fbpx

Reizigers melden problemen met meereiskaartjes

18 aug 2016 22:32

De Nederlandse Spoorwegen hebben enkele miljoenen gratis meereiskaartjes verspreid. Uit berichten op het NS Forum blijkt dat niet alle meereiskaartjes vlekkeloos werken. Sommige kaartjes kunnen vaker dan formeel is toegestaan gebruikt worden, terwijl er ook situaties zijn waarbij de kaartjes juist minder vaak gebruikt kunnen worden.

Een meereiskaartje mag formeel op twee reisdagen gebruikt worden. Maar wie op dezelfde dag met Veolia en NS reist lijkt direct beide reisdagen te gebruiken. Die ervaring deelt althans een reiziger op het NS-forum. Een NS-conducteur wijst er op het forum op dat er tijdens eerdere soortgelijke acties vergelijkbare problemen waren.

Het lijkt erop dat de problemen zich herhalen en dus niet zijn opgelost. Vorig jaar deed een reiziger ook al zijn beklag. Die had naar aanleiding van zijn reis de extra reiskosten gedeclareerd bij de NS Klantenservice, die de claim afwees. Pas toen de klacht op het forum verscheen besloot NS de extra reiskosten alsnog te vergoeden. NS zegt nu dat het nieuwe signaal intern wordt onderzocht.

Op het NS-forum meldt zich ook een reiziger die het meereiskaartje juist op drie dagen heeft kunnen gebruiken. Een NS-medewerker bevestigt dat het kaartje meer dan twee keer gebruikt is, maar zegt dat er sprake is van een foutje. Ook andere reizigers zeggen de kaartjes meer dan twee keer gebruikt te hebben, zonder dat NS-conducteurs dat konden zien.

1 gedachte aan “Reizigers melden problemen met meereiskaartjes”

  1. lideke siertsema-beets schreef:

    Ik kan mijn mee reis kaartje niet met de link openen. Is het mogelijk dat ik een mee reis kaartje krijg.
    Jammer genoeg is het envelop met de acties niet aangekomen per post. En verschillende in het dorp wel. Kan ik het alsnog krijgen?
    Alvast bedankt,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *