fbpx
Foto: archief / eerdere actie (c) Stefan Verkerk

Kruidvat treinkaartje blijft heel 2020 geldig

De Kruidvat treinkaartjes die eerder in februari en maart zijn verkocht blijven heel 2020 geldig. Dat bevestigt een woordvoerder van NS tegenover Treinreiziger.nl. De goedkope treinkaartjes zouden oorspronkelijk tot en met 13 april geldig zijn.

Vanwege het Coronavirus roept NS op momenteel alleen strikt noodzakelijke reizen te maken. Veel mensen die een Kruidvat treinkaartje kopen doen dat voor een dagje uit, maar dat is momenteel niet de bedoeling. Om reizigers tegemoet te komen hebben reizigers nu t/m 31 december de tijd om hun voucher te verzilveren.

Wie het Kruidvat treinkaartje al verzilverd heeft, maar toch niet is gaan reizen, kan via de NS Klantenservice een nieuwe voucher krijgen. Wel benadrukt het spoorbedrijf dat het momenteel erg druk is bij de Klantenservice.

Ook andere treinreizigers komt NS tegemoet. Reizigers die een abonnement hebben en nu niet reizen met de trein, kunnen kosteloos overstappen naar NS Flex Basis. Daardoor hebben reizigers geen kosten meer, zolang er niet met de trein wordt gereisd.

Ook andere kaartjes zijn in geldigheid verlengd. Zo meldt NS vrijdag 27 maart desgevraagd aan ons dat de kaartjes van Actie van de Dag en VakantieVeilingen die oorspronkelijk t/m 31 maart geldig waren nu zijn verlengd t/m 30 juni. “Dat houden we even zo, totdat er eventueel reden is om daar opnieuw naar te kijken”, vertelt NS-woordvoerder Hessel Koster aan Treinreiziger.nl.

Wie momenteel toch voor dringende zaken met de trein op pad moet, moet er rekening mee houden dat er slechts zeer beperkt treinverkeer in Nederland is. Op de meeste trajecten rijden er slechts 2 Sprinters per uur.

69 gedachten over “Kruidvat treinkaartje blijft heel 2020 geldig”

  1. Ann schreef:

    Wel zo netjes van de NS.
    Zelf heb ik mijn weekend vrij abonnement waar ik jaren plezier van heb gehad net beindigd voor dat er een nieuwe maand in ging.

  2. vanderjas schreef:

    Kijk, goed nieuws. Misschien kunnen NS/Kruidvat het nog even via de eigen kanalen bevestigen. (Dit ondanks mijn grote vertrouwen in Treinreiziger.nl – hulde!)

    1. Hildebrand, treinreiziger.nl schreef:

      Ik durf wel te stellen dat NS klantenservice vaker verkeerd antwoord geven, dan wij dat doen. Wel is het zo dat NS hieromtrent de voorwaarden enkele keren hebben gewijzigd, maar dit is het definitieve beleid. Ik heb NS de tip gegeven om de datum aan te passen op http://www.ns.nl/kruidvat. Is nu nog niet het geval. Je kunt het al wel hier terug vinden. https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/corona.html

  3. vlecht schreef:

    Dat is inderdaad erg coulant van de NS. Maar geldt dit ook voor treinkaartjes van Trekpleister die in dezelfde periode zijn verkocht? Zal wel, want onderdeel van Kruidvat dacht ik, maar toch.

    1. M.M. Rejaan schreef:

      Ook de treinkaartjes van trekpleister kan je tot 31 december verzilveren.

      1. Brown schreef:

        Dankje voor de informatie want ik heb er drie god bless you .bedankt NS voor het mee werken.

        1. Gerda Wortelboer_Weersing schreef:

          heel mooi van NS

  4. Jacky Achmat schreef:

    Het is een logisch besluit, want de NS hoort de dienst/zijn product te leveren als die gekocht is.Ik maakte me er echter wel zorgen over of dit ging gebeuren. Ik ben opgelucht en blij om te horen dat ik mijn kaartje toch kan verzilveren, in.

    1. Annemiek schreef:

      Het is maar net waar in deze tijd je prioriteiten liggen. Er gaan mensen dood aan corona, maar wat een enorme opluchting dat anderen in de maatschappij straks hun treinkaartjes nog kunnen verzilveren.

      1. Janneke 1 schreef:

        Is toch juist fijn dat mensen in deze tijd van het Coronavirus ( dat alles overschaduwt) mensen toch blij kunnen zijn met kleine dingen. Je doet net of al die mensen alleen aan zichzelf denken, terwijl iedereen dag na dag met coronanieuws geconfronteerd wordt. Om dan met kleine dingen zoals Kruidvatkaartjes bezig te zijn is ook een vorm van overleven.

  5. Anoniem schreef:

    Eindelijk een goede zet van NS, top!

  6. Roy schreef:

    Helaas komt de NS het hier boven beschrevene niet na!Ik heb weken geleden een e-ticket van de Kruidvat aangemaakt voor afgelopen zaterdag. Ik heb gebeld dat ik afgelopen zaterdag niet heb kunnen reizen. Ik krijg geen tegoed, omdat de NS zegt niet na te kunnen gaan of ik echt niet gereisd heb. Dus dit: “Wie het Kruidvat treinkaartje al verzilverd heeft, maar toch niet is gaan reizen, kan via de NS Klantenservice een nieuwe voucher krijgen.” wordt niet opgevolgd door de NS. Wat kan er aan dit verkeerde antwoord van de NS gedaan worden?

    1. Anita schreef:

      Is nu geregeld

  7. c.e.w.l.Duursma. schreef:

    nou fantastisch KRUITVAT SUPER DANK, EEN HELE FIJNE GESTE ,IK DENK NAMENS VEEL MENSEN HARTELIJK DANK.

  8. Jan schreef:

    Positieve reactie van NS en dat zonder erom te hebben gevraagd!
    Hoop dat andere “leveranciers” dit goede voorbeeld gaan volgen.

    1. Annemiek schreef:

      Zonder erom te hebben gevraagd? Reken er maar op dat de hele klantenservice vastliep vanwege het voortdurende gezeik over Kruidvatkaartjes en keuzedagen. De coronacrisis is tot daar aan toe, maar 14 euro mislopen aan een treinkaartje is pas een echte ramp.

      1. Ricardo schreef:

        Annemiek, neem nog een glaasje azijn!

        1. Janneke 1 schreef:

          Heeft ze niet nodig, zo doet ze van nature.

        2. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

          Laten we het proberen over en weer vriendelijk te houden. Wat mij betreft positief dat er dit keer een reeks van complimenten binnen komen.

        3. Janneke 1 schreef:

          Maar dan ook echt over en weer, hè,Hildebrand, ik heb je nl nog niet op deze manier op Annemiek zien reageren.

        4. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

          Daarom zeg ik expres over en weer 🙂 Ik vind de reactie van Annemieke ook wel erg zuur (kan ik op zijn tijd zelf ook zijn, overigens). Een zure reactie mag op zich, maar niet raar dat daar opmerkingen over worden gemaakt. Maar ging we wel net wat te ver om conclusies te trekken over haar persoonlijkheid.

      2. Anoniem schreef:

        6×15=90 euro!!!!

      3. Wim D. schreef:

        Annemiek, ben het met je eens! Ik heb ook wat kaartjes gekocht + dat ik mijn vrij reizen van het VDU wilde gebruiken. Dus best wel wat geld waard, maar er zijn belangrijker dingen dezer dagen.

  9. Molenaar schreef:

    Supper NS. We gaan er zeker weer op uit om te genieten van heel Nederland als dat weer mag.
    Jullie krijgen van mij een dikke compliment voor deze service

  10. Timmermans schreef:

    Hardstikke super NS wij gaan er zodra het kan weer erop uit.Fijn dat jullie dit willen doen.

  11. Anoniem schreef:

    Top van de NS

    1. Koos schreef:

      Geweldig van NS

  12. Brigit Elshof schreef:

    Geweldig van NS.Mib.elshoBjn dank is groot

  13. Anoniem schreef:

    En de kaartjes van actie van de dag en vakantieveilingen?

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Inmiddels is daar meer duidelijkheid over. Deze zijn in geldigheid verlengd t/m 30 juni. “Dat houden we even zo, totdat er eventueel reden is om daar opnieuw naar te kijken” zegt een woordvoerder van NS.

  14. Alex Kruizinga schreef:

    En de kaartjes van aktie van de dag???

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Inmiddels is daar meer duidelijkheid over. Deze zijn in geldigheid verlengd t/m 30 juni. “Dat houden we even zo, totdat er eventueel reden is om daar opnieuw naar te kijken” zegt een woordvoerder van NS.

  15. kyra jessen schreef:

    Super word alleen maar meer ns fan
    Groet kyra jessen

  16. A. Natrop schreef:

    Super 👍🏻

  17. Bertus van Luijn schreef:

    Dit is een hele mooi geste van de NS.

  18. Ria St. schreef:

    Fijn dat het mogelijk is N.S Dank U!

  19. M.N.F. Molle schreef:

    Geachte Red.
    En de E-ticket van Actie van de Dag die nu tot 31 mrt geldig is? Is het ook geldig tot 31 december? Hoor graag

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Deze is vooralsnog verlengd t/m 30 juni. “Dat houden we even zo, totdat er eventueel reden is om daar opnieuw naar te kijken” zegt een worodvoerder van NS.

  20. annemarie renkens schreef:

    Fijn dat er ook aan de senioren wordt gedacht met hun keuzedagen die dit jaar nog 1xper 2 maanden opgenomen kunnen worden.Gelukkig volgend jaar vrij te besteden!!!

    1. Nico schreef:

      Misschien mis ik iets: moet de senioren-keuzedag van maart/april 2020 nu ja of nee vóór 1 mei 2020 worden opgenomen? Zo ja, hoe is dat te rijmen met het dringende NS-advies geen dagjes-uit te plannen voorlopig?

      1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

        Het advies is om niet te reizen. Als daardoor een seniorenkaartje verloopt kunt u na)aan het de crisis contact opnemen met NS en een nieuw kaartje vragen. De NS klantenservice is momenteel overbelast.

  21. egbert ludema schreef:

    is dit dan ook van toepassing voor de eventuele nieuwe Formule 1 datum, deze viel er tot dusver buiten.

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Daar heeft NS nu niets over gemeld. Het kan goed zijn dat deze uitgesloten wordt.

  22. Rineke Vos schreef:

    Maar hoe zit het met kaartjes, gekocht bij het Kruidvat en al geactiveerd voor een datum?? Is dat pech hebben?

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Dit kregen wij eerder te horen van NS: Wie het Kruidvat treinkaartje al verzilverd heeft, maar toch niet is gaan reizen, kan via de NS Klantenservice een nieuwe voucher krijgen. Wel benadrukt het spoorbedrijf dat het momenteel erg druk is bij de Klantenservice.

  23. Annie schreef:

    Hartelijk bedankt voor de goede service ben er erg blij mee. Nogmaals dank

  24. Mieke Holleman schreef:

    kijk dat is nou echt super !! kan ik toch nog dit jaar naar mijn lieve Rini en José in Limburg !! HARDSTIKKE BEDANKT !!!!!!!!!!

  25. Ger schreef:

    Super geldt. Het ook voor de gratis reizen.

    1. Hildebrand, treinreiziger.nl schreef:

      Als uw keuzedagen verlopen kunt u contact opnemen met de NS klantenservice. Op dit moment is de klantenservice overbelast. Dus beter als het normale leven weer begint te herstarten.

  26. Opa & Oma schreef:

    Een gebaar van de NS. Wou met onze kleinkinderen een dagje weg.Kan nu later in het jaar.

  27. Bernard schreef:

    Bernard, Super correct en sportief van de NS door geen risico bij de cliënt te leggen. Hulde.

  28. Annie schreef:

    Een heel mooi gebaar om de geldigheid te verlengen. Nu hoeven we ons niet bloot te stellen aan evt. risico’s. Bedankt.

  29. Anoniem schreef:

    Top van NS, dank u wel!
    Vrijkeuze dagen hoe zat dat ook nog eens
    Blijf dat ook geldig wanneer men wilt

  30. Ceciel schreef:

    Een zeer mooi gebaar, wij hebben ook kaartjes gekocht. Ik ben werkzaam in een kwetsbaar beroep en ben zeer bewust in wat het virus met de samenleving doet. Ik hoop dat de mensen die het corona hebben gauw opknappen, dat is het eerste doel!!
    Een dagje uit is dan niet de het eerste waar je aan denkt.
    Maar wel een super gebaar van de NS!!!
    Hopelijk dat we hier gauw gebruik van kunnen maken. Dit bedoel ik in de context dat het virus niet meer bedreigend is.

  31. Anoniem schreef:

    Top dat de kaartjes geldig zijn tot het eind van het jaar

  32. Connie schreef:

    Super fijn,dat we de de kaartjes nu tot eind van het jaar kunnen gebruiken voor een dagje winkelen in Amsterdam 👍👍👍

  33. Wim schreef:

    super netjes NS dat kaartjes nog geldig blijven

  34. Ada Dispa schreef:

    Fantastisch, heel fijn.
    Hartelijk dank en chapeau!

  35. Ineke schreef:

    Woon in spanje, vlucht is geannuleerd, ga nu in juli naar nederland en heb treinkaartjes van actie van de dag geldig tot 30 juni, worden die ook verlengd. Hopelijk. Bedankt, r.h smith

  36. Gerda van Wijk -van der Hoeven schreef:

    in plaats van bellen want jullie hebben het al druk, zou ik graag mijn voucher veilig stllen van het Kruidvat die t/m 13 april 2020 geldig was, nu om laten zetten t/m 31 december. ik had hem al verzilverd, dus de activatiecode is: VAP7B68PF6B6E, ik hoop dat u een nieuwe vouchercode aan mij willen toesturen. Bij voorbaat dank!!

  37. Grace schreef:

    Hi, ik heb een vraag. Ik had 6 kaartjes gekocht met de hoop dat ik het kon gebruiken tijdens mijn verblijf in Nederland, aangezien ik geen auto heb. Ik woon in Canada en vanwege de corona heb ik besloten om terug te gaan naar Canada. Kan ik mijn kaartjes aan de familie geven of kan ik mijn geld terug krijgen? Ik zou het gewoon fijn vinden als mijn familie het kan gebruiken. Met vriendelijk groeten, Grace

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Vouchercodes kunt u aan iedereen cadeau geven. Men geeft zover ik weet geen geld terug. Hoe vervelend ook.

  38. Leny schreef:

    Ik zou graag mijn geld van 2 actiekaartjes (in maart gekocht)van Kruidvat terug willen krijgen,omdat ik nu niet een “pretreisje” mag maken en ik geen zin heb om
    vanaf 1 juni met een mondkapje (is grote onzin en de meeste mondkapjes zijn toch niet goed) te reizen en ik zit met een echtgenoot die dementie heeft en steeds harder achteruit gaat.Dus graag zou ik mijn geld terug willen ontvangen.Bij voorbaat dank.

  39. DeBaaf schreef:

    Even nog vraagje: kruidvat-kaartjes zijn tot eind van het jaar geldig – top! – maar zijn ze dat op dit moment ook? Want ik dacht dat NS eventjes alleen de normale kaartjes toeliet.

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Ja hoor, ook nu geldig.

  40. Rivka schreef:

    heb mijn 2 codes voor enkele reizen die geldig waren t/m 31 maart bij Actie van de dag bij NS. die zijn niet meer geldig. Gek was dat de codes die niet gebruikt waren niet meer terug te vinden waren in hun systeem

  41. W de Raad schreef:

    Voor mij nu heel onduidelijk. Treinkaartjes die je hebt gekocht via kruidvat geldig tot 31 maart die zijn nog wel geldig maar kaartjes gekocht bij actie van de dag geldig tot 31 maart die kan je weggooien of later dit jaar wordt er nog eens na gekeken.
    Wanneer weet ik dat? Gewoon dit jaar alles geldig tot 31 december

  42. zekarias asefaw schreef:

    een dag treinkraat

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.