NS stopt twee te volle treinen
11 apr 2020 17:08
De Nederlandse Spoorwegen heeft op het traject tussen Rotterdam en Amsterdam bij Gouda twee treinen uit de dienstregeling gehaald en niet verder laten rijden omdat de reizigers niet voldoende afstand van elkaar konden houden. Dat heeft een woordvoerder van NS zaterdag gemeld.
Toen de conducteur in beide gevallen constateerde dat er teveel mensen waren waardoor ze niet voldoende afstand van elkaar konden houden, vroeg hij of een aantal reizigers vrijwillig de trein wilde verlaten. Toen bleek dat mensen hieraan geen gehoor gaven, besloot hij de trein helemaal uit de dienstregeling te halen en liet hij de reizigers op station Gouda uitstappen.
Trein 4036 RTD-ASD door HC opgeheven in Gouda ivm teveel reizigers. HC heeft 9x omgeroepen om trein te verlaten als de reis niet noodzakelijk was. Geen reactie. Er wordt niet geluisterd! Prima beslissing van de HC. En dan moet het nog Pasen worden. @VVMC_vakbond @NS_online
— Wim Eilert (@wimeilert) April 11, 2020
De politie, die toeziet op naleving van de coronamaatregelen, assisteerde hierbij. De reizigers konden vervolgens verder reizen met andere treinen, aldus de woordvoerder van de NS. Volgens hem waren elders in het land geen problemen en was het verder rustig in de treinen.
Korte treinen en lage frequenties
Volgens reizigersorganisatie Voor Beter OV waren de twee opgeheven treinen korter dan normaal. “In beide gevallen slechts zes bakken SLT. Dat is voor een zaterdag uitzonderlijk kort, zeker bij een sterk verlaagde frequentie”, stelt voorman Rikus Spithorst van de vereniging. De vereniging is daarnaast niet te spreken dat reizigers halverwege de reis de trein moesten verlaten. De vereniging zegt zich te beraden op stappen richting NS en spreekt van wangedrag.
NS heeft vanwege de Coronacrisis fors in de dienstregeling gesneden. Tussen Amsterdam en Rotterdam rijdt er alleen twee keer per uur een Sprinter (via Gouda en Breukelen), terwijl reizigers normaal ook tot vijf keer per uur de Intercity Direct kunnen nemen, en twee keer per uur de intercity via Leiden. Ook reizigers Rotterdam – Utrecht en Den Haag – Amsterdam zijn deels aangewezen op de Sprinter Rotterdam – Woerden – Amsterdam. Daardoor komt deze trein in relatief veel reisadviezen terug.
NS benadrukt dat de trein alleen bedoeld is voor noodzakelijke reizen. “Ondanks de vrije dagen en het mooie weer geldt ook dit paasweekend: reis alleen met de trein als dat strikt noodzakelijk is”, laat de vervoerder weten.
© ANP / Treinreiziger.nl
De HC kan blijkbaar inschatten wie dr noodzakelijk in de trein zit of niet,toch knap van zo n man of vrouw………
dr staat helaas niet by hoelang de trein was,zal wel een Slt4 zon geweest.
dus toen zadelde ie mooi zon collega s dr mee op en hy of ze zat dr rest van de middag in t zonnetje.
Je doet hier allemaal niet te onderbouwen aannames. Het ging om een SLT6. De conducteur heeft verschillende malen herhaald dat mensen de trein moesten verlaten en toen mensen dat bleven weigeren, bleef er niets anders over dan de trein op te heffen. Het is nou eenmaal niet zo dat het virus denkt ‘hé, dit is een situatie van overmacht, hier sla ik effe niet toe’.
Ik denk dat conducteurs heel goed kunnen inschatten wat voor publiek er instapt. Bejaarden op wandelschoenen, gezinnen met vakantiespullen, groepen wielrenners met fiets, opgeschoten jongeren die ergens gaan chillen, kneuzen die gaan bussen spotten tussen Zwolle en Meppel, mensen die er toch echt even tussenuit moeten en andere achterlijken, vormen niet het publiek waar NS momenteel voor rijdt.
Er lijkt een stemming te ontstaat op basis waarvan mensen denken dat het hoogtepunt van het virus wel geweest is en dat dingen nu wel weer kunnen. Dat is echter onterecht. Blijf gewoon thuis!
Annemiek:
Blijf gewoon thuis! Daar begint het mee. Maar in Noord Nederland en Oost Nederland voldoet de Sprinters wel voor die zeer kleine groep met een vitaal beroep die wel de trein neemt.
Maar in de Randstad tussen Amsterdam – Rotterdam is de bevolkingsdichtheid veel groter. Dat kun je niet af met 2 Sprinters p/u. In normale dienstregeling rijden er 10 treinen p/u rechtstreeks tussen Amsterdam C – Rotterdam C. En dan zijn het langere IC met veel meer zitplaatsen.
Niet vreemd dat je dit soort toestanden krijgt. NS denkt gewoon commercieel. Maar het zou juist ook in deze tijd een publieke functie moeten hebben.
Natuurlijk zijn de reizigers met een vitale beroep essentieel.
Tussen Groningen en Zwolle rijdt NS al weken lang de hele dag met VIRM6 of DDZ6. Qua capaciteit valt daarover natuurlijk nauwelijks te klagen. De reden die ik vernam voor de inzet, was echter minder fraai. In de eerste weken waren er namelijk behoorlijk veel springers. Dan schijnen de dubbeldekkers praktischer schoon te maken te zijn. Dan nog zie ik tijdens het beperkte aantal ritten dat ik heb gemaakt veel mensen die het woord ‘noodzaak’ niet begrijpen of die gewoon schijt aan alles hebben. Dat is de reden dat de treinen vol zitten.
Annemiek:
Dat is het andere kant van het verhaal. Verbaas me niet. In de trein zit de doorsnee van de samenleving. Helaas ook dit soort types met deze mentaliteit.
En de hoofdconducteur van NS heeft richtlijnen gekregen hoe te handelen als de trein te vol zit.
> Je doet hier allemaal niet te onderbouwen aannames. Het ging om een SLT6.
En SLT6 is het langste “echte sprinter” materiaal dat NS heeft.
De route over Breukelen-Woerden is normaal redelijk rustig.
En er zijn natuurlijk ook nog de alternatieven over Den Haag C of Utrecht.
Dus persoonlijk ben ik het wel eens met de aktie van die conducteurs,
De NS reisplanner adviseert voor reizen Rotterdam – Schiphol / Amsterdam Zuid / Amsterdam Centraal / Gouda / Utrecht deze sprinter. Normaal rijden er 9 directe treinen tussen Rotterdam en Amsterdam, en vier directe treinen Rotterdam en Utrecht. Die zijn allemaal min of meer aangewezen op deze trein. Op Den Haag Centraal is er een slechte aansluiting van de Sprinter uit Rotterdam richting Leiden. Die komt dus ook niet voor in de reisplanner.
Via Utrecht is dus dezelfde Sprinter. Reizigers moeten vervolgens in Woerden overstappen. Er is geen directe trein Rotterdam – Utrecht.
Over aannames gesproken die niet te onderbouwen zijn. Hoezo is de sprinter over Breukelen en Woerden rustig? Als je tenminste de tijd voor corona bedoelt? Die dingen zijn toch altijd drukker dan je denkt hoor. Als ik naar mijn studie aan de Wibautstraat ga, kom ik vanuit de richting Arnhem, dan ben ik dus om circa .27/.57 op Amstel. De eerste metro is tegenwoordig meestal 54, die laat ik sowieso schieten, omdat het overgrote deel van de uitgestapte reizigers uit de intercity die neemt. De tweede metro is meestal 51. Die neem ik ook alleen als hij voor de sprinter binnenkomt, anders pak ik de 53 daarop volgend.
Mooi antwoord!
Wat is hier nu weer fout aan?
>>
die gaan bussen spotten tussen Zwolle en Meppel,
>>
Zoals ik het zeg. Er waren werkzaamheden tussen Zwolle en Meppel. Blijkbaar een reden voor amateurfotografen om bussen te gaan spotten die daar als treinvervangend vervoer werden ingezet. Die figuren kwamen van heinde en verre met de trein, terwijl dit echt geen noodzakelijke reizen betreft. Laat die figuren lekker thuisblijven.
Wat nou als ik naar mijn werk toe moet wat geen vitaal beroep is en ik moet met het OV. Mag ik dan volgens jou wel mee met de trein, metro, tram of bus of moet ik dan ook volgens jou thuis blijven?
Inderdaad zullen al die passagiers dan wel met een andere trein moeten. Of kan iedereen een auto naar Gouda laten komen?
En U Mhr Apple,zat U ook in die bewuste trein
Hoe kunt U nu beoordelen daarover,kijk eerst eens kritisch naar U zelf
Hopelijk duurt het niet lang tot de treinen door de normale gang van zaken goed bezet worden. Ik mis de gezelligheid van het reizen door het land.
Tussen Amsterdam en Rotterdam zijn er gewoon teveel treinen geschrapt (de 5x/uur de IC Direct, 4x/uur de IC Rotterdam-Amsterdam Centraal/Zuid, dus 9 treinen per uur minder), waardoor iedereen gezellig met de 4000 mee moet (inclusief de reizigers Rotterdam-Utrecht, waar ook 4x/uur een IC is geschrapt). Het verbaast mij ook niet dat de Sprinter Rotterdam-Amsterdam(-Uitgeest) wel eens te druk wordt.
Aanvulling: Door de maximaal beroerde overstap in Den Haag Centraal, komen zelfs reizigers die vanaf Haarlem of Leiden naar Rotterdam willen reizen in de 4000 terecht, tussen Woerden en Rotterdam. Het meest verbazende is dat NS vooral die serie maar eigenlijk alle treinen die nog rijden niet gewoon op maximale lengte die de perrons toelaten laat rijden, zodat de reizigers die er nog zijn maximaal afstand kunnen houden.
Dan moet het ook weer schoon gemaakt worden. Niettemin zou men wel wat meer lengte van treinen kunnen hanteren.
Maar wie weet. Het gaat nog wel een poosje duren en straks komt het toch onder de knie.
Duidelijk dat de vakbond een hekel heeft aan passagiers.
Zo’n open verzoek is natuurlijk kansloos. Beter had men dan een aantal wagons aangewezen om uit te stappen. En daarna de trein verder laten rijden na de passagiers herverdeeld te hebben.
Zonder Corona ben ik wel eens naar Stade de France geweest. Ik heb toen diverse metro’s laten passeren. Bij een metro kwamen er wat mensen uit en daar heb toen maar een plekje gezocht. Terug was het nog gekker. Het concert was maar net klaar toen al aangekondigd werd dat de laatste metro in 20 minuten zou gaan. IK heb toen helemaal bedankt en met een aardige nachtwandeling het hotel maar lopend gevonden.
En de passagiers aan de noodzakelijke reizigers. Het OV rijdt voor hen die moeten reizen, niet voor dagjesmensen. Die dagjesmensen hebben het verzoek gekregen uit te stappen (want niet noodzakelijke reis), daar hebben ze geen gehoor aan gegeven, dan krijgen ze het maar op de harde manier. Trein opheffen, wie niet hoeft te reizen keert dan vanzelf om.
En herverdelen gaat toch niet lukken, het is niet alsof die niet-noodzakelijke reizigers dan opeens wel luisteren.
Omdat er klaarblijkelijk nog teveel hersenloze randdebielen rondlopen in dit land, die geen respect kunnen/willen hebben voor het gezag, zijn keiharde maatregelen noodzakelijk.
Vooral op het reizen (op welke wijze dan ook) zou veel meer gecontroleerd moeten worden. Maar ik voorzie een handhavingsprobleem. Alhoewel met cameratoezicht, die we al vele jaren hebben, veel mogelijk is om op kenteken te controleren. En voor het reizen met het ov lijkt me het een goed plan dat dit enkel mogelijk is met een officieel document welke door onze overheid is afgegeven en waarop exact staat hoe de reis moet verlopen. Welke vervoerder, welke reisroute en de bijhorende tijdstippen. Inclusief eventuele overstap van trein op bus.
Zonder zo’n officieel document wordt je gelijkgesteld met een crimineel en gelijk 6 dagen eenzame opsluiting in een politiecel zou zeker een goed idee zijn. Daar is niet eens een wetswijziging voor nodig.
Wat mij betreft moeten de overheidsmaatregelen een stuk strenger worden en ook veel langer moeten duren dan zoals het nu is. En vooral een strakke handhaving met lik-op-stuk beleid, ook in het ov dus.
En dat soort maatregelen schieten dan weer te ver door, zeker als het overgrote deel van de samenleving zich wel netjes aan de regels en adviezen kan houden.
De overheid die bepaalt of en hoe je mag reizen, ik moet er niet aan denken. Maar de overheid lijkt verregaande controle wel wat, ook gezien de discussie over mogelijk verplichte apps om contactonderzoek te kunnen doen.
En wie gaat de documenten controleren. De conducteurs gaan de trein niet meer in. Op het station is er ook niemand.
NS gaat hier niet vrij uit. In het oosten en noorden van Nederland rijden ook 2 Sprinters p/u. Maar met een veel lagere bevolkingsdichtheid.
Je kunt in het drukste deel tussen Amsterdam – Rotterdam het niet af doen met twee rechtstreekse Sprinters. Zeker als die op NS Reisplanner staat aangegeven.
NS geeft aan dat alleen mensen met een vitaal beroep gebruik mogen maken van de trein. Maar op een zonnige dag kan die aantal uitzonderingen in een superdrukke gebied dan toch veel te veel zijn in een Sprinter. Al houdt er slechts 1% in dat gebied of de rest van Nederland niet aan.
NS moet gewoon 1 keer p/u een Intercity Direct laten rijden tussen Amsterdam C – Schiphol – Rotterdam.
De Benelux trein rijdt al tussen Rotterdam C – Breda – Noorderkempen – Antwerpen C (1 keer p/u).
Beter is om een IC tussen Amsterdam en Rotterdam over de Oude Lijn via Haarlem, Leiden, Den Haag en Delft te laten rijden. Desnoods 1x/uur. Dan heb je het probleem van Johan ook opgelost.
2 Sprinters per uur in Oost-Nederland? Er rijdt veel meer hoor, tussen Almelo/Wierden, Hengelo en Enschede rijden nog altijd tot 4 Sprinters en twee intercity’s per uur (doordeweeks). Eigenlijk zijn in de Regio Twente alleen de intercity Schiphol en de IC Berlijn eruit gehaald, de rest rijdt nog gewoon en Blauwnet heeft helemaal niets veranderd.
Ik weet nou niet of het zo handig is om Voor Beter OV hierin te quoten. Voelt mij als een club die iedere kans aangrijpt om condescerend te zijn in plaats van opbouwende kritiek te leveren.
Zie bijvoorbeeld het artikel die hun hierover hebben geschreven: http://voorbeterov.nl/trein.
Het zou de schrijver van dit artikel sieren om een vereniging als ROVER om een reactie te vragen, of de persvoorlichting van NS.
Reactie NS is toch meegenomen? De toon waarin Voor Beter OV zich uitlaat, lijkt mij niet terecht. Maar gezien de vele reisrelaties die afhankelijk zijn van deze trein, snap ik ook wel de kritiek van een SLT6. Laat ik het zo zeggen: elders wordt er in verhouding met normaal minder zitplaatscapaciteit geschrapt. NS handelt denk ik wel terecht door de trein stil te zetten en je kunt denk ik vraagtekens plaatsen of alle reizen inderdaad noodzakelijk zijn.
Ik heb overigens gezien het weekend is geen actief contact opgenomen met organisaties. Voor beter OV is zelf met een reactie gekomen, Rover niet. (De voorman van Voor Beter OV is overigens jarenlang het boegbeeld geweest van Rover, maar dat ter zijde).
Indien NS te krap blijft plannen krijgt het bedrijf een imagoprobleem, dat de vervoerder nog parten kan spelen als de situatie geleidelijk normaliseert.
Volgens de Telegraaf https://www.telegraaf.nl/nieuws/1453748619/veel-te-druk-in-treinen-conducteurs-grijpen-in
Denk ook voor dovemansoren dat de boetes ook hoog kunnen zijn….
En wie is de overtreder? Als je er als eerst in zou zitten en er komen er steeds meer bij is de eerste niets te verwijten. Ook zullen er wel werkende mensen bij zijn.
Het is toch duidelijk wie de overtreder is? – NS heeft een veel te korte trein ingezet en dus onvoldoende maatregelen genomen om de verspreiding van het virus tegen te gaan. Daar staat voor bedrijven een boete tot 4000 euro op.
Als reizigers anderhalve meter afstand moeten houden, kan slechts 1 op de 4 zitplaatsen gebruikt worden en geen staplaatsen. Volgens NS reist er nu gemiddeld 7% van het normale aantal reizigers, dus kan NS gemiddeld ongeveer 2/3 van het normale aantal zitplaatsen schrappen. In de randstad schrapt NS momenteel echter al meer dan 2/3 van het normale aantal treinen en de overgebleven treinen rijden rijden ook nog eens met minder dan de normaal gemiddelde capaciteit aan zitplaatsen. Dat past dus niet.
Inderdaad vreemd.
Je vraagt je reizigers alleen te reizen als het noodzakelijk is.
Vervolgens vraag je tijdens de reis of die noodzakelijk is.
Dat had je toch al gevraagd? Dus iedereen blijft zitten!
Volgens mij ‘spoort’ dit bedrijf niet helemaal.
Precies!
Dat bespaart mij heel veel woorden, en heel veel mensen getouwtrek en vingerwijzen en jijbakken.
NS heeft met dank aan die chipkaart heel veel heel gedetailleerde cijfers mbt de vervoersvraag en kan dus prima vooraf inschatten waar behoefte aan is.
Natuurlijk zijn er divverse mensen die hun ikke-ikke-ikke essentieel vinden, en daar kun iedereen van alles van vinden (tip: sta ook eens stil bij je éígen blinde vlekken!).
Maat wat ik totáál mis is het inzicht bij de NS dat er blijkbaar OOK wat krapjes gepland is. Hoe gaan ze DAT oplossen?
Vergeet daarbij niet de vervoersstromen die ze zelf over andere trajecten **dwingen** ook mee te wegen!
Het zijn gewoon een stel irritante mislukte ambtenaren die zelf te weinig treinen inzetten (scheelt kosten) mensen wel laten betalen voor de rit. Deze mensen laten ze allemaal instappen en en als er niemand meer bij wil gaan ze met een volle trein rijden en vinden vervolgens dat de helft eruit moet. Lijkt wel oplichting om eerst iedereen te laten betalen en als iedereen betaald heeft zeg je: de trein uit. Boodschap voor de NS: zet eens voldoende treinen in en denk niet alleen nu tijdens de corona
Het rijdend personeel van NS zal wel gewoon betaald worden. Of ze nu rijden of niet. Straks vragen ze nog een bonus voor het dappere rijden met uitdunde dienstregeling. Een langere trein of een extra trein maakt dan niet veel uit.
Niemand heeft een boete gekregen, laat een woordvoerder van de NS weten.
https://www.rijnmond.nl/nieuws/194327/Treinen-tussen-Rotterdam-en-Amsterdam-ontruimd-vanwege-drukte
De opmerking onder bovenstaand artikel gaat misschien nog waarheid worden. De FNV is daar een grote voorstander van, konden we eerder al lezen hier op Treinreiziger.
De NS houd rekening met de gemaakte afspraken,terwijl er een vliegtuig hutje mutje vol uit Nieuw Zeeland komt, waarvan de passagiers 10cm van elkaar zaten. Er werd geniet en gehoest. Op Schiphol ging ieder zijns weegs. Zonder quarantaine, zo de bus en trein in. Met het grote gevaar besmet te zijn. Onvoorstelbaar.
> een vliegtuig hutje mutje vol uit
> Nieuw Zeeland komt, waarvan de
> passagiers 10cm van elkaar zaten.
Duitsland heeft maar liefst 500 passagiers uit Nieuw-Zeeland teruggehaald met een enkele A380.
Daar kon je dus ook geen 1.5m uit elkaar zitten …
En wat vreemd! Alle inzenders en critici kunnen zomaar oordelen en veroordelen of de reiziger al of niet terecht onderweg is per trein. En zomaar in tijdnood geraakt of anderszins door en bij een ontruiming. Zeker in de overbevolkte Randstad is het zomaar denkbaar, dat het aanbod van passagiers groter is dan elders in het verder veel minder dichtbevolkte landje. Bovendien kan die reiziger niet vooraf inschatten hoeveel medereizigers zich ook melden. En welke reisafstand deze be-ogen. En wie kan beoordelen hoe noodzakelijk die verplaatsingen zijn.
Waarom dient hier die eeuwige zwartkijker SPITHORST te worden aangehaald? Iemand die louter en alleen door zijn eigen malicieus gedrag bij een grote landelijke organisatie op het gebied van vervoer moest vertrekken en sindsdien zijn eigen toko is begonnen.
Deze man is volstrekt niet meer representatief!
En nu vraagt men collectief geld terug,verstoring dienst..
Zou ik met deze trein moeten,wegens vitaal beroep had ik dat gedaan..:((
Deze minkukels mogen per direct 9 weken verplicht cellulair ophokken.
Om bekende reden even geen trein tot nader order,krijg je geen corona wg.spugen,krijg je wel de kogel…
En geacht treinpersoneel,treft u een coronaspuger of ander gedral,zet de trein stil & roep de politie !!!
Verdorie, wat zijn er toch oerdomme mensen in dit land. Wat een stelletje achterbakse **** zijn die reizigers en inwoners van de Randstad. Men snapt er geen snars van. Blijf thuis en reis alleen noodzakelijk met de trein. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen? Of leren de studentjes dat tegenwoordig niet meer?
(Bericht aangepast door de redactie vanwege taalgebruik).
Dit is het resultaat van het jarenlang gedoogbeleid van de overheid op allerlei gebieden waaruit de hedendaagse “alles mot kunne” en “alles moet mogen” mentaliteit is voortgekomen.
Plus het gebrek aan respect voor het gezag, onder andere voor het onderwijzend personeel.
Verschrikkelijk dat juffen en meesters nu met hun voornaam worden toegesproken,hadden ze nooit toe moeten staan
Deze **** uit de randstad zegt bedankt.
Je kunt toch wel normaal op een nieuwsbericht reageren?
(Bericht aangepast door de redactie vanwege taalgebruik. U heeft gelijk, het taalgebruik is niet akkoord).
Waarom zou ik, flapdrol?!
Omdat u er wellicht baat bij hebt om enigszins volwassen en consistent over te komen. Wij in de randstad hebben volgens u het probleem dat we geen respect hebben voor een ander. Maar uw kinderlijke woordkeuze (u kent me niet eens en noemt mij een flapdrol, om nog maar over mongool te zwijgen) laat mij niet bepaald zien dat men buiten de door u gehaatte randstad wel respectvol met een ander om kan gaan.
Zonder randstad vraag ik mij ten eerste af waar u zou zijn. Maar inhoudelijke argumenten werken uit ervaring niet tegen driftige mensen. Ik snap dat quarantaine lang kan voelen. Ik weet niet of u uw frustraties van uw ineengestorte quarantaine-leven moet uiten of gewoon ouderwets Freudiaans moet compenseren, maar dit is een forum voor treinliefhebbers uit alle hoeken van Nederland en ook daarbuiten en daar is geen ruimte voor taal waar ze in de brugklas nog om zouden lachen. Een beetje respect voor elkaar en zo drukken we dit virus de kop in.
Ik vraag Hildebrand om deze reacties door te nemen. Bedankt!
Heeft u helemaal gelijk in. Jammer dat sommige een schoolmeester nodig hebben en niet respectvol kunnen reageren.
Uit respect voor uw medemens. Het wordt in elk geval niet gewaardeerd om anderen flapdrol of mongool te noemen. Ik ga er vanuit dat u zich kunt aanpassen.
Nog inhoudelijk: in algemeen blijft iedereen thuis. Hier zijn 9 lange treinen per uur vervangen door 2 korte treinen. Dat knelt uiteraard sneller dan tussen Groningen – Zwolle, waarbij er 2 i.p.v. 4 treinen rijden.
Los van de bovenstaande discussie vraag ik me wel enkele dingen af. Waarom zet NS nog steeds dubbeldekkers in terwijl de “gewone” IC naast de kant staan? Bij deze oude treinstellen kan de conducteur langs de trein lopen en dus zichtbaar blijven, en aanspreekbaar. Daarnaast wil ik nog een opmerking maken. Kan na deze crisis de conducteur eindelijk weer eens wat zichtbaarder worden? Zelfs op lange trajecten zie je hem niet meer. Ik hoop dat dat in de toekomst wat beter wordt en onder andere de “Stilte” coupés weer zonder vervelende onderlinge ruzies weer stil worden! De HC heeft volgens mij meer verantwoordelijkheden dan te controleren of de trein te vol is! Dan hebben we hem alleen in tijden van crises nodig. Verder doen de poortjes het dan wel. En de over springers blijven er lenig bij!
Nog een kleine aanvulling op mijn reactie, als de NS te weinig “oude” treinstellen heeft kan ze toch ook sprinters in de aangepaste dienstreling laten rijden, en de dienstregeling daarop weer aanpassen.
De Hc s lopen helemaal niet door de trein heen,dr zou maar iemand hoesten,trouwens dan kom je binnen die 1,5 meter en dat mag nou net niet(oa van de Hc s)
Klopt, ze mogen niet door de trein lopen. Het probleem is juist dat ze al een hele tijd niet meer lopen. Als de trein stilstaat hoef je echt niet langs de hele trein te lopen, maar je moet wel zichtbaar blijven en dat doe je niet door de hele rit net zoals voor de crisis in de eerste klas te zitten. Gewoon eens niet de eerste klas als plaats opzoeken, maar een eindje langs de trein lopen en af en toe naar binnen kijken. Zo moeilijk kan dat niet zijn! En als ze dan na de crisis wat actiever worden, dan wordt het reizen met de trein voor iedereen nog plezieriger! En als er meer conducteurs op een trein zitten dan hoeft dat helemaal geen probleem te zijn.
> Waarom zet NS nog steeds dubbeldekkers in
> terwijl de “gewone” IC naast de kant staan?
Die dubbeldekkers ZIJN de gewone IC’s (DDZ en VIRM). De oude DDM-1 en DDAR stellen zijn naar de sloper, rijden al sinds de jaarwisseling niet meer.
ik denk dat dhr.de enkedeks Ic direct bedoeld,die staan immer buitendienst op de watergraafsmeer.
Tja, voor zover ik weet worden DIE (het ICM materiaal en de daarvan afgeleide ICR rijtuigen in getrokken treinen) momenteel inderdaad niet gebruikt.
Na zijn dat natuurlijk maar 3- en 4-wagen stellen (de ICM bedoel ik), dus op afstand moeten zitten betekent maar een heel lage bezetting.
Dat er uberhaupt nog aandacht wordt besteed aan de mening van die Rikus. Typisch iemand die de ernst van deze crisis niet serieus neemt dus maar even de bal bij NS gooit terwijl het gros van reizigers niet thuishoorden in de trein. Gelukkig stelt zijn clubje weinig voor dus ehm Rikus: goed verhaal, doen we helemaal niks mee 😀
@Srb: Kennelijk vind Rikus Spithorst van Beterov. toch veel gehoor. Ook u blijkt het nog steeds niet ontgaan te zijn gezien uw recentelijke opmerking. Dus u leest het toch nog ook nog steeds. . Toegegeven zijn commentaren zijn niet altijd even fraai, maar hij ontwijkt geen kritiek. Is wat aan de harde kant, maar dat mag redactioneel.
Officiële cijfers rond corona COVID-19 zo als die van de RIVM klopt van geen kan.
En we worden dood leuk misleid en voorgelogen door de traditionele media (mainstream media)
Maar. Wat klopt hier wel. Kijk hier naar voor eventuele antwoorden.
https://www.youtube.com/watch?v=5adgBhiQH2w
> En we worden dood leuk misleid en voorgelogen door de traditionele media
En nog veel meer door de alternatieve media en de hoeveelheid fake-news dat DAAR de ronde doet.