alles over oenbaar vervoer
u bent hier: kennisnet // punctualiteit
Punctualiteit

Percentage uitgevallen treinen door de jaren heen
 

Percentage uitgevallen treinen door de jaren heen

maandag 7 februari 2011
Het komt helaas voor dat een geplande trein uitvalt. Ieder kwartaal publiceert de Nederlandse Spoorwegen hoeveel treinen niet gereden hebben. Meestal ligt dit percentage rond de 1,5% tot 2%. Volgens het vervoersplan mag maximaal 1,5% van de treinen uitvallen. meer »
 
Punctualiteiscijfers NS door de jaren heen
 

Punctualiteiscijfers NS door de jaren heen

woensdag 10 maart 2010
De punctualiteit is tussen 2001 en 2008 fors gestegen. In 2001 was ruim 20% van de treinen te laat, in 2008 was dit nog maar 13,2%. De hogere punctualiteit hangt samen met de "dienstregeling 2007". meer »
 
Nooddienstregeling kan bij storingen sneller worden gemaakt
 

Nooddienstregeling kan bij storingen sneller worden gemaakt

dinsdag 18 november 2014
Minder overlast voor treinreizigers als gevolg van verstoringen op het spoor. Dat is mogelijk, zo blijkt uit het onderzoek van promovendus Luuk Veelenturf van Rotterdam School of Management in samenwerking met NS. Het tijdrovende handmatig maken van een nooddienstregeling kan volgens hem sneller met behulp van wiskundige algoritmen. meer »
 
Fyra punctueler met minder reizigers
 

Fyra punctueler met minder reizigers

woensdag 16 oktober 2013
De Fyra is punctueler geworden en valt minder vaak uit. Toch heeft de trein in het eerste half jaar van 2013 minder reizigers vervoert dan in 2012. Het aantal binnenlandse Fyra reizigers is met zeven procent gedaald. Dat blijkt uit de 33e voortgangsrapportage over de HSL. meer »
 
NS, SBB en ÖBB halen punctualiteitsrecord
 

NS, SBB en ÖBB halen punctualiteitsrecord

donderdag 23 februari 2012
Niet alleen de Nederlandse Spoorwegen liet in 2011 een record aantal treinen op tijd rijden. Ook bij de Zwitserse spoorwegen (SBB) en de Oostenrijkse spoorwegen (OBB) reden er in 2011 een record aantal treinen op tijd.  meer »
 
Betere prestaties NS maar gelijkblijvende klanttevredenheid
 

Betere prestaties NS maar gelijkblijvende klanttevredenheid

zondag 16 oktober 2011
In het derde kwartaal van 2011 zijn er in vergelijking met een jaar eerder meer treinen op tijd gaan rijden, minder treinen uitgevallen en meer aansluitingen gehaald. De klanttevredenheid in het derde kwartaal van 2011 blijft echter vrijwel gelijk aan de klanttevredenheid van 2010. In vergelijking met de cijfers van het tweede kwartaal stijgt de klanttevredenheid ietsjes. meer »
 
Record aantal treinen op tijd, reizigers tevredener
 

Record aantal treinen op tijd, reizigers tevredener

zondag 17 juli 2011
De treinen van de NS zijn in het tweede kwartaal van 2011 weer meer op tijd gaan rijden, zelfs het meest ooit. 85,1% van de treinen was op tijd op de bestemming. De cijfers komen uit een onderzoek dat in opdracht van de overheid, consumentenorganisaties en NS is uitgevoerd. meer »
 
Minder spitstreinen Brussel Luchthaven moet stiptheid NMBS verbeteren
 

Minder spitstreinen Brussel Luchthaven moet stiptheid NMBS verbeteren

dinsdag 29 maart 2011
Om de dramatisch lage stiptheid in Belgie te verbeteren, hebben de Belgische Spoorwegen besloten om minder spittstreinen naar Brussel Nationaal Luchthaven te laten rijden. Daarnaast worden enkele andere kleine wijzigingen in de dienstregeling doorgevoerd. De gewijzigde dienstregeling gaat in per 4 april. meer »
 
NS neemt reizigerspunctualiteit op in vervoersplan
 

NS neemt reizigerspunctualiteit op in vervoersplan

woensdag 9 maart 2011
De Nederlandse Spoorwegen wil in 2011 minimaal 90 procent van de reizigers op tijd vervoeren. Dat staat in het vervoersplan, waarin NS jaarlijks haar prestatiedoelstellingen verantwoord richting het Ministerie van Verkeer en Waterstaat. De doelstelling om maximaal 1,5% van de treinen op te heffen is geschrapt. meer »
 
Infrabel en NMBS willen stiptheid verbeteren
 

Infrabel en NMBS willen stiptheid verbeteren

vrijdag 4 maart 2011
De Belgische Spoorwegen NMBS en spoorbeheerder Infrabel willen de dramatisch lage stiptheid verbeteren. De twee partijen hebben een verbeterplan opgesteld met 100 concrete maatregelen. Reizigersverening TreinTramBus staat achter het plan, mits er geen treinen worden geschrapt. meer »
 
vorige pagina   1 2 3   volgende pagina

Internationale Treintickets:
- Treinreiswinkel
- NS International
- Voyages SNCF (TGV Europe)
- NMBS Europe
- Deutsche Bahn
- Thalys.com

Onze treintips
- Prijsvergelijker treinkaartjes
- NS Dagkaart aanbiedingen
- Goedkope internationale kaartjes
- Wintersport per trein
- Met de trein naar Parijs
- Trein naar Berlijn

Trein + Hotel
- De Jong Intra Wintersport
- Treinvakanties bij Treinreiswinkel
- Stedentrips trein Kras



Adverteren   |    Contact   |    Colofon   |    Copyrights   |    Disclaimer   |    Pers   |    Webmasters   |    Vacatures   |    Over ons
Wintersport trein   |    Trein Zwitserland   |    Trein Duitsland   |    Trein Berlijn   |    Trein Parijs   |    Trein Brussel   |    Modelspoor   |    Trein Londen   |    Parkeren Schiphol