fbpx
(c) Stefan Verkerk / Treinreiziger.nl

Werkzaamheden Amersfoort uitgelopen, maandagochtend weer treinen

De werkzaamheden bij Amersfoort, waardoor er twee weken helemaal geen treinverkeer mogelijk was naar de Utrechtse stad, zijn maandagochtend een paar uur uitgelopen. Daardoor was Amersfoort Centraal tijdens de ochtendspits nog steeds onbereikbaar.

Vanaf 8:45 wordt het treinverkeer wel weer opgestart, meldt NS. De afgelopen twee weken werd rond Amersfoort vijf km spoor vervangen en werden ook kabels, wissels en leidingen opnieuw gelegd. ProRail meldt dat daarbij nog een aantal storingen zijn ontstaan, die maandagochtend alsnog opgelost konden worden. Reizigers die tijdens de maandagochtendspits van, naar of via Amersfoort reisden, moesten maandagochtend dus nog even geduld hebben.

Omreizen

Dat moeten ze ook tussen 15 en 18 augustus. Dan ligt al het treinverkeer bij Amersfoort wederom stil. Tussen Utrecht en Amersfoort rijden al die tijd geen treinen, net als tussen Amersfoort en Ede-Wageningen. Omdat er tussen Utrecht en Amersfoort een omreisroute is via Hilversum, rijden daar geen bussen.

Er zijn vanaf maandag nog andere werkzaamheden in Midden-Nederland. Tussen Driebergen-Zeist en Wolfheze op het traject Utrecht-Arnhem rijden t/m 13 augustus geen treinen en worden vervangende bussen ingezet.

2 2 stemmen
Artikel waardering
18 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
Hanzeboog
1 maand geleden

Het is een paar uur uitgelopen. Wat is paar uur op 2 weken werkzaamheden?

Vervelend voor de reizigers in de spits. Maar het had in verhouding erger kunnen zijn.

Hopen dat de resterende werkzaamheden volgens schema worden uitgevoerd.

Baardstaart
1 maand geleden
Antwoord aan  Hanzeboog

Aan de andere kant rekenen reizigers erop dat de trein wel rijdt voor een belangrijke afspraak bijv. naar het ziekenhuis of sollicitatie gesprek. Juist reizigers moeten redelijkerwijs kunnen rekenen op een betrouwbaar OV en de laatste tijd is er helaas wat te veel misgegaan op het spoor.

gws
1 maand geleden
Antwoord aan  Baardstaart

Niets nieuws onder de zon.
En ondertussen vraagt NS houders van een Flex-abonnement een maand vooraf te plannen (cynische glimlach)…

Paul Lamote
1 maand geleden
Antwoord aan  Baardstaart

De echte proef komt overigens pas het laatste weekend als de nieuwe beveiliging in dienst gesteld moet worden.

Andre
1 maand geleden
Antwoord aan  Hanzeboog

Als ik naar het station ga en in Utrecht werk dan is het een PROBLEEM. Want die 2 weken was al bekend dit NIET dus ja???

David
1 maand geleden

Zojuist is ook bekend geworden dat de werkzaamheden tussen Den Haag en Schiedam ook verder uitlopen, ProRail geeft geen prognose.

https://www.prorail.nl/nieuws/werkzaamheden-aan-spoor-tussen-den-haag-en-schiedam-lopen-uit

Chris
1 maand geleden
Antwoord aan  David

Zoiets vernomen ja. Is er iets bekend waarom deze werkzaamheden uitlopen?

daan
1 maand geleden
Antwoord aan  Chris

Prorail zelf zegt dat het komt door personeelstekort bij een aannemer.

Paul Lamote
1 maand geleden
Antwoord aan  daan

Dat was in Delft, in Amersfoort ging het volgens ProRail om.last minute tegenslagen.

David
1 maand geleden
Antwoord aan  Chris

@Chris:

Personeelstekort bij de aannemer, waardoor “de testen voor de veiligheidssystemen” uit lopen.

Johan
1 maand geleden
Antwoord aan  David

Dat zul je altijd zien: Zit je midden in een spoorproject van twee weken, gaan ineens al je elektromonteurs met pensioen. 😩
Of zoiets.

Chris
1 maand geleden
Antwoord aan  Johan

Ik hoop maar dat de aannemer wel diens best doet nieuw personeel te werven. Personeelstekort is vaak de voorloper van ‘meer doen met minder mensen’ aka reorganisatie aka bezuiniging. Dat herinner ik me nog wel van de economische crisis rond 2010.

Andre
1 maand geleden
Antwoord aan  David

Gefaald in hun werk is tegenwoordig: personeelstekort….
Stop is met deze smoesjes het is geen 2020/2021 meer..

N...
1 maand geleden
Antwoord aan  Andre

AOW-leeftijd direct naar 72, per volgende week, retro-actief.

Chris
1 maand geleden
Antwoord aan  N...

Voor zware beroepen én banen met een laag inkomen moet de AOW-leeftijd gewoon terug naar 65 jaar. Tijd om een einde te maken aan deze Angelsaksische toestanden.

Johan
1 maand geleden
Antwoord aan  Chris

Zelfs als er ooit een afbakening zou komen van wat dan een zwaar beroep is en wat niet, is dat niet uitvoerbaar. De AOW-leeftijd afhankelijk maken van iemands beroep veronderstelt immers dat iemand zijn hele werkzame leven in hetzelfde beroep heeft gewerkt, maar veel mensen wisselen gewoon weleens van beroep of doen verschillende dingen naast elkaar.

Paul Lamote
1 maand geleden
Antwoord aan  Chris

Onuitvoerbaar. Dan word ik op mijn 64ste plotseling stratenmaker na veertig jaar een kantoorbaan te hebben gehad. En wat met parttimers en mensen die eerder langdurig in de uitkering hebben gezeten?

Chris
1 maand geleden
Antwoord aan  Paul Lamote

Dat is een vraag die ik graag eens bij één van onze themanetwerken wil neerleggen, als je dat goed vindt 🙂