fbpx
(c) Stefan Verkerk

NS-staking maandag 29 augustus: ook veel internationale treinen rijden niet

27 aug 2022 12:08

Maandag 29 augustus zal het NS-personeel in regio Noord-West het werk stilleggen. Hieronder vallen de standplaatsen Amsterdam, Hoofddorp en Haarlem. De verwachting is dat er maandag rond Amsterdam nauwelijks treinen zullen rijden. Dat geldt ook voor alle lijnen in Noord-Holland ten Noorden van Amsterdam en Haarlem.

Hinder internationale treinreizigers

De staking zal voor veel hinder zorgen. Niet alleen voor binnenlandse reizigers, maar ook voor internationale reizigers. Welke binnenlandse treinen precies gaan uitvallen is nog onduidelijk, de hinder voor internationale reizigers is wel duidelijk:

  • De Intercity Amsterdam – Berlijn zal niet rijden tussen Amsterdam – Bad Bentheim.
  • De ICE Amsterdam – Basel valt volledig uit.
  • Ook de meeste ICE’s Amsterdam – Frankfurt zullen niet rijden, alleen de treinen van 12:08, 17:08 en 18:38 uur uit Amsterdam rijden wel.
  • De nachttrein Amsterdam – Wenen / Innsbruck vertrekt zondag, maandag en dinsdag niet vanuit Nederland, maar vanuit Keulen. Op deze dagen komt er ook geen Nightjet aan uit Wenen en Innsbruck. Reizigers kunnen tussen Amsterdam en Keulen de ICE nemen.
  • De nachttrein Amsterdam – Zürich zal op 28 en 29 augustus niet aankomen of vertrekken in Nederland. Reizigers kunnen gebruik maken van de ICE.
  • De Intercity Brussel zal alleen rijden tussen Rotterdam en Brussel. Er zal sprake zijn van rituitval. Welke ritten zullen rijden, is onduidelijk.
  • Thalys en Eurostar rijden op 29 augustus niet tussen Amsterdam en Brussel.

Hinder binnen Nederland

Naar verwachting zal NS zondagavond de reisplanner bijwerken. De kans is groot dat er vanuit Amsterdam en Haarlem geen treinen zullen rijden richting Alkmaar, Den Helder en Enkhuizen (en visa versa). Ook in de andere richtingen zullen er waarschijnlijk nauwelijks treinen rijden. De ervaring van de eerdere stakingen is dat ruim 90% van het rijdend personeel meedoet aan de actie. In de stakingsregio rijden er daardoor vrijwel geen treinen. In de rest van Nederland kunnen er door logistieke problemen treinen uitvallen, maar valt het treinverkeer niet stil. Treinreiziger.nl verwacht dat met name van en naar Flevoland en tussen Noord-Holland en Amersfoort de treinuitval aanzienlijk hoger zal zijn dan normaal. Ook op de lijn Schiphol / Amsterdam – Nijmegen / Eindhoven is die kans groot.

0 0 stemmen
Artikel waardering
87 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
dries molenaar
2 jaren geleden

Men kan toch gewoon vanaf Rotterdam rijden met HSL treinen. Met wat inzet kan de Berlijn en de Frankfurt trein wel vanaf Utrecht

Mike
2 jaren geleden
Antwoord aan  dries molenaar

Helaas gaat dat niet zo gemakkelijk, de IC Berlijn en ICE hebben geen plek in Utrecht en kunnen dus niet vanuit daar starten. Bovendien is het personeel van standplaats Amsterdam en omgeving dat staakt, wat vaak ook de enige zijn die bevoegd zijn om op deze treinen te rijden.

Hildebrand van Kuijeren (Treinreiziger.nl)
2 jaren geleden
Antwoord aan  Mike

Probleem is vooral dat het als besmet werk wordt gezien.

Rens
2 jaren geleden
Antwoord aan  Mike

Voor dat “besmet werk” ontbreekt iedere wettelijke basis. Het is gewoon vakbondsterreur om de reiziger te pesten.

Ronald
2 jaren geleden
Antwoord aan  Rens

Das gelul. Ik neem geen treinen aan om te werken die eerst door een collega van een standplaats die staakt moesten worden gereden. Dat heeft niets met vakbondsvertegenwoordigers te maken. Ik ben niet eens lid van een bond maar steun mijn collega’s die wel staken.

CK
2 jaren geleden
Antwoord aan  Rens

Dat concept geldt eigenlijk alleen voor uitzendkrachten, maar dat is bij spoorwegpersoneel irrelevant

Realisme graag
2 jaren geleden
Antwoord aan  Rens

@Ronald
De term besmet werk is alleen van toepassing op werknemers van buiten het bedrijf. Verdiep je eerst eens in de wetgeving in plaats van onderhands te willen staken en dan wel salaris op te strijken.

Hildebrand van Kuijeren (Treinreiziger.nl)
2 jaren geleden
Antwoord aan  Rens

@Realisme graag: het NS personeel ziet al heel snel iets als besmet werk. Dat is de realiteit. Terecht of onterecht, maar dat is het realisme van vandaag

Bob Ronde
2 jaren geleden
Antwoord aan  Mike

Dit is belachelijk op de eerste dag dat mijn kinderen naar school gaan. Zijn al zenuwachtig voor de eerste dag op de hoge school.
Wat een droeftoeters zo slecht verdienen ze niet!!!! Mijn kinderen in paniek bedankt NS het respect voor het personeel is bij mij nul!!!

Don
2 jaren geleden
Antwoord aan  Bob Ronde

Helemaal eens Bod na Corona nog even een NS trap na voor de jeugd. Net nu alle studies weer beginnen. Hoog tijd dat die misselijk makende NS kartel kliek concurrentie krijgt. En inderdaad ieder respect voor deze NS mensen is weg. Verzin iets anders dan reizigers weer te pakken.

Steppie88
2 jaren geleden
Antwoord aan  dries molenaar

De meeste van die treinen zijn besmet. Het stukje over dat de IC Brussel wel tussen Rotterdam en Brussel zal rijden klopt dan ook niet. De meeste treinen worden ergens op dat traject wel gereden door personeel uit Amsterdam. De planning heeft Rotterdamse diensten aan Amsterdamners gegeven wat erin resulteert dat de Rotterdamse slagen ook besmet zijn geraakt.

Hildebrand van Kuijeren (Treinreiziger.nl)
2 jaren geleden
Antwoord aan  Steppie88

Het klopt m.b.t besmet werk. Vindt daar echt te moeilijk over wordt gedaan. De inschatting m.b.t. intercity Brussel is gebaseerd op wat NS international zelf aangeeft, dus ik mag hopen dat het dan correct is.

Anoniem
2 jaren geleden
Antwoord aan  Steppie88

Eigen

TrainNightfan
2 jaren geleden

GreenCityTrip van/naar Wenen Westbahnhof rijdt trouwens gewoon wel op schema! Mist in dit overzicht. Ik zit er in dus kan het weten.

Ariën
2 jaren geleden
Antwoord aan  TrainNightfan

Maar dat is ook geen NS-trein. 😉

ilia
2 jaren geleden
Antwoord aan  Ariën

De IC Berlijn is ook geen NS-trein

Niels
2 jaren geleden
Antwoord aan  ilia

Maar in Nederland is wel de NS voor de uitvoering verantwoordelijk

Pim
2 jaren geleden
Antwoord aan  ilia

Wordt gereden door NS personeel binnen nederland 🙂

Hanzeboog2012
2 jaren geleden
Antwoord aan  ilia

Niet voor niets locomotief wissel bij Bad Bentheim van serie 1700/NS Vectron naar serie 101 van DB.

Zien hoe dat geregeld wordt als de nieuwe Berlijn trein gaat rijden. En Bad Bentheim gepasseerd zal worden. Omwisselen van NS en DB personeel bij Hengelo of Rheine? Of net als met ICE tussen Amsterdam – Köln hele verbinding rijden?

Rob
2 jaren geleden
Antwoord aan  ilia

Kan DB die trein niet zelf rijden? Dan ben je verlost van NS en zijn vakbonden.

Arjan Kuiper
2 jaren geleden
Antwoord aan  TrainNightfan

Geweldig! Alleen is het nog geen 29 augustus en ja, die zal vast wel met de gebruikelijke 4 uur vertraging rijden

Hildebrand van Kuijeren (Treinreiziger.nl)
2 jaren geleden
Antwoord aan  TrainNightfan

Green city trip staakt niet inderdaad

Wim Lubbers
2 jaren geleden

In Amsterdam werd vanmorgen omgeroepen om voor je reis naar Breda vooral niet de HSL-trein te pakken, want die zat overvol. “Reis met binnenlandse lijnen”.
Die trein zit altijd vol. Op een zaterdag in mei nog geprobeerd, met de eerste gelegenheid van Breda naar Antwerpen. Onbegonnen werk. Nou valt hij in het weekend al vaak uit, maar binnenkort rijdt rijdt alleen nog maar één keer uur de doorgaande trein naar België. Lekker rendabel die HSL-lijn.
Voor een verbinding van Rotterdam naar Eindhoven is hij trouwens nutteloos, want hij sluit nergens op aan.

Hanzeboog2012
2 jaren geleden
Antwoord aan  Wim Lubbers

Die overvolle (HSL) is net als een waterbed effect. Omdat in het westen al vele treinen zijn uitgevallen kiezen ze dit keer voor de Intercity Direct met 7 – 9 rijtuigen. En de Intercity (Direct) rijdt 3 keer p/u van naar Breda – Rotterdam. En aanvulling zoals tussen Rotterdam – Schiphol/Amsterdam is er weinig.

Hanzeboog2012
2 jaren geleden
Antwoord aan  Wim Lubbers

Hopelijk vanaf dienstregeling verbetering als ICNG België rijdt. Het is afwachten of dat grotendeels de stoppatroon van de Thalys gaat rijden i.p.v. de omwegen via Breda, Noorderkempen en Brussel Airport. Daar zal waarschijnlijk de medewerking van NMBS voor nodig zijn.

En NMBS heeft meer belang bij Thalys. Er waren berichten over dat NMBS een IC Brussel – Breda met reeks 17 met I – 11 rijtuigen gaat inzetten. Maar dat is (voorlopig) niet bevestigd door NMBS.

Hanzeboog2012
2 jaren geleden
Antwoord aan  Hanzeboog2012

Correctie: Hopelijk vanaf dienstregeling 2025 verbetering als de ICNG België rijdt.

dries molenaar
2 jaren geleden
Antwoord aan  Hanzeboog2012

De OV klant moet over een lange adem beschikken. Na 13 jaar niet rijden met de V250 zou het nu in 2025 moeten lukken om de Verlosser op de rails te zien.

bert sitters
2 jaren geleden
Antwoord aan  Hanzeboog2012

@ Mijnheer Molenaar
De totale miskoop van de Fyralala is de oorzaak dat Amsterdam-Brussel al die jaren gereden moet wordt met oude treinen met problemen. Dit geldt ook voor de IntercityDirect tussen Amsterdam, Rotterdam en Breda.
Ik zat afgelopen vrijdag in de Intercity Brussel naar Essen. Het waren twee stellen gerenoveerde varkensneuzen. Deze zouden ook een klein stukje door kunnen rijden naar Roosendaal.

CK
2 jaren geleden
Antwoord aan  Wim Lubbers

Dan moet de NS nodig eens met negen rijtuigen gaan rijden tussen Amsterdam en Brussel. Aangezien de hsl-dienstregeling met de komende dienstregeling fors uitgedund wordt is rollend materieel het probleem in ieder geval niet.

Hanzeboog2012
2 jaren geleden
Antwoord aan  CK

In de zomerperiode zou 9 rijtuigen standaard moeten zijn bij de Beneluxtrein. Op bepaalde uren zijn er te weinig zitplaatsen in de huidige Beneluxtrein met 5 tweede en 2 eerste klas rijtuigen. Dat heb ik al diverse keren gezien. Zoals bij Antwerpen Centraal.

Maar niet alle ICR zijn ook standaard geschikt voor inzet in België. Dat moet weer aangepast worden. En dat zorgt voor extra toelating. Wat een bureaucratie!

Hoop dat NS volgend jaar 9 rijtuigen gaan inzetten tussen Amsterdam – Brussel in de maanden juli en augustus.

CK
2 jaren geleden
Antwoord aan  Hanzeboog2012

Stuur een delegatie van NS en I&W naar een Brussels restaurant voor een diner met de NMBS-top en de Belgische regulatoren, zorg voor copieuze hoeveelheden wijn en die goedkeuring is binnen een maand rond.

Hanzeboog2012
2 jaren geleden

Vervelend dat Berlijn trein niet rijdt tussen Amsterdam – Bad Bentheim. Als het nou werd ingekort tot Hengelo. Dan hoef je niet apart een trein te nemen tussen Hengelo – Bad Bentheim. En de trein tussen Hengelo – Bielefeld was niet betrouwbaar. Is dat nog steeds zo?

Anoniem
2 jaren geleden
Antwoord aan  Hanzeboog2012

Die trein naar Bielefeld is veel betrouwbaarder geworden maar uitgerekend vandaag vielen er enkele ritten uit

Hanzeboog2012
2 jaren geleden
Antwoord aan  Anoniem

Ook dat nog. Net als je een andere trein nodig hebt valt het uit. En Thalys presteerde kortgeleden ook slecht toen het echt een goed alternatief voor de vliegtuig kon zijn.

Het is de wet van Murphy. Als het fout gaat ook alles fout.

dries molenaar
2 jaren geleden
Antwoord aan  Hanzeboog2012

dat is de wet van Murphy niet. Waarschijnlijk de meest fout geciteerde wet uit de bedrijfskunde en daar voorbij.

Anoniem
2 jaren geleden

Alles en iedereen heeft het over treinpersoneel. Hoe staat het met (de stakingsbereidheid) van loketpersoneel, admin., ondersteuning etc.?Ik wil bijv. maandag naar de afd.international van A’dam Centraal

Karel Geerts
2 jaren geleden
Antwoord aan  Anoniem

De vakbonden bijna alleen leden onder het rijd je personeel. Daar zit de militanten

J. Vedder
2 jaren geleden

Staakt het niet-rijdende personeel ook?

dries molenaar
2 jaren geleden
Antwoord aan  J. Vedder

Die zitten op kosten van de gemeenschap niets te doen. Daar hoeft de vakbond niet aan bij te dragen.

Harry netten.
2 jaren geleden

Hoi
Ik Harry
Ryden de treinen van venlo naar Eindhoven ooikj en TERUG. Op 30 augustus ,dinsdag.??.

Harry netten.
2 jaren geleden

Gaan treinen op 30 augustus van venlo naar Eindhoven ook retoer.?.

Hildebrand (treinreiziger.nl)
2 jaren geleden
Antwoord aan  Harry netten.

Ik verwacht het wel.

Mevr. M Westra
2 jaren geleden

Help! Ik ga op vakantie naar Ameland maandag met de trein!
Ik ga wel heel vroeg om 06.07 vanaf de Vink en op Leiden Centraal overstappen op trein naar Leeuwarden! Maar dan heb ik kans dat ik er in Amsterdam of Schiphol uit moet!
???
Moet ik dan op Leiden Centraal maar de trein naar Utrecht nemen? En daar de trein naar Leeuwarden ?
Ik heb deze midweek betaald en op verheugd!
Kunt u mij een goef advies geven?
Met vr gr Mevr. M Westra uit Leiden

Hildebrand van Kuijeren (Treinreiziger.nl)
2 jaren geleden
Antwoord aan  Mevr. M Westra

Ik zou inderdaad adviseren van Leiden via Utrecht te reizen.

Johan
2 jaren geleden
Antwoord aan  Mevr. M Westra

Ik denk dat het nog iets veiliger is om vanaf De Vink met een bus naar Leiden Lammenschans te gaan en daar op te stappen richting Utrecht. De treinen vanaf De Vink horen namelijk door te rijden het stakingsgebied van maandag in en dat geeft een verhoogde kans op uitval.

Hans
2 jaren geleden

S C H A N D A L I G

Marjolein
2 jaren geleden

Fijn hoor net nu de introductie dagen beginnen voor scholieren. De studenten hebben de afgelopen 2 jaar al zoveel voor hun kiezen gekregen door de Corona maatregelen. Nu kunnen ze niet op school komen door stakingen van het Nspersoneel. Ik vind het te gek voor woorden.

dries molenaar
2 jaren geleden
Antwoord aan  Marjolein

Je vraagt je toch af hoe de mensen in Nederland ooit de bezetting tijdens de oorlog hebben doorstaan. Ook snikkend met het hoofd in het kussen wanneer de treinen een keertje niet reden.
Mensen bleven schijnbaar buiten het station wachten om zo het risico op gebombardeerd worden te verkleinen.

johan II
2 jaren geleden
Antwoord aan  dries molenaar

Ja dries, het is ook wel vergelijkbaar hé, tussen nu en 80 jaar geleden, het welvaartsnivo, de reislustigheid, de individuele (denk)vrijheid, de bereidwilligheid om als NLse ambtenaar medeburgers op te pakken en naar concentratiekampen te vervoeren.

Dat laatste is één van de keerzijden van de afwezigheid van “snikkend in een kussen”, zoals jij het noemt. Uitingen van overstuur zijn zijn gezonder dan je denkt (ook al erger ik me er ook wel eens aan).

Ik zou niet willen ruilen, de huidige medemensen met de medemensen van 80 jaar geleden (en ook het nu stakende NS-personeel niet)

dries molenaar
2 jaren geleden
Antwoord aan  johan II

U begrijpt er niet veel van en dat oppakken van medeburgers is meer iets uit Paul Verhoeven films. Dat is wat pakkender voor het goedgelovig publiek dan vast te stellen dat er alleen al 400.000+ personen zich onttrokken aan arbeidseinsatz (met treinreis vooraf) door onderduik. En dan die vele honderdduizenden die zich inspanden om dat alles mogelijk te maken. Zoals mijn grootmoedertje en haar dochter (mijn moeder). Ook voor al de vervolgden die beschermd werden. Zoals Hanneke Groeteman of Frits Barend en vele tienduizenden die het gehaald hebben.
Feitelijk functioneerde de samenleving wel anders toen der tijd. Je had je eigen familie die het eventueel meegemaakt hadden wat meer moeten aanhoren.

Pieter
2 jaren geleden

Stakingsrecht mag gebruikt worden in Nederland in dergelijke situaties. Werkgevers denken dat ze alles mogen! Stakers hulde en volhouden.

Baardstaart
2 jaren geleden
Antwoord aan  Pieter

Auto is een legaal vervoersmiddel en mag gebruikt worden. Reizigers hebben volledig het recht om de trein te laten wat het is en een mooie tweede hands auto te kopen om zich daarmee te vervoeren.

Realisme graag
2 jaren geleden
Antwoord aan  Pieter

Het personeel voert overduidelijk een hetze tegen de reizigers, niet tegen de werkgever.

CK
2 jaren geleden
Antwoord aan  Pieter

Moeten ze niet janken als reizigers met de voeten stemmen en hun werkgever binnenkort technisch failliet raakt mede daardoor.

Nanoe
2 jaren geleden

Hoe zit het morgen (maandag 29 augustus) op het traject vanuit Amsterdam Zuid naar Utrecht? Want dit is het traject vanuit Schiphol

Johan
2 jaren geleden
Antwoord aan  Nanoe

Ik zou er niet op rekenen dat daar een trein rijdt.

Aya
2 jaren geleden

Gaat de Sprinter van Hoorn langs Alkmaar naar Amsterdam Centraal wel werken? Ik moet uitstappen bij Alkmaar Station

Johan
2 jaren geleden
Antwoord aan  Aya

Als in heel Noord-Holland gestaakt wordt, is het antwoord dus nee.

Hanzeboog2012
2 jaren geleden

Rob:

In principe kan DB zelf rijden. Zie Thalys en Eurostar. NS is bij Thalys strategisch partner. En regelt wel tickets voor reizen naar Parijs en Londen.

Maar waarschijnlijk zal DB dat niet gaan doen. Het is rendabeler om de kosten te verdelen. De Intercity Berlijn/Hannover- Bad Bentheim wordt vanaf Bad Bentheim 5 keer per dag doorgetrokken.

De nieuwe Berlijn trein met Talgo materieel komt op zijn vroegst 2025.

bert sitters
2 jaren geleden
Antwoord aan  Hanzeboog2012

De Duitse Loc vanuit Berlijn kan rijden tot Bad Bentheim. Daar komt een Nederlandse loc voor de trein met een Nederlandse machinist.

Peter
2 jaren geleden

Even buiten alle stakingen om:
Ik heb mij zaterdag 27.08.2022 flink zitten ergeren aan NS planning: Door personeelstekort slechts 1 trein per uur Den Helder- Amsterdam -Utrecht, daar kan ik mij nog iets bij voorstellen maar om die ene trein per uur dan ook nog te verkorten op een dag dat er in Utrecht het Tina Turner evenement plaatsvindt en Misteryland in Amsterdam, dan kun je op je klompen aanvoelen dat de van en naar de kop van NH vel hadden van een spitsverbinding op een maandag zonder personeelstekort, als haringen in een ton en dat in een periode dat de herfsteditie van Covid19 ook nog op de loer ligt…….

johan II
2 jaren geleden
Antwoord aan  Peter

Ja Peter, dit is “buiten de stakingen om” maar tevens de belangrijkste reden waarom iedereen – behalve de stakenden – zo opmerkelijk buitengewoon negatief op de stakingen reageert. Zelfs Hildebrand, onafhankelijk journalist.

Je voorbeeld toont aan: NS is gedissocieerd – los van de werkelijkheid. Vergelijkbaar alsof ze onder de drugs zitten.
Want zelfs een kind zou zorgen dat de trein met die evenementen mega-lang moet zijn, of toch een extra trein ertussen.

Dissociatie is gevaarlijk, brengt schade toe aan de waarde van OV. Richt zichzelf, en hun omgeving ten gronde.

Kenmerkend is dat gedissocieerden het zelf niet doorhebben. Is zeer gevaarlijk.

Heeft inderdaad niks met stakingen te maken. Is veel en veel belangrijker.

Peter
2 jaren geleden
Antwoord aan  johan II

Of ze een “klap van de molen”, da’s een vrije vertaling, hebben gehad hou ik in het midden maar het is net als bij de inkopers van een supermarkt, de treinplanners of onze Haagse politiek: Aan de top staat men heel ver van de realiteit. De top van de treinplanners reist zelf met de auto, de top van de inkoopafdeling bij een supermarkt doet zelf geen boodschappen en de politiek ziet alleen de eigen partijbeginselen en hoe mooi hun volzinnen zijn in de 2 Kamers. Ik heb nog respect voor de hoofdconducteur en treinmachinist die enige tijd geleden het risico van een reprimande op de koop namen en een opdracht tot treinontkoppeling te Alkmaar, opgelegd door Utrecht, “vergaten” uit te voeren omdat de beide treinstellen samen voor 3/4 vol zaten. Kennisje van mij is hoofdconducteur bij NS en zij krijgt af en toe de rimbam van de vreemde beslissingen in Utrecht.

2N2
2 jaren geleden

In Zweden en België is een minimale dienstverlening wettelijk vastgelegd bij stakingen in het openbaar vervoer. Bijvoorbeeld een halfuurdienst met stoptreinen. Hopelijk wordt dit in Nederland ook snel ingevoerd. Maar ik geloof niet dat de politiek enige interesse heeft in deze stakingen dus het zal vast niet gaan gebeuren.

Ger Nijman
2 jaren geleden
Antwoord aan  2N2

In Italië wordt bij stakingen van te voren bekendgemaakt welke treinen gegarandeerd rijden. Dat zijn regionaal de treinen tussen 06:00 en 09:00 alsmede tussen 18:00 en 21:00, dus de forensenverbindingen.
Ook rijdt vaak een beperkt aantal langeafstandstreinen ondanks stakingen.
Zie daarvoor
https://www.trenitalia.com/it/informazioni/treni_garantiti_incasodisciopero.html
Dit op grond van aanpassingen wet 146/1990.

Je kunt een stakingskalender (calendario degli scioperi) opzoeken op o.a.
https://www.uniquevisitor.it//magazine/sciopero-aerei-treni.php
als je wilt weten welke stakingen in Italië aanstaande zijn.

Vaak duren stakingen maar vier uur, maar bijvoorbeeld op 9 en 10 september staakt het hele land 48 uur; 6 en 11 september het luchtverkeer. Overigens worden stakingen in Italië vaak op het laatste moment weer afgeblazen.

Jantje
2 jaren geleden

Wij vertrekken uit Assen naar Schiphol morgen de 29e
Trein rijd wel met vertrek 11.04u?

Tom
2 jaren geleden
Antwoord aan  Jantje

Volgens de reisplanner van NS kan dat inderdaad, maar volgens de informatie op de openingspagina van http://www.ns.nl wordt de reisplanner pas vanavond bijgewerkt. Dus aan de huidige informatie van de reisplanner jan je nu geen waarde toekennen (de reis zou via station Amsterdam Zuid gaan, en dat ligt in de provincie Noord-Holland).

Uitgaande van een gewenste aankomsttijd van 13:00 uur op Schiphol, lijkt dar misschien mogelijk te zijn met een omweg via Rotterdam Centraal. Vertrektijd uit Assen wordt daarvoor 09:34 uur, en onderweg moet 2x worden overgestapt (Rotterdam Centraal en Leiden Centraal). Geen aanlokkelijk vooruitzicht. Kijk in ieder geval vanavond op http://www.ns.nl of de reisplanner is bijgewerkt (“vanavond” is nogal vaag – dat kan bijv. zowel 20:00 uur betekenen, maar ook 23:50 uur).

Peter
2 jaren geleden
Antwoord aan  Jantje

Jantje, dringend advies: Neem een chipholtaxi, duurder, ja, sneller, ja, zekerheid van op tijd aankomen 100%.

gerda
2 jaren geleden

heb dinsdag een reis geboekt van arnem naar zuerich over dusseldorf.is er al iets bekent of die doorgaat?

Martha
2 jaren geleden

Ik vindt het schande om jullie probleem over hoofden van onschuldgen zo proberen
op te lossen.
Ik moet morgen, maandag vanaf Amsterdam zuid naar schiphol. Ben al speciaal hier extra gaan slapen tegen meerkosten, vanwege jullie staking. Op schiphol was niets meer vrij. Wanneer rijden er nog treinen? Tussen 6 en 8 uur smorgens?

Tom
2 jaren geleden
Antwoord aan  Martha

De staking duurt van 04:00 uur tot 04:00 uur de volgende dag. Dus het antwoord is “nee”.

Janneke 1
2 jaren geleden
Antwoord aan  Martha

Als je dan toch al in Amsterdam Zuid bent zou ik morgenochtend een taxi nemen. Misschien balen van nog meer extra kosten, maar dan kom je er in elk geval wel.

Johan
2 jaren geleden

Volgens de e-mail die NS vandaag aan reizigers heeft gestuurd valt Hoofddorp onder de staking van Dinsdag. Volgens het bovenstaande artikel valt Hoofddorp onder de staking van Maandag. Dat lijkt dus niet te kloppen. (En dat is niet bedoeld als verwijt aan de redactie.)

Suus
2 jaren geleden
Antwoord aan  Johan

Hoofddorp valt onder Utrecht, dus zou zomaar onder dinsdagstaking kunnen vallen.

Steven
2 jaren geleden

Ik heb een vraag mbt reizen uit het buitenland – bij NS en Deutsche Bahn is de klantenservice overbelast dus daar krijg ik geen antwoord. Als ik dinsdag nou niet kan reizen, op het gedeelte NS traject – heb ik dan het recht om een dag later op te stappen in Duitsland, of zetten ze mij dan uit de trein omdat de staking niet hun deel van het traject betreft? Vorig jaar toen er staking was in Duitsland kreeg je 5 dagen verlenging op je ticket, dit jaar omdat het aan de NS kant is hoor ik daar niets over.

hanzeboog2012
2 jaren geleden
Antwoord aan  Steven

Je kunt ook Treinreiswinkel benaderen. Helaas online i.v.m. de coronacrisis. Via contact Treinreiswinkel kun je ze e – mailen:

https://www.bing.com/ck/a?!&&p=c7521c785794ca36JmltdHM9MTY2MTc3MDY0MCZpZ3VpZD1kZTM3ZTg1NC00MWRlLTRlYmQtYmQ5Mi0wMGZjZTFjYTA5OWQmaW5zaWQ9NTE2OQ&ptn=3&hsh=3&fclid=5ac06351-2789-11ed-a26f-8bcfffc82075&u=a1aHR0cHM6Ly93d3cudHJlaW5yZWlzd2lua2VsLm5sL3JlaXplbi9pbnRlcm5hdGlvbmFsZS10cmVpbnRpY2tldHM&ntb=1

Niet optimaal. Maar Treinreiswinkel zijn de grootste deskundigen omdat ze treintickets van vele delen van Europa regelen. Zelfs als je niet rechtstreeks vanaf Nederland rijdt.

Hanzeboog2012
2 jaren geleden
Antwoord aan  hanzeboog2012

Excuus voor mislukte link.

Tom
2 jaren geleden
Antwoord aan  Steven

Hanzeboog2012 bedoelde waarschijnlijk de volgende link:
https://www.treinreiswinkel.nl/reizen/internationale-treintickets

Hanzeboog2012
2 jaren geleden
Antwoord aan  Tom

Bedankt! Dit is de goede link.

mkp
2 jaren geleden

Hulde voor de niet stakers in stakingsregio’s wat een bikkels.

Annemiek
2 jaren geleden
Antwoord aan  mkp

Helemaal mee eens!

OV-mijder in de dop
2 jaren geleden

Waarom zijn de stakers niet zo flink om de boel plat te leggen tijdens die milieuverpestende autorace in Zandvoort? Of mag dat niet van het koninklijk huis met zijn circuitbelangen?

W karman
2 jaren geleden

Een vraag wij moeten1sept naar Duitsland van Arnhem centraal naar Düsseldorf daar overstappen gaat deze trein wel is een belangrijke reis gaat om een trouwe rij anders moeten we wat anders regelen

Frederika Toatubun
2 jaren geleden

treinkaartjes gekocht voor 3 personen van ROermond naar Amsterdam voor 25 aug.heen en 29 aug. terug,bedoeling was om met de eurostar en de talys naar Engeland te gaan,25 aug.door staking zijn wij door familie naar Amsterdam gebracht,maar terug moesten wij in Brussel overstappen naar de Talys richting Amsterdam,die ging niet,toen treinkaartjes gekocht naar Luik en is de familie ons daar komen halen,vermoeiende reis,krijgen wij een deel van de kosten terug?