Spoordeelwinkel start voorzichtig met 5 zomerdeals
06 jul 2020 10:01
De Nederlandse Spoorwegen hebben de Spoordeelwinkel weer geopend. Vooralsnog is het aanbod beperkt. Er zijn goedkope treinkaartjes voor een dagje Leeuwarden, Groningen en Nijmegen. Daarnaast is er een combideal met dierentuin en is er een trein + rondvaartdeal.
Beperkt aanbod
Een actietreinkaartje tussen twee stations naar keuze wordt nog niet aangeboden. Normaal gesproken biedt de Spoordeelwinkel ongeveer 25 acties aan, dat is nu veel beperkter. “We willen stapje bij stapje uitbreiden en daarmee voorkomen dat het te druk wordt” legt NS woordvoerder Hessel Koster uit.
NS heeft bewust gekozen om nu alleen voordelige kaartjes aan te bieden naar Leeuwarden, Groningen, Emmen, Nijmegen en Maastricht, omdat op deze trajecten voldoende capaciteit beschikbaar is. Als de drukte beheersbaar blijft, zal het aanbod naar verwachting de komende periode worden uitgebreid. Koster: “We gaan het goed monitoren en tussentijds bepalen wat er mogelijk is”.
Daluren
De deals van de Spoordeelwinkel zijn alleen geldig in de daluren. Dit betekent dat je in het weekend heel de dag mag reizen en doordeweeks voor 6:30 uur, tussen 9:00 en 16:00 uur en na 18:30 uur. Je mag met een daluren treinkaartje alleen binnen die tijden in de trein zitten. Op weekdagen kun je dus bijvoorbeeld niet om 15.55 uur je reis starten en tijdens de spits in de trein blijven zitten.
Actuele acties NS spoordeelwinkel
- Dagretour Groningen: € 23
- Treinkaartje Assen: € 23
- Dagje Apeldoorn: € 23
- Treinkaartje Leeuwarden: € 23
- Dagje Breda: € 23
- Dagretour Nijmegen: € 23
De eindbestemming bij deze treinacties kun je niet kiezen, maar het vertrekstation is naar keuze. Deze acties zijn exclusief te koop via de NS Spoordeelwinkel. De kaartjes zijn in de regel te gebruiken tot en met 3 januari 2021. We verwachten begin januari meer te weten over de acties voor 2021.
Als er één schaap over de dam is volgen er t.z.t. misschien meer en leren wij opnieuw ons mooie Nederland kennen nu de Aarde bezig is zich te gaan “resetten”. Onderweg naar een van bovengenoemde plaatsen kan men een onderbreking maken, bijvoorbeeld door van Maastricht naar Groningen een pitstop te maken in Den Bosch voor een overheerlijke Bosche Bol of Utrecht Centraal en het centrum of Zwolle alvorens de reis voort te zetten. Groningen heeft met het nieuwe FORUM gebouw een dakterras met rondom uitzicht over de stad en omgeving en Maastricht is een wandeling in het Charles Eyckpark annex plein 1992 langs de Maas en vanaf de Hooge Brug met fraai stadsuitzicht zeker ook een bezoek waard ! Kortom een voorzichtig begin voor een hoopvolle en gezonde treintoekomst. A propos, bekijk MAX TREINREIZEN deel 1 maandag 6 juli 2020 – dit is géén Railaway productie – om 17.05 u. voor fraaie Nederlandse treinreizen, en de twee volgende afleveringen. Bon Voyage !
hopelijk komt de actie dan ook gauw van maastricht met hotel overnachting
Fijn, dat er weer wat reizen mogelijk zijn en dat NS de start geeft met enkele fraaie suggesties.
Het is een schande dat de NS aan deze oplichterij mee doet. Er is geen enkel gevaar om deze tijd van het jaar voor welk griepvirus dan ook. En vergissen jullie je niet; ondanks alle nepnieuws van het RIVM IS cOVID 19 een zeer mild verlopend griepvirus geweest. Er zijn niet half zoveel doden gevallen als in 2018. En ik spreek uit ervaring want ik lag in 2018 in het ziekenhuis met longontsteking en griep. Ik kon niet eens in mijn eigen ziekenhuis terecht. Dat lag vol. Er zijn toen wereldwijd 600.000 mensen overleden. En geen woord erover in Gaan jullie zelf eens een keer kritisch nadenken. Want straks zitten de treinen door de week NATUURLIJK weer MUDVOL. Of jullie moeten zo slim zijn om meer materieel in te zitten. Maar houden jullie alsjeblieft op om naar de bekende weg te vragen. En als jullie niet weten waar het echte nieuws te vinden is, kijk dan eens op Café Weltschmertz op You Tube. Of Blue Tiger You Tube.
Fijn dat je dit even aanhaalt. Helaas is de overheid (en de World Health Organization!) heel goed in het verspreiden van nepnieuws. Maar beschuldigen zij klokkenluiders hiervan – de omgekeerde wereld… Vroeger noemde men dat “propaganda”.
Blijf weg van complot idioten van Weltschmerz. doe je zelf en je omgeving een lol en HOU JE KOP en luister naar mensen met verstand.
Goedendag
Ik ben blij dit te lezen heerlijk voel me gelijk al minder eenzaam in mijn gedachten en ik sluit me graag bij u worden aan .
overigens de ns was fout in de oorloog en dat zijn ze nog De propaganda regels alleen reizen als het nodig is maar wel blijven betalen voor je abonnement dat vind ik niet netjes ( om het netjes te zeggen)
Het is een schande dat de NS aan deze oplichterij mee doet. Er is geen enkel gevaar om deze tijd van het jaar voor welk griepvirus dan ook. En vergissen jullie je niet; ondanks alle nepnieuws van het RIVM IS covid 19 een zeer mild verlopend griepvirus geweest. Er zijn niet half zoveel doden gevallen als in 2018. En ik spreek uit ervaring want ik lag in 2018 in het ziekenhuis met longontsteking en griep. Ik kon niet eens in mijn eigen ziekenhuis terecht. Dat lag vol. Er zijn toen wereldwijd 600.000 mensen overleden. En geen woord erover in de media. Gaan jullie zelf eens een keer kritisch nadenken. Want straks zitten de treinen door de week NATUURLIJK weer MUDVOL. Of jullie moeten zo slim zijn om meer materieel in te zetten. Maar houden jullie alsjeblieft op om naar de bekende weg te vragen. En als jullie niet weten waar het echte nieuws te vinden is, kijk dan eens op Café Weltschmertz op You Tube. Of Blue Tiger You Tube. Of bij dr. Rob Elens. Dit is geen dubbele redactie maar jullie hebben duidelijk geen zin in de waarheid. Zonde va mijn belastinggeld waar jullie op rijden.
Kijk even in Brazilië of de VS en andere slecht bestuurde landen met mafkezen aan het roer of zonder centen hoe het had kunnen verlopen. En bespaar ons uw verdere gebazel over nepnieuws.
Het aantal doden per hoofd van de bevolking als gevolg van het coronavirus in de Verenigde Staten (401/milj.) en Brazilië (305) ligt momenteel nog niet extreem veel hoger of lager dan in Nederland (358). Bedoel je met ‘slecht bestuurde landen met mafkezen aan het roer of zonder centen’ misschien België (843), Spanje (607) of Italië (577)?
Ook in brazilië en de vs komt het aantal slachtoffers overeen met dat van een flinke griepepidemie.
Absoluut geen pandemie.
Nogmaals, laat je niks aanpraten door de mainstream media.
En wat die acties betreft: steek ze maar in jullie kont. Mij zie je niet in de trein zolang je een muilkorf moet dragen.
hanz, het is helemaal nog niet voorbij. Als dat u pleziert en het voor u niet erg genoeg is.
Er zijn volgens een klein optelsommetje in de krant “De Morgen” wereldwijd al meer dan 800000 doden gevallen, en er komen er nog steeds meer bij en dat getal is stijgend. Dat is dus meer en niet minder dan de 600000 die u noemt. En 1 vol ziekenhuis is iets anders dan IC’s die allemaal op top capaciteit draaien en die zelfs patiënten moeten doorverwijzen naar Duitsland. Voor niet kwetsbare mensen is de griep waarschijnlijk niet zo gevaarlijk, maar voor anderen wel! En dan moeten we als mensen toch wel een beetje solidair zijn. Ik ben het echt niet met alle corona maatregelen eens, maar luister wel naar de mensen die met virus te maken hebben en dan kan je alleen maar respect hebben voor menden die die beslissingen moeten nemen. Vandaag is trouwens het aantal ic opnamens weer licht gestegen.
Ja ik weet dat nog wel van voorgaande jaren inderdaad dat de zorg uit zijn voegen barstte, dat de doden opgestapeld lagen in de kerk allemaal door de griep. Herinner me dat nog heel erg goed. Ben even vergeten waar dit ook weer was, kunt u me helpen herinneren ?
Ja inderdaad. Het komt bijna elk jaar wel voor dat ze de doden niet meer kwijt kunnen en in gekoelde vrachtwagens moeten opstapelen. Ik ben ook alleen vergeten in welke jaren dat nou precies was.
@Frans Schepens, @Annemiek, @Hans, jullie weten dat vast wel met al het “echte nieuws” wat jullie lezen en verspreiden. En het komt vast elk jaar voor dat alle Intensive Care afdelingen helemaal vol liggen met mensen die de griep hebben en er daardoor geen overige patiënten opgenomen kunnen worden met andere ziektes. En al die mensen die jaarlijks de griep hebben moeten vast ook in coma gehouden worden om het te kunnen overleven.
Grappig ook @Frans Schepens dat je covid-19 een griepvirus noemt. Covid-19 is geen griepvirus. Covid-19 is een (tromgeroffel)…. een coronavirus. Je bent vast een medicus of een viroloog dat je zulk goed “echt nieuws” verspreid. Je hebt vast een heel hoog IQ.
Weet iemand of je het traject ook deels afleggen? Bijvoorbeeld vanuit Groningen naar Maastricht en in Den Bosch uitstappen en niet verder reizen?
Ja dat mag.
Ja inderdaad, zolang je de route volgt van de oorspronkelijke eindbestemming mag je de reis zowel onderbreken als eerder beeindigen.
De kosten zullen uiteraard het zelfde blijven
U kunt dan geen rondvaart maken over de gracht van Dn Bosch. Wel zijn er Bossche bollen.
Ben blij dat er weer acties zijn. Ben niet blij, met de beperking om tussen 16.00 en 18.30 niet te kunnen reizen. Veel zal voor mij uitvallen, doordat de reistijd tussen bestemming en thuis vaak tussen 4 en 5 uur i.v.m. met matige busverbindingen in de avonduren. Over die beperking wordt eigenlijk niet nagedacht
In het weekend mag je wél in de spits reizen.
Fijn dat het weer mag.Wij hopen nu op een nachtje weg met de trein
eind september.
Zijn met de spoordeelwinkel met nachtje hotel geweest in Breda,Maastricht,Groningen,Leeuwarden.
Hopelijk komen er nog andere steden terug.
Geweldig. Eerst half Nederland plat leggen met werkzaamheden (A’dam, Zwolle, Utrecht-Den Bosch) en dan met Spoorvoordeels komen.
U heeft toch geen haast? EN u kun even zien wanneer er geen werkzaamheden zijn op uw traject.
Ze nemen er de tijd voor. Half augustus kan ik weer in de weekends tussen Den Bosch en Utrecht treinen. Dan is de zomer bijna voorbij.
Het verhaal is iets langer maar dat komt nog wel een keer.
Jammer voor ouderen dat je niet tussen 16.00 uur en 18.30 uur mag reizen met de voordeeluitjes. Dan blijft er te weinig tijd over om iets te bezoeken en bekijken, als je ook nog moet reizen tussen 9.00 en 16.00 uur. ‘s Avonds nog terugreizen valt voor veel ouderen af.
Jammer dat ouderen de onhebbelijke gewoonte hebben om direct te klagen als ze dreigen een voordeeltje mis te lopen.
Na 18:30 (een prima vertrektijd als je nog een hapje gaat eten) kan een ieder in principe zelfs nog van Valkenburg naar Roodeschool reizen. NS hoeft zich niets aan te trekken van beperkingen die ouderen zichzelf opleggen.
aankomst zes over twaalf, lol. & dan moet je nog naar huis. kindje waar praat je over.
Boomer, waar zeur je over?
Dat ouderen niet in de avond willen reizen is hun eigen keuze.
Willen of niet meer kunnen?
Als ze niet meer kunnen, dan zullen ze een andere oplossing moeten zoeken. Ouderen zullen gewoon moeten accepteren dat ouder worden met beperkingen komt. De gevolgen daarvan horen ze niet neer te leggen bij ondernemingen die in principe prima aanbiedingen doen.
Ik zie dat er nog een Peter actief is, (ik had eerder al een giftig antwoord aan Frans Schepens gegeven) maar nu wat die ouderen betreft. Ik ben zelf 73 en heb dus recht van spreken. Ik zie het probleem voor de ouderen niet zo. Je kan op zaterdag en zondag de hele dag gebruik maken van de aanbiedingen en anders ga je toch nog een lekker kopje koffie drinken of wat eten. Ik ben trouwens bang dat er een groter probleem is en dat veel ouderen niet meer uit durven gaan, laat staan de trein nemen.
“ Ik ben zelf 73 en heb dus recht van spreken.” pas maar op. je bent een “boomer”. & je hebt hier mensen die vinden dat ze anderen kunnen vertellen wat ze moeten doen, niet alleen ouderen maar ook kinderen.
& het reisschema van diezelfde – op 1 werkdag, want daar ging het over – was:
Roodeschool V 9:28 – Valkenburg A 14:51
Valkenburg V 18:10 – Roodeschool A 0:06
oftewel ruim elf uur reizen inclusief overstappen, met misschien tijd om op de heenweg een kroket of zo te kopen in Utrecht.
(& je moet hoe dan ook voor vier uur aankomen in Valkenburg lol.)
Sommige mensen gunnen anderen maar weinig. ☹️
Ik schreef dat je die reis IN PRINCIPE kunt maken. Niet dat je dat daadwerkelijk zou moeten doen. Ik denk dat niemand, ongeacht leeftijd, zin heeft om die reis daadwerkelijk te maken. Maar goed, dat valt voor jou blijkbaar niet te begrijpen. Ik meldde het in reactie op zeurende bejaarden die zeggen na 18:30 niet meer te willen/kunnen reizen, terwijl in de praktijk zelfs de langst mogelijke reis mogelijk is. Wie bijvoorbeeld in Utrecht woont, kan met deze kaartjes met gemak heen en weer reizen naar alle in het artikel genoemde bestemmingen. Het is echt niet raar om na een dagje weg, met een enkelereisafstand van ver over de 150 kilometer in de avond rond 22:00 thuis te komen.
Welke zeurende bejaarde heb je het over? Wat een onzin.
De toon in deze is over en weer scherp, niet nodig toch. Maar bij het voorbeeld Valkenburg – Roodeschool te blijven: zou u gelukkiger zijn als u in de avondspits mocht reizen? Dan bent u nog korter in Valkenburg. Kunt u ook begrip hebben als u tot meer dan 50 procent korting krijgt, er ook enige beperkingen zijn? Een retourreis Stavoren – Eijsden wordt trouwens lastig. Maar dat is een reis die (bijna) niemand wil maken. Ik ben met Annemiek eens dat er een groep is die zich snel achtergeplaatst voelen. Noordelingen en ouderen hebben daar last van.
Het ligt er natuurlijk aan waar je naartoe wil. Kan begrijpen dat je niet om 23.00 uur thuis wil zijn. Toch denk ik dat voor een bepaalde groep nog genoeg leuke treinreizen over blijft.
Kun je die groep(en) ook benoemen?
Gezien de tienduizenden e-tickets die de Spoordeelwinkel via deze actie zal verkopen, lijkt het me eenvoudiger om een groep te definiëren die deze aanbieding niet aantrekkelijk vindt; bejaarden!
Zolang er geen vrijwel gratis uitjes bestaan, inclusief voucher voor een gratis volkskrant, 12-uurtje bij Dudok en zonder beperkingen voor de reistijd (zodat de Bijenkorf kan worden bezocht op een tijdstip waarop het personeel nog helemaal geen zin in klanten heeft) blijft er voor hen altijd wat te zeiken.
Er is heel veel interesse in. En ja, misschien zouden sommigen liever een uur eerder hun reis beginnen. Maar als u ook wat geld wil besparen moet je accepteren dat er misschien beperkingen zijn. En bij de meeste reizen kunt u bij vertrek 18:30 prima voor of rond 22 uur thuis komen. Reizen waarbij dat niet kan, zult u waarschijnlijk ook niet voor 13:00 bereiken. Dus de vraag is ook of het uberhaupt prettig is om voor een bezoek van vier uurrjes aan een stad zeven a acht uur onderweg te zijn. Tot slot: NS heeft nu allerlei voordelen voor de huidige wat oudere vaste klant. Bijvoorbeeld keuzedagen. Iets wat ik nooit zal krijgen.
Hildebrand, het begint op te vallen dat je altijd Annemiek de hand boven het hoofd houdt en hoeveel ze andere mensen ook (onnodig) afzeikt, zodra iemand daar wat van zegt wordt er door jou ingegrepen dat de toon nu wel te scherp wordt. Terwijl haar toon de scherpste is van allemaal.
Bijvoorbeeld iemand die in Rotterdam woont en een dagje naar Zwolle wil. In zo’n geval koop dagje Groningen of Leeuwarden waar je dan natuurlijk nooit aan komt. Mocht je de eerste trein na 18.30 nemen dan zou je voor 20.30 terug in Rotterdam kunnen zijn.
Janneke1: Dat is niet bewust. Ik ben met je eens dat (ook) de toon van Annemiek scherper was dat ik zou willen. Ik merkte ook op dat de toon over en weer erg scherp is. Ik begrijp wel dat er wat irritatie kan ontstaan bij mensen die menen dat een actie een recht is. Ik begrijp ook de teleurstelling bij mensen die op betere voorwaarden had gehoopt.
Alleen vaste datum in juli 2020?
Nu er veel thuiswerkers zijn, zou het fijn zijn als de keuzedagen in 2021 ook in de avondspits te gebruiken zijn.
Het is inderdaad kort dag als we na 9 uur bv naar een museum willen reizen en dan vóór 16 uur weer terug moeten. Als we na 18.30 uur pas naar huis kunnen is dat voor veel senioren te vermoeiend om nog thuis te komen.
Als ouderen niet in de avond willen reizen moeten ze dat zelf weten maar niet klagen.
Thuis werken heeft een reden: drukte beperken. Spitsbeperkingen schrappen zou een verkeerd signaal zijn, en drukte veroorzaken.
T zou een leuke suggestie zijn om nu upgrades te geven..als troost voor vaste reizigers die wel al die tijd hun abbo voor niks betaald hebben..
Drie maanden ongebruik zou wel goed zijn voor zo’n dagje weg.
Wat een gepiep allemaal en of nep is waarom zal je riskeren en ook ns doet wat opgedragen word ze kiezen er niet zelf voor. Maar je hoeft niet met ns mee en wees blij dat ‘t ov weer wat vrijer word.
Ik maak al diverse trein- en busritten mét mondkapje en in Aken Duitsland is zelfs dit in winkels voor personeel én bezoekers verplicht, Nederland alleen het OV. Hou zoveel als mogelijk overal rekening mee en als je geen rijbewijs heb zoals ondergetekende en ook voor oudere bejaarde mensen boodschappen moet doen, dan maak je van de nood een deugd en neem mijn Bescherm en Geluks Engeltjes mee, want thuis blijven is niet altijd een optie. Daarom enkele onderstaande tips. Als men maar genoeg met elkaar rekening gaat houden, positief blijft en het beste ervan gaat maken, dan is er met deze eerste NS aanbieding en de geldende regels een nieuwe reistoekomst weggelegd. Blijf gezond !
1) Het is een E-ticket met QR scan waarmee poortjes geopend kunnen worden en als er paaltjes zijn men gewoon voorbij kan lopen zoals in Den Bosch, Heerlen, Vlissingen enz. Uitprinten of op je mobiel laden is voldoende. Betalen met IDeal,
2) In- en uitchecken NIET nodig, is géén OV chipkaart.
3) Zowel reizen in de tweede klas als tegen meerprijs in de eerste klas mogelijk en soms ook met kinderkorting.
4) Soms zit er koffie of thee en appeltaart bij inbegrepen of een rondvaart e.d.
5) Doordeweeks mét spitsbeperking, in het WEEKEND zijn er GEEN beperkingen.
6) Kijk vooraf altijd de reisplanner en de werkzaamheden en wees gezond en creatief, Succes !
Dank voor je tip. Weet he ook of jevsnaf Amsterdam via Maastricht ook naar Nijmegen kunt treinen?
Leuk programma van Max.
Met een retourticket Amsterdam – Maastricht mag je niet via Nijmegen reizen. Met een retourtje Amsterdam – Nijmegen niet via Maastricht.
Klopt helemaal. Dagretou Amsterdam – Maastricht kan, dagretour Amsterdam – Nijmegen kan en dagretour Nijmegen – Maastricht kan, maar dagretour Amsterdam – Maastricht via Nijmegen kan niet. De snelste route moet aangehouden worden. Via Den Bosch en Eindhoven dus.
Hildebrand: Ik geloof dat, tijdens de aankomende werkzaamheden, via Rotterdam van Amsterdam naar Maastricht ook nog toegestaan is. Dat is natuurlijk afhankelijk van hetgeen de reisplanner op de dag van reizen aangeeft. Via Nijmegen met een retourtje Amsterdam – Nijmegen kan ik geen geval.
Ik heb nog een dagkaartje van het kruitvat, van voor de Corona uitbraak, kan ik die ook weer gaan gebruiken?
De geldigheidsduur van de kaartjes van het Kruidvat, is zonder verdere beperkingen verlengd tot 31 december 2020. Deze konden in de afgelopen maanden ook gewoon gebruikt worden.
Helemaal juist geantwoord.
waar blijft t beloofde jongerenkaartje?
kind van 13 naar oma betaalt vol tarief als er ggeen ouder meegaat
schande NS
Waarom is het precies een schande wanneer iemand de normale prijs voor een reis betaalt?
Ik ben het met je eens. De jongerenkaartjes xijn toegezegd. Beloftes moeten nagekomen worden, maar we mogen ook best oog hebben voor de situatie. Op het moment dat dit aangekondigd werd waren er nog 0 coronabesmettingen vast gesteld. De wereld is sindsdien behoorlijk veranderd. Ik ga er vanuit dat het aanbod er zal komen, maar iets later dan oorspronkelijk gepland
Tot 16 jaar kinderkorting in Italie bij het spoor, dat lachertje van Europa maar eigen TGV, 200 miljard erbij, slaaptreinen, stoptreinen met voor het betere zomergevoel schuiframen, gratis stationstoiletten. Ooh Riviera Express Amsterdam-Basel-Genua-Ventimiglia vv, kom terug! Met zo’n trein heb je geen vakantie meer nodig.
Laouderen met reductie reizen in de daluren evenals in omliggende landen
Extra Maastricht tips voor mensen die vroeg in de stad aankomen:
1) Maastricht station géén poortjes, wel paaltjes.
2) Arriva bus lijn 57 via Noorbeek, Slenaken en Epen naar Gulpen. MOOIE bijna buitenlands aandoende heuvelachtige vergezichten ! Bijnaam : Klein Zwitserland. Rijtijd 59 minuten, frequentie Weekend elk uur overige dagen elk half uur. Terug van Gulpen naar Maastricht Arriva buslijn 350 rijtijd 30 minuten. Vooral de nadering helling af naar Maastricht levert ook mooie vergezichten op. Denk aan je camera en je OV chipkaart !
3) NS spoordeelwinkel dagtrips zijn relatief goedkoop. Normaal Vol tarief 2e klas enkele reis bij NS is Euro 27,- , met 40 % korting E. 16,20 en 1e klas Euro 44,01, met 40 % korting E. 26,41 retour dus het dubbele EXCLUSIEF versnapering of rondvaart of toegangskaart park zoals bij de NS actie kaart is inbegrepen. Wie met de auto zo’n trip wilt maken k a n duurder uit zijn, denk aan benzinegeld, parkeerkosten en misschien wel een lange rit achter het stuur. Deze aanbiedingen zijn bij mooi weer zeker de moeite waard, veel plezier!
Mensen, wat een lulkoekerij hier. Ga allemaal een goed boek lezen en houd je verder stil.
🙂
Helemaal mee eens!
…En dat boek kan je nu goed doen in o.a. de stiltezone aan boord van de nu zeer rustige treinen op weg naar een van de vele treinstations in Nederland, met of zonder actie kaartje is mijn ervaring…
Drukte beperken!?
Kan nu eens met die onzin! Mensen moeten juist weer allemaal de trein gaan gebruiken om voldoende inkomsten voor het OV te genereren om de boel draaiende te houden!
Barry je hebt helemaal gelijk! NS maak het gebruik van een goedkoop treinkaartje desnoods voor de rest van juli en augustus 2020 weer mogelijk!
Ik mis de treinreisjes naar o.a. Zandvoort aan Zee of Vlissingen…! Ook lekker eten bij Facet en zitten aan de Bergse Plas in Rotterdam-Hillegersberg zou ik gaarne weer voordelig kunnen doen.
NS sterkte in deze moeilijke tijd, dat geldt ook voor het gehele OV! OV HOU VOL,we kunnen en willen jullie niet missen!
Kom niet naar Maastricht en ga niet naar Groningen: Er is niets te beleven meer. En alleen de vieste toiletten zijn nog beperkt beschikbaar. De horeca valt zwaar tegen. Ga niet met de trein, de prijzen en ongemakken zijn nog te hoog. Ga liever met de auto of fiets. Treinen zouden gewoon gratis moeten zijn, men betaald al genoeg btw etcetera. Ook zou de NS niet 1 van de weinige monopolies in Nederland zijn moeten, want ze maken misbruik van de consument met hun onzin redenen en woekerprijzen.Voor niets wordt men opgehouden in dal en piek betullel. Dan krijgt de commerciele NS nog snel veel extra’s van Nederlandse belastinggeld, terwijl de compensatie van enkele dan nog levende slachtoffers van de deportaties zo lang als mogelijk moedwillig was uitgesteld. Zodat veel slachtoffers niets gekregen hadden. Schandalig en grof! Ga ook niet naar den Haag,bedank Marx Rutte en Hugo Kim de Jonge liever, geef ze extra macht bij decreten en klimaatgeld, ze zijn zo goed bezig met de bevolking beschermen tegen verkoudheid en genies. En de NOS ook, zo eerlijk en vrij.