fbpx

Minder klachten over volle treinen

09 sep 2014 9:18

Er zijn bij het meldpunt Volle Treinen van Rover in de eerste week van september veel minder klachten binnengekomen dan vorig jaar. Dat meldt de reizigersvereniging tegen dagblad Metro. Vorig jaar zou de vereniging in de eerste week van september tweeduizend klachten hebben binnengekregen. Nu zijn dat er slechts tweehonderd.

Behalve dat NS dit najaar meer materieel inzet, kan het aantal storingen een rol spelen. Vorig jaar waren in de eerste week van september relatief veel storingen. Rover is optimistisch, omdat september door de start van het nieuwe collegejaar altijd het drukst is.

Toch zou het aantal klachten wel eens kunnen toenemen, want het wordt dit jaar makkelijker om een volle trein te melden. Zo heeft Rover heeft vandaag een Android-app gelanceerd waarmee volle treinen gemeld kunnen worden. Binnenkort volgt er ook een app voor de iPhone. De nieuwe app is in samenwerking met NS tot stand gekomen.

Jaarlijks verwerkt het meldpunt 10.000 klachten. Niet iedere volle trein is per definitie overvol, vooral sprinters zijn erop gebouwd reizigers staand te vervoeren. Rover roept reizigers op de trein te melden indien zij het langer dan 15 minuten zonder zitplaats moeten stellen.