fbpx

NS Hispeed start servicemail voor Benelux

14 mei 2010 12:46

De kwaliteit van de InterCity Brussel is niet altijd optimaal, constateert NS International. "Problemen met het materieel en de infrastructuur zijn hiervan de belangrijkste oorzaken" meldt het spoorbedrijf in een nieuwsbrief. Om reizigers beter te informeren start de internationale tak van NS met een speciale servicemail omtrent de Benelux. 

De problemen bij de Benelux spelen al veel langer. Aanvankelijk zouden de Benelux treinen in 2007 vervangen worden door de nieuwe Fyra treinen. Een combinatie van een late oplevering van de HSL-Zuid en de late levering van nieuwe Fyra treinstellen zorgen ervoor dat de Benelux nog altijd dienst doet.

Alhoewel de NMBS serie 1100 locomotieven inmiddels vervangen door Traxx locomieven, zijn de problemen nog lang niet opgelost. In september 2009 was meer dan dertig procent van de Benelux treinen richting Amsterdam meer dan 5 minuten vertraagd. Ter vergelijking: bij binnenlandse treinen bedraagt dit percentage zeven procent.
Ook het percentage uitgevallen treinen is bij de Benelux hoger dan gemiddeld. 

NS International wil de reizigers nu beter gaan informeren. "We willen u graag goed informeren. Meld u daarom aan voor onze speciale servicemail. Zo blijft u op de hoogte van alle werkzaamheden en de laatste ontwikkelingen" zo meldt NS International in een e-mail aan haar klanten.

Wie zich aanmeld voor de speciale servicemail, kan rekenen op een voucher voor een gratis kop koffie en iets lekkers bij de ´De Brooodzaak´. Aanmelden kan tot 30 mei.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *