerpkaartjes waren meestal snel uitverkocht .
Deze E-tickets nooit
Beste “zeurders”.
Ik maak zelf heel veel gebruik van dit soort acties. En je wil niet weten hoeveel ouderen er vanaf 9 uur in de trein zitten. Het komt regelmatig voor dat je moet staan omdat alle plekken bezet zijn door mensen die van deze acties gebruik maken. Ik geef ze groot gelijk, ze besparen een hoop geld. Mij hoor je dan ook niet klagen of het nou een chipkaartje is of een e-ticket. Ik heb het er graag voor over en bespaar op jaarbasis zeker €500 als het niet meer is. Heel veel ouderen hebben een tablet. Een draadloze printer kost tegenwoordig niet meer dan €50. Wil je geld besparen, dan zul je er wat vor over moeten hebben. Je rijdt toch ook naar verschillende winkels om goedkoop aan eten te komen?