fbpx
Foto: Stefan Verkerk

NS Seizoensactie: Dagretour voor € 25 of 2 enkeltjes € 29

Deze actie is voorbij. Vind een alternatief via onze prijsvergelijker

Goedkoop met de trein? Het is sinds de coronacrisis een stuk duurder geworden. En dat lijkt zo te blijven. Toch is er een klein lichtpuntje: NS heeft nu een seizoensactie: een dagretour voor € 25 of twee enkele reizen voor € 29. De actie is exclusief te koop via de NS Spoordeelwinkel.

Aanmelden verplicht

De treinkaartjes zijn doordeweeks niet geldig tussen 6:30 – 9:00 uur en tussen 16:00 – 18:30 uur. Een reis in de daluren beginnen en tijdens de spits afmaken mag niet. Op zaterdag en zondag zijn er geen beperkingen. NS stelt als voorwaarde dat je reis aangemeld moet worden via de Trein Veilig Service.

Concreet betekent dit: je moet je met deze NS Seizoensactie aanmelden met welke trein je op pad gaat. Dit kan vanaf twee dagen voor vertrek. Zijn je plannen veranderd? Dan kun je de aanmelding wijzigen. Maar, let op, om het ingewikkeld te maken: je ticket kun je na verzilveren niet meer van datum of persoon wijzigen.

Eerste Klas

De actie is ook verkrijgbaar voor de eerste klas. Dan kost een dagretour, geldig tussen twee stations naar keuze, € 33. Twee enkele reizen kosten dan € 37. Inbegrepen is ook koffie of thee met appeltaart. De treinkaartjes zijn geldig t/m 25 oktober 2020. Kaartjes zijn via deze pagina van de Spoordeelwinkel te koop.

Aanzienlijk duurder

NS heeft de tarieven van treinacties de afgelopen jaren al diverse keren verhoogd, maar sinds de coronacrisis lijken de tarieven opnieuw structureel gestegen te zijn. Waar een dagretour tot en met half maart via de Spoordeelwinkel in de regel circa € 19 kostte, vraagt het spoorbedrijf nu ruim 31% meer. Ook voor enkele reizen is een soortgelijke stijging te zien.

Alle voorwaarden NS Seizoensactie

  • Dit treinkaartje wordt geleverd als e-ticket. Je kunt dit tonen op de smartphone of zelf uitprinten.
  • Je treinkaartje is alleen geldig tussen de twee stations naar keuze.
  • Reizen tijdens de spitsuren, van 6:30 tot 9:00 uur en van 16:00 tot 18:30 uur is van maandag t/m vrijdag niet toegestaan.
  • Reizen met Eurostar en Thalys is niet toegestaan.
  • Reizen met ICE is binnen Nederland alleen toegestaan mits er een toeslag wordt aangeschaft. Dit geldt ook voor de Intercity Direct tussen Schiphol en Rotterdam v.v.
  • Ook geldig bij Arriva, Qbuzz, Connexxion, Keolis, Breng of Blauwnet. Mits deze op de door u geselecteerde route actief zijn. En alleen geldig in de trein (of treinvervangende bussen).
  • Het dragen van een mondkapje tijdens de treinreis is voor iedereen van 13 jaar of ouder is verplicht.
  • De koffie of thee met appeltaart is te nuttigen op de reisdag bij Doppio.
  • Je koopt dit treinkaartje bij de NS Spoordeelwinkel. Mocht je vragen hebben over een bestelling? Neem contact op met de NS Klantenservice.
0 0 stemmen
Artikel waardering
56 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
Wouter G.
3 jaren geleden

Bus vervangende treinen? Moet dat niet andersom zijn?

Deen Vee
3 jaren geleden
Antwoord aan  Wouter G.

Wanneer kunnen we reizen met het Boekenweekgeschenk.
Desnoods de ene zondag alleen vrouwen en de andere alleen mannen. En een maximum leeftijd van 65 en minimaal 63

Pieter
3 jaren geleden
Antwoord aan  Deen Vee

Je bent gek geworden!

Bea
3 jaren geleden

Mooi dat jullie zelf toegeven zóveel duurder te zijn geworden. Niet leuk meer. En ook nog met een muilkorf op… Je reist niet meer voor je plezier iig. En waarom heet dit een seizoensaktie als ie amper een maand geldig is?? Dit seizoen loopt tot 21 december!!!

Baardstaart
3 jaren geleden
Antwoord aan  Bea

Die toeter op je snoeter is idd niet prettig, maar mijn grootste ergernis is het verplicht aanmelden van je reis. Dit is voor mij de absolute deal breaker en aan dit zal ik me nooit laten wennen. Ik wil gewoon op die kippeneindjes zelf bepalen wanneer ik de trein instap. Als ik zie dat ik haringen in een ton in een trein zien kan ik dan nog besluiten om of een half uur te wachten of de reis te stoppen/af te breken. Van dat aanmelden krijg ik echt een puntkop en dat ontneemt iedere vorm om zelf te bepalen wanneer ik weg wil; ook op het laatste moment.

Ann
3 jaren geleden
Antwoord aan  Baardstaart

De hele lol van het reizen is er af. Constant dat gevoel dat dat virus op de loer ligt, een aanmeldplicht en uiteraard de hele reis een mondkapje waardoor het moelijker ademhalen is.

Dan nog de bestemmmingen, daar is ook alles nog moeilijker. Spontaan naar een museum gaan is er niet meer bij. Daar geldt immers ook een aanmeldplicht. De hele reis moet dus uitgestippeld worden.

Zolang dat coronavirus zo’n enorme dreiging vormt ga ik geen onzinnige verplaatsingen doen met het OV. Hoe het daarna wordt zie ik dan wel weer. Maar zoals het nu is. Mij niet gezien.

Anoniem
3 jaren geleden
Antwoord aan  Ann

Precies, mij eigenlijk ook niet gezien, maar ik móet wel, als ik af en toe naar mn moeder wil…

Daafke
3 jaren geleden
Antwoord aan  Ann

Het valt wel mee. Ik ben vorige week in Polen geweest en moest ook uren een mondkapje op. Als je een goede stof kiest is het prima uit te houden.

Bert
3 jaren geleden
Antwoord aan  Bea

“jullie”? Treinreiziger.nl heeft niks met NS te maken hoor… Als je dan beschuldigt, lees je wel even in.
Het spoorbedrijf vraagt trouwens 31% *extra* in de laatste alinea.

dries molenaar
3 jaren geleden
Antwoord aan  Bea

Jullie? U heeft geen idee van de verhoudingen en wie wie is?

A
3 jaren geleden
Antwoord aan  Bea

zeg dat wel Ze zijn niet voor de reiziger. Wat maakt het nou uit met in de vroege morgen en spits. Zit bijna geen kip bij ons in de trein met die mondkapjes op

P.G.Veerman
3 jaren geleden

Dit is een flauwekulaktie.

Annemiek
3 jaren geleden
Antwoord aan  P.G.Veerman

Kun je dat toelichten?

Bert
3 jaren geleden

Mooie Actie een dagretour voor €25,00 of 2x een enkeltje voor € 29,00. Ik vraag me af wanneer kan ik mijn gekochte Kruidvat kaartjes gebruiken? Deze actie was begin dit jaar te koop maar door de corona crisis is deze actie stil gelegd. Wel werd verteld dat die kaartjes tot 1-1-2021 geldig zijn. Maar als deze actie niet vrij gegeven wordt wat heb ik er dan aan en krijg ik mijn geld terug?
Waar ik aan stoor is het verplicht melden wanneer ik op reis ga. Volgens mij is dat in strijd met de privacy wet. Ik mag zelf uitmaken wanneer ik reis in het openbaar vervoer. Stel ik, stel ik meld de reis aan waar ik naar toe wil, maar er treed een vertraging op in de dienstregeling, waar blijf ik dan et het meldplicht voor die reis? Dus een meldplicht is waardeloos. En ik heb in de gehele corona crisis nog geen volle trein meegemaakt. Eerder helemaal leeg dan treinreizigers in de trein.

Annemiek
3 jaren geleden
Antwoord aan  Bert

De geldigheidsduur van de Kruidvatkaartjes is gewoon verlengd tot het einde van het jaar en er is geen moment geweest waarop de geldigheid is opgeschort. Zelfs toen de nooddienstregeling van kracht was, konden de Kruidvatkaartjes gewoon gebruikt worden.

Annemiek
3 jaren geleden
Antwoord aan  Bert

Als je bang bent dat het reizen met deze kaartjes je privacy in gevaar brengt, dan is het misschien handig om vooraf te besluiten ze niet aan te schaffen.

Anoniem
3 jaren geleden
Antwoord aan  Bert

je kunt ze gewoon gebruiken een dag uit kiezen en in dal tijden reizen heb het ook laatst gedaan geen probleem met dag reseveren en lekker wandelen gr petra

D. Ruiloor
3 jaren geleden

Zo gaat dat dus altijd. Het klootjesvolk mag de rekening weer gaan betalen.Het is wel gebeurd met goedkope treinrreisjes, het verlies moet toch ergens vandaan komen.

dries molenaar
3 jaren geleden
Antwoord aan  D. Ruiloor

Als het van die paar stuivers moet komen is men toch verloren.

Karel Geerts
3 jaren geleden
Antwoord aan  D. Ruiloor

Sinds wanneer heeft u recht op bijna gratis kaartjes?

A
3 jaren geleden
Antwoord aan  D. Ruiloor

ja zo is het

David Nijenhuis
3 jaren geleden
Antwoord aan  D. Ruiloor

Niet zeuren, 2 enkeltjes van 14,50 per stuk is een koopje. Mensen vergeten dat 100 km reizen nou eenmaal 19-20 Euro kost willen de spoorwegen nog kostendekkend werken. Er zijn landen met vergelijkbare lonen waar je beduidend meer betaalt voor de trein: Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk. Je kunt nou eenmaal niet meer voor een dubbeltje op de eerste rang zitten!

Jan
3 jaren geleden

zal wel aan mij liggen maar ik kan op spoordeelwinkel.nl geen enkele reis vinden alleen dagretours? Kan iemand mij uitleggen waar ik twee enkele reisjes kan vinden? bvd

Bert
3 jaren geleden
Antwoord aan  Jan

Als je de actie met Dagretour aanklikt die je gevonden hebt (daar staat overigens al bij “Inbegrepen: Dagretour of 2x enkele reis daluren naar station naar keuze”), en je drukt op de blauwe knop “nu boeken”, kun je kiezen uit 1e of 2e klas en 2 enkele reizen of een retour op één dag.

Jan
3 jaren geleden
Antwoord aan  Bert

dank U wel

richard mombarg
3 jaren geleden

richard al met al nog veel te duur zo krijg je de mensen niet meer de trein in en dan ook nog aanmelden waardeloos.kan het niet anders zeggen.zo gaat de boel wel naar de kloten.

Eef
3 jaren geleden
Antwoord aan  richard mombarg

Het primaire doel is zoveel mogelijk geld binnen te krijgen en niet om zoveel mogelijk reizigers in de trein te krijgen. In dat licht bezien is de prijsstelling begrijpelijk.

Nuchtere Hendrik
3 jaren geleden
Antwoord aan  Eef

Eef: Echter bij een bepaalde hoge prijs of slechte voorwaarden worden er minder kaartjes verkocht. Er zit ergens een optimum. Prijsmaximalisatie en winstmaximalisatie gaan dus niet 1 op 1 samen. En ook wat mij betreft is de prijs hier niet uitnodigend; dus ons dagje Amsterdam doen we deze keer per auto.

Eef
3 jaren geleden
Antwoord aan  Nuchtere Hendrik

Er zijn inderdaad een winst maximalisatie, maar de aanbiedingen waren tot op heden absurd laag geprijsd.

Wouter
3 jaren geleden
Antwoord aan  Nuchtere Hendrik

Toch betaal ik voor sommige treinreizen liever 25 euro dan 54 euro voor een retourtje en zoals Eef ook al aangeeft waren de actiekaartjes soms al absurd laag geprijsd.

Em wie weet wat komen er na de crisis betere actiekaartjes.

Janneke 1
3 jaren geleden

Aan deze actie zitten inderdaad veel haken en ogen. Volgende week ga ik een dagje er op uit, maar ik betaal dan met liefde 35 euro voor mijn kaartje om van al die beperkingen geen last te hebben. En voordat iemand denkt dat ik bulk van het geld, dat is niet zo, maar voor een dagje onbeperkt (qua tijd) reizen heb ik het wel over.

K.mentz
3 jaren geleden

Idioot is het dat men de reizen juist willen beperken ivm de carona en de ns nu mensen extra wil laten reizen.

Anoniem
3 jaren geleden
Antwoord aan  K.mentz

Aan een OV dat moet worden opgeheven omdat er geen reizigers meer zijn hebben we ook niets. Daarnaast is dankzij de mondkapjesplicht het risico op besmettingen in het OV minimaal.

Sonja
3 jaren geleden

Ik ben blij dat jullie deze actie doen, maar als je een actie zou omzetten naar gewoon elke dag, ging míjn auto de deur uit!!

Jasper
3 jaren geleden

Heeft iemand misschien iets van een tabelletje met alle prijs stijgingen sinds 2001 per jaar(met in flatie correctie)? dan kunnen we echt kijken of het ov echt zoveel duurder is geworden. bij u-ov is een een bus kaart kopen bij de chauffer(in een gewone sitautie waar geen corona een ding was) veel meer dan met en ov chipkaart, is dat ook met de trein?

Anoniem
3 jaren geleden
Antwoord aan  Jasper

De treintarievenzijn de laatste twintig jaar fors meer gestegen dan de inflatie. Dat zit vooral in de enorme verhoging van de infra belasting die NS moet betalen en in een BTW verhoging. Goedkope actietarieven zoals Kruidvat kaartjes vallen hier buiten, daar gelden geen regels voor.

Jasper
3 jaren geleden
Antwoord aan  Anoniem

Dankje voor je reactie, echter ben ik wel opzoek naar cijfers, kan treinreiziger daar niet een artikel van maken? Zou leuk zijn. Dat de prijzen zijn gestegen, is waar, echter ben ik gewoon benieuwd naar de cijfers.

David
3 jaren geleden
Antwoord aan  Anoniem

Je maakt een fout. NS voert al jaren een gematigd prijsstijgingsbeleid. Het is de overheid die meer is gaan vragen voor railinfraheffing, die NS wel in hun ritprijzen moet doorberekenen. Als je het al met al vergelijkt valt het juist erg mee. Misschien dat de kortere stukjes wat duurder zijn geworden, maar de langere afstanden juist niet. 190 tariefeenheden kostte in 2003 EUR 21,00, nu betaal je EUR 26,20 (24,7% meer). In die 17 jaar zijn de boodschappen, huur, energienota’s met veel meer dan 24,7% gestegen en toen had je ook lang niet zoveel aanbiedingen als nu. Kortom mensen mogen hier graag zeuren om niks, blijkt maar weer voor de zoveelste keer!

Arie
3 jaren geleden

We zitten nogal wat fouten in dit artikel! Van zinnetjes waar en gedeelte in ontbreekt tot ‘waar NS eerder nog €19 vroeg, is dat nu 31%’.. beetje slordig wel, jammer. De oplossing? Altijd je prototype nog een keer evalueren, wat het beste gaat als je eerst een pauze neemt. Bij tekst noemen ze dat ‘proof reading’ (waar waarschijnlijk ook ‘n Hollands woord voor is maar dat weet ik niet).

Arie
3 jaren geleden

ER zitten! Proof reading bij mezelf ook mis
lukt! Maar ik heb wel een verzachtende omstandigheid : navigatie gaat zo beroerd als je op deze site een reaktie probeert te typen terwijl je gebruik maakt van een smartphone, dat het praktisch niet te doen is. Woorden dichtbij de linker en rechter kantlijn zijn onzichtbaar, je kunt nauwelijks je cursor verplaatsen, en als je van schermstand probeert te veranderen (dus bijvoorbeeld het horizontal wilt voortzetten waar je ‘in portretmodus’ met schrijven begonnen was) zit je ineens herl ergens anders een moet je met eindeloos ‘scrollen’ helemaal opnieuw op zoek gaan het kadertje waarin je tekst aan het verschijnen was tijdens het schrijven, want dat lijkt dan ineens spoorloos. Ik kon het eerste woordje van mijn schrijfsel daarnet dan ook niet lezen – ik kon het namelijk niet meer zien. Vandaar dus.

Frans Eekhout
3 jaren geleden

Kruidvat…
Als je doordeweeks de daluren een beetje goed uit kiest of in het flexibelere weekend reist en bereid ben om voor slechts Euro 5,- eerste klas te reizen, kun je zelfs met de Kruidvat dagretour tot en met 31 december een leuke dag beleven heb ik recentelijk 21 september nog ervaren én met mondkapje op ! Tussendoor een onderbreking gemaakt waar buiten het mondkapje even uit kon en genoten van een Bossche bol en van het zuiden des land de Randstad bezocht. Het is een beetje creatief zijn en we moeten nu even schikken, maar voor wie echt even er op wilt is deze actie een optie, met als nadeel de aanmeldplicht wat de flexibiliteit niet makkelijker op maakt ! Goede gezondheid gaat nu eenmaal voor ! Vakantiebeurs 2021 Utrecht gaat voor het eerst ook met aanmeldplicht, een weetje.
> Heb je een NS kortingskaart, dan zijn er nog legio mogelijkheden om zonder aanmeldingsplicht op pad te gaan en daar maak ik ook dankbaar gebruik van en anders, als je toch wilt “treinreizen” zonder poespas en dus ook geen appeltaart, moet je zelf voor zorgen, bekijk dan gewoon een You-tube cabview film… Blijf gezond en maak er een mooi dag van !

Tineke Bansie
3 jaren geleden
Antwoord aan  Frans Eekhout

Meneer Reinout , u bent een man naar mijn hart . Al die mensen die maar mopperen en klagen over de dingen die momenteel niet kunnen en niet zien ( of willen ) welke mogelijkheden er wel zijn . Want weet je : ook dit gaat voorbij ! Dus neem lekker die trein , geniet van wat je ziet en maak er gewoon wat moois van .

Tineke Bansie
3 jaren geleden
Antwoord aan  Tineke Bansie

Sorry , dit is uiteraard een antwoord op het bericht van Dhr . Eekhout .

Frans Eekhout
3 jaren geleden

Lief…
Bedankt lieve Tineke Bansie voor je positieve reactie eet ik de volgende keer een extra overheerlijke Bossche bol of deel die samen met jouw genieten we er samen van…! !
Daarom voor alle reislustige mensen die het leven toch positief willen bekijken en hoopvol zijn naar de toekomst het volgende onderstaande citaat:
>>> GENIET VAN ALLES WAT JE MAG EN KAN BELEVEN !
TREUR NIET OM WAT JE NIET HEBT, MAAR WEES BLIJ
MET WAT JE WÉL HEBT…
…Sef-Quotes…
Selamat Jalan, Bon Voyage, Have a nice day my friends !

Laurens Smid
3 jaren geleden

Maar bij deze trein actie zit wel een kop thee of koffie met appelgebak er bij inbegrepen dan kom je voor de trein ticket ongeveer rond de
€ 20,00 euro uit.
En als je niet reserveert wordt je echt niet de trein uitgezet en als je niet reserveert gebeurt er ook niets.
De conducteur controleert alleen je chipkaart en niet of je eventueel gereserveerd hebt.
En controleren doen ze toch al niet.

Janneke 1
3 jaren geleden
Antwoord aan  Laurens Smid

Dat zat ik me inderdaad ook af te vragen. Wat gebeurt er als je met dit actiekaartje reist zonder aanmelding? Ben ik heel benieuwd naar, weet iemand het antwoord?

Annemiek
3 jaren geleden
Antwoord aan  Janneke 1

Dat beschik je niet over een geldig vervoersbewijs en reis je in principe zwart. Dan kan een conducteur je op de bon slingeren. Al zal dat in de praktijk wel meevallen. Het lijkt me echter nogal asociaal om een kaartje aan te schaffen, met de insteek je niet te gaan houden aan de geldende voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan.

Janneke 1
3 jaren geleden
Antwoord aan  Annemiek

Ik was niet van plan om zo’n actiekaartje aan te schaffen, maar was gewoon nieuwsgierig hoe het zat, dus bedankt voor je antwoord.

Kremena Georgieva
3 jaren geleden

Hello, i am experiencing difficulties with purchasin two separate tickets for 29 euro in total.. can someone help and explain how exactly this should be done?!
Thank you in advance!

Tom
3 jaren geleden
Antwoord aan  Kremena Georgieva

On the webpage for ‘Herfstretour’

https://www.ns.nl/spoordeelwinkel/uitjes/seizoensactie.html

you can see a blue button with the text ‘Nu boeken >’. Click on that button. On the next page you can select how may tickets you want, and if they are ‘Dagretour’ or ‘2x enkele reis’, 1st class or 2nd class. After you have made your selection you click on the blue button with the text ‘Bestellen’ on the right side, and pay.

Laurens Smid
3 jaren geleden

Niets! de aanmelding is alleen voor de NS dan weten ze hoeveel reizigers er in de trein zitten.Dan kunnen ze daar het materiaal op aanpassen daar is de aanmeld registratie voor bedoeld.

vissers
3 jaren geleden

Maar al die klagers: kijk eens ff verder. Reis je vooral voor je plezier in het weekend, dan is, ook nadat de iets goedkopere actie van sept. voorbij is, dit toch een heel voordelige deal. 31, of voor de altijd klagende senior 24 eur/mnd en als FLEX steeds na 30 dagen weer op te zeggen. En zonder al dat gedoe van tickets oproepen of aanmelden etc.
Maar het blijft wel heel schamel afsteken tegen wat in Duitsland de Landestickets bieden: wel vanaf 9.00, maar geen avondspits en in het hele OV in een deelstaat. Niedersachsen is 23 eur-en geldt al vanaf Hengelo in die eurobahn. En voor een kleine groep nog voordeliger.
DAT is nmm vooral wat dat chipkaartgedoe en tarievenhuis in NL erg mist: voordeeltarief voor familie of kleine groep.

Dries Molenaar
3 jaren geleden
Antwoord aan  vissers

Dat voordelig tarief voor kleine groep was vooral een fraude-instrument voor studenten en later voor de hele bevolking. De voorwaarden waren ook bespottelijk en vragen om problemen. Mensen vonden het frauderen ook een recht.

Alena
3 jaren geleden

Hello, do I have to use “2x single journey” tickets on the same day or can I use them on different days?

Tom
3 jaren geleden
Antwoord aan  Alena

The latter.

Joah
3 jaren geleden

hoe zit dat met die kruidvatkaartjes, ik heb er 3 maar ga nu met die tweede corana golf niet reizen.
Blijven die ook na 31 december geldig of kunnen we daarvan ons geld terug krijgen?