NS: maandag weer normale dienstregeling (mogelijk kortere treinen)
14 feb 2021 16:53
De Nederlandse Spoorwegen rijdt vanaf maandag weer de reguliere dienstregeling zoals die was voor de sneeuw- en vorstperiode. Dat meldt de vervoerder zondag.
Forse hinder
Sinds zaterdag 6 februari was de dienstregeling aangepast. Aanvankelijk was circa 20% van de ritten geschrapt, maar door sneeuwval en stevige wind nam de hinder aanzienlijk toe. Vorige week zondag bleef het treinverkeer (bij NS) zelfs de volledige dag gestremd, de dag erna werd nog altijd 75% van de treinen opgeheven.
Treinreiziger.nl berekende eerder dat er meer dan 15.000 treinen zijn opgeheven. Sindsdien zijn daar echter nog enkele duizenden treinen bijgekomen.
Een deel van de treinen kon vorige week niet gebruikt worden door storingen en beperkingen bij opstelterreinen. Volgens NS zijn de opstelterreinen nu weer beter bereikbaar. Dat geldt ook voor de werkplaatsen.
Mogelijk kortere treinen
Treinen waar flink wat ijs op zit, gaan door ‘de-icing straten’ en krijgen een onderhoudsbeurt, aldus de vervoerder. “We houden er rekening mee dat treinen meer storingen geven dan we gewend zijn, omdat ze vorige week in extreme kou stil hebben gestaan. Op onze werkplaatsen werken collega’s met man en macht om alle treinen zo snel mogelijk op het spoor te krijgen.”
Daardoor is het mogelijk dat treinen uitvallen en dat er minder of kortere treinen rijden, waarschuwt de NS. “Daardoor kan het drukker zijn.” De vervoerder adviseert reizigers kort voor vertrek de reisplanner te checken.
Coronadienstregeling
Met de normale dienstregeling wordt bedoeld de dienstregeling zoals sinds de lockdown gebruikelijk is. Vanwege coronabeperkingen rijdt 90% van de treinen,
(c) ANP / Treinreiziger.nl. NB: per abuis is dit artikel pas zondagavond gepubliceerd.
Reken maar nergens op. Schijnbaar zijn de treinstellen nog bevroren en straks gaat het ijzelen. Het personeel zou vanavond al bij de trein moeten aanwezig zijn en ter plekke moeten slapen. En de vakbondsmensen kennende gaan ze dat niet doen.
Dat was dus weer te optimistisch. Veel treinseries vallen toch weer uit.
Het is ook niet eerlijk dat de vorst het kennelijk uitsluitend gemunt heeft op treinen van NS en Abellio.
Zou Arriva steekpenningen betalen aan het KNMI?
Daarin zie je maar weer dat NS het informeren van de klanten vooral ziet als een manier om rotzooi zo mooi mogelijk te verkopen. En het illustreert mooi hoever de marketing-afdelingen zijn losgezongen van de daadwerkelijke bedrijfsvoering. Heel triest om te zien hoe NS zich (in de drang om modern en hip te zijn) zo diep in de val van externe uurtje-factuurtje ‘professionals’ heeft laten drukken.
Is er iemand binnen NS die de communicatie in de afgelopen periode de miljoenen die het kost waard is?
Is en nou echt niets mogelijk waaruit blijkt dat er binnen NS enige vorm van zelfreflectie heerst?
Nee Annemiek, zelfreflectie is per definitie onmogelijk binnen deze organisaties/biotopen
Alleen ogenschijnlijke zelfreflectie. Dat wil zeggen met een verborgen doel. Meestal voor imago, of voor instandhouding (van de schijnrealiteit).
Het is verbijsterend, ik weet het. Is psychiatrisch ziektebeeld.
Nieuw lijkt me wel dat de media nu zelf de leugens noteert en benoemt. Al blijft het bij 1 journalist.
De rest van de media gebruikt NS/Prorail/OV als curiosum, voor human interest verhalen, en horen in wezen bij de biotoop (van geestelijke corruptie).
Ze zien de leugens (misleidingen) niet, kunnen ze niet simpelweg niet geloven (bias, onbewuste vooringenomenheid), dus bestaan ze niet. Zoals ze ook niet bestaan voor mensen in de NS/Prorail/OV-biotoop zelf. Ze geloven hun eigen gedachten en zelfbeeld.
En ja, wanen kosten klauwen vol geld.
De woorden wanbeleid, wanbeheer zijn er letterlijk van afgeleid (van waan).
“De Nederlandse Spoorwegen rijdt vanaf maandag weer de reguliere dienstregeling zoals die was voor de sneeuw- en vorstperiode. Dat meldt de vervoerder zondag.”
Naar nu blijkt, kwam die mededeling maar liefst 8 dagen te vroeg. Pas vandaag, op dinsdag 23 Februari, rijdt NS voor het eerst weer de dienstregeling zoals die was voor de sneeuw- en vorstperiode.