fbpx

NS Klantenservice per e-mail

30 dec 2012 23:45

Regelmatig krijgen wij reacties van reizigers die per e-mail contact willen met de Nederlandse Spoorwegen. NS wil het liefst dat reizigers contact opnemen met de NS Klantenservice via de virtuele medewerker. Maar de klantenservice is ook gewoon per e-mail bereikbaar.

  • Update februari 2014: Het e-mailadres van de NS Klantenservice is helaas inmiddels geblokkeerd. Wel heeft NS een openbaar forum waar gemakkelijk vragen gesteld kunnen worden. Als u toch persoonlijk digitaal contact wil met NS, kan dat uitsluitend via de virtuele medewerker van NS. Daarnaast kunt u nog gebruik maken van de telefoon of post.
  • NS iKlantenservice s bereikbaar via 030- 751 51 55.

De virtuele medewerker moet veel gestelde vragen kunnen beantwoorden, waardoor het bedrijf minder klantreacties hoeft te verwerken. Bovendien hoeft de reiziger – als de virtuele medewerker de reiziger begrijpt – dan niet op antwoord te wachten. In de praktijk blijken reizigers het niet altijd prettig te vinden als zij op uitsluitend deze manier contact kunnen opnemen.

Het contactformulier op ns.nl bestaat weliswaar niet meer, maar het spoorbedrijf is op dit moment nog wel gewoon per e-mail bereikbaar, al geeft het bedrijf daar zelf liever geen rugbaarheid aan. De kans is aanwezig dat NS in de toekomst het directe e-mailadres gaat blokkeren, om zo te voorkomen dat reizigers de virtuele medewerker proberen te ontwijken. 

86 gedachten aan “NS Klantenservice per e-mail”

  1. A.M.L. van der Ven schreef:

    Uw klantenservice tel.nr. reageert niet op een ingevuld keuze nr.
    Bestelde vanmorgen 3 e-tickets in totaal. Van 1 ticket ontving ik WEL een bevestiging voor de dagkaart.
    Van het 2e deel (2 dagkaarten) ontving ik GEEN bevestiging.
    Mijn naam is AML vd Ven
    Klant nr 3528 0234 3699 5897

    1. Auke schreef:

      Jullie Als NS Hebben Fouten Zitten MAken

      En Dat Is Niet Goed En Kan Beter

      Wan De [Trein Amsterdam Centraal Ging Naar Den Haag En De Trein Den Haag Centraal Naar Amsterdam En Klopt Niet

      En Daar Raken We In De War En Dat Is Bij Haarlem Gebeurt

  2. A.H. Gaakeer schreef:

    On line ticket kopen met betaling middels VISA is niet mogelijk. Waarom?
    Uitsluitend mogelijk met Pay Pall, hetgeen aangeeft internetbankieren, wat ik niet heb.
    VISA laat mij weten dat dat niet aan hen ligt.
    Graag uw medewerking dat het wel mogelijk is

    1. Hildebrand schreef:

      Wij zijn niet van NS. Dus ik kan moeilijk de keuzes van NS toelichten. Wel kan ik melden dat je op het station wel een kaartje kunt kopen bij de kaartautomaat en met creditcard kunt betalen.

  3. Professor Albert Logjes schreef:

    Het gaat er niet om wat NS wil, maar wat de klant wil, en dat is een e-mailadres.

  4. g j kinnegim schreef:

    wij reizen via de voordeelkaart met de ns. al jaren. op vele trajecten, korten lang,. zie je geen conducteur.
    gesteld dat er een person(en)lastig is door welke oorzaak dan ook, iemand treft een hartinfarct etc.etc noem maar op. dat is angstig en je trekt ook niet aan de bel. in elke coupe een intercom inschakelen is ook lastig. u laat de trein rijden middels techniek dus in feite is dit ook op te lossen. zo niet in elke coupe een conducteur OF EEN VEILIGHEIDSPERSOON, geld is absoluut niet belangrijk t.o.v. de veiligheid, U MOET DIT OPLOSSEN . OOK GEMELD VIA DE TELEFOON

  5. Marita schreef:

    Herhaaldelijk word trein gecanceld zonder opgave van redenen. Ook op sites is geen opgave ervan te vinden. Dit is via de planner pas kort van te voren aangegeven. Hier kan men toch geen rekening mee houden. Het traject Lelystad A’dam zuid en retour word steeds van vertraging en canceling getroffen. Doe er toch eens wat aan en geeft meer informatie als alleen een omroep de trein rijd niet!!!!

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Wij staan los van NS, maar bij vertraging (30 minuten) kunt u een beroep doen om de regeling Geld terug bij Vertraging.

  6. Joop van Zwieten schreef:

    Vandaag op en neer naar Roermond vanuit Breda-Prinsenbeek.Inlichtingen gebeld om te vragen hoe het vervangend vervoer per bus is geregeld vanwege werkzaamheden Moerdijkbrug, waardoor opstappen P’beek niet mogelijk is. Prima voorgelicht. Op aangekondigde tijd vertrokken per vervangend busvervoer, non stop naar station Breda.Geen vuiltje aan de lucht. Ook terug geen enkel probleem. Vaak zitten we te kankeren op de NS…nu eens NIET !!Integendeel: CHAPEAU !

  7. Barumiriza schreef:

    Beste heer,mevrouw,
    Op 28/07/2017 heb ik een dagkaart gekocht bij Kruidvat ,winkelnummer:EPAYST0004316
    Terminalnummer:43160001
    Activatiecode:CTX5TY4FM434R;ik heb activeerd via internet volgens medewerk van dit Kruidvat. Op 29/07/2017 reisd ik vanaf Amsterdam centraal naar Ed-Wageningen ,ik was vergeten om het te uitprinten.Dus kreeg ik accepte giro van Eu 14.Ik verzoek u om dit accepte giro van Eu 14 intrekken, a.u.b.
    Met vriendelijke groet,
    J.P.Barumiriza
    Verbindingsstraat1-2
    1073 TJ Amsterdam

  8. Dhr. J.M. Heusinkveld. schreef:

    ik kreeg een mail met de tekst: ” Wilt u zo spoedig mogelijk uw NS dagkaart bevestigen ”
    deze is waarschijnlijk niet van de NS afkomstig en gevaarlijke of ongevaarlijke spam !

    Dhr. J.M. Heusinkveld
    Ruigenhoek 23,
    NL 7381 CP Klarenbeek.
    E-mail: janmartinheusinkveld@gmail.com

  9. Josine Droppert schreef:

    Heb al jaren een voordeeluren kaart, en daarop mag je s’morgens v.a. 09.00 uur reizen. Ik mag ook 3 medereizigers meenemen met de korting, ECHTER sinds 2 ? jaar die mogen alleen meereizen op de daluren. Dat is dus niet MEEREIZEN. Ik stel voor de 3 naar 1 medereiziger te veranderen, maar dan wel op MIJN UREN, anders noem ik dat geen meereiziger.

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Ze kunnen met u meereizen, maar niet op ieder moment. U heeft nog het geluk dat u geen avondspits beperking heeft en in de zomer ook voor 9:00 uur mag reizen. Dat bestaat voor nieuwe abonnementen niet meer.

  10. Nelly Straatjes schreef:

    Is deze e-mail voor u niet goed leesbaar? Bekijk hier de online versie.
    NS Reizigers

    [Klik op afbeeldingen weergeven om te zien]
    NS Reizigers // Informatie
    Beste NS-Reiziger,

    De NS wilt de komende periode klachteloos, positief en op tijd rijden.

    Iedere maand krijgen we veel klachten over onze dienstverlening met onder andere vertragingen en uitval van treinen.

    Daarom willen wij de aankomende periode een zorgeloze, en stipte dienstregeling voor onze vaste reizigers aanbieden. Mocht er er iets gebeuren, dan regelen we snel vervangend vervoer door bijvoorbeeld een bus richting dezelfde bestemming aan te bieden.

    Wij hebben voor u als treinreiziger een kleine verrassing voor u klaar liggen.
    U ontvangt namelijks 2 NS dagkaarten t.w.v. €105,20, hiermee reist u met 2 personen 1 dag geheel gratis door het hele land met de trein.

    Met vriendelijke groet,

    Simone Vossen | NS Klantenservice
    Bevestig hier jouw (2) NS dagkaarten

    Geachte medewerkers,
    Deze mail kreeg ik vandaag toegestuurd. Ik heb geprobeerd deze mail door te sturen naar info@spoordeelwinkel.nl maar ik krijg een email error zodat verzenden niet mogelijk is. Dus doe ik het op deze manier. Dit zijn vervelende emails waar ook jullie niets aan kunnen doen, vrees ik.
    Vriendelijke groeten, Nelly Straatjes

  11. M.M van der Heide-Brinkhof schreef:

    Vandaag contact gehad met de klantenservice over Ordernummer 07830609,
    Door omstandigheden(ziekte) heb ik er nog geen gebruik van kunnen maken. Mijn vraag is of ik bij uitzondering 2 kaartjes nog in september zou mogen gebruiken.Ik heb er tenslotte wel al voor betaald en zoiets kan toch een keer voorkomen zou je zeggen. Het antwoord was kort en bondig nee.Ik vind weinig coulance van de NS getoond hierin en wil dit daarom toch wel melden.Ik ben tenslotte al jaren klant.
    Ik hoop alsnog op een verlenging van een maand voor 2 kaartjes. De andere twee kaartjes kan ik 30 en 31 augustus nog gebruiken, nu mijn gezondheid dat weer toelaat.

  12. Hans Worm schreef:

    En ik, ik wil van die vervelende mailberichten af. Bijna elke dag word ik via de mail benaderd dat ik zo’n fijne reiziger ben en gebruik mag van twee dagkaarten. Op eerste plaats reis ik (bijna) nooit met de trein. En op de tweede plaats lukt het me niet na veelvuldige pogingen om me af te melden voor dit soort mailberichten niet. Erg vervelend allemaal

  13. Janet schreef:

    Als ik de klantenservice bel, verwacht ik niet dat ik dik vijf minuten moet wachten…. dat is geen service. Of zijn jullie erop uit dat klanten zeggen: “… laat ook maar, dit duurt te lang.” Makkelijk hoor, dat scheelt weer een klacht. Wanneer gaan jullie eens goed werken?

  14. Willem Emmens schreef:

    Ik ben gesommeerd om de trein te verlaten in Zwolle.
    Het was 16.15 ongeveer, en ik had een fiets mee.Ik was wel op de hoogte dat er tijdens de spits geen fietsen mee mochten, maar niet dat dat al om 16 uur in ging. Als een schooljongen werd ik behandeld, en de mededeling dat ik lekker een hapje kon gaan eten in de ruim 2 uur wachttijd, vond ik schandalig,bevoogdend en zeer onsympathiek.Ik word 85 in november.N.B. de trein was halfvol.Mijn fiets nam geen zitplaats in beslag.

  15. L.Nieuwenhuuijse schreef:

    L.Nieuwenhuijse: Ik las dat de poortjes verdwijnen en Je met de chipkaart verder kan reizen. Maar wat de doen als iemand in het geheel geen chipkaart bezit of wat voor kaart dan ook en een los kaartje wil kopen? Dan zijn de poorten opsloot en kan hij niet verder?

  16. J.Th.Braun (Gilsing) schreef:

    Ik heb onlangs resp. afgelopen 9 september gereisd van Hilversum naar Leiden over Utrecht.
    Ik heb een NS kaart tot Nov. 2018. Tot mijn verbazing moest ik net zoveel betalen als mijn echtgenoot die geen kaart heeft t.w. Heen en terug ca.€25,- Hoe kan dat???

  17. R Siwaletti schreef:

    Is het mogelijk om mijn OV abonnement 60+ twee maanden stop te zetten. Ik ga in de maanden januari en februari 2018 op vakantie in het buitenland.

  18. Diana schreef:

    Waarom vind er bijna altijd op rustige momenten dat er niemand in de trein zit controle plaats? En als reactie krijg er werken 200 man en ieder heeft zijn eigen werkwijze.rij op Een vast traject en in de ochtend zie ik dat nooit gebeuren.

  19. G. Geertsma schreef:

    Reactie op de nieuwe dienstregeling.
    NS u wordt bedankt in de randstad treinen om het
    kwartier en in Fryslân wonen zeker geen mensen die ook graag rechtstreeks naar de randstad willen reizen.
    De wachttijd was in Zwolle al 10 minuten en nu wordt het nog langer als je niet in Leeuwarden /Heerenveen woont.Er kan alleen met de sprinter worden gereisd.BV. vertrek uit Grou 11.20 aankomst Meppel 12.06 daar 11 minuten wachten en in Zwolle nog eens 14 minuten op de IC richting Randstad.
    Trein 10.58 Grou om 11.10 overstappen Heerenveen 22 minuten wachten op Heerenveen.Dit slaat alles onder het mom van vier treinen per uur.

  20. M Blom schreef:

    ik krijg steeds een mail waar in me wordt gezegd het geld dat op mijn o v kaart staat terug moet vragen anders verloopt het klopt dit wel

  21. Mw. C.j. Sijpkens-Gorter schreef:

    Onderwerp:
    Re: Zo haal je jouw kaartjes op…
    Van:
    “encondesign@tele2.nl”
    Datum:
    11-12-2017 16:16
    Aan:
    NS Reizigers

    Beste Klantenbservice, ik kom niet verder met de invulling voor de 2 dagkaarten omdat ik geen mobiel heb. Ik heb momenteel alleen een huis-telefoonnr.,dat heb ik ook ingevuld, maar ik kom niet verder op dat formulier.
    Jullie willen kennelijk persé een mobielnr. Dat vind ik toch wel heel erg vreemd, waarom telt een huistelefoon ineens niet meer mee? Die lijkt me betrouwbaarder dan een mobiel en die moet ik me nog aanschaffen, maar ik wacht tot de Kerst, misschien krijg ik die van mijn man.
    Maar ik heb wel een Daluren-abonnement van de NS en wil graag 2 dagkaarten ontvangen voor mijn man en mij. We willen samen naar Groningen met de trein.
    Hoor graag uw reactie, vr.groet, mw Sijpkens

    Op 11-12-2017 om 01:49 schreef NS Reizigers:
    2 NS Dagkaarten liggen voor jou klaar!

  22. e.koers schreef:

    ik vind het meer dan normaal dat tegenwoordig OOK per email gecorrespondeerd kan worden met de NS.
    NS is er m.i. voor de klanten en niet omgekeerd.
    ik wil ook niet voor een simpele vraag eerst accoord moeten gaan met cookies ed zaken (waarom??)
    als je weigert KUN je niet verder , dus de vraag accepteert U cookies is een : “onzinvraag”, de klant i.c. de broodheer/dame van ns !!!wordt zo minachtend behqndeld.men “uit de tijd “28-1-18,13.27 u

  23. adrianus schreef:

    is dit echt of nep
    Van: Nederlande Spoorwegen
    Verzonden: zaterdag 17 februari 2018 14:20
    Aan: h.boef@telfort.nl
    Onderwerp: De lente staat voor de deur, we hebben iets voor je als vaste NS reiziger H

  24. pam bonants schreef:

    op 19 febr. 2krt.besteld upgrade van 2e naar 1 ste klas.
    ik heb mijn krt ontvangen,maar mijn vriendin niet.
    na tel. navraag nij ns klantenservice ,wat de medewerkster 3 keer navragen
    en mij 20 min.tel kosten en niets opleverde,slechte service.
    En di ,moeten wij op reis, allebei in ,n andere coupee,ik dacht het niet. N S.

  25. M. V. schreef:

    OP MAANDAG 26 MAART HEB IK IN EINDHOVEN GECONSTATEERD DAT HET TOILET EN DE HELE OMGEVING ZEER SMERIG WAREN.

  26. E.Smits schreef:

    Zijn dagvoordeelurenkaarten op papier te gebruiken op elke datum of staat er een gebruiksdatum van 2 maanden op?

  27. P.C.Teunissen schreef:

    de Klantenservice van NS verzocht mij een recente pasfoto op te zenden t.b.v. een nieuwe OV-chipkaart
    een pasfoto (4.4.MB) probeerde ik op te sturen
    _ kreeg echter de melding dat er een storing in het
    systeem is
    – wat nu?
    – over 2 dagen met vacantie

  28. A.A. Fietser schreef:

    Een warme douche voor 2 zeer klantvriendelijke conducteurs op de stoptrein woe 6 juni om 10.37 uur vanaf Den Dolder naar Harderwijk, die ons in de laatste minuut voor vertrek toestonden met 2 fietsen in een gewone tussencoupe omdat de enige fietscoupe al vol was! Maar ook voor de derde conducteur vanaf Amersfoort waarvan we toch verder mochten reizen toen we zelf ontdekten dat we alleen een fietskaartje hadden gekocht en vergeten in te checken. Op voorwaarde dat we in Harderwijk alsnog achteraf een enkeltje zouden kopen. Dat vertrouwen hebben we uiteraard niet beschaamd!! We waren zeer verrast door deze uitermate vriendelijke en positieve houding en het heeft onze fietsdag een gouden randje gegeven!!

  29. B.G.Tervoort schreef:

    op 17 juni 2018 wilde mijn vrouw en ik gaan reizen met de keuze kaart naar Steenwijk. we hadden afgesproken met mijn zusje uit Breda die ook haar keuzekart zou gebruiken. bij het station Helmond bleek dat er een defect was landelijk dat er geen bestellingen kon worden opgehaald. we gingen naar Eindhoven en de conducteur vertelde dat we daar naar het serviceloket moesten gaan om een gratis dagkaart te halen i.v.m de storing. aldaar kregen wij te horen dat zij daar niet aan begon (zij was op de hoogte van de storing) wij zeiden dat mijn zusje in Breda wel een gratis dagkaart had gekregen en hetzelfde abonnement had. zij wilde daar niet aan beginnen. op mijn vraag wat nu vertelde zij dat we door het open poortje moesten gaan en niet in te checken en tegen de conducteur te zeggen waar we naar toe moesten. ik zei dat kan toch niet dan reis ik toch zwart. zij zei toen los hetzelf maar op. nadat we toch hadden ingecheckt vroegen we aan de conducteur of de juist was wat ons was medegedeeld.hij zei dat dat niet het geval was, en dat we juist hadden gehandeld. vlak voor zwollen kregen we te horen dat de storing was verholpen. de conductrice zei ons dat we ons geld terug konden vragen en op de terugweg hebben we onze keuzekaart gebruikt. mijn vraag is of ik het geld van de heenreis (2 x 15.20 euro) terug kan krijgen. het gaat om klantnummer 3528023443006852 en 3528040015179941 hopende een bericht van U te ontvangen verblijf ik in afwachting.

  30. J.J.van der Wel schreef:

    Graag uw antwoord over het navolgende.

    Indien ik in een trein zit met een dalurenkaart en het betr. daluur begint,moet ik er dan uit of mag ik tot het eindpunt van betr.trein meerijden?

  31. W.B. de Ruiter schreef:

    Op donderdag 14 06 2018 van Schiedam centraal gereisd naar den Haag centraal. En weer retour. Bij het uitchecken op Schiedam centraal zag ik,dat ik er een vrije reis is afgeschreven terwijl ik absoluut geen vrije reis heb geprogrammeerd. Kaartnummer 3528 0434 0173 7447 geldig tot 22082021

  32. Jan Herman Groenen schreef:

    Op 17-06-2018 kocht ik e-kaartje Apeldoorn-Assen. Daarna kocht ik e-kaartje terugreis. Dit werd gezien als heenreis. Ik belde klantenservice (K.S.): ik moest dagretour hebben. Ik dacht dat ik een dagkaart had. K.S. had kunnen zeggen: dagkaart + DAL is voordeliger!
    Dus ging ik naar Nijmegen (geboortestad). Op terugreis bij Lent zegt conducteur: geen kaartje. Hij neemt al mijn reispapieren & pas in, belt politie Arnhem die met 3 man met spuitbus, wapenstok, boeien stonden te wachten precies voor deur waar wij uitstapten. Daar staande gehouden & verhoord, tot er iemand besloot boete te schrijven. Dat was onleesbaar ingevuld – op e-mail had u dit kunnen zien. In de trein ging een passagier zich ermee bemoeien. Op perron verschool de conducteur verschool zich achter politie & loog tegen politie dat hij geen pas had gezien – terwijl hij die vanaf Lent bij zich hield.
    Ik ben een gezonde 80-er, maar ik tril nog als ik aan deze klungel denk. Toen ik nog werkte heb ik al eens geholpen om een conducteur te ontslaan – hier is nog zo’n kandidaat. Ik hoop snel

  33. Jan Herman Groenen schreef:

    Op 17-06-2018 kocht ik e-kaartje Apeldoorn-Assen. Daarna kocht ik e-kaartje terugreis. Dit werd gezien als heenreis. Ik belde klantenservice (K.S.): ik moest dagretour hebben. Ik dacht dat ik een dagkaart had. K.S. had kunnen zeggen: dagkaart + DAL is voordeliger!
    Dus ging ik naar Nijmegen (geboortestad). Op terugreis bij Lent zegt conducteur: geen kaartje. Hij neemt al mijn reispapieren & pas in, belt politie Arnhem die met 3 man met spuitbus, wapenstok, boeien stonden te wachten precies voor deur waar wij uitstapten. Daar staande gehouden & verhoord, tot er iemand besloot boete te schrijven. Dat was onleesbaar ingevuld – op e-mail had u dit kunnen zien. In de trein ging een passagier zich ermee bemoeien, wat extra bedreigend was. Op perron verschool de conducteur verschool zich achter politie & loog tegen politie dat hij geen pas had gezien – terwijl hij die vanaf Lent bij zich hield.
    Ik ben een gezonde 80-er, maar ik tril nog als ik aan deze klungel denk. Toen ik nog werkte heb ik al eens geholpen om een conducteur te ontslaan – hier is nog zo’n kandidaat. Ik hoop snel

  34. b. van oudenaaren schreef:

    Heb een tas in de trein laten staan afgelopen zaterdag en heb contact gehad met de klantenservice. Zij vertelden mij dat er een mail naar mij is gestuurd, echter ik heb niets ontvangen =. Heb ook mijn spam nagekeken maar niets gezien. Het referentienummer is 8000794422. Kunt u mij antwoord geven? Ik kan geen contact krijgen met de klantenservice op dit moment.

  35. Pia Maria Tuyl schreef:

    Heb een doorlopend abonnement bij u.
    Een OV-chipkaart met voordeeluren abonnement 2e klas. Ga af en toe met de trein.
    Ik haal mijn voordeel er dus niet meer uit.
    Wil graag opzeggen, of heeft u nog een advies wat voordelig zou kunnen zijn?

  36. S.R. Ritzler-Provoost schreef:

    Sinds 2017 ontvang ik om een mij onbekende reden geen “SPOOR”. Mijn mails betreffende dit onderwerp werden niet beantwoord. Telefonische navraag lukte ook niet omdat ik geen Nederlandse postcode heb.
    Graag wil ik weten met welk adres ik bij u geregistreerd sta. De vervaldatum van mijn OV-chipkaart nadert en ik wil er wel zeker van zijn dat ik de nieuwe kaart op mijn huidige adres zal ontvangen.

    1. Erwin Wessels schreef:

      Treinreiziger.nl is niet van de NS en daardoor kunnen wij uw vraag niet beantwoorden. Hier worden nieuwsberichten en informatie over acties met treinkaartjes geplaatst. U kunt het beste contact opnemen met de klantenservice van de NS, het telefoonnummer staat aan het begin van dit artikel.

  37. Hussein schreef:

    Hoi ik heb problem met mij ov-chipkaart korting bedoel de geile kaart ,het is niet doen de geile kaart 40 percent ,,die kaartje bedoel ik 40 percent reizen naar alles .ik ben ook probere te bellen naar NS train het is moeilijk te bellen of te spreken met hem ,,ik weet het niet warrom gestopt automatich of wat is guebert ?
    ik reizen met train zonder korting 40percent, zoe kun je iets doen ,,,, hiere is mijn naam H. Mohammed Mohammedali 01-07-1993 M kaartnr 3528023443072391 kaart geldig tot 24-03-2021 postcode 3526WH Europaplein389 Utrecht Dankjewel Groetjes Hussein Mohammedali

  38. H. van Hoeij schreef:

    Aangezien het afsluiten van de Noordertunnel op station NS Utrecht niet wordt vermeld op de perrons, loopt men als reiziger onnodig het platform af om via de deels opentunnel elders dezelfde weg over een ander platform af te leggen en te eindigen in de stationshal. Erg klantonvriendelijk, voor ouderen zowiezo niet te doen.
    Graag aanpassing, is geen service, integedeel!

  39. H. van Hoeij schreef:

    Aangezien het afsluiten van de Noordertunnel op station NS Utrecht niet wordt vermeld op de perrons, loopt men als reiziger onnodig het platform af om via de deels open tunnel elders dezelfde weg over een ander platform af te leggen en te eindigen in de stationshal. Erg klantonvriendelijk, voor ouderen zowiezo niet te doen.
    Graag aanpassing, is geen service, integedeel!

  40. Bme vegelien Bosman schreef:

    GOEDEMIDDAG ,IK PROBEER MIJN ABONNEMENT TE EINDIGEN ,VIA EEN OPHAALPUNTEN BIJ PRIMERA ,,WEET NIET OF DIT IS GELUKT,EN VANDAAG HERHAALDELIJK GEPROBEERD NS TE BELLEN ,MAAR KOM ER NIET DOOR ,IKMOET MIJN ABONNEMENT. VOOR 8 okt,2018 opzeggen,,Kan het Zo zZIJN DAT IK HET ALLEEN BIJ NS OPHAAL PUNT ,,KAN ,BEËINDIGEN ,,WATMOET IK NU DOEN ,,IK BEN BME VEGELIEN BOSMAN BROEKEMASTRAAT 72 DIEVER ,7981 DM,,18-5-1951 ,ik heb een daluren abonnement en keuze kaarten ,,

  41. j.pelsma schreef:

    vraagje hoe bestel ik online een treinkaartje met mee reiskorting? Ik zag dit wel om mijn mobiel maar op de laptop kon ik het niet vinden.

    tevens erg lang telefonisch in de wacht voor het stellen van deze simpele vraag.

  42. Gerard Heerebout schreef:

    Ik was een tijdje geleden mijn zakagenda kwijtgeraakt. In de trein laten liggen. Gisteren kwam een (hoofd) conducteur even lang met mijn agenda. Ze moest toch in Goes zijn. Wel hele goede service van de Nederlandse Spoorwegen!

  43. T.Oevering schreef:

    ik wil graag mijn gewijzigd aan u door geven

    1. Erwin Wessels schreef:

      Dit zult u aan NS moeten doorgeven. Treinreiziger.nl brengt alleen nieuws en geeft informatie over acties. Wij zijn dus geen onderdeel van NS.

      Ook om die reden heb ik uw adres uit uw naam verwijderd.

  44. c.huiskamp schreef:

    komt er ook een kaartjes automaat bij de bewaakte stalling in Apeldoorn nu moeten we weer naar buiten de trap op dat is niet handig
    plaats 1 van de velen boven naar beneden

  45. rina savelkoul schreef:

    kan ik een gekocht Kruidvat treinkaartje uitprinten zonder vermelding van datum?
    Ik wil de datum met pen invullen.

    1. Erwin Wessels schreef:

      Nee, dat is niet mogelijk.

      Maar, bij aankoop hoef je nog geen datum in te voeren. Dit doe je pas als je het kaartje wilt printen. En onze tip is om dat op zijn vroegst de dag voordat je de reis wilt maken te doen.

  46. Kloassie schreef:

    Superleuk dat jullie vertellen dat ns per email bereikbaar is maar … Wat IS dat email address dan?!?!?!? De info die jullie geven blijft toch totaal onzinnige |ц|koek zolang jullie niet het daadwerkelijke email address erbij vertellen!!!

  47. r.propstra schreef:

    Leuke tekst voor slogan misschien?

    I like trains better than planes!

  48. M. Broersen schreef:

    Ik heb vandaag 6 retour tickets van Heiloo naar Amsterdam gekocht voor morgen, maar kan ze niet uitprinten!? Ik krijg aldoor ERROR. Ik hoop dat u me snel kunt helpen, de kaartejes zijn voor morgen enn per telefoon lukt het ook niet!al een half uur in de wacht.
    Mijn email is mcjbroersen@hotmail.com
    Met vriendelijke groet
    M.Broersen

    1. Erwin Wessels schreef:

      Helaas kunnen we je hier niet mee helpen. Treinreiziger geeft alleen nieuws over het OV en informatie over treinacties. Hiervoor zal je toch echt bij de NS moeten zijn.

  49. Ton van Weel sr schreef:

    ik kom er niet door, dus dan maar even zo:
    Fact.nr. 000009046446959
    op 21 april ia het abonnement van mijn zoon (A.C. van Weel uit Diest) betaald. Waarom dan een betalingsherinnering gestuurd op 23 april ?graag een reactie per mail.
    mvrgr
    Ton van Weel sr

    1. Erwin Wessels schreef:

      Wij zijn geen NS, we kunnen je ook niet helpen. Je zult echt bij NS zelf moeten zijn. Maar mede gezien je op Eerste Paasdag betaald hebt (en er de 21e en 22e geen betalingsverkeer tussen de banken was), weet ik vrijwel zeker dat de betaling en de herinnering elkaar gekruist hebben.

  50. marianne van der veer schreef:

    vandaag een bijzonder aardige baliemedewerker ontmoet station Gouda om 10 uur. zeer positief en correct behandeld zijn we! daarom een pluim op zijn hoed en ook op die van de NS!een en ander ging lastig en – met medeweten van zijn leidinggevende – trakteerde hij ons op 1e klas reizen ipv van 2e klas. op vleugels gingen wij naar Utrecht!

  51. H Brinkman v de Pol schreef:

    Hartelijk dat u mijn man feliciteerd met zijn verjaardag maar helaas is hij 4 jaar geleden overleden dus maak ik geen gebruik van uw presentje.

  52. oebele bijstra schreef:

    hoi wij willen reizen met de trein naar valken burg
    datum nog niet bekend
    mar kunnen we in de trein met een schoot mobiel invalide slechtterbeen

  53. J. van Kempen schreef:

    Waar de in- en uitcheckzuiltjes op het station in Weert, voeger op een logische plaats stonden, bovenaan de trap, op het perron, staan ze nu min of meer verscholen achter de gemetselde zuilen in de gang tussen hal en trap naar ‘t perron. Niet alleen ik, maar ook anderen lopen naar boven en moeten daarna weer naar beneden om alsnog in te checken, omdat ze de huidige plaats van de incheckmogelijkheid voorbij zijn gelopen. Je zult maar oud en slecht ter been zijn of nog nèt op tijd de trein willen halen.
    Lieve NS, zet de incheckzuiltjes weer terug, op hun oude plaats svp.

  54. van Walbeek schreef:

    Geachte klantenservice,bij deze mijn verhaal over de wereldreis van Leiden naar Apeldoorn vise versa op zaterdag 27 juli.
    Ik stap om tegen 10 uur in op Leiden Lammenschans om mijn kleindochter thuis te brengen die in Apeldoorn woont, zij zou voor het eerst met de trein gaan maar omdat Amersfoort_ Apeldoorn met bussen moest bracht ik haar weg.
    Bij Woerden eruit door een hond op de rails door naar Utrecht en de trein naar Amersfoort. In het station keurig verwijzing naar de NS bus, staan we buiten staat daar geen bus dus zoeken, bus naar Apeldoorn gevonden. Helaas bleek dat een lijnbus te zijn 1,5 uur. Uiteindelijk 3,5 uur over gedaan over deze heenreis.
    Terug brengt mijn dochter mij naar station Apeldoorn waar we door de poortjes waar we door het station lopen door de poortjes richting busstation en zien daar dat de bus inplaats van de aangegeven 19.51 uur pas om 9.30 gaat. verbazing alom. Dan maar een kopje koffie drinken en wat blijkt, de verwijzing naar de NS bus staat aan de binnenkant van de poortjes. Dus moest mijn dochter rennen om te vragen even op mij te wachten want ik loop niet meer zo hard. De vriendelijk chauffeur heeft dat gedaan dus ik blij 10 uur thuis waar ik een appje kreeg van mijn dochter met een krantenbericht dat de NS niet begrijpt dat er zo weinig gebruik word gemaakt van de NS bus, ik geef u het antwoord, onduidelijkheid.
    Eenmaal in Leiden zegt mijn studerende kleindochter na mijn verhaal. Welkom in mijn wereld. Dat zoeken naar bussen is dus niet alleen moeilijk voor een ouder iemand met een kleindochter van 13 jaar maar ook voor 3de jaars studenten.
    Groet, M. van Walbeek

  55. Mevr. F.J.Rutjens-Swinkels schreef:

    Ik heb op 04-09-2019 een klacht per e-mail naar NS gestuurd, dat op 31-08-2019 tot 3 keer toe op een dag 20 euro van mijn bankrekening is afgehouden, waarvan twee keer op een kaart nummer, wat niet mijn nummer was,tevens heb ik ook nog 2 keer naar NS gebeld dat het niet klopte.Ik had toch graag van NS dat ze 40 euro terug boeken.Waarom krijg hier geen reactie op. Mijn goede kaartnummer is 3528043420486091.Ik ga elke week naar mijn zus in oisterwijk op vrijdag.
    hopelijk krijg ik nu wel een reactie hier op. Alvast mijn hartelijke dank.
    Gegroet, Mevrouw F.J.Rutjens-Swinkels

  56. gerda schreef:

    ik wil mijn ah treinkaartes activeren maar ik vindt die webside niet

  57. n.d.nguyen schreef:

    ik.wil.van.slissingen.naar.schiphol.arlien.met.de.trein.naar.ik.weet.niet.hoe.moet.ik.met.de
    trein.te.gaan.kunnen.jullie.begeleiden.ik.naar
    schiphol.en.terug.naar.vlissingen.kunnen.jullie.met.mijn.email.antwoorden.hartelijk.bedankt

  58. Hanny schreef:

    hebben elk 3treintickes( a 15euro) bij kruidvat gekocht,maar het nog niet alles kunnen gebruiken In verband met de corona virus n reisverbod durven we de rest niet te gebruiken Blijft t na 13 april nog geldig of is het een verspilling geweest Wij zijn
    beide 65+ (risico factor)Graag uitleg hierover Bvd

  59. A,Verboom schreef:

    Ik wil de coupons ontvangen van de keuzedagen “maart/april” zowel van mijn vrouw en van mij

    1. Erwin Wessels schreef:

      Wij zijn geen NS en kunnen je hier niet mee helpen. Neem hiervoor contact op met NS. Uit privacy-overwegingen heb ik de persoonlijke informatie uit je reactie verwijderd.

  60. A. Versteeg schreef:

    Hallo,

    Ikmag nu niet reizen met de trein maar ik heb vrije keuze dagen
    maar omdat ik niet mag reizen blijven mijn keuze dagen staan of vervallen mijn dagen voor dit jaar 2020

  61. A. Versteeg schreef:

    Hallo,

    Ik mag nu niet reizen met de trein maar ik heb vrije keuze dagen
    maar omdat ik niet mag reizen blijven mijn keuze dagen staan of vervallen mijn dagen voor dit jaar 2020

    1. overduin van der wilk schreef:

      goede dag medewerker ns

      kaart nummer 23490478 oe overduin ons kenmerk 5117737629
      kaart nummer 23490465 overduin van der wilk kenmerk 5117763848

      wij hebben door de omstandigheden niet het gebruik kunnen maken van onze keuzen dagen en vrije keuzen dag.

      we hebben nog een dag van maart
      we hebben nog een dag van april/mei

      en nog de vrije dag naar keuzen

      deze maand zijn wij het nieuwe jaar in gegaan

      hoe krijg ik de dagen die wij tegoed hebben , ze staan niet bij geschreven op de nieuwe saldo van de kaart

      gr mariejan overduin

  62. P.J.Mariman schreef:

    Ik heb vandaag 02-09-2020 genoten van de uitzending Rail Away over Oostenrijk . Van wat ik gezien heb begrijp ik niet dat de nederlandse spoorwegen problemen in de winter hebben .
    Ik zou zeggen ga informatie inwinnen in Oostenrijk hoe te handelen in de winter .

  63. JAIM Veenman schreef:

    Vandaag sinds het uitbreken van covid 19 (februari/maart 2020)weer een poging gewaagd om per spoor te reizen. Gepland de trein van 13:39 vanuit Elst (ns) naar Zutphen. Trein kwam echter helemaal niet ; geen waarschuwing op de reisplanner en ook niet op het station ; het bord verdween gewoon!!!!!!!!
    Naar Arnhem gereisd met Arriva. Keurig info in de trein over de verschillende reismogelijkheden.
    Overstap trein naar Zutphen: zowel op het bord als via de omroep: trein heeft 10 minuten vertraging!!
    Wie schetst mijn verbazing : direct na de afkondiging kwam de bewuste trein en vertrok ook na 2 minuten(verschillende reizigers hebben deze gemist agv foutieve info.
    IN de trein geen enkele informatie over waar we zijn en wat de overstapmogelijkheden zijn. ook de info via het scherm ontbrak(ns trein!). In zutphen overgestapt op de trein naar Winterswijk (Arriva) met complete info zowel van scherm als via de omroep,

    NS NEEM EEN VOORBEELD AAN ARRIVA ALS JULLIE TENMINSTE WEER KLANTEN WILLEN!!!!!

    JAIM Veenman

  64. j. sCHRIJEN schreef:

    Mail gestuurd naar NSklantenservice. Geen antwoord. Na telefoontje stomme opmerkingen: als wij beantwoorden geen E-mails. (intussen blijkt het E-mail adres geblokkeerd). Hen geen behoefte meer om met de klantenservice te bellen. Hebben coupons die geldig zijn t/m 31 december. Mogen niet reizen (74 en 78 jaar), risicogroep mogen niet reizen. Wij kunnen een klacht indienen, die meteen wordt afgewezen door de heer van de klantenservice. Dit is ….”SERVICE”….. vult u maar in.

  65. Gert van Ziel schreef:

    Goedenavond,

    Ik heb al ongeveer 7 jaar een Dal Voordeel abonnement met 7 keuzedagen.
    I.v.m. de Corona situatie heb ik dit jaar (14 mei 2020 t/m heden) pas gebruik kunnen maken van 2 keuzedagen.
    Vorig jaar heb ik voor de periode maart t/m mei 2020 2 gratis dag tickets gekregen van NS, kom ik dit keer weer in aanmerking voor een aantal gratis reis tickets?

    Met vriendelijke groet,

    GW (Gert) van Ziel
    Gerrit Achterbergstraat 29
    3947 ME Langbroek

  66. R.A. Reiber schreef:

    Plaats : Assen
    Datum: 8 november 2021
    Nederlandse Spoorwegen
    Afdeling: Klantenservice
    Laan van Puntenburg 100
    3511 ER Utrecht

    Geachte mevrouw/heer,

    Bij deze wil ik de navolgende klacht bij u indienen:
    – Zaterdag 6 november jl. was het dan eindelijk zover. De buren van de Buitenes in Assen konden na bijna 2 jaar eindelijk hun reisje naar Amsterdam verzilveren. Op Nieuwjaarsdag 2020 was besloten om naast hun jaarlijkse nieuwjaarsborrel bij één van de buurtbewoners ook een reis naar Amsterdam te maken om zich aan boord van “De Jordaanboot” te laten entertainen. Door corona moest deze reis steeds uitgesteld worden, maar afgelopen zaterdag, 6 november, was het dan eindelijk zover. Met 16 buurtgenoten zou men met N.S. een bezoek brengen “De Jordaanboot” in Amsterdam.
    – Om niet voor verrassingen te komen staan, werd vrijdag 5 november, een bezoek gebracht aan de fietsenstalling bij het N.S.-station te Assen. Wij hadden nl. besloten per fiets naar het station te gaan en met de laatste trein vanuit Amsterdam weer huiswaarts te keren.
    – Bij de fietsenstalling van N.S. werd ons verzekerd, dat dit geen enkel probleem op zou leveren, daar men tot een kwartier na de laatste trein aanwezig is.
    – Het stallen van de fiets en de reis naar Amsterdam leverde geen enkel probleem op.
    – Op “De Jordaanboot” werden we fantastisch geëntertaind, zodat we goed gehumeurd en vol goede moed met N.S. naar Assen terugkeerden.
    – Om 02.05 aangekomen in Assen moesten we helaas vaststellen, dat de fietsenstalling op slot was en er geen medewerkers meer aanwezig waren. We konden niet bij onze fietsen komen.
    – Daar sta je dan om 02.05 uur ’s nachts na een gezellige avond met 16 personen voor het station te Assen.
    – Daar een taxi-bus eerst over 45 minuten aanwezig kon zijn, werd door de helft van de groep besloten de 5 kilometer naar huis te voet af te leggen. De andere buurtbewoners, die minder goed ter been waren, zagen zich genoodzaakt te wachten op de taxi-bus.
    – De volgende dag hebben alle 16 buurtbewoners op de één of andere wijze alsnog hun fiets op moeten halen van het station.
    – Al met al heeft e.e.a. grote afbreuk gedaan aan de gezellige avond op “De Jordaanboot”.
    – De discussie van zondag 7 november met de medewerker van de fietsenstalling heeft geleerd, dat met zich verschuild achter de slechte communicatie van N.S.. Mogelijk wijst N.S. naar de medewerkers van de fietsenstalling in Assen.

    -2

    -2

    Wij zijn echter van mening, dat indien N.S. zijn producten naast het Nederlandse Spoorwegennet, uitbreidt met het product “Fietsenstalling” ook dit product aan de te verwachten kwaliteit moet beantwoorden. Zoniet, dan moet je het niet op de markt zetten.

    Al met al heeft onze gezellige dag met de buurtbewoners van de Buitenes is Assen een flinke deuk op gelopen doordat NS het toegezegde niet waar heeft kunnen maken.

    Met vriendelijke groet

    R.A. Reiber
    Buitenes 59
    9407 CS Assen
    (één van de gedupeerde buurtbewoners)

  67. albert van rosmalen schreef:

    geachte

    Ik ben penverzamelaar van reclame/relatie pennen.
    Doe dit ook zo bij andere bedrijven instellingen
    clubs. Heben jullie van dit soort pennen? Zoja zouden jullie die kunnen opsturen. Alvast bedankt hiervoor.

    met vriendelijke groet

    albert van rosmalen
    jan willempasstraat 115
    6525 cr nijmegen

  68. Olaf ten zweege schreef:

    Goede middag

    Wij wouden de laatste trein pakken op schiphol pakken….Wij kochten een kaart je op 09-08-2022 om de laatste trein te pakken maar de trein was al weg om 23:08 ..nu konden we niet met de trein pas de volgende dag …..Ze zeiden de eerste trein gaat om 4:03 maar dat was ook niet …Wij moest naar Amsterdam sentraal met de bus …

  69. Graham O'REILLY schreef:

    I have a serious complaint to make about the behavious of an NS employee. If I can’t make it by email I would like to make it by post. Could you tell me the exact address please ?

  70. m.j. van de Ven schreef:

    Waar kan ik een e-bike huren met mijn OV-kaart?

  71. Theo wittebol schreef:

    Wij reizen graag met onze driewielfietsen met de trein en zijn daardoor afhankelijk vañ de liften op het station. Gisteren moesten we naar Amsterdam Sloterdijk en de lift deed het niet
    Is er een website waarop je kan lezen of de lift het doet??

  72. Henny Wijnand schreef:

    Vanmiddag maandag 17 april wilde ik inchecken op Hilversum Sportpark gebruikmakend van paaltje aan perron toegang kant aan de Oude Amersfoortseweg. Echter deze functioneerde in het geheel niet.
    Melding gemaakt bij conducteur. Uiteindelijk in Bussum Zuid wel ingecheckt en mijn reis vervolgt zodat uitchecken in Weesp mogelijk was.

  73. Diana Mars schreef:

    Ik maak reeds vele jaren gebruik van een daluren voordeel kaart + keuzedagen.
    Met alle ups & downs tot redelijke tevredenheid
    Dit jaar is er een wijziging in de keuzekaart
    Keuzedagen kunnen het hele jaar gebruikt worden Dus niet per definitie van 1 april tot 1 juni
    Dit vond ik een goede verandering.
    Nu wilde ik reizen met keuzekaart en staan er 4 keuzedagen in de oplaad paal.
    Ik wist niet wat te doen. Kon niet vragen bij AH en had afspraak, dus wat nu. Heb ik de 4 keuzedagen op mijn kaart gezet. Was bang dat ik ze anders kwijt zou zijn.
    Nu kan ik dus niet meer reizen op mijn daluren voordeel kaart. Als ik incheck is de enige keus, keuzedag. Dit vind ik zonde voor een ritje van Den Haag naar Utrecht.
    Ik heb gebeld, zeer vriendelijke dame heeft mij uitgelegd is niet te herstellen. Ben naar station gegaan en door zeer onvriendelijke dame te woord gestaan. Zij gaf mij het gevoel van als je het niet meer begrijpt moet je niet meer meedoen.
    Wilde een mail sturen, maar dit kan dus niet meer heb ik inmiddels begrepen.
    “Ach, ik ben te oud voor die rotzooi”, zei Wim Sonneveld ooit in een conference.

  74. Jan Barendrecht schreef:

    NS klachtenservice speelt kastje/muur met een foute checkuit. ik wil mijn geld terug en dus de uitdraai van OV chip aan ze mailen.
    Graag heb ik dus het emailadres.
    Nb.: Consuwijzer.nl is momenteel telefonisch niet bereikbaar.

  75. Jan Barendrecht schreef:

    Mag ik a.u.b. tbv klacht indienen, het emailadres van de NS ontvangen?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *