Klachten pinnen NS-automaten opnieuw in het nieuws

klok 24 aug 2011 19:27

De klachten van vooral reizigers van NS, die geen kaartje kunnen kopen door het niet werken van hun bankpas in de kaartautomaat, duiken opnieuw op na een oproep van een nieuwssite.

Al tijden kennen reizigers problemen met het pinnen voor hun treinkaartjes bij automaten van de NS. Vooral bankpassen van de ING hebben problemen met de automaten en reizigers krijgen dan de standaardtekst ´Pas ongeschikt. Betaal anders.´ te zien.

Soms lukt het reizigers zelfs niet om één werkende automaat  op hun station te vinden, waardoor uiteindelijk veel discussies met conducteurs ontstaan. De vaste regel voor dit soort situaties is dat reizigers met problemen dat moeten melden bij de conducteur op het moment dat zij instappen, dus niet als de conducteur langskomt.

De oorzaak van de slechte relatie tussen bankpas en kaartautomaat is tot nu toe nooit echt gevonden. Bij het nieuwe station in Arnhem wordt als reden voor het niet werken van de ING-pas gegeven dat de magneetstrip te smal is.

Een tip voor reizigers die tegen problemen aanlopen met het betalen met hun bankpas bij de kaartautomaat, is om even tegen de magneetstrip te ademen en hem dan in de kaartautomaat te stoppen. Ook kunnen reizigers de Maestro-betaaloptie proberen. Wat het probleem uiteraard helemaal oplost, is het gebruik van de OV-chipkaart in combinatie met automatisch opladen. Deze laatste optie is echter niet voor alle reizigers een oplossing, aangezien meereiskorting nog niet op de chipkaart kan worden aangegeven.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.