youtube treinreiziger zoeken zoeken
Foto: Shutterstock

NS Dagkaart bij Actie van de Dag: € 19

  • € 19,-
  • NS Dagkaart (e-ticket)
  • Reizen t/m 30 september (geldig tijdens de daluren)

Een dagje met de trein tijdens de daluren? Dat kan met de NS Dagkaart die je bij Actie van de Dag kunt kopen. De treinkaartjes zijn te gebruiken t/m 30 september 2018. Dit treinkaartje is niet geldig tijdens de ochtend én avondspits. In het weekend kun je heel de dag reizen. Alleen online te koop, let op: uitprinten verplicht (dus niet op de smartphone).

Info & Bestel

Het treinkaartje is doordeweeks niet geldig tussen 6:30 – 9:00 uur en tussen 16:00 – 18:30 uur. Anders dan bij wegwerpkaartjes is hier de werkelijke tijd bepalend: je moet dus echt om 16:00 uur uit de trein zijn. Alleen als dit door vertraging niet lukt, mag je de reis toch afmaken. In het weekend mag je heel de dag reizen. Wil je ook in de avondspits kunnen reizen? Dan kun je voor 20 euro een goedkoop treinkaartje kopen bij de NS Spoordeelwinkel. Dat is echter geen dagkaart, maar een dagretour. Voor een paar euro extra koop je bij de NS Spoordeelwinkel een 1e klas treinkaartje, dat is niet mogelijk bij Actie van de Dag.

Het treinkaartje van ActievandeDag betreft een e-ticket. Na aankoop krijg je een vouchercode die je later kunt verzilveren. Pas bij het verzilveren kies je de reisdatum en vul je de gegevens in van de reiziger. Daarna kan het ticket niet meer aangepast worden. Je kunt deze actie niet laden in de NS app en zal het kaartje moeten uitprinten. Met deze dagkaart mag je met alle vervoerders (op Thalys en Eurostar na) kriskras door Nederland reizen. Het kaartje is dus niet alleen geldig bij NS, maar ook bij Arriva, Connexxion, Blauwnet en Breng (uitsluitend in de trein).



Bij Intercity Direct moet je tussen Schiphol en Rotterdam een toeslag betalen. Wil je geen toeslag betalen? Dan kun je gebruik maken van de reguliere intercity’s. Die rijden via Den Haag Hollands Spoor en doen er ongeveer een half uurtje langer over. Daarnaast betaal je ook bij de ICE Amsterdam – Frankfurt een toeslag voor binnenlandse treinreizen. Uiteraard is het treinkaartje niet buiten Nederland geldig.

We zien sinds januari 2016 dat Actie van de Dag regelmatig treinkaartjes verkoopt. Bijvoorbeeld dit treinkaartje, maar soms ook twee enkele reizen voor 24 euro. Dat is vooral handig als je ergens heen gaat maar niet op dezelfde dag terug reist. (Die actie wordt soms ook door andere aanbieders verkocht.)

Let op: Actie van de Dag verkoopt verschillende treinkaartjes. Controleer dus altijd de voorwaarden. De huidige actie is niet geldig in de ochtend én avondspits. De huidige voorwaarden zijn van toepassing sinds 12 maart 2018.

Samenvatting Actie van de Dag treinkaartje

Betreft: NS Dagkaart
Beperking: Doordeweeks niet geldig tussen 6:30 – 9:00 uur en niet tussen 16:00 – 18:30 uur. Voordat de spits begint moet je de trein verlaten hebben tenzij je in het bezit bent van een ander geldig vervoersbewijs voor de reis in de spits.
Reisperiode: t/m 30 september 2018
Verkoopperiode: onbekend
Prijs: € 19,-
Te koop via: ActievandeDag website
Geldig bij treinen van:  NS, Arriva, Connexxion, Syntus en Breng
Niet geldig bij: Thalys en Eurostar

Altijd goedkope treinkaartjes?

De reacties onder dit artikel kunnen ook van toepassing zijn op een eerdere variant van deze actie (met afwijkende voorwaarden).



114 gedachten over “NS Dagkaart bij Actie van de Dag: € 19”

  1. ton taselaar schreef:

    waar komen dit soort aanbiedingen vandaan ? collectieve inkoop via de Heer/Firma NS ?
    onze gehandicapte dochter kan dit soort aanbiedingen niet zelfstandig scoren dus als wij er niet meer zijn valt ze buiten de boot.
    zou een flat rate waarbij iedere treinreiziger kan profiteren van de collectief gedeelde “korting” geen fairer oplossing kunne bieden voor alle potentieel treinreizigers, dus ook de gehandicapten ?

    1. Bij ieder bedrijf zijn er vaak verschillende kanalen acties. Deze acties, e-tickets, zijn niet voor iedereen even handig (verplicht uitprinten), maar de acties via Kruidvat, AH en Blokker zijn voor iedereen erg makkelijk toegankelijk (wegwerp kaartje, alleen inchecken en uitchecken, en klaar). Persoonlijk ben ik voorstander dat iedere Nederlander ter kennismaking één Dal Dagkaart per jaar cadeau krijgt, gesponsord door de overheid, maar ik heb het niet voor het zeggen 😉

      1. ton taselaar schreef:

        dank voor antwoord maar het laat mij nog meer nadenken over het concept: “openbaar vervoer” als het wat simpeler georganiseerd zou zijn/worden dan hoef je toch niet te jagen naar voordelen of ben ik met mijn opmerking over flat rate met daarin verdisconteerd alle voordeelaanbiedingen voor alle reizigers te simpel ? zou een goed onderwerp zin voor een artikel in Follow the Money

        1. Vervoerders zijn commerciële bedrijven, met een maatschappelijke taak. Ze willen graag met acties specifieke doelgroepen trekken die anders minder snel de trein zouden nemen. Of mensen laten reizen die ze eigenlijk niet van plan waren, maar vanwege de actie toch op stap gaan. Dus vanuit commercie oogpunt hebben ze liever gedifferieerd aanbod. Combinatie zou mooi zijn: standaard (beetje) korting tijdens de daluren, en daarnaast nog eventuele andere aanbiedingen.

        2. Henny schreef:

          Waarom moet alles zo “algemeen” en “standaard” als een andere doelgroep een keer een voordeeltje heeft.
          Supermarkten stunten ook met producten die ik niet koop, moeten we dat daarom afschaffen en alle actie’s verrekenen in standaard prijzen. De consument wil dat toch gewoon.
          Uiteraard gun ik invalide mensen alle goeds,laat dat duidelijk zijn

        3. Coen Cuijpers schreef:

          Eens

    2. BenOverschie schreef:

      Die flatrate zal dan 0,5% lager zijn dan de normale kaartje. Uiteindelijk kopen enkele duizenden mensen per maand zo’n aanbiedingskaart en NS verkoopt vele tienduizenden kaartjes per dag. De abonnementen nog niet meegerekend.

      1. In 2012, toen die aanbiedingen nog een relatief nieuw begrip was, ging het om 2,5 miljoen goedkope dagkaarten in een jaar. NS wil er nu geen cijfers meer over prijsgeven, ik schat dat het nu 4 a 5 miljoen dagkaarten per jaar zijn. Dus duizenden per maand is wel een heel voorzichtige schatting.

  2. Denise Kumak schreef:

    Waarom niet te koop via kruidvat, zag, of Etos?

  3. Denise Kumak schreef:

    Waarom niet te koop via Ah, kruidvat, of Etos?

    1. Daar komen ook wel weer aanbiedingen, bij de ETOS is er nu een aanbieding. De aanbiedingen bij AH en Kruidvat zijn meestal scherper, deze aanbieding is langer beschikbaar, langere reisperiode maar wat minder scherp. Waarom precies is gekozen om deze actie via ActievandeDag.nl te doen en niet via AH of Kruidvat, durf ik niet te zeggen.

  4. ton taselaar schreef:

    het feit blijft dat openbaar vervoer een speelbal is van allerlei commerciele aanbiedingen en dan vallen er hele groepen buiten de boot.
    openbaar vervoer behoort voor iedereen te zijn en niet alleen voor degenen die handig genoeg zijn op internet

    1. Misschien ben ik het wel niet met je eens omdat wij juist bestaan door het verzamelen van andere aanbiedingen 🙂 De samenleving verschuift steeds meer richting online winkelen. Goed nieuws is dat er ook gewoon aanbiedingen blijven via winkels. Ik probeer het vooral positief te zien en te kijken wat we hebben, in plaats van wat we niet hebben. Tien jaar terug waren al die aanbiedingen er niet. Alleen zomertour was er. Dus al met al zijn er meer mogelijkheden gekomen. Niet iedere aanbieding is om uiteenlopende redenen voor mensen interessant. Maar genoeg keus denk ik dan. Maar waarschijnlijk blijven we hier van mening verschillen 🙂

      1. ton taselaar schreef:

        ja jullie bestaan door deze situatie. maar nu even naar de positie van iemand met beperkingen: als een dergelijk individu al die berichtgeving niet kan bijhouden is er alweer een uitsluiting bij : je doet niet mee omdat je niet kunt reageren op de voordeel aanbiedingen: neoliberaal te verklaren maar toch niet fair ?

        1. De actie van ETOS, voor 2 personen is ook niet interessant voor reizigers die alleen willen reizen. De acties van Kruidvat zijn meestal in het weekend, en dus niet interessant voor mensen die daar buiten willen reizen. E-tickets zijn nu nog niet interessant voor mensen die geen printer hebben. Maar over het algemeen: komt er voor iedereen die buiten de spits kan reizen altijd wel een keer een interessante aanbieding voorbij. Dit heeft naar mijn beleving niet echt te maken met wel of geen beperking. Ik hoop dat mensen met een beperking of begeleiding of mensen hebben in hun omgeving hebben die hun kunnen helpen. Want ik kan mij voorstellen dat bij veel meer zaken dan hulp wenselijk is.

      2. Anoniem schreef:

        Lekker makkelijk: Kijken naar wat men wel heeft in plaats van kijken naar wat men niet heeft aan acties. Op die manier wordt je besodemieterd als klant. Goede reclame dit zeg.

  5. Mandy schreef:

    Ik verkoop de mijne 20 euro! Wie wilt me helpen er van af te komen #help

  6. T.r.soedirman schreef:

    Hallo

    Ik heb al twee kaartjes besteld.
    Waar moet ik halen?

  7. T.r.soedirman schreef:

    Ik heb al twee kaartjes besteld, waar moet ik halen?

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      U kunt de vouchercode downloaden in uw Vakantieveilingen account. In betreffend pdf staat ook uitgelegd hoe u ze kunt verzilveren.

  8. Hanneke schreef:

    Zijn de treinkaartjes ook geldig in treinen van Veolia? Die staat er namelijk niet bij maar als uitzondering wordt alleen Thalys gemeld, als enige die niet meedoet in de actie.

    1. Anoniem schreef:

      Veolia heeft tegenwoordig geen treinen meer in Nederland, die zijn tegenwoordig overgenomen door Arriva.

  9. Julien van Hemmen schreef:

    hallo,
    wij hebben 2 treinkaartjes gekocht en het bedrag is ook afgeschreven.
    maar we hebben nog geen mail ontvangen met de e tickets hoe kan dat?
    en hoe ontvangen we deze alsnog?

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Als er een tikfout is gemaakt in het e-mailadres komt het niet aan. Check ook altijd de spam. Als dat niets oplevert, dan kun je het beste even bellen met Actie van de Dag Klantenservice. Zorg dan dat je de betaalgegevens bij de hand hebt, dan kunnen ze uw bestelling erbij zoeken en de e-mail nog een keer versturen.

  10. Ellie schreef:

    Dagkaarten te koop tot 29 oktober. Ik wil ze bestellen op 5 oktober en ze blijken niet meer te koop.

    1. Hildebrand Treinreiziger.nl schreef:

      Ik zie het. Ik vermoed dat de vouchercode even op zijn, en later vandaag weer aangevuld zijn. Ik ga informeren.

    2. Anoniem schreef:

      Heeft u de kaartjes ook gebruikt, en is alles goed gegaan?

  11. Els v schreef:

    ik wil graag 6 lossen kaartjes bestellen
    2 voor 20,50 euro , het lukt me niet ///

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      U reageert nu bij de NS Dagkaart. U wil de twee enkeltjes voor 20,50. Die kunt u hier bestellen: https://www.treinreiziger.nl/treinactie-twee-enkele-reizen-voor-minder-dan-21-euro/
      Wat lukt er precies niet?

  12. Kitty schreef:

    kan ik met de ns dagkaart ook in de bus mee rijzen?
    want dat zie ik nergens vermeld.
    wel dat je met connexion mee kan rijzen maar is dat voor de bus????
    ik loop moeilijk vandaar dat het zo belangrijk voor mij is.

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Nee, een NS Dagkaart is alleen voor de trein. Als u met de bus wilt reizen, heeft u een OV-Dagkaart kopen. Die kost 39 euro voor de daluren, dus fors duurder.

  13. S. schreef:

    Nog nooit iets besteld via actie van de dag en had interesse in de kaartjes. Ik ga zaterdag naar zaandam en de zondag terug. dus vroeg ik me af of de actie wel betrouwbaar is en de site ook? Krijg je gelijk de mailtjes binnen?

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Is betrouwbare website. Wij communiceren alleen officiële acties. Let wel op, u reageert nu op de dagkaart. Als u die gebruikt heeft u er twee nodig, één voor zaterdag en één voor zondag. Voordeliger is het om bij ActievandeDag of VakantieVeilingen de actie te kopen twee enkele reizen voor 20,50 euro. Dan kunt u een enkeltje zaterdag gebruiken en één enkeltje zondag en bent u klaar voor 20,50 euro.

  14. Anoniem schreef:

    Hoe kan ik erachter komen of dit wel een betrouwbare website is? Ik wil namelijk niet het risico lopen dat mijn kaartje straks niet doet en ik er toch voor heb betaalt.

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Wij hebben een half miljoen bezoekers per maand en communiceren alleen acties die te vertrouwen zijn. Zelf ook gekocht. Emesa is de eigenaar van dit bedrijf, en ook van VakantieVeilingen. Als u dit niet vertrouwd, kunt u ook de NS klantenservice bellen en navragen. Dan horen ze u het te bevestigen.

  15. Bert schreef:

    Mag je met het meereiskaartje een klein omweggetje maken? Dus als je normaal vanaf Voorschoten via Haarlem naar Heiloo zou gaan dat je nu via Amsterdam gaat?

    1. Hildebrand Treinreiziger.nl schreef:

      U reageert op nu bij het artikel over de NS dagkaart. Met een NS dagkaart kunt u Kris Kras door Nederland en Kunt u ook een omweg maken. Het meereiskaartje is niet te combineren met aanbiedingen. En dus niet te combineren met deze dagkaart. Het meereiskaartje is bovendien bedoeld voor een retourreis. Bij een retourreis is de route van de NS reisplanner lijdend.

  16. jan schreef:

    U vraagt 20,50 en bij het afrekenen verschijnt 28,45 euro. ik heb de betaling afgebrokrn

    1. Hildebrand van Kuyeren, Treinreiziger.nl schreef:

      We vragen voor de duidelijkheid helemaal niets. We verzamelen slechts acties van derden. Maar het door u genoemde bedrag kan ik niet plaatsen. Ik zie bij ActievandeDag echt 20,50 euro staan en heb het eerder ook voor die prijs zelf gekocht. Heeft u per abuis nog niet iets anders in uw winkelwagentje?

  17. B.limburg schreef:

    Ik zou graag voor mediche doeleinde naar Nijmegen reizen

  18. Henk schreef:

    In de beschrijving staat dat wij de tickets verzilverd moeten hebben voor 30 november terwijl je kan reizen tot 28 februari. Moeten wij het wel aangeven voor 30 november wanneer je wil reizen of kan dat ook nog later?

  19. Kanzomakkelijk schreef:

    Nou lekker handig 🙁
    Ondanks dat het een NS dagkaart betreft die je zo vanaf een NS automaat op je OVkaart zou moeten kunnen laden, dien je voor deze aanbieding:
    Ga naar site actievddag, maak daar account aan waarbij je complete doopcel gelicht wordt, betaal daar online, laadt de NS app of print eticket uit met printer maar waar dan want niemand heeft nog een printer.
    Dan eindelijk kun je op reis en hopelijk raakt onderweg je mobiele batterij niet leeg :(:(
    ,Wat onhandig allemaal!

  20. Mattias schreef:

    Als ik deze actie laad in mijn NS app op mijn smartphone. Accepteert de Blauwnet conducteur dit kaartje dan. Of moet ik hem uitprinten?

  21. Mattias schreef:

    Als ik deze laad in de ns app op mijn smartphone. Accepteert de blauwnet conducteur mijn vervoersbewijs. Of moet ik het uitprinten?

  22. Berna schreef:

    Hallo Hldebrand
    Ik vind je maar dapper, altijd antwoord, linkjes en vriendelijk
    Mensen moeten eens wat minder zeuren over hoe zij nou net niet ergens gebruik van kunnen maken, Meer pech dan discriminatie vind ik
    En noem mij ouderwets, maar als je een vraag stelt zet er dan
    alvast bedankt bij
    net iets vriendelijker voor degene die antwoordt , toch 😉
    dus bij deze
    alvast bedankt Hildebrand

    1. Wouter schreef:

      Helemaal mee eens. Ik val ook vaak genoeg buiten de boot met bepaalde acties of producten maar er blijft genoeg keus over. Ook al betaal ik hier vaak iets meer voor dan nog is het flink goedkoper dan de normale prijs.

    2. Anoniem schreef:

      O ja? En als je nou onverhoopt zodanig ziek bent of er er gebeurd plots iets met een geliefde of een ander belangrijk iets wat er prompt tussenkomt waar je onverhoopt naartoe moet, waarbij je je verzilverde treinkaart niet meer kan gebruiken voor die datum, wat dan? Je kan geen andere datum kiezen.

      Hou toch op dat men alleen maar loopt te zeuren, denk eens na man!

      1. Hildebrand van Kuijeren (Treinreiziger.nl) schreef:

        De wijn doen niets meer en niets minder dan alle aanbiedingen verzamelen. Ik ben blij met het compliment van de andere personen. Ik begrijp ook dat het vervelend is dat een kaartje niet meer gewijzigd kan worden. Het beste is dus een vouchercode kort voor vertrek te verzilveren.

      2. Bert Steenbergen schreef:

        Misschien moet je een doorlopende reis- & annuleringsverzekering afsluiten. Dan kun je je geld terugvragen. Blijft de vraag natuurlijk of met die verzekeringspremie het goedkopere kaartje nog aantrekkelijk is.
        Ik bewonder je geduld, Hildebrand

    3. Hildebrand van Kuijeren (Treinreiziger.nl) schreef:

      Dank voor het compliment!

  23. Mattias schreef:

    Ik heb zojuist de ticket gekocht en kreeg geen optie om hem te laden in de app bij verzilveren. Kan em ook niet uitprinten. Geen ticketshop in de buurt. godver… Wat nu?

  24. mattias schreef:

    Haal deze tekst weg “of in de NS app laden op je smartphone.”

    Want dat kan bij deze actie niet.

  25. Margreet schreef:

    Inderdaad, ook ik heb het gekocht met de intentie het ticket in de app te laden. Nu kan ik er niets mee. Doordeweek niet tussen 1600 uur en 1830 reizen is vrijwel onmogelijk met de afstanden die ik afleg

  26. Tiger schreef:

    Hi, friends, I plan to buy and use this ticket to go to Schipol in the early morning. Does it meet the rules if I check in before 6:30 but stay in the train between 6:30 and 9:00?

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      No, that is not allowed by etickets.

  27. stokbosveen schreef:

    Als ik meerdere kaartjes tegelijk bestel, kan ik ze dan wel op verschillende dagen gebruiken? Of zijn alle kaartjes in dit geval allen geldig voor slechts 1 dezelfde reisdatum? Omdat het in 1 bestelling was.

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Je krijgt meerdere vouchercodes, die kun je gebruiken voor verschillende dagen en voor verschillende personen, maar ook voor dezelfde persoon.

  28. de Heer schreef:

    Mag ik met het kaartje van aktie van de dag wel voor 6.30 inchecken en dan verder reizen in de spits?

    1. Bert Steenbergen schreef:

      even het artikel lezen:
      “Let op: voor het eerst is deze NS Dagkaart niet geldig tijdens de ochtend- én avondspits. Tussen 6:30 – 9:00 uur en 16:00 – 18:30 uur mag je doordeweeks niet in de trein zitten. In het weekend mag dat wel, en kun je heel de dag onbeperkt door Nederland treinen. De werkelijke tijd is bepalend bij e-tickets (bij wegwerpkaartjes is dat anders).”

      1. Ton M schreef:

        Ik denk dat we hier verschillende acties door elkaar halen (verwarrend dat de informatie omtrent de nieuwste acties toch verschijnt in de bestaande discussie over de inmiddels afgelopen acties met verschillende voorwaarden).
        Volgens de webpagina’s van Actie v/d dag is de dagretour, de huidige actie dus (te koop tussen februari en april 2018), geldig op doordeweekse dagen van 09:00 tot 04:00, dus wél tijdens de avondspits.

  29. Jan kuilboer schreef:

    Jammer ; voor mensen uit Spanje kanhet mobiel nummer niet worden gebruikt om de code te krijgen

    1. Hildebrand van Kuijeren, Treinreiziger.nl schreef:

      Ik snap uw opmerking niet. De vouchercodes komen per e-mail. Mobiel telefoonnummer wordt niet gebruikt.

  30. Tomas schreef:

    Mag ik de ticket in ns app laden en de ticket boot hele dag is

  31. rob schreef:

    Ik begin me zo langzaamaan te ergeren aan die Ton Knutselaar. Gezeik! Gehandicapt kind of niet, zeikerd. Wees blij, verheugd dat er zulke aanbiedingen zijn! Die muggenzifterij. Typisch Hollands, terwijl de rest van de wereld crepeert.
    Rob Thonen

  32. Kim van Dijk schreef:

    Hoe werkt dit ivm OV? aangezien alle poortjes gesloten zijn werkt een voucher of papieren (uitgeprinte) kaart niet.
    Kim

    1. Hildebrand van Kuijeren (Treinreiziger.nl) schreef:

      Jawel. Dat werkt wel. Op het e-ticket staat een barcode waarmee de poortjes geopend kunnen worden.

  33. Frank Mertens schreef:

    Ik krijg een aanbieding voor gratis 2 dagkaarten, vanwege alle storingen de laatste tijd. Ik vertrouw het e mail adres niet, maw is dit een fishing mail.

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Ja, dat is niet echt. Negeren.

  34. I.S niamut schreef:

    Ik zou graag een dagkaart willen hebben voor 22 februari en ik hoop dat het lukt

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Dan moet je er 1 kopen.

  35. chris v omoichoman schreef:

    ok

  36. chris v omoichoman schreef:

    thamk

  37. Vera schreef:

    Hallo,

    Kan ik op vrijdag het ticket wel tijdens de spits gebruiken of hoort dit nog niet bij het weekend?

    – Vera

    1. Annemiek schreef:

      Het weekend valt sinds mensenheugenis op zaterdag en zondag.

      1. Ton M schreef:

        Ik begrijp wat Vera bedoelt: het weekeinderetour NL – BE (bijvoorbeeld Rotterdam – Antwerpen) is wél geldig voor een heenrit op de vrijdag zonder tijdsbeperking,u kunt dus wél met de Beneluxtrein van (bijvoorbeeld) rond 07:00 naar België reizen.
        Vroeger bestonden er ook bij de NS weekeinderetourtjes die op vrijdagavond geldig waren, en die bestaan nog steeds bij de NMBS in België.

  38. Wouter schreef:

    Deze kaartjes zijn niet meer te koop.

    1. Ton M schreef:

      Hoezo? Volgens de webpagina van Actie v/d dag (volg de koppeling boven in dit bericht) zijn de kaartjes te koop t/m zondag 29 april (de voorlaatste dag van geldigheid).

  39. bibiche Nlemvo tuasilua schreef:

    ik heb een dagkaartje nordig

  40. Bertram E Bol schreef:

    Gvd, ik heb zojuist van die kaarten gekocht en betaald, maar ik ontvang maar geen mail met de cocodes. Ik moet dinsdag er mee reizen! Wat is dit nou weer!!!

  41. Bertram E Bol schreef:

    Ik heb net van die treinkaartjes besteld en betaald, maar ik heb geen mail met de codes ontvangen! Wat is dit nou weer! Ik heb ze dinsdag al nodig!

    1. Hildebrand van Kuijeren (Treinreiziger.nl) schreef:

      Geen paniek. Als ze niet binnen 30 minuten aankomen: Bel even met de klantenservice van Actievandedag, en houd uw betaalgegevens bij de hand. Dan kunnen ze uw order opzoeken, uw emailadres controleren en nog maals versturen.

  42. L.B. schreef:

    Ik zou graag willen weten of ik een reis mag doen via een andere plek. Bijvoorbeeld als ik naar arnhem wil, mag ik dan via utrecht reizen om in arnhem te komen?

  43. Natascha schreef:

    Ik heb eerder gehoord dat wanneer jij bevoordeeld voor 4 uur incheckt, je je reis mag afmaken, ook dus als deze in de spits loopt.

    1. Hildebrand van Kuijeren (Treinreiziger.nl) schreef:

      Dat is bij wegwerpkaartjes het geval, maar NIET bij e-tickets. Dit is een eticket. Bij wegwerpkaartjes kan conducteur zien hoe laat je bent ingecheckt, bij e-ticket is dat niet mogelijk.

  44. Geert schreef:

    Als ik op 2e pinksterdag tijdens de spitstijden reis, is dat mogelijk met dit kaartje?

    1. Geert schreef:

      Fijn dat jullie zo snel antwoord geven, hier heb ik echt iets aan….. NOT!!!

      1. Hildebrand van Kuijeren (Treinreiziger.nl) schreef:

        Even voor de duidelijkheid: we (of beter gezegd ik) verzamelen alle acties van alle partijen op basis van openbare info. We zijn geen NS en niet de verkoper, we helpen graag als we kunnen, maar we weten ook niet alles en we zijn soms ook een dagje vrij/afwezig. In dit geval durf ik uw vraag niet met zekerheid te beantwoorden. Wellicht weet de NS Klantenservice dat. Bij de meeste acties geldt tweede Pinksterdag als op zondag, dus geen spitstijden. Ik durf daar echter geen 100.000 euro op te zetten dat dit voor deze actie zo is (overigens wel 10 euro ;))

      2. Erwin Wessels schreef:

        Zie de link naar deze treinkaartjes:

        “Een trein dag dalurenkaart voor onbeperkt reizen tijdens daluren op de door jou gekozen dag. Ma t/m vr voor 06:30, tussen 09:00 -16:00, en 18:30 -04:00. Weekenden en feestdagen hele dag geldig. Geldig t/m 31 juli 2018.”

        Je mag dus op 2e Pinksterdag de hele dag gebruik maken van dit kaartje.

      3. Erwin Wessels schreef:

        @Geert, Als je een vraag hebt en je komt het antwoord hier niet tegen, klik dan eerst op de link naar de actie. Vaak vind je daar alsnog het antwoord op je vraag en weet je direct waar je aan toe bent.

        Dan hoef je niet te wachten en je ook niet te ergeren 😉
        Vind je het antwoord daar niet, dan kan je het hier natuurlijk altijd proberen.

  45. Kay Ruesink schreef:

    Op de site van Actie van de Dag staat dat de kaart t/m 31 juli 2018 geldig is, terwijl jullie in de voorwaarden hebben staan dat de kaart maar t/m 30 juni geldig is. Wat is juist?

    1. Hildebrand van Kuijeren (Treinreiziger.nl) schreef:

      De reisperiode is dinsdag gewijzigd (voor nieuwe aankopen) van 30 juni naar 31 juli, wij moeten dat nog wijzigen. In principe is de info van verkoper altijd bepalend. Die info is voor ons weer leidend om onze artikelen te maken.

  46. Max Nuy schreef:

    Hallo, ik had een vraag:
    Is deze kaart ook de hele dag door te gebruiken op feestdagen?
    Ik wil graag vertrekken rond 06:20 en terug gaan rond 15:00. Is dat mogelijk met dit kaartje? Dit moet gaan plaatsvinden op aanstaande maandag (Tweede pinksterdag).

    Alvast bedankt.

    1. Erwin Wessels schreef:

      Als je op de link klikt, dan zie je het volgende op de site van Actie van de Dag:

      Een trein dag dalurenkaart voor onbeperkt reizen tijdens daluren op de door jou gekozen dag. Ma t/m vr voor 06:30, tussen 09:00 -16:00, en 18:30 -04:00. Weekenden en feestdagen hele dag geldig. Geldig t/m 31 juli 2018.

      Het is dus mogelijk.

  47. Mariska schreef:

    Als ik met dit ticket incheck rond 6:00 maar mijn reis duurt ongeveer 1,5 uur en kom hierdoor rond 7:30 aan op de bestemming.

    als een conducteur me controleert om 7 uur, ben ik dan strafbaar? (bijv. op een woensdag)

    1. Hildebrand van Kuijeren (Treinreiziger.nl) schreef:

      Dat staat in de tekst. Het is een eticket, werkelijke tijd is dan bepalend, niet de inchecktijd. Je treinkaartje is dan na 6:30 uur niet geldig. Een conducteur kan je dan een nieuw kaartje verkopen + 50 euro boete. Bij een wegwerpkaartje had het wel gemogen, maar niet bij een eticket.

  48. Marjo schreef:

    Vraagje:
    In het eerste scherm staat: “Het kaartje is dus niet alleen geldig bij NS, maar ook bij Arriva, Connexxion, Blauwnet en Breng (uitsluitend in de trein).”
    In de voorwaarden staat: “De treinkaarten zijn geldig in Nederlandse treinen van NS, Arriva, Breng, Connexxion, Keolis en Veolia.”
    Blauwnet staat er nu niet bij. Is het kaartje in die treinen nu wel of niet geldig?

  49. Marleen schreef:

    Wanneer is deze actie weer beschikbaar?

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      In het verleden was de actie vaak 1 a 2 weken niet beschikbaar, maar we weten niet zeker hoe dat nu zal zijn. Zoals men zegt: resultaten uit het verleden, is geen garantie voor de toekomst 😉 Wij denken echter vanaf 18 of 25 juni.

  50. Marijke schreef:

    Heb nu een kaartje van € 19 besteld en betaald en krijg er niets voor. Ik wil NU een kaartje of anders mijn geld teruggestort via Adyen.

    1. Erwin Wessels schreef:

      Het spijt me te horen dat de aankoop niet goed is gegaan. Actie van de dag is een betrouwbare site.

      Treinreiziger.nl geeft alleen een overzicht van alle acties en heeft verder niets met deze acties te maken. Je zult dit met Actie van de Dag zelf moeten regelen.

  51. Hildebrand van Kuijeren (Treinreiziger.nl) schreef:

    Wat Erwin zegt klopt. Als je de vouchercode niet hebt ontvangen moet je de klantenservice van Actievandedag bellen, houd uw betaalgegevens bij de hand, dan kunnen ze uw bestelling opzoeken, e-mailadres controleren en opnieuw versturen. Controleer ook altijd uw spam-box en indien van toepassing uw reclame box.

  52. Anakin schreef:

    I bought the ticket just now. but cannot choose to validate it in August in the website of NS. Why?
    Am I able to refund.

    1. Anakin schreef:

      Stupid me. I can choose the August ticket now!!!

  53. Jamie schreef:

    Is deze eticket enkel van station naar station? Of kun je onbeperkt door heel Nederland reizen? (Dus naar verschillende steden op dezelfde dag)

    1. Erwin Wessels schreef:

      Met een dagkaart kan je onbeperkt reizen tussen alle stations die je wilt (alleen rekening houdend met eventuele beperkingen tijdens de spits).
      Met een enkele reis of een retour kan je alleen tussen twee stations reizen.

      Gezien je reageert op het bericht over een NS dagkaart, kan je dus onbeperkt reizen met dat treinkaartje.

  54. San schreef:

    Is het laten zien van het vervoer bewijs op de smartphone ook legit?
    En kan je met de smartphone ook de barcode gebruiken zoals op het postkantoor?

    Ik heb namelijk geen printer.

    Dank u wel voor uw tijd

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Bij de meeste acties wel, maar bij deze actie is printen verplicht. Dit is omdat er afwijkende voorwaarden zijn omtrent de spitstijden.

  55. mark baggerman schreef:

    ik ga morge naar sneek moet eerst via heerenveen en vandaar uit naar sneek met de bus nou hebben we dus ook die kaart gekregen dus we gaan met zen tweeen naar het ziekenhuis want mijn moeder leg daar nou zitten we met de tijden die er op staan 6;30 tot 09:00 niet geldig en van 16:30 en 18:30 daarna kunnen we dus weer de trein pakken het word een latertje en de heletijd de tijd in de gaten houden we hebben dus een grote kans dat we tijdens het verlopen van de tijd in de trein zitten aangezien we van heerenveen weer terug naar utrecht moeten jammer dat er een tijd aan vast zit het word een haastige dag de reistijd is al niet leuk meer laat staan dat we met stres de trein in gaan

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Ik heb de voorwaaren niet bedacht. Ik weet niet waar u vandaan reist, maar wellicht kunt u ook voor 20 euro een dagretour kopen. Dan kunt u in Heerenveen de reis onderbreken, mits het op de route ligt. En u mag dan niet voor 9:00 uur reizen, maar wel tijdens de avondspits.

  56. Mohamed Alsukar schreef:

    Ik wil graag dagreteur van Winschoten naar Zwolle

  57. Dick schreef:

    De kaartjes zijn langer geldig, namelijk t/m 30 september.

  58. Andrea schreef:

    Als ik een kaartje van 19,- bestel mag je dan ook met de bus?

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Nee het is een treinkaartje. Een NS dagkaart is alleen geldig in de trein. Een OV dagkaart is geldig in heel het openbaar vervoer. Dit is een NS dagkaart.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.