NS Groepsticket vervangt NS groepsretour
01 jan 2018 0:04
Vanaf 8 januari wordt het NS Groepsretour vervangen door het NS Groepsticket. Bij het nieuwe groepskaartje is samen reizen verplicht. Grote groepen gaan straks bovendien meer betalen. Daar staat tegenover dat het groepsticket ook beschikbaar wordt voor enkele reizen.
Het spoorbedrijf stopt met het NS Groepsretour omdat er teveel misbruik van werd gemaakt. Bij een groep van 10 personen betaalde de reiziger omgerekend 7 euro voor een retourtje. Volgens de voorwaarden mogen de groepen niet door bemiddeling van een derde worden samengesteld, maar toch maakten maandelijks circa 20.000 reizigers misbruik van de regeling. Daardoor liep NS naar schatting van Treinreiziger.nl ongeveer 2,4 miljoen euro per jaar mis.
NS Groepsticket duurder
Het nieuwe ticket is op basis van een enkele reis. “Dit is bijvoorbeeld handig bij reizen waarop de heenreis op een andere datum of in een andere samenstelling plaatsvindt dan de terugreis,” stelt NS. Voor wie op dezelfde dag retour reist wordt het nieuwe kaartje duurder- zeker voor grotere groepen. Zo kost een retour voor 10 personen straks 126 euro, terwijl dat nu nog 70 euro is (bij een dagretour). De enorme prijsstijging komt doordat het nieuwe groepsretour beschikbaar is voor groepen van 4 tot maximaal 7 personen. Wie met 10 personen reist moet dus straks twee groepstickets kopen.
Kleinere groepen
“Voor het comfort in de trein is het prettiger als groepen iets kleiner zijn. Met z’n tienen vind je vaak moeilijk een plek,” legt NS-woordvoerder Erik Kroeze uit. Aanvankelijk wilde NS het groepsticket beperken tot 6 personen. Dat het nieuwe groepsticket er nu ook komt voor 7 personen is te danken aan een advies van consumentenorganisaties. Die drongen aan om het groepskaartje ook beschikbaar te houden voor grotere groepen. “Bij een groep van 8 personen kunnen reizigers straks twee groepstickets voor vier personen kopen,” zegt Kroeze.
Samenreizen
Alhoewel samenreizen bij het nieuwe ticket verplicht is, hoeft toch niet iedereen bij hetzelfde station in te stappen. Het NS Groepsticket bestaat namelijk uit een hoofdticket en meereiskaartjes. De meereiskaartjes zijn alleen geldig als de hoofdboeker aanwezig is. Mensen met het meereiskaartje kunnen dus een station later instappen, zolang ze maar met dezelfde trein reizen als de hoofdboeker en niet alleen verder reizen.
Prijs NS Groepsticket (per enkele reis)
4 personen: € 30,00
5 personen: € 31,50
6 personen: € 33,00
7 personen: € 34,50
De NS doet er echt alles aan om het reizen met je trein onaantrekkelijk te laten zijn. Naast de normaal dure kaartjes, de vele vertragingen, het uitvallen van treinen door technische problemen, de overvolle treinen waardoor je regelmatig geen zitplaats hebt wordt nu het enige voordeeltje ook nog aangepast en dus onaantrekkelijker gemaakt.
Ik reis graag met de trein. Als je gaat klagen, klaag dan over die mensen die de regeling misbruikten. De ns is de op twee na meest stipte treinvervoerder ter wereld. Natuurlijk zijn er soms problemen, en vertragingen lijken langer doordat je vrij snel een overstap mist. Maar in de auto sta je vaak in de file. En er zijn nog genoeg voordeel acties over. Overvol zijn treinen regelmatig wel.
Het lijkt me niet dat NS zich moet laten tillen door mensen die de regels voor het ticket aan hun laars lappen.
Goed nieuws voor NS. Wij wisten niet dat je zo goedkoop kon reizen met groepen en hebben altijd veel te veel betaald. Ken meerdere groepjes die ook zonder dit retour reisden en wie weet hoeveel het er zijn over heel Nederland. Misschien egt dat aantal dat teveel betaald makkelijk op tegen de mensen die er misbruik van maakten. Maar daar zal uiteraard geen onderzoek naar zijn gedaan.
Sterk punt, Monique. Dit soort berichtgeving over ‘misbruik van acties’ is erg eenzijdig.
Het geklaag kwam zoals wel vaker uit de hoek van rijdend personeel en aanverwante spottertypes. Ijkan me voorstellen dat dit tot een netto omzetdaling kan leiden.
Uw voorstellingen zien andere voor wat ze zijn… Waanideeën.
The main idea behind introducing NS group return ticket was to attract people to ride by train and promote an environmentally friendly way to switch to rail travel.
This new rule will take away many travellers.
Nonsense. Dat was niet de bedoeling, de bedoeling was gewoon passagiers aan boord te halen die in groepjes reizen. Niet om iets te promoten en niet om malverseurs aan een goedkoop ritje te helpen.
Nou Dries, zonder de actie waren de stoelen fijn leeg gebleven buiten de spits en had jouw kaartje je nog meer van je zuur verdiende centjes gekost.
Inderdaad en tel de extra horecaopbrengst er maar bij op.
Die Burger, NS heeft geen horeca meer sinds iedereen boos werd dat ze dat hadden en zoo ook nog wat binnen haalden.
NS is fraudeurs liever kwijt dan rijk. Het is geen liefdadigheidsorganisatie 😀
Als je het Nederlands blijkbaar wel kan lezen antwoord dan ook gewoon in het Nederlands zou ik zeggen…
2,4 miljoen misgelopen lijkt me zwaar overdreven. Er is niet bekendgemaakt hoe dit bedrag opgesteld is; zo kan ‘t heel goed dat die mensen die een groepsticket kochten, anders met de auto waren gegaan. Dan waren de inkomsten voor NS 0 en waren ze nog meer ‘misgelopen’.
‘T is gewoon veel succesvoller geworden dan ze hadden verwacht. Logisch dat er veel mensen gebruik van genaakt hebben.
Het doet me denken aan de oudere e-tickets, waarbij je geen beginpunt en eindpunt hoefde in te vullen. Dat waren nog ‘s tijden. (Vooral vanaf Groningen)
Het bedrag is een duimzuigsel van de redactie en niet van NS. De schade aan gederfde inkomsten is waarschijnlijk veel groter. Om over de ergernis bij andere betalende reizigers niet te beginnen.
Tja Dries, je mag het duimzuigsel vinden. Maar is ergens op gebaseerd. Het is wel een schattig, geen feit. NS gaf aan: misbruik 20.000 reizigers per maand. Deze mensen doen hun best om zo goedkoop mogelijk te reizen. Normaal kost de goedkoopste actie tussen de 15 en 19 euro, terwijl er nu 7 euro is betaald. We zijn daarom uitgegaan van 10 euro gemiste inkomsten per reiziger. Lijkt mij redelijk onderbouwd, kan inderdaad zijn dat de schatting niet helemaal klopt. Duimzuigsel lijkt mij niet juiste woord. Maar dat zou ook opmerkelijk zijn als ik dat had gedeeld.
Klopt, in berekening / schatting is uitgegaan wat er te weinig is betaald. NS gaf aan: misbruik 20.000 reizigers per maand. Deze mensen doen hun best om zo goedkoop mogelijk te reizen. Normaal kost de goedkoopste actie tussen de 15 en 19 euro, terwijl er nu 7 euro is betaald. We zijn daarom uitgegaan van 10 euro gemiste inkomsten per reiziger. Het is inderdaad mogelijk dat als deze actie niet had bestaan sommige mensen niet met de trein hadden gereisd dat is hierin niet verwerkt.
Echt weer rare Nederlandse logica.
Laten we het EN duurder maken.
EN Enkeltjes van maken.
EN laten we ook nog minder mensen.
Had gewoon de prijs van 70€ naar 100€ verhoogd….
En de rest hetzelfde gelaten.
Als je met 4 personen van den helder naar Maastricht kunt reizen voor 30 euro….hoezo duur…..alleen lopen is goedkoper….
Gezeur. De nieuwe regeling is veel beter en past goed bij de doelgroep. En niet bij de fraudeurs.
Zolang iedereen uit je kennisenkring maar braaf San dezelfde spoorlijn woont…..
Enkele zaken:
– Het artikel gaat niet in op het feit dat er extra beperkingen voor de spits bestaan voor het nieuwe ticket. Zo mogen reizigers met dit ticket zich in de middagspits niet in de trein bevinden.
– Het bedrag van 2,4 miljoen lijkt me enigszins uit de lucht gegrepen. In andere media lees ik ook over tussenhandelaren die zouden verdienen aan het ‘oude’ Groepsretour. Dat lijkt me grotendeels onwaar. De ‘handel’ op Facebook bestond immers voornamelijk uit het samenstellen van groepjes, waarbij een persoon uit de groep dan de tickets kocht en iedereen zijn/haar deel overmaakte. Meer vragen voor een ticket was daar eigenlijk ‘not done’.
– Het verdwijnen van het Groepsretour biedt kansen voor Flixbus om opnieuw te proberen een binnenlands busnetwerk op te zetten, nadat dit eerder grotendeels mislukt is. Ben benieuwd hoe dit gaat lopen.
Omtrent avondspits beperking: zijn we niet over geïnformeerd. Lijkt mij ook niet voor de hand liggen. Het is een eticket. De enige proef met etickets met avondspits beperking was geen succes. Dus waar kan ik de avondspits beperking terug vinden? Wat betreft de schatting is uitgegaan wat er te weinig is betaald. NS gaf aan: misbruik 20.000 reizigers per maand. Deze mensen doen hun best om zo goedkoop mogelijk te reizen. Normaal kost de goedkoopste actie tussen de 15 en 19 euro, terwijl er nu 7 euro is betaald. We zijn daarom uitgegaan van 10 euro gemiste inkomsten per reiziger
Informatie betreffende toegestane reistijden is bijvoorbeeld hier terug te vinden: https://forum.ns.nl/acties-en-uitjes-10/groepsretour-wordt-groepsticket-43328
Uit eigen ervaring weet ik dat er tussenhandelaren bestaan die rijk zijn geworden van het misbruik van deze regeling. Heel goed dat de NS maatregelen hiertegen heeft genomen!
More travelers mean more consuming for the whole country, it is good for the economy. Increase price will decrease the travelers’ number for sure. NS might earn more, but the Dutch people gain less. I really don’t think it is a good idea.
Ja, zodat jij er weer lekker misbruik van kunt maken zeker. Heb je wel door 😀
Nou SRB, ‘misbruik maken’ vind ik hier een erg groot woord voor. Wanneer we met 10 mensen via facebook een groep wisten te maken, waarbij een van de 10 reizigers voor zichzelf en de rest het groepsretour ticket kocht, was er geen sprake van misbruik. Iedereen betaalde zijn evenredige deel aan de koper, en niemand betaalde meer dan dat. Een extra’tje vragen ‘voor de moeite’ is al heel erg lang ‘not done’ in deze groepen, en zodra iemand dat wel deed, was de rest snel genoeg weg.
Dat de NS nu beweert dat ze 2,4 miljoen zijn misgelopen, vind ik ronduit onzin. Zonder deze groepsretour tickets zal ik (en met mij veel anderen) veel minder of zelfs niet meer met de trein reizen. Ik vind voor de langere trajecten die ik wil afleggen wel goedkopere alternatieven dan een volprijs kaartje van de NS (dalurenkorting mag natuurlijk niet ik de middag/avondspits).
Zo nobel, die profiteurs.
Je valt in herhaling Dries. Niet zo boos doen. Jij had ook van de regeling gebruik kunnen maken. Er is niets dat niet volgens de voorwaarden ging.
Jullie willen gewoon voor een duppie op de eerste rang zitten. Hoef je niet dat hele verhaal voor te schrijven, ik had het allang door toen dat misbruik bekend werd. Ik heb alles behalve medelijden met de klagers 😀
Begin geen baantje als bedrijfseconoom.
NS wil fraude uitbannen, dan moeten ze daar specifieke maatregelen tegen nemen en niet de gehele regeling afschaffen! Er worden vele sociale initiatieven, die de regeling legitiem gebruiken waarvoor die bedoelt is, rucksichtlos de nek omgedraait. Geen woord daarover natuurlijk in het persbericht.
Je kan gewoon gezamenlijk goedkoop blijven reizen. Niets aan de hand.
Niets aan de hand als je familie of kennissenkr ing zich braaf aan dezelfde spoorlijn bevind.
Een groep is per definitie een gezelschap van mensen die bij elkaar zijn (om te reizen). Niet in facebook of iets ander sneus.
Die tussenhandelaren waren twee jaar geleden een probleem en toen verboden (zoals de website nsgrouptickets.nl die als tussenpersoon optrad). Nu gaat het kopen van tickets alleen via facebookgroepen, die allemaal als harde regel hebben dat er niet meer dan de kostprijs mag worden gevraagd (terwijl ik een euro meer voor de moeite voor degene die de moeite neemt alles te boeken geen probleem vind). Ns heeft altijd gezegd dit te gedogen, dit gebeurt zelfs in een (oud) filmpje Bij het NOS artikel vandaag. Waarom niet de prijs omhoog van een groepsretour als het ze om de kosten gaat? Deze nieuwe regeling is onzin.
Bad news!
why NS is always busy making rules that limit group travelling, while they might control the whole process, beginning from the facebook group ending in payment process, I do not give a solution here it is only a spot light; there might be alternative solutions
Allemachtig zeg, nog al iemand (de 3e al) die het Nederlands blijkbaar wel begrijpt maar in het Engels reageert. Proberen jullie interessant te doen of zo? :p
:’D
google translate makes dutch easy to understand loool, anyway I am interested in this topic “I am living on the rails” that’s why you see me here -_-
Jammer!
Ik vulde altijd graag de lege treinstellen op buiten de spits en in het weekend.
Dan maar met de auto.
Als je illusie hebt dat de auto goedkoper is wacht je nog een flinke teleurstelling.
Er is ook zoiets als een betalingsbereidheid. Vol of 40% is niet iedereen bereid om te betalen voor een inferieur goed en met een auto op LPG of elektrisch rijden is het prijsverschil nihil.
Nou, dan ga je toch lekker met de auto. Ieder zijn keuze.
Inderdaad kan reizen met een auto voordeliger dan met OV,tegen vol tarief OV tenminste. Energie kosten 3-4 cent (FEV) Onderhoud etc 2 cent, verzekering 3 cent, afschrijving hangt af van in welk aar de auto gekocht is. Dus voor 9 euro per 100 km alle kosten inbegrepen rij ik per auto.Ook als er meer dan 1 persoon mee rijdt blijft het die 9 euro per 100 km. En inderdaad ben ik de wegenbelasting niet vergeten, die is nu eenmaal 0 voor een FEV.De afschrijving voor mijn FEV is nog niet bepaald, hij is nog niet ingeruild. Zal, na belastingen, dicht bij de 0 liggen. Berekening op basis van ca 20000 km/jaar.En ik wens de NS veel succes met concurrentie tegen deze autokosten…lukt ze hooguit bij ritjes naar plekken waar parkeren onbetaalbaar duur is.
Autorijden met wat losse centen. Wie kan dat nog?
Overigens, Uw FEVje heeft geen restwaarde en het belastingvrij rijden en laden zal er niet lang meer zijn. Daarom wil niemand hem straks nog hebben.
Helemaal mee eens. Ik ben voor mijn fiets, het openbaar vervoer en georganiseerde busreizen nog altijd goedkoper uit dan een eigen auto.
Heerlijk een electrische wagen, ik rij met veel plezier in een Iconic, flinke range en weinig kosten, ik rij hem zakelijk en mag 120% aftrekken van de Belgische belastingdienst, kom maar op met die prijsvergelijking. Ik neem alleen de trein binnen België uit gemak naar Brussel. In Nederland gebruikte ik wel eens de groepstickets naar Amsterdam en Rotterdam (vanaf Roosendaal) maar nu ga ik lekker weer met m’n car.
De bekende loze bluf die ja ook bij de Telegraaf-sites leest. Men heeft been benul van autokosten.
Juist. En dat zijn hetzelfde type mensen die bij hoog en laag beweren dat je 1e klas mag reizen als de 2e klas vol is. Gevalletje wereldvreemden. Zulke mensen heeft de trein niet nodig 😀
Dat ligt eraan wat voor auto je hebt. Als je een kleine zuinige auto hebt kan het zeker goedkoper zijn. Helemaal als je je reis kunt delen met iemand.
Daarnaast bezitten veel mensen al een auto en zijn de vaste lasten toch al betaald en dan hebben we elektrische auto’s of op lpg nog niet gehad.
Ik kan je vertellen dat mijn Renault Zoe een stuk goedkoper is dan treinreizen met 40%.
Schrijf voor mij maar €7 + 2 voor de koffie af van de omzet. @Drieske de retailmarkt op stations is nog steeds van NS.
Als er iets komt wat aantrekkelijk is, moet er altijd weer een groep zijn die het dan gaat verpesten voor de ander. Daarom zijn de strenger-geworden voorwaarden beter. Alleen jammer dat het gepaard moet gaan met een enorme prijsverhoging, al blijft het nog steeds spotgoedkoop. Nu nog een halt toeroepen aan het massaal opkopen van Kruidvatkaartjes en deze op Marktplaats voor woekertarieven doorverkopen.
Er is geen enorme prijsverhoging. De absurde korting op een dagretour wordt wat minder. Er is geen entitlement om voor fooi te mogen reizen.
In ons zuiderbuurland hanteren spoorwegmij NMBS en de Vlaamse busmij De Lijn met groot succes al jaren goedkopere en dus populaire tarieven en reizen, dan bij ons. Bij ons moet zo nodig elk jaar het tarief verhoogd worden. Waarom kan dit in Belgiè wel en bij ons niet= Uit ervaring weet ik dat in de buurt van onze zuidergrens, veel Nederlanders op uitstap gaan, aldaar . Ze stallen de auto aan de stations om aldaar vanuit in de trein of bus te stappen. Zeker 65 plussers hebben er grote voordelen. In Nederland kan dit niet. Heel vreemd toch. Geen enkele reizigersbelangenorgansatie in Nederland die die vergelijking en groot verschil opmerkt……
geweldig dit te horen, graag deze info ook communiceren met Tweede Kamer/NS raad van Bestuur.
Blij te lezen dat mensen met heldere info een oplossing aandragen. Dank u wel!
Het tekort wordt dan over de voorstanders en profijthebbers verdeeld. Maar volgens u moet dat vooral naar een ander.
Een ‘groot succes’ wil ik het niet noemen, nu de NMBS middels de huidige exploitatie werkelijk met geen mogelijkheid onder de eigen schuldenlast uit kan komen. Daarnaast ontvangt de Belgische spoorsector momenteel jaarlijks zo’n 3 miljard aan subsidie. Deze overheidssteun moet afgebouwd worden en dat levert problemen op, aangezien het personeel noodzakelijke bezuinigingen niet wenst te tolereren. Minder geld van de overheid betekent een rechtstreekse toename van de schulden. Technisch gezien is de sector failliet. Slechts de garantstelling door de overheid, houdt de boel overeind. “Waarom kan dit in België wel en bij ons niet”, vraag je. Het antwoord is dat het in België helemaal niet uit kan.
De NMBS wordt jaarlijks met miljarden gesubsidieerd, NS niet.
Dat laat zich slecht vergelijken: In Nederland gaat een groot deel van de bekostiging van de spoorinfrastructuur rechtstreeks van de overheid naar Prorail. In België loopt die geldstroom via de vervoerder NMBS. De NMBS betaalt dus een veel hogere vergoeding voor het gebruik van het spoor dan NS. Bovendien heeft NS ondertussen alleen nog de meest rendabele delen van het spoorwegnet over. NS hoeft dus niet meer te betalen voor het in stand houden van lijnen die op zichzelf niet of nauwelijks rendabel zijn.
Prorail beheert het spoor en op lijnen die NS niet heeft rijden anderen. Met resultaat naar het schijnt. Dus wat is nu uw bewering? NS betaalt voor spoor waar ze rijden?
@Dries Molenaar
1) In België is het tarief voor het gebruik van de spoorinfrastructuur vele malen hoger dan in Nederland, omdat de subsidiëring van de infrastructuur in België van de overheid via de vervoerder naar de infrabeheerder loopt, en in Nederland voor een groot deel rechtstreeks van de overheid naar de infrabeheerder.
2) NS heeft in tegenstelling tot de NMBS diverse lijnen die op zichzelf niet rendabel zijn, afgestoten. Als je alleen op de meest rendabele lijnen hoeft te rijden, heb je geen exploitatiesubsidie nodig. (Als je het mij vraagt maakt NS gegeven deze omstandigheid zelfs verrassend weinig winst.)
Weleens de frequenties en reismogelijkheden bij NMBS in het weekend onder de loep genomen?
Juistem. Leuk die tarieven, maar je kunt er niet aantrekkelijker door reizen. Als je vergelijkingen wilt maken, maak die dan gelijk goed….
I get the change and am still happy with the new ticket option. But that is because groepsretourticket was my only option in the last years to travel a long distance 2-3 times per month as a student. And it makes me angry that there is no other studenten discount option apart from the studentenreisproduct outside the studiefinancering.
As an international student, I just can not pay the full prices or even 40% all the time. While dutch students/those growing up in the Netherlands can travel for FREE most of the time I find it quite discriminating that there isn’t a good discount for international students. I would like to see some change on that, until there is another option i still need to make use of the groepsticket.
Studenten van Nederlandse komaf reizen niet gratis.
De Nederlandse belastingbetaler geeft Al meer dan genoeg geld uit voor studenten die hier maar tijdelijk blijven en nauwelijks een bijdrage leveren aan onze economie. Eigen Volk Eerst! 😉
The costs of the Studentenreisproduct for Dutch students are EUR 1099,44 a year.
Why are you studying abroad if you don’t have the financial means for it? I would have liked to study in the US but that was for me also financially not possible.
Het NS groepsretour werd door bepaalde groepen reizigers niet gebruikt zoals het bedoeld was. Er is niet zo veel gezond verstand voor nodig om dat in te kunnen zien. Je kunt dan wel roepen dat er niets gedaan is dat niet mag, maar het is typisch een gevalletje: “Het klopt (misschien) wel maar het deugt niet.” Misschien is het wel zo, dat als je alleen of voornamelijk via Faceboek communiceert, bepaalde nuances aan je voorbij gaan. Het is dan ook tamelijk naïef als je je erover verbaast en al helemaal als je je erover beklaagt dat de NS de kaart in deze vorm afschaft
Ik ben blij dat de groepsticket flink aan banden wordt gelegd.Ik denk dat de fraude hiermee vele malen groter is dan gedacht. Ik zelf heb een voordeelurenkaart en zou het op prijs stellen wanneer de NS daar vaker extra aanbiedingen op zou geven. Op deze manier zou deze kaart voor menigeen aantrekkelijker worden.
NS groups didn’t think twice before they decided for the new rules (which didn’t initiate people to take the trains). To increase the group tickets price was better than the new one. * Group must travel together* this rule a destructive one the customers. This must be corrected. Otherwise there will be no customers nor income for the NS company.
I myself has a 40% subscription. But I also like to travel in group ticket. It is understandable they raise the price from minimum 7 to 10 euro. But * Group must travel together* condition is not good condition and limit the use of group ticket. I use to arrange group strictly on ticket price. And in most of the large group charging more than ticket price is banned for last 6-8 month and Admins are strict on that.
In my opinion there will be some negative impact on NS revenue also:
1, Sometime people/student travel to place though it was not necessary. Now we will not do that anymore. Mentality was like, Okay we can give 7-10 euro in every weekend (or every other weekend) and go to different dutch towns to just roam around and party. Now after the change we will not do that as just to travel we have to spent 30-40 euro. So number of journey will be less and only if is necessary.
2, At non rush hour most of the time we find that train are not that full, now it will be more empty.
Een mooie actie dat groepstichet. Ik kan dit ticket voor 8 januari helaas voor 6 vriendinnen niet boeken?????wanneer wel????
Naar ons bekend is het nieuwe ticket te koop vanaf 8 januari.
Naar ons bekend is het nieuwe ticket te koop vanaf 8 januari.
Toch jammer dat het wordt aangescherpt, en mischien ook wel ondoorzichtig. De mensen die van deze tickets gebruik maken zijn vooral mensen die het niet breed hebben en niet vaak genoeg reizen om een abonnement eruit te kunnen halen. Ik denk dat een significant deel van deze mensen anders niet de trein had kunnen pakken omdat het simpel weg te duur is dus gaan mensen naar alternatieven zoeken.
(Een enkeltje Leeuwarden Amsterdam kost 25.30 euro, dus als je van vrijdag tot zaterdag bv. op familliebezoek gaat dan ben je al 50 euro kwijt aan vervoer, vraag me toch af hoe dit bedrag te rechtvaardigen is)
En dus zorgden deze tickets wel mooi voor volle stoelen buiten de spits. Toch mooi mee genomen lijkt me. Daarnaast is het zo dat het niet makkelijk is om aan deze tickets te kopen. Zowel het organiseren van groepen als het zoeken naar een groep kost tijd. Je moet er echt bovenop zitten anders loop je mischien een ticket mis. Het is niet iets wat je kant en klaar koopt.
Dus het gaat hier gewoon grotendeels om een doelgroep die anders niet de trein gepakt hadden. Er zijn natuurlijk ook wel eens kortlopende acties van bv. Blokker en Kruidvat om een hele dag met 40 % korting te kunnen reizen, maar deze zijn tijdelijk en niet onbeperkt geldig. Bovendien zit NS hier met 40 % korting in hetzelfde vaarwater als bijvoorbeeld bla bla car en Flixbus waarmee je voor een vergelijkbaar bedrag kunt reizen.
NS heeft 2,4 miljoen misgelopen? Denk het niet. De groepen kozen de trein omdat het betaalbaar was. Nu stappen ze waarschijnlijk weer in de auto…
Ik neem met plezier weer mijn elektrische wagen en misschien verdien ik nog wat bij door wat Internationale studenten mee te nemen met bla boa car. Flixbus ook bekend mee, vanuit Eindhoven waar ik woon brengen ze je in een uur on Antwerpen, scheelt flink aan parkeerkosten en de frequentie is met 10x per dag hoog.
Ik neem met plezier weer mijn elektrische wagen en misschien verdien ik nog wat bij door wat Internationale studenten mee te nemen met bla boa car. Flixbus ook bekend mee, vanuit Eindhoven waar ik woon brengen ze je in een uur on Antwerpen, scheelt flink aan parkeerkosten en de frequentie is met 10x per dag hoog.
Weet je waar in Nederland veel geld in gaat zitten, de Veiligheidsdienst van NS tegen al dat marginaal volk. Bij ons doet de politie dat werk en betaald de belastingbetaler. Volgens mij heeft iedere stad minstens 6 veiligheidsmedewerkers van NS (weet hun stelplaatsen niet).
Daarnaast krijgen vreemdelingen van t AZC ook goedkope dagkaarten. Dus waarom niet Eigen volk Eerst?
Weet je waar in Nederland veel geld in gaat zitten, de Veiligheidsdienst van NS tegen al dat marginaal volk. Bij ons doet de politie dat werk en betaald de belastingbetaler. Volgens mij heeft iedere stad minstens 6 veiligheidsmedewerkers van NS (weet hun stelplaatsen niet).
Daarnaast krijgen vreemdelingen van t AZC ook goedkope dagkaarten. Dus waarom niet Eigen volk Eerst?
Het is naar mijn weten niet zo dat vreemdelingen lekker onbeperkt met een goedkope dagkaart met de trein mogen reizen. In elk geval zijn de goedkope dagkaarten zeer populair bij Nederlanders. NS heeft een team service en veiligheid dat optreed tegen zwartreizigers.
Volgens de na kan je groepsticket pas 14-1 bestellen foutje zeggen ze jaja ze zullen de site wel niet op tijd aan kunnen passen domper weer nou moet ik de duurder groepsretour kopen word r een beetje moe van NS
De nieuwe regeling is een erg versluierde prijsverhoging! Het lijkt billijk, 2 x een enkeltje, maar wat niet genoemd wordt is dat de terugreis in de daluren moet plaatsvinden. Die beperking had het groepsretour niet.
Ook hier weer: de goedwillende burger wordt gestraft voor fraude van anderen.